Flashback bygger pepparkakshus!
2018-10-22, 15:52
Medlem
nickimirages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebbie
Funkar denna även om man vill sluta med lyrica (pregabalin)? I så fall hoppas jag läkaren skriver ut detta om jag måste sluta med lyrica.
Det finns på nätet men skulle tipsa om att ta det i kapslar. Vågar själv inte ta rent pulver mer.. lätt att ta för mycket när det är så dospotent. skönt att det finns kapslar
Citera
2018-10-22, 18:07
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickimirage
Det finns på nätet men skulle tipsa om att ta det i kapslar. Vågar själv inte ta rent pulver mer.. lätt att ta för mycket när det är så dospotent. skönt att det finns kapslar

Detta är ju inte särskilt dospotent. En dos om man är ovan är ju 300-600mg typ.
Citera
2018-10-23, 13:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Detta är ju inte särskilt dospotent. En dos om man är ovan är ju 300-600mg typ.

Nä det är mycket behagligt. 600mg utan tolerans är utmärkt. Blir bra sväng.
Citera
2018-10-23, 17:50
Medlem
Kan man få detta utskrivet för ångest?
Citera
2018-10-23, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tenbucks

Ja absolut. Det är min anledning.
Citera
2018-10-26, 08:04
Någon som har provat både shoppen med 300mg och 400mg? Vilken föredras? Är det verkligen 400mg t.ex?
Citera
2018-10-26, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Någon som har provat både shoppen med 300mg och 400mg? Vilken föredras? Är det verkligen 400mg t.ex?

Har prövat 300mgare förr och har både gaba och baclofen påväg från AB, jag tänkte att det skulle komma idag men det dröjer nog till på måndag. Tror verkligen inte att en seriös shop som AB skulle ha i mindre än vad de utlovar. Gabap är billigt att köpa in i bulk, eventuellt fusk hade kostat mer i form av missnöjda kunder som skulle bytt shop än den lilla vinsten det skulle generera. Jag har inte prövat deras gabapentin ännu men med tanke på hur shoppen skött sig så är det mest sannolikt att det kommer att vara bra, återkommer när jag prövat nästa vecka nångång.
Citera
2018-10-26, 23:09
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Har prövat 300mgare förr och har både gaba och baclofen påväg från AB, jag tänkte att det skulle komma idag men det dröjer nog till på måndag. Tror verkligen inte att en seriös shop som AB skulle ha i mindre än vad de utlovar. Gabap är billigt att köpa in i bulk, eventuellt fusk hade kostat mer i form av missnöjda kunder som skulle bytt shop än den lilla vinsten det skulle generera. Jag har inte prövat deras gabapentin ännu men med tanke på hur shoppen skött sig så är det mest sannolikt att det kommer att vara bra, återkommer när jag prövat nästa vecka nångång.

Jo jag litar på dem, men 600 är mkt nu med restskatt och kommande fattigmånader så vill vara helt 100 Väntar på din kommentar så länge, men jag förväntar mig att den kommer vara positiv! Tack vännen
Citera
2018-10-27, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenbucks

Jag fick utskrivet för närv smärta samt ångest.
Citera
2018-10-30, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomboclat.el.bombo
Är en lustig drog att den inte slår bättre på tom mage, jag får ingen effekt alls på tom mage. Läste här på Flashback men fick inget riktigt stöd för hur folk har kommit fram till dosering mm. Så jag tog en titt och hittade följade (vilket påvisar att sk "staggering" (SE: upptrappning!);
[/i]

Så är det för mig på Lyrica, får bättre effekt om jag tar dem och sen efter 1 timme äter jag mat/frukost, då slår det på mycket hårdare.

Får helt enkelt testa detta när jag trappar ned, hur det nu ens ska gå när man tagit lyrica sen 2010.
Citera
2018-10-31, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Jo jag litar på dem, men 600 är mkt nu med restskatt och kommande fattigmånader så vill vara helt 100 Väntar på din kommentar så länge, men jag förväntar mig att den kommer vara positiv! Tack vännen

Det är 400mg mest troligen då jag fick bättre effekt än utav 300mg (även apotekets). Väldigt nöjd med både baclofen och gabapentin från Alphabrain, kombinationen är väldigt fin btw. För mig räckte det med en kapsel för att bli duktigt påverkad, men sedan så har jag inte stor tolerans. Tummen upp hursomhelst!

Anser att gabapentin är underskattat och inte sämre än lyrica(effekten menar jag, styrkan är dock sämre). Det känns lite mjukare än pregabalin och på så sätt kan det användas i rätt dos på vardagen tex. Tycker ibland att lyricas effekt kan vara för flummig, så pass att det blir lite jobbigt. Gabapentin är väldigt bra i kombinationer med annat såsom opioider, baclofen, phenibut, benso men även annat såsom cb/noider, stimulanter och dissociativa.
Väldigt effektivt mot ångest, depressioner och andra negativa tankar/känslor.

Alla som saknar lyrica: detta funkar som ett väldigt bra substitut.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2018-10-31 kl. 14:03.
Citera
2018-10-31, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Det är 400mg mest troligen då jag fick bättre effekt än utav 300mg (även apotekets). Väldigt nöjd med både baclofen och gabapentin från Alphabrain, kombinationen är väldigt fin btw. För mig räckte det med en kapsel för att bli duktigt påverkad, men sedan så har jag inte stor tolerans. Tummen upp hursomhelst!

Anser att gabapentin är underskattat och inte sämre än lyrica(effekten menar jag, styrkan är dock sämre). Det känns lite mjukare än pregabalin och på så sätt kan det användas i rätt dos på vardagen tex. Tycker ibland att lyricas effekt kan vara för flummig, så pass att det blir lite jobbigt. Gabapentin är väldigt bra i kombinationer med annat såsom opioider, baclofen, phenibut, benso men även annat såsom cb/noider, stimulanter och dissociativa.
Väldigt effektivt mot ångest, depressioner och andra negativa tankar/känslor.

Alla som saknar lyrica: detta funkar som ett väldigt bra substitut.

Håller verkligen med dig, till 110% faktiskt.
Jag får gaba på recept för ångest/oro och den passar utmärkt till opioider som jag också har på recept(subutex).
Även till stimulanter, har också metylfenidat(conerta). Passar som handen i handsken faktiskt.
Effekten fungerar fortfarande fast jag har tagit gaba i lite över 2 års tid nu.
Senast redigerad av DarkCloudz 2018-10-31 kl. 14:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in