2018-10-31, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det är synd om människan, sa Strindberg.

Det är nog just det, att ingen sett att Madsen var farlig.
Efter brottet, så sa ju även hans ovänner, -Att det här kunde man inte se komma.

Alla tyckte att det var helt obegripligt samt oväntat.
Så svaret är väl ,-Att det är synd om människan.
Svaret på varför kan vi nog förstå lite, men inte helt.
Det är väl därför vi söker svaret i ett glas kanske.

Tack för responderingen.
In vino veritas
Citera
2018-10-31, 19:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hahaha ... du tog då i .
Hahahaha. Snarare insnöad i forskningsmaterial gällande psykopati. Termerna används av vissa forskare.
Angående blicken och känslokylan alltså. Inte krokodilen.
Citera
2018-10-31, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahahaha. Snarare insnöad i forskningsmaterial gällande psykopati. Termerna används av vissa forskare.
Angående blicken och känslokylan alltså. Inte krokodilen.

Absolut. Då är jag enig.
Citera
2018-10-31, 20:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Det ÄR otäckt. Hade hon inte ringt så hade hon varit vid liv. Troligen hade han plockat Deidre och ingen hade frågat efter henne på flera veckor enligt henne själv. Madsen valde fel offer om man ska se det från hans sida. Han måste varit desperat eftersom han visste att de blivit sedda ihop. Och fotograferade.
Jag tror att han undvek Ditte ända in i det sista via sin mångåriga nära relation. Hade DK varit primäroffer hade de varit ute i ubåten för länge sen.

Han är forcerad, han hetsar rejält på slutet då han nästintill gör massutskick via sms den 8:e, antar att de perversa fantsierna riktigt fått grepp om honom, nu eller aldrig:
Han har bestämt sig att iscensätta mord på Nautilus. Trolig trigger är väl att han får böja tjurnacken inför CS offentligt på bloggen.
Citera
2018-10-31, 20:10
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du pratar om en Signe. Vem är det?
Signe finns här att beskåda. Bland många flera. Chief Secretary - Signe Skovbye

http://archive.is/iCvVT#selection-485.0-476.3

Riktigt snygg tjej som jag tror Madsen helst ville undvika att lustmörda om det gick och
det gick ju som bekant...
Madsen som han är utspökad på översta bilden ser duktigt skrämmande ut onekligen.

Deidre King kallar sig här Deedee Logan.
Senast redigerad av Grandioso 2018-10-31 kl. 20:34.
Citera
2018-10-31, 20:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Absolut. Då är jag enig.
Råkade se en bild igår som passar i sammanhanget:

https://i.ytimg.com/vi/_KYFZvHiD5M/sddefault.jpg#404_is_fine
Citera
2018-10-31, 20:17
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Fy fan vilken kallblodig människa. Enbart hans sms till frun mitt i hans tortyr och perversiteter visar ju på hur helt störd han är.

"Har det godt. Sejler i havblik og månelys...

Jo, han ljuger och sviker lika naturligt som en normal människa borstar tänderna. Det är i princip bara polis och rättsväsendet som kan sätta stopp för såna.
Citera
2018-10-31, 20:21
Medlem
Citat:
Råkade se en bild igår som passar i sammanhanget:

https://i.ytimg.com/vi/_KYFZvHiD5M/sddefault.jpg#404_is_fine

Rovdjurspupillen ...
Citera
2018-10-31, 20:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Rovdjurspupillen ...
Ja, och han har varit med om det förut och vet vad som gäller vid hjärnskakning. Say no more..

Antar bilden är från då han sägs ha slagit i huvudet och blir kontrollerad. Amateurs in space?

Problemet är dock att hans urdåliga ledarskap, affektstörningar, dominans och kontrollbehov inte syns via varken en optiker eller en CT. Det är karaktärsdrag hos en psykopat..
Citera
2018-10-31, 20:31
Medlem
Citat:
Jag tror att han undvek Ditte ända in i det sista via sin mångåriga nära relation. Hade DK varit primäroffer hade de varit ute i ubåten för länge sen.

Han är forcerad, han hetsar rejält på slutet då han nästintill gör massutskick via sms den 8:e, antar att de perversa fantsierna riktigt fått grepp om honom, nu eller aldrig:
Han har bestämt sig att iscensätta mord på Nautilus. Trolig trigger är väl att han får böja tjurnacken inför CS offentligt på bloggen.

Precis så tror jag också det gick till. PM var sprängfylld av sina bisarra tankar och önskningar och NU skulle det ske.

De andra kvinnorna han kontaktade - och kanske även Deidre KIng (?) kan vara ytterst tacksamma att de slapp uppleva den fruktansvärda tortyr och slutligen död som Kim Wall till slut drabbades av.
Citera
2018-10-31, 20:33
Medlem
Citat:
Ja, och han har varit med om det förut och vet vad som gäller vid hjärnskakning. Say no more..

Antar bilden är från då han sägs ha slagit i huvudet och blir kontrollerad. Amateurs in space?

Problemet är dock att hans urdåliga ledarskap, affektstörningar, dominans och kontrollbehov inte syns via varken en optiker eller en CT. Det är karaktärsdrag hos en psykopat..
Nå. Hoppas psykopaten finner sig tillrätta i sitt nya boende med likasinnade. Själv gör jag kväll under eget tak med frihet att att umgås med vem jag vill och när jag vill. God kväll :-)
Citera
2018-10-31, 20:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, han ljuger och sviker lika naturligt som en normal människa borstar tänderna. Det är i princip bara polis och rättsväsendet som kan sätta stopp för såna.
Så är det, patologisk lögnare. Det går på ren rutin och de behöver inte ens ha en anledning.

Erinrade mig min nationelle favorit gällande psykopati som beskrev tingen väldigt bra i ett program.

"Tänk om din bästa vän eller din livs kärlek visar sig vara nån helt annan än den du tror."
Tv3 dokumentär, avsnitt 4 om personer som levt dubbelliv.
Henrik Belfrage, professor i kriminologi:

" I princip kan vem som helst bli utsatt för en bedragare, en psykopatisk bedragare - särskilt om det handlar om känslor. En bedragare, när man väljer sitt offer, så går man förstås på sårbara offer. Det gör ju jägare så att säga och man har en oerhört uttalad och fascinerande förmåga att just hitta dom sårbara offren. "

.." Gå efter de svaga, de enklare offren" skrev Madsen på bloggen.

" Bedragare är skärpa personer i den meningen att man brister åtminstone inte i intellekt, men jag tror det vore en myt att säga att det skulle vara mer smarta människor än normalt utan förmågan ligger mer i just i den känslomässiga oförmågan - därför att om man inte belastas med känslor då tvekar man inte och är ganska duktig på att ljuga och manipulera. "
https://www.viafree.se/program/dokumentar/tv3-dokumentar/sasong-1/?contentNotFound=season&number=8
Senast redigerad av develi 2018-10-31 kl. 20:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in