2018-11-01, 00:46
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shorty81
Dom accepterat du har vart på fel fester fel typ av människor.

Google Translate kinda FAILED you on This One, eh?
Citera
2018-11-01, 00:47
Medlem
enkanyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ok, då förstår jag hur du tänker. Men eftersom det finns mkt knark på dessa fester, hur säkerställer man att inte nya unga lockas in? Är det ok att någon ger din 16-åriga son eller dotter knark? Hur säkerställer man att det inte säljs knark på dessa fester?

Bra fråga. Hur säkerställer man att det inte säljs alkohol till minderåriga nu? Det är svårt att göra det, men med bättre och korrekt information om droger, utan att överdriva och med fokus på hälsa så är jag övertygad om att problemen kommer att minska.

Sen så är det ju så att drogerna finns här oavsett om det är lagligt eller inte. Så om du argumenterar för ett fortsatt förbud med grund på barnens hälsa och välbehåll så bör du tänka om, droger flödar fritt oavsett, och ett förbud gör mer ont än gott.
Citera
2018-11-01, 00:49
Medlem
shorty81s avatar
Vuxna människor som skapar ett party ett riktigt rave inget barn disco eller för slödder gangsters kan ni testa om ni lyckas hitta ett, så ser ni skillnad på människor.
Senast redigerad av shorty81 2018-11-01 kl. 01:17.
Citera
2018-11-01, 00:50
Medlem
enkanyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Man kan alltid VÄGRA, varpå det blir upp till reigsterkrävaren att visa i domstol på att sagda registerutdrag är Nödvändigt för tjänsten i fråga.
i 99 fall av 100, så vinner arbetsgivaren INTE.

Fast så är det väl ändå inte? Mig veterligen så är det fritt fram för arbetsgivaren att tacka nej till någon som inte ger ut registerutdrag. Jag har då aldrig hört om ett fall som tagits upp till rätten och sen gett arbetstagaren rätt, har du?

Citat:
Jag förstår att väldigt FÅ människor idag inser- och är villiga att KÄMPA för Sina Rättigheter, och att det skapat ett rättsmässigt glapp i dagens arbetsmarknadsklimat, men... That's just STUPID.
There are no laws against STUPIDITY today, sorgligt nog.

Öhhh, va?

Citat:
Jag är inte intresserad av andra människors falleranden i att presentera ett ordenligt case för sig själva ur ett arbetssökarpespektiv...

Dagens Svenskar är ena jävla CUCKS!

Åter igen, va?
Citera
2018-11-01, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enkanyl
Bra fråga. Hur säkerställer man att det inte säljs alkohol till minderåriga nu? Det är svårt att göra det, men med bättre och korrekt information om droger, utan att överdriva och med fokus på hälsa så är jag övertygad om att problemen kommer att minska.

Sen så är det ju så att drogerna finns här oavsett om det är lagligt eller inte. Så om du argumenterar för ett fortsatt förbud med grund på barnens hälsa och välbehåll så bör du tänka om, droger flödar fritt oavsett, och ett förbud gör mer ont än gott.

Ja, alkoholen och den romantik som finns runt den är också ett gissel för många. Tror inga vill att ens ungdomar ska bli alkisar eller knarkare, så kan vi göra det svårare och slå hål på denna glorifiering är mkt vunnit.
Går väl utmärkt att rejva natten lång utan droger/alkohol
Citera
2018-11-01, 00:58
Medlem
shorty81s avatar
Citat:
Indeed. Under tiden Jag var i rave-kretsar, så var E-brukarnas inviter nästan lika påträngande som 'Jehovas Vittnen''s påträngande var...

WHY can't drug-users simply ACCEPT non-drugusers life choices?

.

Stava jag fel eller missuppfatta jag något?
Citera
2018-11-01, 00:59
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Fast så är det väl ändå inte?

Jo. Precis så ÄR det.

Citat:
Mig veterligen så är det fritt fram för arbetsgivaren att tacka nej till någon som inte ger ut registerutdrag.

och det är även fritt fram för den arbetssökande att stämma arbetsgivaren och kräva ett exakt utlåtande över varför denne inte fick tjänsten.

