2018-10-31, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, och han har varit med om det förut och vet vad som gäller vid hjärnskakning. Say no more..

Antar bilden är från då han sägs ha slagit i huvudet och blir kontrollerad. Amateurs in space?

Problemet är dock att hans urdåliga ledarskap, affektstörningar, dominans och kontrollbehov inte syns via varken en optiker eller en CT. Det är karaktärsdrag hos en psykopat..

Hans stirrande alltmer ovala pupiller och kluvna tunga syns inte heller, därvidlag är han lika ombytlig som en kameolont. I nästa millisekund finns allt på plats. För sent ...
Citera
2018-10-31, 20:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Precis så tror jag också det gick till. PM var sprängfylld av sina bisarra tankar och önskningar och NU skulle det ske.

De andra kvinnorna han kontaktade - och kanske även Deidre KIng (?) kan vara ytterst tacksamma att de slapp uppleva den fruktansvärda tortyr och slutligen död som Kim Wall till slut drabbades av.
Det är allt dags att vakna till angående det monster han de facto är. Att det sitter hårt inne för de som varit honom nära och som han grundlurat är begripligt - till en viss gräns.

Kim blev ställföreträdande under mycket olyckliga omständigheter.
Citera
2018-10-31, 20:54
Medlem
Citat:
Det är allt dags att vakna till angående det monster han de facto är. Att det sitter hårt inne för de som varit honom nära och som han grundlurat är begripligt - till en viss gräns.

Kim blev ställföreträdande under mycket olyckliga omständigheter.
Så är det. Och detta perversa monster är nu säkrat och inlåst. Kanske vi nu ska försegla kistan och mötas i en annan tråd och i något annat ärende? Må Madsen kvävas i sin isolering och ofrihet. Amen.
Citera
2018-10-31, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men visst är det konstigt att ingen skulle sakna Deirdre på flera veckor, när hon har två barn i 12-14-årsåldern (vet inte åldern men har sett dem på bild)? Bor de hos pappan eller i fosterhem, och har de i så fall inte umgänge med sin mamma?
Det var ju sommarlov. Så DKs barn var kanske på ridläger eller på semester med pappan.
Eller på besök hos kusinerna. De flesta barn reser ju någonstans på lovet.
Citera
2018-10-31, 21:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så är det. Och detta perversa monster är nu säkrat och inlåst. Kanske vi nu ska försegla kistan och mötas i en annan tråd och i något annat ärende? Må Madsen kvävas i sin isolering och ofrihet. Amen.
Ja, jag har väntat in käftsmällen angående senaste rättegången. Det är för övrigt alltid efterdyningar gällande en förövare innan det lägger sig.
Jag har dock ett par funderingar kvar kring herrn men det är mer privata funderingar utifrån karaktär på mordet samt att han driver gäck och talar i gåtor. Jag tror det kommer mer framöver...
Fortsättningsvis varför han inviterar två kvinnor till den 11:e.
Citera
2018-10-31, 22:11
Medlem
develis avatar
Citat:
I de där animerade tortyrfilmerna (har ni dem förresten, eller ska jag lägga ut länk?) och -texterna var det just väldigt viktigt att de kvinnliga offren var unga och oskyldiga. (Helt oskyldig var nu inte Kim heller, men skulle han ha väntat på att få med sig en oskuld i dagens Danmark, så hade han fått vänta till Domedagen...)
Vad har "unga och oskyldiga" för innebörd eftersom du utgår från tredje faktorn som handlar om förövarens preferenser (desirability)?
Första inviterade potentiella offret träffade han via nån sexklubb, hennes ålder framgår inte.
De andra två (som reduceras till en över tid) var obekanta han träffade vid kajen, nästa en ung kvinna som startade på hangaren via nån rek från en lärare.
Sen drar han åter en sväng in i bekantskapskretsen.

