2018-10-31, 07:26
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Tycker du att det känns trovärdigt att ifrågasätta det finns 27 åriga kvinnor
som eventuellt skulle vara sugna på att trekanta med några personer som är trettio år äldre?

Konstigare saker har nog hänt tidigare och kommer att hända andra personer vid andra tillfällen.

Att spekulera tycker jag att alla ska ha rätt göra men med tanke på den lilla information som
kommit fram hittills så ska man inte ta vissa saker för givna.

Jag Tror utan att Veta säkert att det skulle kunna ha funnits någon typ av attraktion
hos BO till paret som hon besökte.

Men du kanske Vet att det inte ligger till på det sättet?

Jag motsätter mig inte spekulationer. Ställde bara en motfråga på temat sannolikhet.

Nej, jag v e t inte de faktiska förhållandena, mer än någon annan här. Men tänker i termer av sannolikhet, därför min fråga. I min bok är det både osannolikt och "oschyst" att skuldbelägga offret utifrån porrfilmshypotes.

Men det kan mot förmodan visa sig att jag har fel. Då ska jag säga förlåt.
Citera
2018-10-31, 07:43
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Hur vet du att hon inte var i rummet?
Om MA var med i rummet varför skulle GS fråga ifall BO och han skulle gå in till MA?
Citera
2018-10-31, 07:51
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
Jag motsätter mig inte spekulationer. Ställde bara en motfråga på temat sannolikhet.

Nej, jag v e t inte de faktiska förhållandena, mer än någon annan här. Men tänker i termer av sannolikhet, därför min fråga. I min bok är det både osannolikt och "oschyst" att skuldbelägga offret utifrån porrfilmshypotes.

Du behöver inte be mig om ursäkt om du skulle ha fel, spara dom till dom "oliktänkande porrfilms skadade som målar upp trekantsscenarion"

Och lika lite som vi alla vet med knapphändig info, så finns det ju en chans att dom som påstår att MGM utfört en våldtäkt/våldtäkts liknande handlingar får se sig överbevisade, men som sagt spekulationer hittills.

Från det ena till det andra så kan man ju glädjas åt att inte sannolikhets experten
BitcoinKung inte återkommit med sitt ändlösa sönderspammande av tråden.

Men hans beteende ska ju du givetvis inte lastas för.
Citera
2018-10-31, 07:55
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Om MA var med i rummet varför skulle GS fråga ifall BO och han skulle gå in till MA?
Då utgår du från att allt GS säger är sant, inga problem för mig men varför inte släppa honom direkt då?

Verkar som många i tråden verkar ta förhöret med GS som fakta när det passar deras agenda men när det inte passar så är man snabb att påpeka att det bara är GS version av vad som hände.
Citera
2018-10-31, 08:01
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove

Jag brukar oftast akta mig för att uttala mig om andra människors sexuella preferenser. Det beror i huvudsak på att jag, som de flesta andra, har fördomar och baserar min syn på egna erfarenheter och uppfattning om vad som är normalt. Synsättet förändras över tid och ålder, och något som ansågs otänkbart förr kan mer eller mindre vara vanilj idag.

Jag vet inte om det är bäst att i det här fallet fundera i termer av sannolikhet eller kanske osannolikhet.
Det är förmodligen mycket vanligare än vi kan tänka oss med attraktion över åldersgränser och kön. Det vanligaste tror jag är yngre män som attraheras av äldre kvinnor, men givetvis förekommer alla variationer. Uttrycket milf är ett bevis på detta.

Är det alltså osannolikt att BO haft en attraktion till paret eller kanske till och med en sexuell relation tidigare? Det tror inte jag. Därmed är det givetvis inget förhållande som skuldbelägger BO på något sätt. Sannolikheten för endera är i vart fall inte tillräckligt för att ha någon juridisk betydelse.
Senast redigerad av RuneRusk 2018-10-31 kl. 08:03.
Citera
2018-10-31, 08:41
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Naiv verkar hon varit med tidigare relation.
Om det är som GS säger, tycker du att hon är naiv då?
Hon behöver inte varit "naiv", hon kan varit en ung kvinna med en alldeles egen vilja och plan: hålla sig kvar i gräddan av nöjesvärlden, vara i en relation där spänning och starka känslor är vanligare än förutsägbarhet, rutin och emotionell stabilitet. Sådan personer finns, inom båda könen.
Citera
2018-10-31, 09:41
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Då utgår du från att allt GS säger är sant, inga problem för mig men varför inte släppa honom direkt då?

Verkar som många i tråden verkar ta förhöret med GS som fakta när det passar deras agenda men när det inte passar så är man snabb att påpeka att det bara är GS version av vad som hände.

