2018-10-28, 22:42
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krukkula
Förstår inte det här med Bali. 97% av hela flashback HATAR babbar. Det är våldtäktskultur, kulturberikning och allt vad det heter.

Men Bali, som är född i Iran och är absolut en "importerad" kulturberikning älskas ändå av alla. Även fast han inte är född i Sverige.

Är det för att han anklagar flyktingpolitiken (som han i allra högsta grad är inblandad i då han kom hit som 4a åring). Och det är väl just tack vare sveriges flyktingpolitik att han nu befinner sig här?

Kan någon förklara detta för mig?
Vi hatar idioter. Hur svårt ska det vara att förstå detta?

Om vi vore rasister skulle vi väl avsky japaner, kineser och koreaner också? Vi gillar såna som kan bete sig som folk. Iranier som Bali beter sig ofta som folk. Felet med invandringen idag är skiten som följer med den, inte att de som kommer hit har mörkt hår och pratar konstigt.

Att Bali kallar någon för apa är det inget fel med, mer rumsrent än husblatte i alla fall.
Citera
2018-10-28, 22:44
Medlem
Citat:
Tack för svaret.

Men de flest här inne utgår ju ifrån att ALLA från Mellanöstern är just det du nämnde i ditt svar. Hur många här inne har gett
en annan Iranier chansen att visa upp i Sverige innan personen ens traskat över gränsen?
Jag tror inte alla från Mellanöstern är ett jävla skräp (klart det finns rötägg med en befolkning på 81 miljoner) men om dom var som Bali, skulle de accepteras då?
Nej, de allra flesta har faktiskt ingenting emot sekulariserade/ateistiska iranier och liknande. Merparten av iranierna som kom hit flydde ju från den religiösa regimen, är västvänliga och ogillar starkt islamism. Problemet är snarare mer svårintegrerade grupper med en hög andel islamister, misogyna etc. Sedan finns det förstås vettiga människor bland dessa folkslag också, och de brukar också vara uppskattade som individer.
Citera
2018-10-28, 22:45
Medlem
Citat:
Förstår inte det här med Bali. 97% av hela flashback HATAR babbar. Det är våldtäktskultur, kulturberikning och allt vad det heter.

Men Bali, som är född i Iran och är absolut en "importerad" kulturberikning älskas ändå av alla. Även fast han inte är född i Sverige.

Är det för att han anklagar flyktingpolitiken (som han i allra högsta grad är inblandad i då han kom hit som 4a åring). Och det är väl just tack vare sveriges flyktingpolitik att han nu befinner sig här?

Det kan väl enklast förklara att du känsloargumenterar och inte med fakta,"97%" ,"hatar" det är intressant att veta var du får dessa procent från?
Jag kan bara tyda det som att de som "älskar" Bali här på flashback, inte är de hatare som du vill måla upp,utan människor som ser ett politiker och systemfel med den generösa invandringen som kan ske utan skyddsbehov.Som dock Bali var i behov av när han kom och fick det.Detta system har havererat i dagsläget pga oklara identiteter,oklar ålder,sveriges(obefintliga) yttre gränskontroller ,"ett nej är inte ett nej" lagen(gymnasielagen).
Citera
2018-10-28, 22:51
Medlem
everythingiss avatar
Vi vanliga dödliga skall komma undan med tillmälen av hans kaliber, men visst fan skall inte en riksdagsledamot använda det språket i en diskussion på sociala medier. HB går över gränsen gång på gång, jag förstår inte riktigt varför han får syndarnas förlåtelse gång på gång.
Citera
2018-10-28, 22:56
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Vi vanliga dödliga skall komma undan med tillmälen av hans kaliber, men visst fan skall inte en riksdagsledamot använda det språket i en diskussion på sociala medier. HB går över gränsen gång på gång, jag förstår inte riktigt varför han får syndarnas förlåtelse gång på gång.

För att om dom kickar han så försvinner 1-2 procent till SD.
Citera
2018-10-28, 22:57
Medlem
Citat:

Att kalla någon för apa = fånigt
Att vilja förbjuda folkvalda att kalla någon för apa (som juholt gjorde) = odemokratiskt

Odemokratiskt är värre än fånigt.
Citera
2018-10-28, 22:59
Medlem
Citat:

Det är enkelt - han säger och tycker självklara saker - små flickor ska inte tvingas ha slöja,nikab ,burkor och annat jox.
Vad vuxna människor gör är en sak men barn ska inte tvingas att maskera sig.

