Citat:
Vad du än skriver, även när du är smått förbaskad, så låter det alltid sympatiskt och med värme.
Och alltid välskrivet och intressant. Med älskvärda glimten i ögat.
Jag tror att din framtidsvision för Madsen stämmer dessutom. Kvinnor med modersinstinkt kommer det nog att finnas iallafall. Orättvist och oförtjänt kan tyckas. När det finns så många hyggliga, ensamma karlar att baka jordgubbstårta till. Som bättre förtjänar det. Men så knäppt är det här i världen.
Min egen lilla pyttesemester i somras gick till konstmuseumet Louisiana i Humlebaek, strax söder om Helsingör (eller norr om Köpenhamn beroende på var man befinner sig.) http://www.danmarkguiden.se/louisiana.php
Och jag kan rapportera, att minneskortet inte fanns nedkilat i springorna på träbryggan. Och inte heller nerstoppade i Picassos utställda keramikpottor. Det är mycket noggrant genomsökt av mig. Madsens räddare var ju fritidsfiskare hemmahörande i Humlebaek.
Jag tror att Madsen släppt det över relingen och att en ål på natten såg det glimma i månljuset och svalde det, i tron att det var en silvrig liten spigg. Ålens sista måltid innan vandringen till Saragassohavet, för att fortplanta sig och sedan dö. Hälften av ålarna blir uppätna under vägen och hamnar i någon annans "magge". Huvudsaken är att minneskortet är borta för evigt. https://www.forskning.se/2016/10/06/alarnas-farliga-langfard-till-sargassohavet/
Tack för alla vänliga ord!
Vad du än skriver, även när du är smått förbaskad, så låter det alltid sympatiskt och med värme.
Och alltid välskrivet och intressant. Med älskvärda glimten i ögat.
Jag tror att din framtidsvision för Madsen stämmer dessutom. Kvinnor med modersinstinkt kommer det nog att finnas iallafall. Orättvist och oförtjänt kan tyckas. När det finns så många hyggliga, ensamma karlar att baka jordgubbstårta till. Som bättre förtjänar det. Men så knäppt är det här i världen.
Min egen lilla pyttesemester i somras gick till konstmuseumet Louisiana i Humlebaek, strax söder om Helsingör (eller norr om Köpenhamn beroende på var man befinner sig.) http://www.danmarkguiden.se/louisiana.php
Och jag kan rapportera, att minneskortet inte fanns nedkilat i springorna på träbryggan. Och inte heller nerstoppade i Picassos utställda keramikpottor. Det är mycket noggrant genomsökt av mig. Madsens räddare var ju fritidsfiskare hemmahörande i Humlebaek.
Jag tror att Madsen släppt det över relingen och att en ål på natten såg det glimma i månljuset och svalde det, i tron att det var en silvrig liten spigg. Ålens sista måltid innan vandringen till Saragassohavet, för att fortplanta sig och sedan dö. Hälften av ålarna blir uppätna under vägen och hamnar i någon annans "magge". Huvudsaken är att minneskortet är borta för evigt. https://www.forskning.se/2016/10/06/alarnas-farliga-langfard-till-sargassohavet/
Så då har du varit duktig och letat i somras men ingenting funnit så då kan vi avskriva just
dom möjligheterna definitivt. Här är det inte gömt i alla fall! Och inte heller i några pottor och
knappast heller nånstans längs sträckan han tillryggalade väl på landbacken den gången
som man har inspelning på. Lär ju ha kollats upp väldigt nogsamt från polisens sida.
Man har betat av alla platser där Madsen uppehållit sig innan han klev in polishuset och
lämnade friheten bakom sig kanske för gott. Fritidsbåten, helikoptern och polisbilen.
Ingen som han kan överlämnat kortet till i smyg, kan vi väl också konstatera.
Det kan då mycket väl ha gått till som du tror, att han såg sig tvungen att släppa "dyrgripen"
ifrån sig och ner i havet för här stod plötsligt hans frihet på spel. Ertappas med sitt illdåd
inspelat - inte det bästa direkt.
Det är ju trots allt sen inte bombsäkert att han filmade det hemska han gjorde.
Här fanns ju helt klart en ambition från hans sida att begå "det perfekta brottet" och komma
undan med det och hade inte torson flutit i land och svenska likhundar funnits att tillgå,
ja, så vem vet hur det då gått? Kunde mycket väl ha blivit detta "perfekta brott" han drömde
om att få genomfört.
Men han skulle ju genom att filma den bloddränkta "tilldragelsen" i onödan riskera att det
inte blev så lyckat med hans plan i slutändan. Ha film på sitt mord - nja, förenar sig rätt dåligt
egentligen med en målsättning om att klara sig undan med det och slippa åka dit.
Fast det är klart, de är ju kända som risktagare, dessa människoförstörare vi kallar
psykopater och Madsen är ju knappast nåt undantag så visst kan det ha skett när allt kommer omkring. Med honom igång med en GoPro-kamera på lilla sjuka huvudet.
Har sett honom med den på nåt gammalt foto och det var ingen fager syn direkt...
Var själv i somras och dök i Öresund med snorkel och allt men kammade noll jag också.
Inget kort, inga mobiltelefoner. En massa krabbor mest att tampas med därnere i djupen med
dess minst sagt undermåliga sikt. Fast det var bara i drömmen dock...
Kan ju för fanken inte ens simma skam till sägandes...
Det kan ha varit en ål som varit framme, ja, och norpat ett eventuellt kort. Inte omöjligt.
https://www.youtube.com/watch?v=V0tFTvaMp6U
Eller en krabba kanske.
Det får mig att tänka på enda gången i mitt liv jag ätit ål och det var som liten grabb och
på besök hos släkt i skånska Åhus. Mycket salt vill jag minnas att det var, men rätt gott.
Nu äts det varken fisk eller kött på den här kanten längre sedan många år tillbaka.
Nu är det mest tradiga sojaprodukter som gäller...
Senast redigerad av Grandioso 2018-10-28 kl. 23:38.
Senast redigerad av Grandioso 2018-10-28 kl. 23:38.
Temat bland det allra bästa som åstadkommits
)