2018-10-31, 19:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Klockrent.
Fy fan vilken kallblodig människa. Enbart hans sms till frun mitt i hans tortyr och perversiteter visar ju på hur helt störd han är.

"Har det godt. Sejler i havblik og månelys...
Citera
2018-10-31, 19:14
Medlem
Citat:
Todde hela forumet var för skvallerkärringar
Var du tvungen att avslöja den obarmhärtiga sanningen för mig? Jag tänkte mer att vi var som seriöst, grävande journalister ju. Nu har du krossat mina illusioner om detta forum för evigt.
Citera
2018-10-31, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Fy fan vilken kallblodig människa. Enbart hans sms till frun mitt i hans tortyr och perversiteter visar ju på hur helt störd han är.

"Har det godt. Sejler i havblik og månelys...
Jag minns så väl förra hösten. De otäcka fynden och rapporteringarna kom slag i slag. Man trodde inte det kunde bli värre. Det blev det. Igen. Och igen. Och igen. Fan vad skönt att det är över och han är inlåst.
Citera
2018-10-31, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Var du tvungen att avslöja den obarmhärtiga sanningen för mig? Jag tänkte mer att vi var som seriöst, grävande journalister ju. Nu har du krossat mina illusioner om detta forum för evigt.
Citera
2018-10-31, 19:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, jag förstår inte varför någon läser svenska tidningar överhuvudtaget, när det handlar om ett dansk fall? Då har ju materialet redan gått genom en annans hjärna och penna. Det har varit oerhört mycket fel i de svenska artiklarna om det här fallet, och jag har nu faktiskt slutat läsa nyheter från Danmark i Kvällsposten överhuvudtaget. Blir jag nyfiken på något om deras fina prinsessor t.ex., så går jag till originalartikeln i den danska tidningen och läser själv.
Jag förstår att svenska kan vara att föredra mot danska. Nu har jag dock läst det så mycket att jag kommer på mig att läsa deras övriga nyheter utan att reflektera, hahahaha.
I somras kom jag på mig att prata om vissa värmeböljor som var på väg in över danmark till kollegor.
Intresseklubben noterar stod det i deras ansikte..
Sen såg jag nån skum insekt bland petuniorna som jag tyckte såg ut som en kolibri, den hovrade som en helikopter med en lång snabel. Danmark hade bästa informationen, jag reagerade inte ens på att jag läste danska.

Däremot pratar de rätt grötigt, där kör jag headset med rynkad panna.
Senast redigerad av develi 2018-10-31 kl. 19:21.
Citera
2018-10-31, 19:19
Medlem
Ber om ursäkt men intagit en anselig mängd spirituosa.

Ifall dessa domare, åklagare, nämndemän, vänner som föraktar Madsen läst och
sett honom i Tv och tidningar om hans verk och visioner, som kände honom
personligen - ifall dessa sett tidigt att han var farlig för omgivningen varför
ingrep man inte. Med facit i handen är det lätt att döma en människa.
Det närmaste jag kan komma är att be Er läsa följande (Strindberg), tar bara
några minuter:
http://www.mimersbrunn.se/article?id=58123

På intet sätt vill jag förminska Kims lidande eller hennes anhörigas sorg.
Tid för en till skotsk whisky.
Citera
2018-10-31, 19:21
Medlem
Citat:
Jag minns så väl förra hösten. De otäcka fynden och rapporteringarna kom slag i slag. Man trodde inte det kunde bli värre. Det blev det. Igen. Och igen. Och igen. Fan vad skönt att det är över och han är inlåst.

Och tack vare att du frågade Jacob så "blev det,- och igen". Som att man kastades bakåt i tiden och återupplevde det mardrömslika, som chockerade en. Posttraumatisk stress. Vi är skadade av detta fallet!
Kan man få skadestånd?
Citera
2018-10-31, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Och tack vare att du frågade Jacob så "blev det,- och igen". Som att man kastades bakåt i tiden och återupplevde det mardrömslika, som chockerade en. Posttraumatisk stress. Vi är skadade av detta fallet!
Kan man få skadestånd?
Tvivlar starkt.. :-)
Citera
2018-10-31, 19:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det finns med i domskälen t.o.m. - alltså det som rätten tagit fasta på vid dom och straffutmätning - att Madsen försökte få med fyra andra kvinnor, inklusive Deirdre King (hennes namn är med i den uppräkningen). Det är ett av indicierna för att mordet var planerat.
Ja, det var en viss turordning verkar det som. Han börjar invitera sin väninna i maj, ändrar beteende och intensifierar inviterna. Parallellt kvinnorna som besökte ubåten i maj, samma mönster.
Sen den mkt unga kvinnan som var student som han ringer i slutet på juli. Efter detta handlar det om SS som avböjer trekantsinviterna, sen DK som tackar ja men dess emellan inkommer Kim med sin intervju.
Citera
2018-10-31, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luniatic
Ber om ursäkt men intagit en anselig mängd spirituosa.

Ifall dessa domare, åklagare, nämndemän, vänner som föraktar Madsen läst och
sett honom i Tv och tidningar om hans verk och visioner, som kände honom
personligen - ifall dessa sett tidigt att han var farlig för omgivningen varför
ingrep man inte. Med facit i handen är det lätt att döma en människa.
Det närmaste jag kan komma är att be Er läsa följande (Strindberg), tar bara
några minuter:
http://www.mimersbrunn.se/article?id=58123

På intet sätt vill jag förminska Kims lidande eller hennes anhörigas sorg.
Tid för en till skotsk whisky.
Det är synd om människan, sa Strindberg.

Det är nog just det, att ingen sett att Madsen var farlig.
Efter brottet, så sa ju även hans ovänner, -Att det här kunde man inte se komma.

Alla tyckte att det var helt obegripligt samt oväntat.
Så svaret är väl ,-Att det är synd om människan.
Svaret på varför kan vi nog förstå lite, men inte helt.
Det är väl därför vi söker svaret i ett glas kanske.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-10-31 kl. 19:34.
Citera
2018-10-31, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det var en viss turordning verkar det som. Han börjar invitera sin väninna i maj, ändrar beteende och intensifierar inviterna. Parallellt kvinnorna som besökte ubåten i maj, samma mönster.
Sen den mkt unga kvinnan som var student som han ringer i slutet på juli. Efter detta handlar det om SS som avböjer trekantsinviterna, sen DK som tackar ja men dess emellan inkommer Kim med sin intervju.
Han har verkligen inte vilat på lagrarna. Mycket intesiva förfrågningar om små rara seglatser enskilt med den store kaptenen. Vladimir... var det inte så DK kallade honom? Vilken looser.
Citera
2018-10-31, 19:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Han har verkligen inte vilat på lagrarna. Mycket intesiva förfrågningar om små rara seglatser enskilt med den store kaptenen. Vladimir... var det inte så DK kallade honom? Vilken looser.
Han är mkt intensiv och eskalerar. Ena vittnet som han var mer bekant med upplevde honom mer sexfixerad mot slutet. Han ändrar strategi i juli - att de från sällskap eller två ska vara ensamma. Därför tror jag det har med att CS ansöker om raketuppskjutningen i slutet på juni.

DK skrev det till och med som namn på kuvertet till honom i häktet. Med fullt av läppstiftspussar. Ser inte klokt ut.
Såg det nyss igen, tror det var magica som var uppmärksam första gången ang videon.

"To my Captain Vladimir"
Senast redigerad av develi 2018-10-31 kl. 19:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in