Det är väl mer troligt att han gör som han rekommenderar på bloggen, dvs går efter är sårbara/enkla/svaga offer (vulnerability), dvs vad han tror är lättövertalade, manipulerbara eftersom det inte rör sig om överfallsbrott och sårbar ur den synvinkeln (uteliggare, prostituerade, drogpåverkade, fysiskt svaga osv).

Slutligen kommer Kim som på beställning, vilket mer sammanfaller med tillgänglighet (availability); att han slår till tvärt när det gyllene tillfället uppstår.
Citera
2018-10-31, 22:14
Medlem
Citat:
Ja, jag har väntat in käftsmällen angående senaste rättegången. Det är för övrigt alltid efterdyningar gällande en förövare innan det lägger sig.
Jag har dock ett par funderingar kvar kring herrn men det är mer privata funderingar utifrån karaktär på mordet samt att han driver gäck och talar i gåtor. Jag tror det kommer mer framöver...
Fortsättningsvis varför han inviterar två kvinnor till den 11:e.
Intressat. Dock.. denna tråd och ärendet Madsen, är för mig avslutat. Ses i andra trådar. Väl mött!!
Citera
2018-11-01, 00:56
Medlem
Smhfs avatar
När jag har tittat på alla videor av Kim W så ser jag en levnadsglad, entusiastisk tjej som älskar livet. alltid glad på alla videor, denna tjej kunde ha gått otroligt lång i sitt yrke. Hon engagerade sig i olika projekt som gav mening för hennes framtida yrkeskarriär, hon hade en inre medfödd utstrålning som många journalister saknar idag.

När jag tittar på Peter M så ser jag bara en spillra, han har ALDRIG jobbat gjort ett ärligt handtag, han har levt genom andra genom att manipulerat folk att satsa pengar på projekt som andra har utvecklat. Kommunerna gick på hans manipulatiiva sida de skickade elever/folk som utbildade sig i olika yrken, de kan ses som att skicka arbetslösa på låtsasjobb, bara det ser bra ut i statistiken. Denna urusla person har skott sig på folks trovärdighet genom åren. Han framstår som en mkt sjuk person som började redan som tonåring att manipulera sina ''vänner' skolkamrater, att denna person inte fått ngn avkomma får man se som ett tecken på att gud såg igenom detta vidriga avskyvärda MONSTER. Hoppas raket-monstret ruttnar i fängelset, han ska och förbli inlåst för all framtid. En PSYKOPAT KAN ALDRIG BLI BOTAD. Det är tur att det finns kloka personer i denna tråd som försvarar Kim W och hennes/familj/sambo ni gör ett otroligt ''jobb'' med alla era positiva inlägg.
Senast redigerad av Smhf 2018-11-01 kl. 01:05.
Citera
2018-11-01, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Signe finns här att beskåda. Bland många flera. Chief Secretary - Signe Skovbye

http://archive.is/iCvVT#selection-485.0-476.3

Riktigt snygg tjej som jag tror Madsen helst ville undvika att lustmörda om det gick och
det gick ju som bekant...
Madsen som han är utspökad på översta bilden ser duktigt skrämmande ut onekligen.

Deidre King kallar sig här Deedee Logan.

Är det inte kameran i huvudhållare som han har satt framför ansiktet som en mask?

Dags att låsa igen celldörren och kasta nyckeln samt låta Madsen sjunka ner i underjorden för gott.
Senast redigerad av Remark 2018-11-01 kl. 01:37.
Citera
2018-11-01, 07:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja, där har du en poäng. Jag hade nästan fått för mig att DK gick och hoppades på att hon skulle bli fru Madsen efter S.
S hade ju också ett öppet förhållande med PM även om de var gifta. Som en ram för familjebildning. Samma efternamn osv.

Sirid tog aldrig Madsens namn. Hon hette fortsatt Laursen.

Citat:
Nu har han ett hem för lång tid. Och även "charmiga psykopater" blir gamla. Och mindre attraktiva.
Så det roliga ligger nog bakom Madsen tror jag. Och kvinnliga fångarna är nog inte heller unga och "läckra".
Så ett liv i sus och dus och party, den risken tror jag är väldigt starkt överdriven av skvallerpressen.

