Citat:
Ursprungligen postat av
Inthemove
Jag motsätter mig inte spekulationer. Ställde bara en motfråga på temat sannolikhet.
Nej, jag v e t inte de faktiska förhållandena, mer än någon annan här. Men tänker i termer av sannolikhet, därför min fråga. I min bok är det både osannolikt och "oschyst" att skuldbelägga offret utifrån porrfilmshypotes.
Men det kan mot förmodan visa sig att jag har fel. Då ska jag säga förlåt.

Jag brukar oftast akta mig för att uttala mig om andra människors sexuella preferenser. Det beror i huvudsak på att jag, som de flesta andra, har fördomar och baserar min syn på egna erfarenheter och uppfattning om vad som är normalt. Synsättet förändras över tid och ålder, och något som ansågs otänkbart förr kan mer eller mindre vara vanilj idag.
Jag vet inte om det är bäst att i det här fallet fundera i termer av sannolikhet eller kanske osannolikhet.
Det är förmodligen mycket vanligare än vi kan tänka oss med attraktion över åldersgränser och kön. Det vanligaste tror jag är yngre män som attraheras av äldre kvinnor, men givetvis förekommer alla variationer. Uttrycket milf är ett bevis på detta.
Är det alltså osannolikt att BO haft en attraktion till paret eller kanske till och med en sexuell relation tidigare? Det tror inte jag. Därmed är det givetvis inget förhållande som skuldbelägger BO på något sätt. Sannolikheten för endera är i vart fall inte tillräckligt för att ha någon juridisk betydelse.