Most people won't though, vilket skapat det juridiska glapp Du ondgör dig över här.

Citat:
Jag har då aldrig hört om ett fall som tagits upp till rätten och sen gett arbetstagaren rätt, har du?

Därav min "Svenskarna är ena jävla CUCKS!"-uttalande.

Citat:
Öhhh, va?

You're a CUCK too, aren't you?

Citat:
Åter igen, va?

Fyfan vad du är korkad.

Du är inte Svensk, va?

Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Tycker det är konstigt att polisen inte gör mer sånt här på rave fester, det är olagligt att vara drogpåverkad och det är lätta pengar in i stadskassan att gö razzia på dessa fester.

Statskassan går INTE plus på sådant.
Prover och polisinsatser kostar 10 gånger de pengar man får in på bötesbelopp efteråt.
Citera
2018-11-01, 01:03
Medlem
enkanyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ja, alkoholen och den romantik som finns runt den är också ett gissel för många. Tror inga vill att ens ungdomar ska bli alkisar eller knarkare, så kan vi göra det svårare och slå hål på denna glorifiering är mkt vunnit.
Går väl utmärkt att rejva natten lång utan droger/alkohol

Fast det går inte att slå hål på glorifieringen. Människor gillar att berusa sig; det har varit så i flera tusen år och det har funnits i precis alla kulturer. Det är ett mänskligt beteende. Sen så blir det faktiskt inte svårare, det medför bara fler risker.

Det bästa vi kan göra är att legalisera, fokusera på vård och information grundad på fakta och skademinimering.
Citera
2018-11-01, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
känner att jag måste skriva av mig Ang en händelse som utspelade sig i Halmstad 27/10.
Mod får flytta om det är fel forum.

Jag är språkrör för mig och de övriga 80 personer på festen.

I lördags gick vi ut, som så många andra, förväntansfulla inför halloweenfest med våra
vänner. Vi såg fram emot den stora bokningen av dj hela vägen från Frankrike. Istället slutar
vår kväll i katastrof, sittandes på ett iskallt betonggolv i flera timmar medans polisen drar ut
oss en och en som ett djur som ska gå till nödslakt.....

Det låter helt jävla sjukt. Oavsett om folk är påverkade eller inte så beter man sig inte på det där sättet som polis. Det är under all kritik. Det finns inget som rättfärdigar det över huvud taget. Det måste vara någon slags blodtörst som driver dessa individer. Sannolikt har dom en obalanserad grupp med lite väl agressiva och verklighetsfrånvända personer i toppen. Sannolikt någon form av alfahanar fast så primitiva att man kan ifrågasätta om dom tillhör Homo Sapiens

I portugal avkriminaliserade man narkotikabruk för bra många år sedan nu, med stor framgång. Färre missbrukar idag, färre nyrekryteras och färre dör på grund av narkotika än innan. Norge avkriminaliserade användning av narkotika nyligen. Sverige däremot fortsätter på samma puckade sätt. Det är som någon sorts kollektiv mani. Sverige har näst högst dödlighet bland narkomaner i hela europa... jag tror det är Lettland (i alla fall någon av baltiska staterna) som leder ligan. Det är ett ganska dåligt betyg på Svensk narkotikapolitik och ett bevis på att man använder helt fel metoder.

Att använda våld, våldsamt tvång och skrik och gap mot människor som man misstänker är påverkade är knappast att rekommendera och går inte att rättfärdiga om det inte är så att det är absolut nödvändigt om någon spårat ut och utgör ett hot.

Man kan tycka vad man vill om droger och droganvändning. Var och en har rätt till sin uppfattning, men polisen ska inte bete sig på det där viset du beskriver. Det är oroväckande att vi har den kulturen inom polisen. Det är uppenbart individer som det är tveksamt om dom ska jobba med människor över huvudtaget. En skam för ordningsmakten som rimligen bör föregå med gott exempel. Det är patetiskt och oerhört omoget dessutom. När man hör sånt här så undrar man hur det ska gå nu när man sänkt begåvningskravet för nya poliser. Jag tycker väl att man borde höja det i stället. Jag tvivlar på att intelligenta människor skulle kunna bete sig på det sättet utan att skämmas ihjäl.
Citera
2018-11-01, 01:25
Medlem
HectorDaiquiris avatar
Citat:
känner att jag måste skriva av mig Ang en händelse som utspelade sig i Halmstad 27/10.

