2018-10-30, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Enligt GS förhör hade kvinnan vänt ryggen åt honom så att han kunde öppna bh:n. Det var nog ett önsketänkande.
Hon ville bli lämnad ifred, då brukar man vända folk ryggen, speciellt om hon dessutom var sömndrucken, full och trött.
Citera
2018-10-30, 19:47
Medlem
OweGbgs avatar
Jag funderar lite på varför ingen tar upp att GS mobil är omhändertagen, vem vet det kanske finns material där som är användbart typ sms, mejl, bilder eller annat som kan ha intresse.
Bara en liten parantes från mig. 🙏
Citera
2018-10-30, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Jag funderar lite på varför ingen tar upp att GS mobil är omhändertagen, vem vet det kanske finns material där som är användbart typ sms, mejl, bilder eller annat som kan ha intresse.
Kan ju ha varit han själv som filmade våldtäkten. Filmade hennes nakna kropp där han våldför sig med fingrar och tunga och vem vet vad mer. Äckel.
Citera
2018-10-30, 19:53
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Undrar du Igen?
Det torde vara Grovt tjanstefel att INTE beslagta Mgms mobil...
Citera
2018-10-30, 19:53
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Kan ju ha varit han själv som filmade våldtäkten. Filmade hennes nakna kropp där han våldför sig med fingrar och tunga och vem vet vad mer. Äckel.
Nja om man nu skall tro SP så är det tydligen BO:s mobil som gjort ljudinspelningen som är ett bevis
Citera
2018-10-30, 19:57
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Undrar du Igen?
Det torde vara Grovt tjanstefel att INTE beslagta Mgms mobil...
Jo men det fattar jag väl det var väl inte det min fundering handlade om.
Jag tänkte mest på alla i tråden som spekulerar ingen har pratat om ev bevis som kan finnas på hans mobil. Det kanske t o m finns nåt som är till mgm:s fördel typ sms mellan honom och BO innan hon kom hem till honom.
Citera
2018-10-30, 20:00
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Nja om man nu skall tro SP så är det tydligen BO:s mobil som gjort ljudinspelningen som är ett bevis
Det ena maste inte utesluta det andra.
Mgm kanske ocksa dragit igang sin mobil.
Att ta skvallerblaskan SP.s uppgifter verkar vara sannerligen enogt da DN. ar kompis med bade GS och Hans hustru.
Citera
2018-10-30, 20:09
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag har samma problem.

Funkar: https://stoppapressarna.se/svenskt/fotbollsprofilen-omhaktas-misstankta-valdtakten (artikeln som ligget på första sidan)

Funkar inte: https://stoppapressarna.se/svenskt/kande-fotbollsprofilen-omhaktas-misstankta-valdtakten (artikeln som länkas i den här tråden)

Intressant att han blivit omhäktad. Då måste något i nuläget tala emot den version GS gett. Var det bara hans version mot hennes tvivlar jag på att han blivit omhäktad.
Tycker du att hans version verkar oskyldig? Bara att gå in i rummet där hon sover är ju privat intrång. Hur kan man bara anta att någon som ligger och sover vill bli väckt av en tunga och tro att det är överenskommet?

När började man komma överens med sovande personer om sex? Nä han är rökt.
Citera
2018-10-30, 20:27
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Sverige är ett U-land i dessa frågor. Krävs i stort sätt ingenting för att bli häktad för våldtäkt. Fråga Assange och Timell.

Timell blev aldrig häktad.

Det är ”lätt” att bli anhållen. Däremot är det inte lika ”lätt” att bli häktad. Och allt annat än ”lätt” att bli omhäktad. Då har det ju gått några veckor av förhör och bevisletning. Rätten förväntar sig att åklagaren har något konkret att komma med eller tydliga indicier som talar mot MGM. Omhäktningar brukar vara starten på ett kommande åtal.

Så i nuläget verkar mer tala för att GS är skyldig än oskyldig.
Citera
2018-10-30, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
MGM och MA sover tydligen i en bäddsoffa i vardagsrummet enligt en tidigare postare här.
Jaa, 90 kvm på Östermalm kostar väl nästan Gratis?
Bara att snyta fram ur rockärmen...
Det låter nästan som taget ur en zigenarcamp med 15 personer i en tvåa med madrasser överallt på golven som enda möbelemang, Eller?

MA blev väl utmotad av TB ifrån den tidigare bostaden på Blockhusudden
och GS verkar ju inte tjänat några miljoner Euros på utlandsproffs fotbolls karriär?

Tror du inte att en kvinna kan tjäna pengar själv?

Barnen är ju stora och de har ju en pappa de bor hos också, deras hem de vuxit upp i, så de behöver nog inte trängas.
Och bäddsoffa är det inte, en säng man faller ner.
Citera
2018-10-30, 20:37
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Timell blev aldrig häktad.

Det är ”lätt” att bli anhållen. Däremot är det inte lika ”lätt” att bli häktad. Och allt annat än ”lätt” att bli omhäktad. Då har det ju gått några veckor av förhör och bevisletning. Rätten förväntar sig att åklagaren har något konkret att komma med eller tydliga indicier som talar mot MGM. Omhäktningar brukar vara starten på ett kommande åtal.

Så i nuläget verkar mer tala för att GS är skyldig än oskyldig.
Nja bara för att en åklagare åtalar en person så är det ju inte säkert att domstolen dömer honom.
Citera
2018-10-30, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Sverige är ett U-land i dessa frågor. Krävs i stort sätt ingenting för att bli häktad för våldtäkt. Fråga Assange och Timell.

När det gäller Assange så har jag lite inside information, så oskyldig är han kanske inte...
Och gällande Timell så var det ju en våldtäkt det handlade om så även där inte konstigt.
Och Kulturprofilen borde blivit häktad för länge sen.
Det är nya tider nu och då kan man inte hålla på hur som helst längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in