2018-11-01, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Såna domar går oftast inte till rättegång, och om det gör det har dom en speciell dag där allt sånt tas på en gång och bara klubbas igenom.

Det är ingen riktig rättegång för ett ringa narkotikabrott och ska man ha advokat får man betala det själv.

Fan snackar du om? Om du nekar hela tiden måste det gå till rättegång. Jag själv har snackat mig ur innehav för 0.2 gram i cannabis i en rättegång.

Få rättegångar är som är den andra lik. Jag hade kunnat snacka i mitt förhör i två timmar om jag så hade velat. "Ingen riktig rättegång" Jesus...
Citera
2018-11-01, 14:05
Medlem
BenDaviss avatar
Polisen betedde sig som de gjorde med flit. De vill markera att såna fester inte är tillåtna i Halmstad, därför behandlades ni extra illa.

Ni kommer aldrig vinna mot dem i rättegång, det är bara svälja.

Men ni har nu två val. Göra fler fester där ni gör ordentligt motstånd när de kommer igen, för att markera att deras metoder inte avskräcker er. Eller så slutar ni göra fester och låter polisen vinna.
Citera
2018-11-01, 14:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Fan snackar du om? Om du nekar hela tiden måste det gå till rättegång. Jag själv har snackat mig ur innehav för 0.2 gram i cannabis i en rättegång.

Få rättegångar är som är den andra lik. Jag hade kunnat snacka i mitt förhör i två timmar om jag så hade velat. "Ingen riktig rättegång" Jesus...

innehav och ringa är inte samma sak.
Hur ska du snacka bort ett ringa när du varit påverkad?? ja ett innehav går att snacka bort men ett ringa går icke.

Nu snackade jag om ringa och inte något innehav, du kan gärna förklara för mig hur du snackar i 2 timmar för ett innehav, har själv åkt dit för mycket grövre grejer och rättegången har inte ens tagit 2 timmar då, grattis till att du snackade bort 0,2 gram cannabis, e det någon slags bedrift eller?
Eller nej du behöver faktiskt inte ens förklara för jag vet att du bara sitter och babblar skit.
Senast redigerad av qirtero 2018-11-01 kl. 14:08.
Citera
2018-11-01, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
innehav och ringa är inte samma sak.
Hur ska du snacka bort ett ringa när du varit påverkad?? ja ett innehav går att snacka bort men ett ringa går icke.

Nu snackade jag om ringa och inte något innehav, du kan gärna förklara för mig hur du snackar i 2 timmar för ett innehav, har själv åkt dit för mycket grövre grejer och rättegången har inte ens tagit 2 timmar då, grattis till att du snackade bort 0,2 gram cannabis, e det någon slags bedrift eller?
Eller nej du behöver faktiskt inte ens förklara för jag vet att du bara sitter och babblar skit.

Ringa är bara en term på hur allvarligt brottet är. Om du har det i urinet eller i blodet blir det fortfarande ringa...

Jag säger att det GÅR att sitta och hålla sitt förhör i två timmar?! Dock så kommer rättegången skjutas upp då och hållas igen. Har du knarkat bort läsförståelsen helt och hållet?

Passiv pårökning kan man skylla på om man t.ex tar ett blodprov och det är så små mängder. Går att argumentera för nämndemän att det var så pass lite UG och att du blev passiv hög genom att t.ex sitta i samma bil med människor som rökte.

Jag måste förklara för dig då du verkar ovanligt korkad. Och nej, jag babblar inte det minste skit.
Citera
2018-11-01, 14:24
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Har du inte läst att det är desperata föräldrar till dessa knarkande ungdomar som har satt tryck på polisen. Kanske har polisen tagit i lite i överkant, kanske för att skrämmas. Får en action som denna fast lite knarklangare samt får några knarkande ungdomar att sluta är det en stor vinst för såväl dessa ungdomar/familjer som för oss skattebetalare.

Minderåriga vistas nästan aldrig på såna fester. Det är alltså vuxna, myndiga individer som trakasseras för att de väljer att lyssna på en viss typ av musik. För att vissa på festen KANSKE har tagit något så ska alla bestraffas.