Allt detta för polisens fördomar mot Sveriges rave kultur.
När ska denna häxjakten sluta?!
Vi har gjort allting enligt lagboken, det är vår privata lokal som vi äger, vi hade en gästlista, vi
hade en dörrvakt, t.om arrangörens mor var där och kollade så allt gick rätt till.
Är detta Sverige 2018?! Att vara rädda för polisen som ska vara vår säkerhet, Som
uppträder på ett våldsamt och maktgalet sätt! Respekt? Nej! Och vad är kontentan? Är de
oroliga för att folk ska fastna i drogmissbruk? Hur följer de upp dessa människor efter deras
"aktion" ? Det är den stora frågan

Men tjura då! Fullkomligt oozar berättigad millenial här. Stackars lilla ponke, får du inte knarka ifred, så synd! Stackars er, fick ni sitta på golvet, som var kallt! Haha, herregud vilka töntar ni är. Käfta emot polisen om varför de är där, gapa om Auschwitz och sen klaga på att polisen har dålig attityd. Ok. Han "sparkade inte polisen" han "sprattlade i panik" när han blev nedbrottad. Hahaha! Lycka till i Tingsätten pajas. Och mamma var med på festen, vilket skämt, tror du man kan undvika lagen för att man har en privat fest där mamma är hemma? Det är dessutom ni som ska visa respekt för polisen, då går nog allt bra. Som man ropar får man svar, behandla polisen med respekt, knarka inte, arrangera inte fester fulla med knark och bjud inte in förortens langare för att sälja knark så får du nog respekt av polisen.

Polisen slår såklart till mot din knarkfest på grund av att de fattar att det är smockfullt av droger. Det är inga "fördomar". Det är fakta. Ni tar droger. Varför låtsas du som att ni är oskyldiga?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ha...ika-i-halmstad

”Polisen gjorde nämligen ett tillslag mot en ravefest på en någorlunda central adress i Halmstad. På platsen fanns ett åttiotal ungdomar i ålderskategorin 18-30 år.

– Vår första bedömning är att en väldigt stor andel är narkotikapåverkade, säger Krister Adolfsson.”

”– Det som är skrämmande med det här kalaset är att vi gör beslag av LSD, ecstacy, kokain, amfetamin och THC. Hela cirkeln, säger han.”

Droger är olagligt. Vet att du förmodligen inte "tycker" det samt har många vänner som tycker det inte bör vara det. Droger förstör liv, rent statistiskt kommer nog någon av dina kompisar på festen paja en stor portion av sitt liv med droger. Finns ingen anledning att vara drogliberal. Ta droger du, men walk the walk och talk the talk. If you can't do the time, don't do the crime.

Citat:
Ursprungligen postat av redness
Så här är det:

Raven har ökat de senaste åren och drogerna har ökar markant på festerna, särskilt bland de yngre. Under 90-talet fanns en stor del som växte upp med ”knark är bajs”. Idag poppar folk E som att det inte finns någon morgondag.

En till anledning är att flera arrangörer lierat sig med den grova brottsligheten i förorten, i den mening att man sluter muntliga ö.k om att låta smågangstrar sälja mot att det inte blir tjafs. I Sthlm har situationen spårat och rave har blivit ytterligare en handelsplats för gängen som nu dödar varandra helt öppet och arrangörer väljer att titta bort från den verksamhet man stödjer samtidigt som psykklinikerna larmar.

Jag brukar säga att ravens ”sköta sig självt” ”skadar ingen” etc. är att likställa med fotbollshuliganer som inte heller ställer till för andra och är ”fina” på olika sätt, d.v.s hycklare!!!

