2018-10-30, 11:13
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Du vill bestämma var jag ska skriva? Anser du ha den rätten?
Tess skulle vittna för sin egna skull i en rättegång men den blev inte av. Upprättelsen för det kan kanske ske ändå? Det är du som inte förstår det jag skriver för du vill vara avig mot mig, visst är det så?
När allt är klart så får vi se vad som kommer fram eller hur?
Det finns många potentiella förövare i Tess´s liv.
Att brottsoffer ibland inte får upprättelse är ett samhällsproblem, fler måste våga vittna.

Nu missförstår du igen. Jag vill inte bestämma vad du ska skriva. Det är inte dig personligen som folk är "aviga" mot utan det är dina inlägg och kvaliteten på dem. När du citerar någon förväntas du hålla dig någorlunda till själva frågan.

Det är problem om folk inte vågar vittna och T kan ha varit oroad inför rättegången.

Håll dig till ämnet, sluta fyll tråden med skit och sluta anklaga vart och vartannat nick när det är du som är oseriös.
Senast redigerad av Dumhetsmuseet 2018-10-30 kl. 12:12.
Citera
2018-10-30, 12:35
Medlem
Jag vet att Tess hade ett målsägarbiträde och jag vet att Tess fick även öva inför rättegången.
Senast redigerad av Adlax 2018-10-30 kl. 12:43.
Citera
2018-10-30, 18:48
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Jag vet att Tess hade ett målsägarbiträde och jag vet att Tess fick även öva inför rättegången.

Det vet vi alla. Hon var ju BO i rättegången. Vet inte vad du menar med ditt inlägg faktiskt. Jag vet exempelvis att apelsin är en frukt.
Citera
2018-10-30, 19:10
Medlem
SadEyess avatar
Det har ju framkommit allehanda teorier kring Tess drogmissbruk. Hon var ganska öppen med vad hon tog, iaf med mig. Under sommaren var det främst alkohol och kokain. Definitivt inget med sprutor.

Tog hon något tyngre så måste det ha eskalerat något enormt de sista två veckorna då jag inte träffade henne.
Citera
2018-10-30, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Det har ju framkommit allehanda teorier kring Tess drogmissbruk. Hon var ganska öppen med vad hon tog, iaf med mig. Under sommaren var det främst alkohol och kokain. Definitivt inget med sprutor.

Tog hon något tyngre så måste det ha eskalerat något enormt de sista två veckorna då jag inte träffade henne.

Det var jag som skrev detta om sprutor vilket var HELT FELAKTIG fick informationen av en sk NÄRA vän och jag gick på detta
Citera
2018-10-30, 19:33
Medlem
Någon som VET

Den nya häktningsförhandlingen som stundar.

1. Måste skälen vara av den högre graden?

2. Kan man sitta häktad hur länge som helst?

3. Är häktningen ALLTID 14 dagar i taget?

4. Behöver åklagaren finna mer bevis mot den häktade för varje gång?

Tacksam om någon vet
Citera
2018-10-30, 19:34
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det vet vi alla. Hon var ju BO i rättegången. Vet inte vad du menar med ditt inlägg faktiskt. Jag vet exempelvis att apelsin är en frukt.
Det var nog ett svar på min fråga om hon hade fått ett målsägarbiträde och annat stöd inför rättegången. Det tycks ha försvunnit i en radda av OT-inlägg. En massa anklagelser och svammel mot allt och alla som jag tyvärr svarade på.
Senast redigerad av Dumhetsmuseet 2018-10-30 kl. 19:47.
Citera
2018-10-30, 19:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gasbonden
Någon som VET

Den nya häktningsförhandlingen som stundar.

1. Måste skälen vara av den högre graden?

2. Kan man sitta häktad hur länge som helst?

3. Är häktningen ALLTID 14 dagar i taget?

4. Behöver åklagaren finna mer bevis mot den häktade för varje gång?

Tacksam om någon vet
  1. Ja
  2. Ja
  3. Nej
  4. Nej
Citera
2018-10-30, 19:47
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Jag reagerade också på ditt inlägg. Det kan ha varit misshandeln som fått T att må sämre, trist i så fall, men hon hade det svårt även innan.

Rättegången hade kunnat ge henne en upprättelse. Det finns misshandelsfall som polisen inte ens utreder.

Ni som kände Tess. Vad levde hon på? Jobbade hon?
Finns det nära anhöriga förutom systern - hade hon några barn? Föräldrar i livet?

Tror man att hon mördades direkt efter försvinnandet eller kan hon varit tillsamans med någon annan - eller mördaren - en tid utan att man vet var hon varit?
Citera
2018-10-30, 20:10
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NW175
20 januari 2017 la hon upp en bild på namnbricka från Sophiahemmet och med titeln sjuksköterskestuderande. Sannolikt skulle hon påbörjat sin fjärde termin nu i augusti.
Citat:
Ursprungligen postat av Ossan
Ok. Starkt att klara 3 terminer med de problem T hade. Är Ssk själv.
Citat:
Ursprungligen postat av Gasbonden
Har absolut för mig att T avslutade sin utb pga sitt mående MEN jag är INTE 100% säker. Kanske någon som VET kan bekräfta eller dementera

Om tråden om T talar sanning ang beroende av alkohol och annat, benzosug, självskadebeteende och allmänt mående och att hon samtidigt studerade på Sofiahemmet till sjuksköterska. Ja då blir man ju fundersam.

Det finns vissa yrken som kräver sunt beteende psykiskt och fysiskt och absolut frihet från beroendeproblem. Dit hör legitimationsyrken inom sjukvården - framförallt under studietiden då detta kontrolleras extra noggrant. Man kan ju inte ha någon som ”skriker efter benzo” med nyckel till medicinskåpet med den jättestora benzoburken.

Hon hade naturligtvis aldrig kunnat tilldelas en sjuksköterskelegitimation med de problemen.
Sannolikt fick hon inte fortsätta utbildningen om detta var känt, har hon ens studerat de senaste terminerna?
Kanske bidrog detta till att hon mådde ännu sämre?
Senast redigerad av Solglittret 2018-10-30 kl. 20:16.
Citera
2018-10-30, 20:17
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ni som kände Tess. Vad levde hon på? Jobbade hon?
Finns det nära anhöriga förutom systern - hade hon några barn? Föräldrar i livet?

Tror man att hon mördades direkt efter försvinnandet eller kan hon varit tillsamans med någon annan - eller mördaren - en tid utan att man vet var hon varit?

Hon jobbade ju en del under sommaren. Annars tar jag föregivet att hon hade studielån då hon pluggade.

Hon hade bara en syster i liv.

Kan man bara spekulera i. Men jag skulle bli väldigt förvånad om hon inte mördades natten mellan den 18-19. Hon använde sociala medier flitigt och det blev helt tyst efter den 18:e.
Citera
2018-10-30, 20:36
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Hon jobbade ju en del under sommaren. Annars tar jag föregivet att hon hade studielån då hon pluggade.

Hon hade bara en syster i liv.

Kan man bara spekulera i. Men jag skulle bli väldigt förvånad om hon inte mördades natten mellan den 18-19. Hon använde sociala medier flitigt och det blev helt tyst efter den 18:e.

Tack!
Då tror jag som du - det hände T någonting 18-19. Att hänga på sociala medier är ett nog så starkt beroende - folk lägger upp bilder mitt under förlossningar, operationer, vigslar etc. Är någon som brukar posta plötsligt helt tyst, har det hänt något allvarligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in