Mitt fulla stöd till Bali - tycker det är uppfriskande med en människa som så helhjärtat tycker saker och står för det han sagt . ska rösta på honom om det blir omval istället för gråa trista Uffe-puffe!
Citera
2018-10-28, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Den moderate rikdagsmannen Hanif Bali är återigen i blåsväder efter att ha kallat den socialdemokratiske debattören Torbjörn Jerlerup för "pucko" och "dum apa":

Hanif Balis attack: ”Din dumma apa”

https://www.expressen.se/nyheter/hanif-balis-attack-din-dumma-apa/

Det hela började med ett bråk om Balis skägg:

På lördagen hamnade den moderata riksdagsledamoten i en diskussion med socialdemokratiska debattören Torbjörn Jerlerup på Twitter.

Torbjörn Jerlerup menar att Hanif Bali direkt avfärdar muslimska kvinnor som ultraortodoxa och icke liberala om de bär hijab. I ett blogginlägg med rubriken ”Är Hanif Bali en ultraortodox islamist?” skriver debattören:

”Men bäste Hanif Bali. Om utseende avgör vem som är ultraortodox, och icke liberal, så ber jag dig titta dig i spegeln. Ett annat kännetecken på ”ultraortodoxa” icke liberala islamister och extremister är att de bär skägg.

Bali replikerade:

I ett Twitter-inlägg som numera är borttaget skrev han:

”Men din dumma apa. Jag har redan bemött dina korkade svammelargument – det ÄR ultraortodoxt att anse att en kvinna bör skyla sitt hår och ben för att inte dra till sig männens lustar. Det betyder inte att kvinnor som har på sig byxor och mössor är ultraortodoxa. Pucko.”

Håkan Juholt tycker att talmannen ska gripa in:

Den tidigare socialdemokratiske partiledaren Håkan Juholt, numera ambassadör på Island, skriver i ett Facebook-inlägg att han vill se talmannen kalla till sig Hanif Bali och ”uppmana denne att ändra sitt språkbruk eller lämna Riksdagen”.

Fråga att dislutera:

Bårjar Hanif Bali bli en belastning för moderaterna?

Bali kan aldrig bli en belastning. Han är en av få, kanske den enda, av Moderaterna som säger sanningen. I just detta fall har han mer än rätt. Jerlerup är dummare än tåget. Ett riksmongo.
Citera
2018-10-28, 23:03
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittarslet
Att kalla någon för apa = fånigt
Att vilja förbjuda folkvalda att kalla någon för apa (som juholt gjorde) = odemokratiskt

Odemokratiskt är värre än fånigt.
Om HB en dag sitter på en ministerpost och bara råkar säga apa till Israels utrikesminister så vore det ju mindre lyckat. Det kan knappast vara förbjudet att säga apa, men återigen rätt så olämpligt.... Tom på en vanlig arbetsplats skulle det bli lite konstigt om en medarbetare kallar de andra saker... Omoget och oproffsigt.
Citera
2018-10-28, 23:03
Medlem
Citat:

Då har du nog missförstått någonting fundamentalt. Bara för att man är kritisk till en viss politik så avskyr man för den sakens skull inte de personer som berörs av den.

Citat:

Jag vet inte om du har vänsterperspektiv och blir blind av det kanske, men det handlar om att vara lite pragmatiskt. Vi som är kritiska till systemet och politiken kan mycket väl gilla en person beroende på dennes åsikter, oavsett varifrån han eller hon kommer ifrån.

Vad jag vet har jag hittills inte stött på något liknande från vänsterhåll, det vill säga att någon sagt öppet att en SD-väljare/SD-politiker har vettiga åsikter.
Citera
2018-10-28, 23:06
Medlem
Citat:

Är det svårt? Svensken hatar inte invandrare utan vi hatar babbar. En babbe är en kriminell eller en blading som parasiterar och kräver förmåner. Bali är en intelligent smart och kompetent individ. Och välkommen.
Citera
2018-10-28, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Är det svårt? Svensken hatar inte invandrare utan vi hatar babbar. En babbe är en kriminell eller en blading som parasiterar och kräver förmåner. Bali är en intelligent smart och kompetent individ. Och välkommen.

Tänk att vara så tolerant att man kritiserar människor för att inte vara rasistiska nog...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in