Tack för bra insikt. Anade att något sådant här låg bakom. Tänkte på det själv när man har en influgen DJ för 8 papp till en privat fest med så lite deltagare. Självklart finns cash inblandat från drogförsäljningen. Detta får ju alla sympatier med "ravekulturen" att försvinna helt. Dessa personer är ju bara en av alla slutstationer på de enorma problem med ghettokrig, mord och kriminalitet vi har i förorterna.

Citat:
Ursprungligen postat av redness
Jag är riktigt sugen på att börja namedroppa några av de stora som tillåter att BMW-maffiabossar med kostym styra unga säljare på rave. Men det finns regler för detta på forumet men upp till bevis som sagt!

Häng ut dem, byt ut en bokstav mot en * i namnen bara. Finns inga regler mot att diskutera vilka dessa personer är i forumet. Nu ligger dessutom tråden i Brott och brottsbekämpning-forumet så det är helt berättigat.
Senast redigerad av HectorDaiquiri 2018-11-01 kl. 01:30.
Citera
2018-11-01, 03:12
Medlem
Citat:

I lördags gick vi ut, som så många andra, förväntansfulla inför halloweenfest med våra
vänner. Vi såg fram emot den stora bokningen av dj hela vägen från Frankrike. Istället slutar
vår kväll i katastrof, sittandes på ett iskallt betonggolv i flera timmar medans polisen drar ut
oss en och en som ett djur som ska gå till nödslakt.
Polisen går ut i media och säger “när vi går in i lokalen ser vi att flera är narkotikapåverkade”
Jag undrar då hur de såg det?? Då de stormade in som ett “swat-team” och skriker att alla
ska lägga sig ner på mage med ansiktet ner i det kalla betonggolvet med händerna
utsträckta.
När ägaren av lokalen lugnt och sansat ifrågasätter på vilka grunder de stormar in på vår
slutna fest med gästlista, blir han istället knäad och nerdragen på golvet medans polisen
skriker att han ska sitta ner som resterande. När de väl förklarar sin s.k anledning till att
storma in så säger de att vet att ALLA är narkotikapåverkade. HUR KAN DE VETA DET??
Flera av besökarna satt på det iskalla golvet i sina tunna halloween kostymer, de som
frågade om de fick hämta sina jackor blev antingen utropade för urinprov eller tillsagda att
ingen får röra sig.
Många av besökarna försökte då filma händelsen men då blev de direkt misstänkta och blev
tvingade att följa med för att lämna urinprov medans poliserna själva både filmade och
fotade hela händelsen. Så fort någon öppnade munnen i protest mot polisens respektlösa
agerande blev personen i fråga direkt medtagen för att lämna urinprov.
När en person fick frågan vad han jobbar med så svarar han “Vad har du med det att göra?”
Då sliter polisen upp honom och skriker “HAN HÄR SKA IN OCH PISSA NU!”
Polisen radade upp flertal besökare i väntan på att lämna urinprov, då flera besökare
uttryckte att de var väldigt kissnödiga säger en polis “Ni kan ju köra sten, sax, påse om vem
som ska kissa först” med ett hånflin.
När folk skulle lämna urinprov så radades dem upp flera stycken på ett led och tvingades
kissa samtidigt, jag kan inte tänka mig att detta inte är enligt polisens regelbok.
Enligt lag när det gäller urinprovstagning så har detta gjorts helt under okontrollerade former
då polisen har flera föreskrifter att följa gällande tagning och förvaring av urinprov.
Sedan hörde ett flertal besökare hur en kvinna blev kallad för “din jävla fitta” utanför och då
försvarade flera poliser sin kollega och hävdade att han inte har sagt så.
Efter polisen släppte mig stod jag utanför och väntade på hur situationen skulle sluta, ute i
väntan ser jag flera personer komma ut gråtandes, skakandes och iskalla.
Ena polisen tog med arrangören ut för att prata. Polisen puttade på honom och han ryckte till
för att han behövde inte putta på honom då han kunde gå själv. Från hans ryckning med
axeln hamnade han först upp mot polisbilen av den första polisen, någon sekund senare var
