2018-11-01, 03:53
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zera80
Trodde tråden var från 1999-2000. Vilken flashback. Sånt här var vardagsmat i början på 2000-talet! 😂

Indeed.

Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Jag tycker fan det låter värre än när ravekommissionen finjusterade sitt M.O. och 'övade' på rejvarna under nittiotalets glansdagar.

I should know. Jag bjöd dem till och med på Pizza under en av deras spaningsoperationer.

Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Och de var inte snälla, far from it.

Indeed. De var riktiga råttor som tillskrev mig allsköns anklagelser, men fick inte en enda av dem att fastna inför en domare...
Citera
2018-11-01, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Poliserna hade förmodligen blivit uppläxade av blattarna i förorten som så ofta sker. För att bygga upp egot igen så åker man och jävlas med vit medelklass. Klassiker.

Såhär brukar de låta ute i förorten:

Achmed - "ey kom hit utan din fucking bricka och uniform och vi kommer göra mos med dig din fucking gris"

Polisen - nämen ta de lugnt nu grabbar.

Achmed - ey håll käften, glo inte på mig.

Polisen - vi ska nog dra vidare nu, ta det lugnt ikväll pojkar!

Achmed - fuck you gris kom aldrig hit igen.
EXAKT så funger det.
Citera
2018-11-01, 06:02
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeXeL
Antar att det är detta tillslag som ts syftar på.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ha...ika-i-halmstad

”Polisen gjorde nämligen ett tillslag mot en ravefest på en någorlunda central adress i Halmstad. På platsen fanns ett åttiotal ungdomar i ålderskategorin 18-30 år.

– Vår första bedömning är att en väldigt stor andel är narkotikapåverkade, säger Krister Adolfsson.”

”– Det som är skrämmande med det här kalaset är att vi gör beslag av LSD, ecstacy, kokain, amfetamin och THC. Hela cirkeln, säger han.”

Hela cirkeln alltså... Vad det betyder vet jag inte men jag vet att mängder med skattepengar har använts till ett helt meningslöst syfte. Försök till att stoppa människor från att använda droger kommer alltid misslyckas.

Allt som står i tidningen och det som polisen säger är sant. Alltid.
Citera
2018-11-01, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Vi som varit på rave vet att de flesta är drogpåverkade, det är så det är och säger man annat så ljuger man.
Nu betedde sig polisen på ett helt sjukt sätt vilket inte är förvånande, det är så snuten brukar bete sig bara det att dom som utsattes sluppit problem med polis innan.

Tycker det är konstigt att polisen inte gör mer sånt här på rave fester, det är olagligt att vara drogpåverkad och det är lätta pengar in i stadskassan att gö razzia på dessa fester.

Ett tips är att aldrig någonsin pissa, gör det jobbigt för poliserna dom ska få köra dig till sjukhus å ta blodbrov utan ditt samtycke, för det första så syns droger mycket kortare i blodprov sen blir det otroligt mycket mer jobb för poliserna, om alla dessa 80 personer hade vägrat att pissa vad tror du hade hänt då? de går inte att köra 80 pers till sjukhus för att ta blodprov, nu snackar vi om en helg med när alla sjukhus är helt smockfulla.

LÄTTA PENGAR IN TILL STADSKASSAN? Är du hög? Tror du själv inte att en sådan här insats kostar så oerhört mycket mer än några fjuttiga dagsböter?
Citera
2018-11-01, 09:01
Medlem
carminaburanas avatar
Sånt kan de minsann slösa resurser på, brukare istället för att åka till rinkeby eller Tensta eller bagarmossen rosengård och ta de riktiga kriminella gängen. Som vanligt går de på. I annars skötsamma folk som. Bara är ute efter att dansa. Är Man invandrare eller r kriminell så klarar man sig alltid.
Citera
2018-11-01, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enkanyl
Fast det går inte att slå hål på glorifieringen. Människor gillar att berusa sig; det har varit så i flera tusen år och det har funnits i precis alla kulturer. Det är ett mänskligt beteende. Sen så blir det faktiskt inte svårare, det medför bara fler risker.

