Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Men kanske bara en rättsläkare som arbetade ungefär mitt emellan de båda fyndplatserna vid tidpunkten för säckfynden?
Och varför skulle det vara en rättsläkare som var gärningsman med tanke på att deras kunskaper i att stycka kroppar är starkt begränsad och ledande expertis inom patologi i Sverige anser att Rajs har fel och att det sannolikt är en person som är kunnig inom styckning av djur.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
TR-88 drog ju slutsatsen att denna bekantskap kunde anses som utredd och dom har alltså hört och sett poliskvinna 2 avlämna sitt vittnesmål under ed vilket du inte gjort, alla vet dessutom att polisvittnet var väl bekant med både offret och läkaren så möjligheten av hon har sett fel torde vara minimal och det är antagligen detta som TR tagit fasta på? Eller anklagar du poliskvinnan för mened?
Mened innebär att man medvetet ljuger inför domstolen och det tror jag inte att hon gör. Men huruvida hon minns rätt eller inte är absolut inte något vi vet, hänvisar dig till minnesforskning och vittnespsykologi.
Tingsrätten har kommit fram till att Qvick mördat 8 personer och att Christer Petterson mördare Palme. Vill du då mena på att Tingsrätten aldrig har fel? Eftersom domen är friande så får väl till och med du hålla med om att bevisningen inte håller.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Vi kan dessutom diskutera tidsrymder och vittnens tillförlitlighet i evigheter men vissa saker glömmer man inte, jag kommer själv utan problem ihåg när jag träffade Christer Petterson sista gången i slutet av 90-talet och kunde beskåda hans oerhört märkliga gångstil och uppsyn och det här är alltså nästan 20 år sedan.
Du uppvisar återigen stora brister i dina kunskaper om hur minnet fungerar. Det du säger är i praktiken att samtlig expertis inom minnesforskning har fel. Vilka empiriska data har du som stödjer din tes?
Citat:
Ursprungligen postat av
Lawnmoverman2011
Men ok, menar du på fullt allvar att ett nyktert polisvittne i tjänst inte skulle kunna komma ihåg sin lärare i märkligt sällskap blott 4 år senare?
Ja, det menar jag. Det räcker med att personen var lik honom, exempelvis.
Därutöver vill jag påpeka att om han setts tillsammans med henne så är det fortfarande inget bevis.