Citat:
Ursprungligen postat av
birkaboo
Du verkar ha bra koll, vad betyder omhäktningar. Behöver de mer tid ? Eller indikerar det på att det lutar åt att han åtalas ?
Sen bara nyfiken på varför du tycker att det är ett dåligt byte av advokat har för mig att tidningarna brukar anlita honom i olika artiklar.
Ja man förlänger åtalsfristen kan man säga och det gör man alltid i princip. Beroende på brottstyp varierar tiden för när man väcker åtal. Men åklagaren är inte klar kan man säga och ofta inväntas provsvar och undersökningar, vittnesförhör osv. Utredningen rullar på och vi får helt enkelt se vart det landar. Det är en liiiiten vink att GS faktiskt kommer att åtalas, men det är aldrig 100% säkert.
Ja, men precis det är en
media advokat som kallas brottmålsadvokat men har väl mest sysslat med asylfrågor. För min del skulle jag aldrig bytt till VB i alla fall. Det kan vara så att hon fått Salmi tilldelad av domstolen och sedan upptäckt att hon inte trivs med honom och det kan vara vad som helst som kemin, svårtillgänglig eller annat som inte passar, och att hon antingen känner till VB eller fått något råd att anlita just honom. Inget konstigt egentligen det händer hela tiden.