Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Ja, där har du en poäng. Jag hade nästan fått för mig att DK gick och hoppades på att hon skulle bli fru Madsen efter S.
S hade ju också ett öppet förhållande med PM även om de var gifta. Som en ram för familjebildning. Samma efternamn osv.
Sirid tog aldrig Madsens namn. Hon hette fortsatt Laursen.
Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Nu har han ett hem för lång tid. Och även "charmiga psykopater" blir gamla. Och mindre attraktiva.
Så det roliga ligger nog bakom Madsen tror jag. Och kvinnliga fångarna är nog inte heller unga och "läckra".
Så ett liv i sus och dus och party, den risken tror jag är väldigt starkt överdriven av skvallerpressen.
EDIT: Låter inte vi som skvallerkärringar nu förresten?

Den söta 18-åringen "Kundbypigen" sitter ju på Herstedvester, och henne brevväxlade M med redan innan han fick flytta dit. Sedan får naturligtvis inte män och kvinnor vara på varandras avdelningar, utan de kan endast träffas i samband med gemensamma fritidsaktiviteter. Ska de ha obevakade besök i varandras celler så måste de ansöka om det. Jag vet faktiskt inte om det är vanligt att det beviljas, med en annan fånge på samma fängelse. Någon annan kanske vet?
Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Fy fan vilken kallblodig människa. Enbart hans sms till frun mitt i hans tortyr och perversiteter visar ju på hur helt störd han är.
"Har det godt. Sejler i havblik og månelys...
Ja, och han hade tillgång till sin poetiska ådra också, mitt i allt det hemska..! Det var ett stort antal hjärtan i det SMS:et också. Kanske var det som gjorde frun misstänksam: det var "för mycket", bara för att meddela att han skulle bli borta över natten...
Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Var du tvungen att avslöja den obarmhärtiga sanningen för mig? Jag tänkte mer att vi var som seriöst, grävande journalister ju. Nu har du krossat mina illusioner om detta forum för evigt.

Klart att vi är skvallerkärringar, men till skillnad från andra skvallerkärringar så har vi tagit till oss en enorm mängd kunskap också, i den här tråden samt genom det tyska forumet. Jag har i alla fall lärt mig massor om ämnen som jag aldrig skulle ha intresserat mig för annars, som fysik, teknik, ubåtar, sjöfart, psykiatri, juridik... Samt att man har övat upp danskan, då.
Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Jag förstår att svenska kan vara att föredra mot danska. Nu har jag dock läst det så mycket att jag kommer på mig att läsa deras övriga nyheter utan att reflektera, hahahaha.
I somras kom jag på mig att prata om vissa värmeböljor som var på väg in över danmark till kollegor.
Intresseklubben noterar stod det i deras ansikte..
Sen såg jag nån skum insekt bland petuniorna som jag tyckte såg ut som en kolibri, den hovrade som en helikopter med en lång snabel. Danmark hade bästa informationen, jag reagerade inte ens på att jag läste danska.
Däremot pratar de rätt grötigt, där kör jag headset med rynkad panna.
Samma här, det blir ju att man fortsätter att läsa andra nyheter i de danska tidningarna, när man ändå är där och dammsuger dem efter nyheter om Madsen! När jag var i Köpenhamn i somras kände jag mig konstigt hemma! :-)
Men ja de talar grötigt, fast det är också olika beroende på var de kommer ifrån, och från person till person. "Sofie" t.ex. var svår att förstå, medan Madsen och Jeppe var lätta att förstå. Møller någonstans där emellan. Men nu kan jag se dansk film utan text, den förmågan hade jag aldrig brytt mig om att öva upp utan den här affären.