Citat:
Ursprungligen postat av
firmahasten
känner att jag måste skriva av mig Ang en händelse som utspelade sig i Halmstad 27/10.
Mod får flytta om det är fel forum.
Jag är språkrör för mig och de övriga 80 personer på festen.
Allt detta för polisens fördomar mot Sveriges rave kultur.
När ska denna häxjakten sluta?!
Vi har gjort allting enligt lagboken, det är vår privata lokal som vi äger, vi hade en gästlista, vi
hade en dörrvakt, t.om arrangörens mor var där och kollade så allt gick rätt till.
Är detta Sverige 2018?! Att vara rädda för polisen som ska vara vår säkerhet, Som
uppträder på ett våldsamt och maktgalet sätt! Respekt? Nej! Och vad är kontentan? Är de
oroliga för att folk ska fastna i drogmissbruk? Hur följer de upp dessa människor efter deras
"aktion" ? Det är den stora frågan
Men tjura då! Fullkomligt oozar berättigad millenial här. Stackars lilla ponke, får du inte knarka ifred, så synd! Stackars er, fick ni sitta på golvet, som var kallt! Haha, herregud vilka töntar ni är. Käfta emot polisen om varför de är där, gapa om Auschwitz och sen klaga på att polisen har dålig attityd. Ok. Han "sparkade inte polisen" han "sprattlade i panik" när han blev nedbrottad. Hahaha! Lycka till i Tingsätten pajas. Och mamma var med på festen, vilket skämt, tror du man kan undvika lagen för att man har en privat fest där mamma är hemma? Det är dessutom ni som ska visa respekt för polisen, då går nog allt bra. Som man ropar får man svar, behandla polisen med respekt, knarka inte, arrangera inte fester fulla med knark och bjud inte in förortens langare för att sälja knark så får du nog respekt av polisen.
Polisen slår såklart till mot din knarkfest på grund av att de fattar att det är smockfullt av droger. Det är inga "fördomar". Det är fakta. Ni tar droger. Varför låtsas du som att ni är oskyldiga?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ha...ika-i-halmstad
”Polisen gjorde nämligen ett tillslag mot en ravefest på en någorlunda central adress i Halmstad. På platsen fanns ett åttiotal ungdomar i ålderskategorin 18-30 år.
– Vår första bedömning är att en väldigt stor andel är narkotikapåverkade, säger Krister Adolfsson.”
”– Det som är skrämmande med det här kalaset är att vi gör beslag av LSD, ecstacy, kokain, amfetamin och THC. Hela cirkeln, säger han.”
Droger är olagligt. Vet att du förmodligen inte "tycker" det samt har många vänner som tycker det inte bör vara det. Droger förstör liv, rent statistiskt kommer nog någon av dina kompisar på festen paja en stor portion av sitt liv med droger. Finns ingen anledning att vara drogliberal. Ta droger du, men walk the walk och talk the talk. If you can't do the time, don't do the crime.
Citat:
Ursprungligen postat av
redness
Så här är det:
Raven har ökat de senaste åren och drogerna har ökar markant på festerna, särskilt bland de yngre. Under 90-talet fanns en stor del som växte upp med ”knark är bajs”. Idag poppar folk E som att det inte finns någon morgondag.
En till anledning är att flera arrangörer lierat sig med den grova brottsligheten i förorten, i den mening att man sluter muntliga ö.k om att låta smågangstrar sälja mot att det inte blir tjafs. I Sthlm har situationen spårat och rave har blivit ytterligare en handelsplats för gängen som nu dödar varandra helt öppet och arrangörer väljer att titta bort från den verksamhet man stödjer samtidigt som psykklinikerna larmar.
Jag brukar säga att ravens ”sköta sig självt” ”skadar ingen” etc. är att likställa med fotbollshuliganer som inte heller ställer till för andra och är ”fina” på olika sätt, d.v.s hycklare!!!
Tack för bra insikt. Anade att något sådant här låg bakom. Tänkte på det själv när man har en influgen DJ för 8 papp till en privat fest med så lite deltagare. Självklart finns cash inblandat från drogförsäljningen. Detta får ju alla sympatier med "ravekulturen" att försvinna helt. Dessa personer är ju bara en av alla slutstationer på de enorma problem med ghettokrig, mord och kriminalitet vi har i förorterna.
Citat:
Ursprungligen postat av
redness
Jag är riktigt sugen på att börja namedroppa några av de stora som tillåter att BMW-maffiabossar med kostym styra unga säljare på rave. Men det finns regler för detta på forumet men upp till bevis som sagt!
Häng ut dem, byt ut en bokstav mot en * i namnen bara. Finns inga regler mot att diskutera vilka dessa personer är i forumet. Nu ligger dessutom tråden i Brott och brottsbekämpning-forumet så det är helt berättigat.