Jag förstår inte vad du menar med min agenda? Ta och läs mina inlägg så ser du nog motsatt att jag snarare sett BO:s sida av historien.
Jag förstår bara inte varför GS skulle gynnas av att han ljuger om att MA låg i deras säng i andra rummet medan han hade sexaktiviter med BO?
Citera
2018-10-31, 09:58
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuneRusk
Jag brukar oftast akta mig för att uttala mig om andra människors sexuella preferenser. Det beror i huvudsak på att jag, som de flesta andra, har fördomar och baserar min syn på egna erfarenheter och uppfattning om vad som är normalt. Synsättet förändras över tid och ålder, och något som ansågs otänkbart förr kan mer eller mindre vara vanilj idag.

Jag vet inte om det är bäst att i det här fallet fundera i termer av sannolikhet eller kanske osannolikhet.
Det är förmodligen mycket vanligare än vi kan tänka oss med attraktion över åldersgränser och kön. Det vanligaste tror jag är yngre män som attraheras av äldre kvinnor, men givetvis förekommer alla variationer. Uttrycket milf är ett bevis på detta.

Är det alltså osannolikt att BO haft en attraktion till paret eller kanske till och med en sexuell relation tidigare? Det tror inte jag. Därmed är det givetvis inget förhållande som skuldbelägger BO på något sätt. Sannolikheten för endera är i vart fall inte tillräckligt för att ha någon juridisk betydelse.
Det är väl klart att det förekommer attraktion mellan personer med stor åldersskillnad men finns nån indikation på att BO dras till äldre män?
Citera
2018-10-31, 10:26
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nu får du nog ta dig samman. Du beskyller alla & envar för att vara "inskränkta puckon" & "tomtar", drar in direkt lögnaktiga påståenden om "invandrare". Samt säger att alla som inte själv blivit våldtagna skall hålla käften.

Som du enkelt kan se så har jag överhuvudtaget inte "skrivit skit" om målsägaren. Men ändå kommer du med svepande anklagelser mot mig.

Du erkänner själv att du inte har någon aning om vad som har hänt. Det stämmer kanske inte riktigt. Du, som alla andra, har ju fått viss information från förhörsprotokoll & liknande. Utifrån detta kan man resonera fram olika scenarion. Men du & några andra väljer istället att gå till personangrepp på alla som ens antyder att det inte är 100% säkert att GS är skyldig.

Efter era ganska grova påhopp & beskyllningar så har du dessutom mage att anklaga mig för en massa skit som jag definitivt inte har skrivit. Som sagt, ta dig samman, det här är ett diskussionsforum.
Dina personliga demoner får du hålla för dig själv, projicera inte dessa på mig.
Jag har svarat på folks ganska elaka inlägg om brottsoffret och om hur viktigt det är att belysa hennes person, snarare än att spekulera om gärningsmannens tillkortakommanden. Visst, det finns de som har gjort det senare också men inte på det viset som samma skribenter annars brukar vråla om när det handlar om våldtäktsmän som är invandrare. Därför blir jag så förbannad och kallar "er" för tomtar och idioter och det är snälla åsikter då jag inte sänker mig till "er" nivå. Vidare bör ingen som inte blivit våldtagen häckla och rada upp kvinnors sätt att bete sig eller tidigare livsstil. Till sist - försök inte att spela/leka psykolog eller psykoanalytiker med att kasta termer omkring dig. Jag tror att jag behärskar dem bättre än vad du gör.
Citera
2018-10-31, 10:32
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Undrar du Igen?
Det torde vara Grovt tjanstefel att INTE beslagta Mgms mobil...
Det är numera standardförfarande att beslagta alla inblandades mobiler.
Citera
2018-10-31, 10:34
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
+1

Alla händelser är unika!

Men tyvärr så har vi det! Vill du ha en näsduk?

Du använder ordet våldtäkt (ej ens säkert att det rättsligt prövas i detta fallet) som ett mantra liksom flyktingar använder asyl som ett unket "bevis" på att brott begåtts.

Du vet inte ett dugg mer än oss andra. Det vi läst är MGM's förhör och du tycker dig tydligen ha rätten att bortse från dennes utsagor. Vad ger dig rätt till det?

Att du själv har ett tragiskt liv är synd och det är tragiskt att det berövat dig din förmåga att objektivt se på omvärlden och dess tragik.
Nej, men "vi" fortsätter att läsa MGM:s erkännande som något trevligt som kvinnan uppskattade, utan att respektera att hon faktiskt anmälde. Vidare så säger det väl mer om MGM att han i sitt eget hem, med hustrun i närheten gör närmanden på en vän till paret. Det verkar ju både fint och respektabelt att göra så, då karln inte heter Mohammad.
Citera
2018-10-31, 10:50
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Hur vet du att hon inte var i rummet?

Läs nedan.

Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg

Exakt! GS försvarar är att han råkade gå upp i natten (för att kissa?), tittade in hos BO och tänkte att det vore skoj att slicka fitta. Efter en viss tids slickande frågar han enligt förhöret BO om hon vill följa med in till MA. Det vill inte BO.

Så MA var inte i rummet när det hela hände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in