Citat:
Du använder Aftonbladet som källa, vilket visar precis på vilken nivå din kunskapsnivå ligger. Om man lyssnar på personer som faktiskt vet något om patologi, såsom Anders Eriksson och Robert Grundin som ju faktiskt är rättsläkare, så är ingen med kunskap i ämnet enig med Rajs, då dessa herrar, som ju faktiskt har samma utbildning som Härm, under ed svurit att patologer inte har nödvändiga kunskaper inom styckning av människokroppar. Det är alltså i så fall inte jag utan några av landets ledande rättsläkare som "sprider desinformation med sin okunskap". Nu virrar du till det helt och hållet som vanligt och sprider desinformation i ren okunnighet. När det gäller kunskaper i att stycka en människokropp så är det tre yrkesgrupper som sticker ut.
"Mannen styckades enligt polisen av en person som hade kunskap om anatomi och som använde lämpliga redskap.
– Men det säger inte så mycket. Förutom läkare och slaktare har landets 500 000 jägare kunskap i hur man styckar en kropp, säger Peter Krantz"
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-av-ett-proffs
Ovanstående går alldeles utmärkt att sätta i relation till fallet CdC eftersom styckningen enligt flera experter inte helt igenom kunnat utföras av lekmän utan det har krävts anatomiska kunskaper i flera moment. Du har kanske läst doktor Anders Wykmans utlåtande? Denne drog högst intressanta slutsatser huruvida styckningen utförts av en person med yrkeskunskaper inom det anatomiska området. Länkar finns längre bak i tråden, det är bara att leta.
"Mannen styckades enligt polisen av en person som hade kunskap om anatomi och som använde lämpliga redskap.
– Men det säger inte så mycket. Förutom läkare och slaktare har landets 500 000 jägare kunskap i hur man styckar en kropp, säger Peter Krantz"
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-av-ett-proffs
Ovanstående går alldeles utmärkt att sätta i relation till fallet CdC eftersom styckningen enligt flera experter inte helt igenom kunnat utföras av lekmän utan det har krävts anatomiska kunskaper i flera moment. Du har kanske läst doktor Anders Wykmans utlåtande? Denne drog högst intressanta slutsatser huruvida styckningen utförts av en person med yrkeskunskaper inom det anatomiska området. Länkar finns längre bak i tråden, det är bara att leta.
Vidare så vill jag att du tittar på den fetmarkerade delen av ovan och förklarar för mig om du undersökt hur många av männen som setts med offret som är jägare och slaktare och kommit fram till att ingen är det och därmed är endast Härm tänkbar som gärningsman om vittnesobservationen stämmer.
Citat:
Jag har aldrig sagt att hon inte kan ha sett rätt. Jag säger att hon kan ha sett rätt, men kan lika väl sett fel. Allt det vi vet om minnet säger oss att en person färgas av omvärlden, lägger till och drar ifrån saker i sina minnesbilder och därmed blir minnen mer och mer osäkra med tiden. Därmed så blir kvaliteten på vittnesmålet sämre och sämre över tid, varpå ett vittne som först efter flera år lämnar sitt första vittnesmål ett problem, då personens vittnesmål är opålitligt. Därutöver så vet man säkert att personer som fått information i förtid som pekar i någon riktning har en särskild förmåga att se det som förhörsledaren vill höra. När dessa vittnen får höra att Härm är misstänkt för mordet kan hans eller offrets ansikte överföras på en minnesbild av en händelse utan att vederbörande faktiskt sett det hela. Det är lite som att samtliga iakttagelser av så kallade "walkie-talkie-män" i Palmeutredningen förutom en inkom efter att Holmér efterlyst dessa iakttagelser i riksmedia. Man ser det man vill se.Därmed är det så att vi kan fastslå att vittnesuppgifter behöver annan stödbevisning, särskilt när lång tid förflutit mellan händelse och vittnesuppgift, detta eftersom vittnesmål är opålitliga generellt i samtliga mål. Det innebär INTE att vittnen alltid har fel eller att jag är helt ointresserad av vittnesmål, men jag, liksom i princip samtliga fungerande polisiära utredare, har en sund skepsis gentemot dessa.
Nu tycker jag du skall ta och läsa på om vittnespsykologi och skapa dig en kunskap om detta, för i din värld är vittnen helt ofelbara och detta är vetenskapligt belagt såsom trams sedan över 30 år.