2018-10-30, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Omhäktad till 13 november inget protokoll ännu då det var 30 minuter sedan det avslutades.
Men här är ett dagboksblad.
https://minfil.com/aar2g5k9b6/Stockholms_TR_B_13985-18_Dagboksblad_2018-10-30_pdf

Hmmm konstigt. Dåligt byte måste jag säga.

Snabbt jobbat!
När tror man att protokoll är tillgängligt?
Citera
2018-10-30, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Omhäktad till 13 november inget protokoll ännu då det var 30 minuter sedan det avslutades.
Men här är ett dagboksblad.
https://minfil.com/aar2g5k9b6/Stockholms_TR_B_13985-18_Dagboksblad_2018-10-30_pdf

Hmmm konstigt. Dåligt byte måste jag säga.

Du verkar ha bra koll, vad betyder omhäktningar. Behöver de mer tid ? Eller indikerar det på att det lutar åt att han åtalas ?

Sen bara nyfiken på varför du tycker att det är ett dåligt byte av advokat har för mig att tidningarna brukar anlita honom i olika artiklar.
Citera
2018-10-30, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakygirl
Han blev omhäktad

https://stoppapressarna.se/svenskt/fotbollsprofilen-omhaktas-misstankta-valdtakten

Ja och i vanlig ordning lyser vänskapen igenom mellan MA och ansv utgivare. Tycker det som skrivs är både osmakligt och hotfullt mot BO. Man förmedlar att det ska slås tillbaka med full kraft och att man ska sänka BO trovärdighet. Är det skvaller ? Jag hoppas att någon utreder SP.
Senast redigerad av birkaboo 2018-10-30 kl. 16:34.
Citera
2018-10-30, 16:39
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Märkligt byte, jag håller med. Undrar varför?
Det kan ha varit för att han bluddrade om att det fanns en inspelning. Det kanske inte passade MÄ att det kom ut då det har givit bränsle till spekulationer på nätet.
Citera
2018-10-30, 16:39
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Du verkar ha bra koll, vad betyder omhäktningar. Behöver de mer tid ? Eller indikerar det på att det lutar åt att han åtalas ?

Sen bara nyfiken på varför du tycker att det är ett dåligt byte av advokat har för mig att tidningarna brukar anlita honom i olika artiklar.

Ja man förlänger åtalsfristen kan man säga och det gör man alltid i princip. Beroende på brottstyp varierar tiden för när man väcker åtal. Men åklagaren är inte klar kan man säga och ofta inväntas provsvar och undersökningar, vittnesförhör osv. Utredningen rullar på och vi får helt enkelt se vart det landar. Det är en liiiiten vink att GS faktiskt kommer att åtalas, men det är aldrig 100% säkert.

Ja, men precis det är en media advokat som kallas brottmålsadvokat men har väl mest sysslat med asylfrågor. För min del skulle jag aldrig bytt till VB i alla fall. Det kan vara så att hon fått Salmi tilldelad av domstolen och sedan upptäckt att hon inte trivs med honom och det kan vara vad som helst som kemin, svårtillgänglig eller annat som inte passar, och att hon antingen känner till VB eller fått något råd att anlita just honom. Inget konstigt egentligen det händer hela tiden.
Citera
2018-10-30, 17:18
Medlem
Den senaste artikeln i stoppa pressarna har redigerats i efterhand. När jag först läste den så stod det:” kvinnan har i förhör uppgett att hon var i sovande tillstånd...” och sedan att stoppa pressarnas kontakter ifrågasätter det. Hur man kan ta av tröjan i sovande tillstånd. Osv, osv.

Det har helt tagits bort nu i artikeln. Nån mer som han läsa det stycket?
Citera
2018-10-30, 17:34
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Den senaste artikeln i stoppa pressarna har redigerats i efterhand. När jag först läste den så stod det:” kvinnan har i förhör uppgett att hon var i sovande tillstånd...” och sedan att stoppa pressarnas kontakter ifrågasätter det. Hur man kan ta av tröjan i sovande tillstånd. Osv, osv.

”Kvinnan har i förhör uppgivit att hon varit i sovande tillstånd, enligt uppgifter till Stoppa Pressarna. Uppgifter som en del personer i närhet till utredningen ställer sig frågande kring av flera anledningar.
– Hur kan man klä av sig inte bara tröjan, utan alla kläder som byxor och trosor och samtidigt hävda att man varit i ett sovande tillstånd? Det är en naturlig invändning som lär tas upp av den misstänkte gärningsmannen advokat, säger Stoppa pressarnas uppgiftslämnare”
Citera
2018-10-30, 17:37
Medlem
Rompers avatar
Citat:

Om det är sant (jag betvivlar inte dig Sneakygirl) så borde väl någon ha läckt info till
D.Nylhen på SP.
Man undrar varför skvallerblaskans reporter gör en efterhandsredigering av något som publicerats tidigare?

En reprimand ifrån en"anonym högt uppsatt med insyn" uppgiftslämnare måntro?
Citera
2018-10-30, 17:39
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Han blev omhäktad

https://stoppapressarna.se/svenskt/fotbollsprofilen-omhaktas-misstankta-valdtakten

Nu verkar hela artiklen vara borttagen...

SIDAN HITTADES INTE!
Sidan du letade efter finns inte. Du kan testa att söka efter det du letar efter.

Clickbait?
Senast redigerad av Romper 2018-10-30 kl. 17:42. Anledning: .
Citera
2018-10-30, 17:46
Medlem
Inthemoves avatar
Nej inte är en ung tjej intresserad av sex med en gubbe som skulle kunna vara hennes pappa.

MGM lär, minst, granskas utifrån den nya samtyckeslagen. Oavsett vad man tycker om den, finns och tillämpas lagen nu.

Ett års fängelse dömdes mannen i fallet nedan till. Hur G.S säkerställande att den sömndruckna kvinnan gav sitt medgivande till sex återstår att se. Ställde han ens frågan? Räknas ett "är det skönt?" som klargörande om svaret är ett diffust "mmm"? Skönt att man slipper sånt hårklyveri...

(FB) Sverige har fått sin första oaktsamma våldtäkt 2018-10-29
Citera
2018-10-30, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Nu verkar hela artiklen vara borttagen...

SIDAN HITTADES INTE!
Sidan du letade efter finns inte. Du kan testa att söka efter det du letar efter.

Clickbait?

OweGbg hittade det jag sökte efter. Sidan låg nere ett tag förut också när jag uppdaterade från den tidigare versionen. Blir väl så när dom redigerar artikeln som ligger ute hmmm..
Citera
2018-10-30, 17:54
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
OweGbg hittade det jag sökte efter. Sidan låg nere ett tag förut också när jag uppdaterade från den tidigare versionen. Blir väl så när dom redigerar artikeln som ligger ute hmmm..
Jag har hela den gamla versionen uppe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in