2018-10-28, 15:02
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Det är någonting med twitter som verkar ta fram det sämsta ur människor. Den valigen så sansade och kloke Jordan Peterson har gjort bort sig där. Och kolar man på svaren på Donald Trumps tweets blir man mörkrädd. (DT egna tweets är också vad man milt kan säga i riktigt i enligt med en president)
Sociala medier gör någonting speciellt med människor har jag också anmärkt. Tror att mycket frustration syns väldigt enkelt på sociala medier och då det blir lätt hänt att man tappar siktet mot en bättre framtid eller kanske man tar efter en mer pessimistisk vy kring olika ämnen. Elon musk tycker jag också passar in, alldeles för emotionell engagerad mot andra personers åsikter och tog åt sig av triviala kommentarer. Verkar ha blivit aningen bättre
Citera
2018-10-28, 15:04
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
1. Pinsamt att bråka över internet. Man skulle kunna tro att människan har kommit längre. Men dessvärre inte!
Klart att Hanif Bali måste försvara sig mot anklagelser och rena påhopp. Annars skulle ju hela twitter-vänstern bara få ännu mer luft under vingarna. De skulle ta det som en vinst om Hanif Bali skulle vara tyst i debatten.
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
2. Att högt uppsatta människor använder sådant språkbruk och offentligt, bidrar till ett sämre samhälle och klimat. Man skulle kunna tro att människan har kommit längre. Men dessvärre inte!
Om det är nånting man ska observera i dagens social media samhälle, är det att högt uppsatta människor inte är ett dugg intelligentare än gemene svensk. Snarare tvärtom. Så att ställa krav på att dessa människor ska använda ett sunt språkbruk är tyvärr väldigt enfaldigt.
Citera
2018-10-28, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Nazist/rasist är så urvattnat att folk inte reagerar. Dum Apa känns exotiskt och sticker såklart ut.
Tvärtom, det kan ställa till stor skada för en individ både yrkesmässigt och privat att bli stämplad som det. Apa, not so much.
Citera
2018-10-28, 15:07
Medlem
hrwdtjs avatar
Världen tycks gå under varje gång Hanif Bali hamnar i bråk på Twitter. Hur orkar journalister bry sig om sånt här?
Citera
2018-10-28, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Klart att Hanif Bali måste försvara sig mot anklagelser och rena påhopp. Annars skulle ju hela twitter-vänstern bara få ännu mer luft under vingarna. De skulle ta det som en vinst om Hanif Bali skulle vara tyst i debatten.
Tror tyvärr att det är en medveten strategi av vänstern att mucka med Bali då de vet att han har temperament. Det var ju så de fick bort Ekeroth.
Citera
2018-10-28, 15:09
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag anser att Hanif Bali har rätt i sak och skulle generellt hålla mer med honom än Jerlerup (d.v.s. ifråga om det mesta). Jag hade dock som Bali undvikit liknande språkbruk. Jag hade förmodligen undvikit det även om jag inte hade varit högt uppsatt politiker, men diskuterade något öppet på nätet. Det är bättre att visa att någon är dum (eller åtminstone framför något korkat), istället för att kalla dem det (det är dessutom tvivelaktigt på ett helt annat sätt om man försöker få "apa" till skällsord, då trots allt alla vi människor är apor, oavsett hur korkade eller intelligenta saker vi framför). Hur som helst lär man som politiker förlora mer på att använda ett liknande tillmäle än man någonsin kan vinna på det.

Hade Jerlerup varit afrikan eller arab hade HB dömts för HMF. Säger inte det allt om den lagen och om de sk "goda".

Bortsett från det tycker jag det är sorgligt bevittna förfallet i det som borde vara folkets främsta företrädare. HB må ha rätt i sak, men genom att använda pöbelförolämpningar så sänker han sig själv rejält. Bäst tjejgänget, DJ-battle i Almedalen, pajasen Löfven, Måna, Bah Kunke, Fridolin, Lööf, Björklund, Kristersson osv de är alla lika odugliga som ovärdiga.
Citera
2018-10-28, 15:10
Medlem
nyblivetsocfalls avatar
Bali bekräftar ju verkligen Flashbacks bild av Mellanösternblatten som impulsiv och lättriggad
Citera
2018-10-28, 15:11
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Hanif Bali förklarar sig i AB. Passar på att beskriva Jerlerup som "djupt störd":

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/6nQv8L/hanif-balis-nya-attack-djupt-stord

Jag tror inte att det är Jerlerup som han beskriver som störd.
Citera
Medlem
Hoppas han kallar en neger för apa, så är han ute sedan.
Citera
Medlem
Jerlerup är dummare än en apa så Hanif har rätt i sak. Gillar honom som politiker då han även vågar uttrycka kontroversiella åsikter. Vi behöver fler som honom.

Skulle han få kicken från M lär KD eller SD välkomna honom med öppna armar. Killen är en tillgång.
Citera
2018-10-28, 15:12
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Tror tyvärr att det är en medveten strategi av vänstern att mucka med Bali då de vet att han har temperament. Det var ju så de fick bort Ekeroth.

Det var inte vänstern som fick bort Kent Ekeroth, det var Sverigedemokraternas partiledning.
Citera
2018-10-28, 15:12
Medlem
Mackan52s avatar
Torbjörn Jerlerup ÄR en dum apa och var fan fick Juholt luft ifrån? Han är ambassadör i ett land vars främsta exportvara är fisk och är inte ens folkvald! Vem fan är han att kommentera vad en folkvald ska säga och hur han ska säga det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in