Ingen kommer sluta för att polisen håller på såhär. Folk blir bara arga, paranoida, isolerar sig eller så mår de dåligt och börjar knarka ännu mer. Det finns inga som helst belägg för att kriminalisering och belastningsregister hjälper någon som redan mår mycket dåligt och självmedicinerar med droger.

Och om personen inte har något problem, varför ska de då trakasseras av polisen?
Citera
2018-11-01, 14:43
Medlem
Krongjorts avatar

Statistik över uppklarade brott såklart. Var väl ungefär 49% av totala uppklarade brott förra året som var för narkotikabrott. Det kommer nog inte legaliseras något på länge, när uppklarningsprocenten av brott skulle sjunka med nästan hälften.

Kan man inte lösa brott med offer, så får man ta folk för narkotika samt trafikföreteelser, för att få sina bevis för att arbetet sköts, samt att den så kallade tryggheten förbättras, eftersom att statistiken ska visa siffrorna som är önskvärda att dela ut till allmänheten.
Citera
2018-11-01, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluepant
Minderåriga vistas nästan aldrig på såna fester. Det är alltså vuxna, myndiga individer som trakasseras för att de väljer att lyssna på en viss typ av musik. För att vissa på festen KANSKE har tagit något så ska alla bestraffas.

Ingen kommer sluta för att polisen håller på såhär. Folk blir bara arga, paranoida, isolerar sig eller så mår de dåligt och börjar knarka ännu mer. Det finns inga som helst belägg för att kriminalisering och belastningsregister hjälper någon som redan mår mycket dåligt och självmedicinerar med droger.

Och om personen inte har något problem, varför ska de då trakasseras av polisen?

Just därför går det väl att visa på alternativ. Det går utmärkt att bli "hög" på att dansa utan substanser i kroppen. Det dealas en hel del på dessa fester och knarkas, båda dessa företeelser är väl illegala (kanske får man använda knark för eget bruk, vad vet jag). Och jag lovar att en hel del är under 18. Där jag bor pågår det en hel del rave-fester på somrarna, när jag sett dessa unga människor vackla hemåt på morgonen vid 8-9.

Garanterat en inkörsport för en hel del som går sig djupare ner i träsket. Det blir en slags täckmantel och det blir glorifierat. Ofta är det kanske inte ett problem första åren, men varje person som gör detta helgknarkande till ett vardagsknarkande är en tragedi och ett misslyckande.

Vad är alternativet till att vi som är emot detta? Låt ungdomarna rejva och knarka bäst dom vill. Låt dom sugas in i kulturen och tro att detta är ett normalt tillstånd (Ungefär som det blivit med alkohol sista 20-30 åren. Så fort man ses ska man ta ett glas o s v) Prislappen för detta börjar vi se nu i form av att alltfler är att klassa som alkoholister.
Citera
2018-11-01, 17:21
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
helt rätt agerat av polisen ifall flera av besökarna var narkotikapåverkade.
Varför då?
Citera
2018-11-01, 17:36
Medlem
låt oss dansa och knarka ifred, horsnuten!
Citera
2018-11-01, 17:38
Medlem
LeXeLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Tydligen inte då ts o co lipar över förlorade knarkdepåer o en sketen dj.

Jag talar inte endast om detta specifika tillfälle. Mer om läget på nationell och global nivå.

I just detta fall så håller jag dock med dig.
Citera
2018-11-01, 19:46
Medlem
Ustyugov3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krongjort
Statistik över uppklarade brott såklart. Var väl ungefär 49% av totala uppklarade brott förra året som var för narkotikabrott. Det kommer nog inte legaliseras något på länge, när uppklarningsprocenten av brott skulle sjunka med nästan hälften.

Kan man inte lösa brott med offer, så får man ta folk för narkotika samt trafikföreteelser, för att få sina bevis för att arbetet sköts, samt att den så kallade tryggheten förbättras, eftersom att statistiken ska visa siffrorna som är önskvärda att dela ut till allmänheten.

Glöm för all del inte "hets mot folkgrupp".
Citera
2018-11-01, 19:49
Medlem
f30malmos avatar
Rave?
Det var längesedan jag såg det ordet. Trevligt.
Det är lite tradition att polisen förstör allt kul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in