Det bästa vi kan göra är att legalisera, fokusera på vård och information grundad på fakta och skademinimering.

Jo, jag tycker att man kan syna glorifiering och slå hål på den. Visst har folk haft behov av att fly och berusa sig, och det är väl ok om man gör det då och då. Men se vad som hänt med alkoholen sista 20-25 åren. Nu ska det vara alkohol så fort man ses, även på veckorna. Förut tog vi en fylla på helgen, vilket kanske var ok. Många har en ohälsosam relation till droger och det kostar oss en väldig massa lidande, död och pengar. Det blir heller inte bättre av att man börjar i tidig ålder. Det måste gå att visa på alternativ. Sen denna tillgänglighet av nätdroger, man vet ju inte riktigt vad det är för skit man stoppar i sig.
Visst kan tanken på att legalisera vara intressant, men det är ju en annan och större diskussion och lite Off Topic. Det har väl gjorts en hel del utredningar kring för och nackdelar kring det.

Hur som helst så hoppas jag att folk får fortsätta rejva, men utan droger. Jag har stått på discodansgolv ett par timmar och blivit lite hög på det, finns ju naturliga sätt att dopa sig på via rörelse då det kickar in endorfiner och dopamin på oskadligt sätt.
Citera
2018-11-01, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken73
Det låter helt jävla sjukt. Oavsett om folk är påverkade eller inte så beter man sig inte på det där sättet som polis. Det är under all kritik. Det finns inget som rättfärdigar det över huvud taget. Det måste vara någon slags blodtörst som driver dessa individer. Sannolikt har dom en obalanserad grupp med lite väl agressiva och verklighetsfrånvända personer i toppen. Sannolikt någon form av alfahanar fast så primitiva att man kan ifrågasätta om dom tillhör Homo Sapiens

I portugal avkriminaliserade man narkotikabruk för bra många år sedan nu, med stor framgång. Färre missbrukar idag, färre nyrekryteras och färre dör på grund av narkotika än innan. Norge avkriminaliserade användning av narkotika nyligen. Sverige däremot fortsätter på samma puckade sätt. Det är som någon sorts kollektiv mani. Sverige har näst högst dödlighet bland narkomaner i hela europa... jag tror det är Lettland (i alla fall någon av baltiska staterna) som leder ligan. Det är ett ganska dåligt betyg på Svensk narkotikapolitik och ett bevis på att man använder helt fel metoder.

Att använda våld, våldsamt tvång och skrik och gap mot människor som man misstänker är påverkade är knappast att rekommendera och går inte att rättfärdiga om det inte är så att det är absolut nödvändigt om någon spårat ut och utgör ett hot.

Man kan tycka vad man vill om droger och droganvändning. Var och en har rätt till sin uppfattning, men polisen ska inte bete sig på det där viset du beskriver. Det är oroväckande att vi har den kulturen inom polisen. Det är uppenbart individer som det är tveksamt om dom ska jobba med människor över huvudtaget. En skam för ordningsmakten som rimligen bör föregå med gott exempel. Det är patetiskt och oerhört omoget dessutom. När man hör sånt här så undrar man hur det ska gå nu när man sänkt begåvningskravet för nya poliser. Jag tycker väl att man borde höja det i stället. Jag tvivlar på att intelligenta människor skulle kunna bete sig på det sättet utan att skämmas ihjäl.

