Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Ja, hon fattar väl nån gång i februari att hon kunde varit ett perfekt offer (minns du intervjun i media?) men sen svänger hon tvärtom igen och tycks gå in i nåt totalt förnekande. Här är intervjun:
När han skickar sms till en av kvinnorna så skriver han om en ubåtstur på weekend (DK på fredag). Det var väl mer praktiskt kanske på helgen när praktikanterna var borta med tanke på städning?
De gavs ledigt på fredag om jag inte missminner mig.
Den ena kvinnan:
'Hej. Vi kan sejle en nautilustur i weekenden, hvis du er på?', skriver Peter Madsen og sender samtidig en video af Nautilus." live eb
Den andra:
"Hej xx. Kan du huske undervandsbåden. Jeg vil lave en mindre tur på Flakfortet. Vil du ikke med?" live dr
DK den 8:e kl 15.13 (inledning sms, min ö-sättning):
"Ditte! NAUTILUS är i toppform och rengjord. Ska vi inte snarast ta en tur tillsammans!
Jag vill också väldigt gärna ge dig en present."
"Underbart."
"Fredag är en bra dag för mig."
Gissa om jag dubbelkollat?
Jo, absolut, men det står övervägande att Kim ringer i live och genomgående i slutplädering. Merw kanske ser nåt i domen?
Oavsett så sysslar han med nåt innan Kim inkommer i bilden.
Att han sysslade med mordplaner den kritiska tiden är fastslaget.
Men jag känner mig lite skeptisk till att det skulle vara KiM som ringde till PM just denna torsdag när det förbereddes för avskedsfest och hennes föräldrar var på besök. Dessutom förberedelse för kompisars bröllop i helgen.
Om Kim kommit emellan i PMs mordplan så hade nog polis och åklagare talat om det.
Det är ju verkligen en nyhet. Så då tror jag att vi hört talas om det.
Jag minns intervjun med Deidre. Det är ju mer att hon funderar kring det här, att åka med på ubåtstur med Madsen den kritiska tiden.
OM det hade varit fara för hennes liv då, kanske.
Men om det nu var upptagna KiM som ringde Madsen och kom
emellan, så indikerar det ju på att PM planerade att mörda sin älskarinna ,vän och fd sambo DK.
Och då hade polisen informerat DK om detta. Om hon insett att hon själv stod på "menyn" så hade ju hennes känslor för Madsen runnit av fortare än kvickt. Inte hade hon fjompat omkring som en förälskad skolflicka då?
Jag har ju alltid trott att det var Madsen som ringde KiM. (Enligt uppgift då.) Efter att ha kommit på att den där intervjun kunde vara ett bra lockbete, att få med en kvinna på en ubåtstur med ett dyk.
Jag har inte så högt förtroende för live. Så vet inte riktigt vad jag ska tro här.