EDIT: Låter inte vi som skvallerkärringar nu förresten?

Den söta 18-åringen "Kundbypigen" sitter ju på Herstedvester, och henne brevväxlade M med redan innan han fick flytta dit. Sedan får naturligtvis inte män och kvinnor vara på varandras avdelningar, utan de kan endast träffas i samband med gemensamma fritidsaktiviteter. Ska de ha obevakade besök i varandras celler så måste de ansöka om det. Jag vet faktiskt inte om det är vanligt att det beviljas, med en annan fånge på samma fängelse. Någon annan kanske vet?

Citat:
Fy fan vilken kallblodig människa. Enbart hans sms till frun mitt i hans tortyr och perversiteter visar ju på hur helt störd han är.

"Har det godt. Sejler i havblik og månelys...

Ja, och han hade tillgång till sin poetiska ådra också, mitt i allt det hemska..! Det var ett stort antal hjärtan i det SMS:et också. Kanske var det som gjorde frun misstänksam: det var "för mycket", bara för att meddela att han skulle bli borta över natten...

Citat:
Var du tvungen att avslöja den obarmhärtiga sanningen för mig? Jag tänkte mer att vi var som seriöst, grävande journalister ju. Nu har du krossat mina illusioner om detta forum för evigt.

Klart att vi är skvallerkärringar, men till skillnad från andra skvallerkärringar så har vi tagit till oss en enorm mängd kunskap också, i den här tråden samt genom det tyska forumet. Jag har i alla fall lärt mig massor om ämnen som jag aldrig skulle ha intresserat mig för annars, som fysik, teknik, ubåtar, sjöfart, psykiatri, juridik... Samt att man har övat upp danskan, då.

Citat:
Jag förstår att svenska kan vara att föredra mot danska. Nu har jag dock läst det så mycket att jag kommer på mig att läsa deras övriga nyheter utan att reflektera, hahahaha.
I somras kom jag på mig att prata om vissa värmeböljor som var på väg in över danmark till kollegor.
Intresseklubben noterar stod det i deras ansikte..
Sen såg jag nån skum insekt bland petuniorna som jag tyckte såg ut som en kolibri, den hovrade som en helikopter med en lång snabel. Danmark hade bästa informationen, jag reagerade inte ens på att jag läste danska.

Däremot pratar de rätt grötigt, där kör jag headset med rynkad panna.

Samma här, det blir ju att man fortsätter att läsa andra nyheter i de danska tidningarna, när man ändå är där och dammsuger dem efter nyheter om Madsen! När jag var i Köpenhamn i somras kände jag mig konstigt hemma! :-)

Men ja de talar grötigt, fast det är också olika beroende på var de kommer ifrån, och från person till person. "Sofie" t.ex. var svår att förstå, medan Madsen och Jeppe var lätta att förstå. Møller någonstans där emellan. Men nu kan jag se dansk film utan text, den förmågan hade jag aldrig brytt mig om att öva upp utan den här affären.
Senast redigerad av Merwinna 2018-11-01 kl. 07:47.
Citera
2018-11-01, 08:11
Medlem
Merwinnas avatar
Jo, det är nog dags att släppa det här nu. Det kommer inte att komma mycket ny information om Madsen de närmaste 15-20 åren, då han kommer att sitta inne, och det är ingen mening med att tugga om gamla fakta. Ingen tror väl heller längre att M är oskyldigt dömd, och att det skulle finnas ett alternativt scenario att upptäcka bland alla trådar. Fallet är löst, och det hela gick antagligen till mer-eller-mindre så som Jeppe beskrev det. Tyvärr, för allas skull... Inga mysterier mer.

Citat:
Det var ju sommarlov. Så DKs barn var kanske på ridläger eller på semester med pappan.
Eller på besök hos kusinerna. De flesta barn reser ju någonstans på lovet.

Jo, men barn brukar ringa eller messa eller kommunicera på Facebook med sin mamma när de är borta från henne, i min erfarenhet.