Har du inte läst att det är desperata föräldrar till dessa knarkande ungdomar som har satt tryck på polisen. Kanske har polisen tagit i lite i överkant, kanske för att skrämmas. Får en action som denna fast lite knarklangare samt får några knarkande ungdomar att sluta är det en stor vinst för såväl dessa ungdomar/familjer som för oss skattebetalare.
Citera
2018-11-01, 10:00
Medlem
Flufffens avatar
Det är tyvärr något man får vänja sig vid som rejvare i Sverige. Ni är instängda på en plats, polisen vet om att det förekommer droger och ser er som ett lätt byte, och det ser bra ut i statistiken.
Citera
2018-11-01, 11:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
LÄTTA PENGAR IN TILL STADSKASSAN? Är du hög? Tror du själv inte att en sådan här insats kostar så oerhört mycket mer än några fjuttiga dagsböter?

Några fjuttiga dagsböter? min vän som åkte fast med en femma gräs fick 26000 i böter, en anann som bara var ringa narkotika fick 8000 spänn å hon hade skit lön så de va nog lägsta dagsbötern.

Om du nu är arbetslös å har 0 inkomst så blir de små böter ja, men det kanske alla på dessa rave är.
Citera
2018-11-01, 11:26
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrounxqrounx
Allt som står i tidningen och det som polisen säger är sant. Alltid.

...särskilt när det bekräftas av en Flashbackanvändare som toppar det otroliga rekordet av 0,341 inlägg per dag.

Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Sånt kan de minsann slösa resurser på, brukare istället för att åka till rinkeby eller Tensta eller bagarmossen rosengård och ta de riktiga kriminella gängen. Som vanligt går de på. I annars skötsamma folk som. Bara är ute efter att dansa. Är Man invandrare eller r kriminell så klarar man sig alltid.

Jag tror du har missförstått lite av hur Lokalpoliser arbetar...

Citat:
Ursprungligen postat av enkanyl
Fast det går inte att slå hål på glorifieringen. Människor gillar att berusa sig; det har varit så i flera tusen år och det har funnits i precis alla kulturer. Det är ett mänskligt beteende. Sen så blir det faktiskt inte svårare, det medför bara fler risker.

Det bästa vi kan göra är att legalisera, fokusera på vård och information grundad på fakta och skademinimering.

Indeed.
Den diskussionen tillhör dock (FB) Politik: inrikes
Sluta försöka sjabbla bort TS.

Jag väntar FORTFARANDE på svar kring hur åldersfördelningen på TS fest såg ut?

Until TS comes back to this thread to Explain himself, we shall see him as nothing other than an Enemy Instigator.
Senast redigerad av Trolltestet 2018-11-01 kl. 12:02.
Citera
2018-11-01, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Några fjuttiga dagsböter? min vän som åkte fast med en femma gräs fick 26000 i böter, en anann som bara var ringa narkotika fick 8000 spänn å hon hade skit lön så de va nog lägsta dagsbötern.

Om du nu är arbetslös å har 0 inkomst så blir de små böter ja, men det kanske alla på dessa rave är.

Lägsta dagsbötern är 50kr/dag och på 30 dagsböter blir det 1500kr. Sedan tillkommer 800kr till brottsofferfonden.

Näe jag vet det mycket väl. Men själva instansen och tillsammans med rättegångar och administration före och efter resulterar i bra mycket mer än dagsböterna...

Tror inte du förstår hur mycket t.ex en rättegång kostar samhället....
Citera
2018-11-01, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Lägsta dagsbötern är 50kr/dag och på 30 dagsböter blir det 1500kr. Sedan tillkommer 800kr till brottsofferfonden.

Näe jag vet det mycket väl. Men själva instansen och tillsammans med rättegångar och administration före och efter resulterar i bra mycket mer än dagsböterna...

Tror inte du förstår hur mycket t.ex en rättegång kostar samhället....

Såna domar går oftast inte till rättegång, och om det gör det har dom en speciell dag där allt sånt tas på en gång och bara klubbas igenom.

Det är ingen riktig rättegång för ett ringa narkotikabrott och ska man ha advokat får man betala det själv.

Jag har själv haft en rättegång för ringa narkotika, den tog 5 minuter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in