4 poliser över honom, tryckte hans ansikte ner i marken. Hotade med pepparspray och att
de skulle bryta hans arm.
han skrek, grät och bad dem att släppa honom.. de tryckte hans ansikte och hans kropp
ännu hårdare mot marken, Satte handfängsel på honom, lämnade honom på marken med
grus i ansiktet, på hans kläder och trasiga glasögon. Han får ligga där i några minuter tills en
polis ber honom att sätta sig upp (hur gör han det med bakbundna händer?)
De förklarade sedan att det är såhär det går om man sparkar polisen.. (han sparkade aldrig
mot polisen) Han sprattlade i panik och chock när de brottade ner honom och polisen
försvarade varandra genom att säga att han sparkade mot dem.
Allt detta medans hans mor och vänner stod maktlösa och såg på hur dom använde
övervåld. T.om deras ena kollega sa till dom att lägga av för att de gick för långt, men hon
fick tillbaka ett vrålskrik om att hon inte skulle lägga sig i.
Dj:n från Frankrike var förskräckt och chockad och berättade att han aldrig någonsin varit
med om något liknande, detta kommer från en Dj som spelat på festivaler och fester runtom i
världen i flera år. Vi hade även besökare från Polen som heller aldrig varit med om något
liknande, de ställde sig upp och utbrast “THIS IS LIKE AUSCHWITZ”.
En av poliserna frågade arrangörens mor hur mycket Dj:n kostade och hon svarade “8000kr”
då log polisen och sa “det var ju dyrt, jag hade spelat för 5000kr” Detta var även samma
polis som tidigare under natten vägrade att visa sitt ID, vilket polisen enligt lag om man
frågar dem har skyldighet att göra.
Sen fanns det flera vittnen som såg att en polis gick runt med sin pistol i byxlinningen!
Enligt säkerhet och lag så ska polisen ha sitt tjänstevapen i hölster, vilket han inte hade.
När vi alla till slut blivit släppta efter flera timmar sittandes på det iskalla betonggolvet så
börjar folket röra sig hemåt efter en lång, kall natt.
En av de lokala Dj:sen som hade spelat under kvällen satte sig i sin bil i hopp om att äntligen
få komma hem och sova efter denna hemska natt. Dessvärre blev det inte som han hade
tänkt sig. På vägen hem blev han rammad av en civilpolisbil som tog med honom in på urin
samt blodprov. Under tiden han var på stationen så hade den ena polisen kört iväg med djns
bil och ställt den på ett parkeringsförbud där han sedan fick böter.
På söndagen när ägarna till festen återvände till lokalen för att städa och gå igenom natten
som varit möts de av detta, (BILD) flera urinprov slängda utanför lokalen.
Tycker ni det här är okej?! Ska polisen få bete sig hur som helst??
Tycker även att det var väldigt skumt att de hade en sådan förberedd operation om
misstanke om narkotika och inte hade någon narkotikahund med sig, det brukar det väl alltid
ha på så här “stora” tillslag?
Allt detta för polisens fördomar mot Sveriges rave kultur.
När ska denna häxjakten sluta?!
Vi har gjort allting enligt lagboken, det är vår privata lokal som vi äger, vi hade en gästlista, vi
hade en dörrvakt, t.om arrangörens mor var där och kollade så allt gick rätt till.
Är detta Sverige 2018?! Att vara rädda för polisen som ska vara vår säkerhet, Som
uppträder på ett våldsamt och maktgalet sätt! Respekt? Nej! Och vad är kontentan? Är de
oroliga för att folk ska fastna i drogmissbruk? Hur följer de upp dessa människor efter deras
"aktion" ? Det är den stora frågan

Trodde tråden var från 1999-2000. Vilken flashback. Sånt här var vardagsmat i början på 2000-talet! 😂
Citera
2018-11-01, 03:22
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zera80
Trodde tråden var från 1999-2000. Vilken flashback. Sånt här var vardagsmat i början på 2000-talet! 😂
Jag tycker fan det låter värre än när ravekommissionen finjusterade sitt M.O. och 'övade' på rejvarna under nittiotalets glansdagar.

Och de var inte snälla, far from it.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in