Citat:
Vad har "unga och oskyldiga" för innebörd eftersom du utgår från tredje faktorn som handlar om förövarens preferenser (desirability)?
Första inviterade potentiella offret träffade han via nån sexklubb, hennes ålder framgår inte.
De andra två (som reduceras till en över tid) var obekanta han träffade vid kajen, nästa en ung kvinna som startade på hangaren via nån rek från en lärare.
Sen drar han åter en sväng in i bekantskapskretsen.

Det är väl mer troligt att han gör som han rekommenderar på bloggen, dvs går efter är sårbara/enkla/svaga offer (vulnerability), dvs vad han tror är lättövertalade, manipulerbara eftersom det inte rör sig om överfallsbrott och sårbar ur den synvinkeln (uteliggare, prostituerade, drogpåverkade, fysiskt svaga osv).

Slutligen kommer Kim som på beställning, vilket mer sammanfaller med tillgänglighet (availability); att han slår till tvärt när det gyllene tillfället uppstår.

Jag tänkte att i reklamen för de animerade tortyrfilmerna, så står det:

"Atrocious Animated Movies - Torturesru
frol.torturesru.org
dark fantasies about innocent female victims in perilous situations like hanging, beheading, impaling, shooting, burning, you name it..."

Och även i de sju texterna om spettning var det unga, oskyldiga flickor, bland annat på en fin internatskola för flickor (de spettades av rektorn...). Jag vet förstås inte, men om jag försöker tänka mig in i att göra något sådant här, så skulle det väl vara "roligare" ju oskyldigare offret var? Chocken och överraskningsmomentet skulle bli större. Det är inte lika kul med någon som är vulgär och ful i mun och har varit med förr. Som Deirdre eller kvinnorna från SM-miljöerna. Eller..?

Men Madsen trodde väl till slut, att han fick nöja sig med den som han kunde få, om det så måste bli självaste Deirdre... Fast så fick han ett bättre offer levererat hem till sig av en slump, i elfte timmen (för Deirdres del).
Senast redigerad av Merwinna 2018-11-01 kl. 08:14.
Citera
2018-11-01, 08:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Jo, det är nog dags att släppa det här nu. Det kommer inte att komma mycket ny information om Madsen de närmaste 15-20 åren, då han kommer att sitta inne, och det är ingen mening med att tugga om gamla fakta.
God morgon. Den dagen hans grandiositet tar över - likt han förbannade sig själv inför filmteamet - så kommer det info.
Citat:
Jag tänkte att i reklamen för de animerade tortyrfilmerna, så står det:
"Atrocious Animated Movies - Torturesru
frol.torturesru.org
dark fantasies about innocent female victims in perilous situations like hanging, beheading, impaling, shooting, burning, you name it..."

Och även i de sju texterna om spettning var det unga, oskyldiga flickor, bland annat på en fin internatskola för flickor (de spettades av rektorn...). Jag vet förstås inte, men om jag försöker tänka mig in i att göra något sådant här, så skulle det väl vara "roligare" ju oskyldigare offret var? Chocken och överraskningsmomentet skulle bli större. Det är inte lika kul med någon som är vulgär och ful i mun och har varit med förr. Som Deirdre eller kvinnorna från SM-miljöerna. Eller..?
Men Madsen trodde väl till slut, att han fick nöja sig med den som han kunde få, om det så måste bli självaste Deirdre... Fast så fick han ett bättre offer levererat hem till sig av en slump, i elfte timmen (för Deirdres del).
Första inviterade kvinnan mötte han i kinky miljöer.
Han har säkert böjelser, men brottsplatsen styrde hur kräsen han kunde vara som i sin tur ska samverka med annat.
UC3 styr mer i detta mordfall än att gå ut och mörda enligt preferenser. Ubåten var central i hans fantasier sen sjösättning. När den stod på land verkar hans kriminella visioner ha varit mer högtflygande (luftballong i kyrktorn, zeppelinare in över halvön).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in