Citat:
Ursprungligen postat av
Europe
Jag anser att Hanif Bali har rätt i sak och skulle generellt hålla mer med honom än Jerlerup (d.v.s. ifråga om det mesta). Jag hade dock som Bali undvikit liknande språkbruk. Jag hade förmodligen undvikit det även om jag inte hade varit högt uppsatt politiker, men diskuterade något öppet på nätet. Det är bättre att visa att någon är dum (eller åtminstone framför något korkat), istället för att kalla dem det (det är dessutom tvivelaktigt på ett helt annat sätt om man försöker få "apa" till skällsord, då trots allt alla vi människor är apor, oavsett hur korkade eller intelligenta saker vi framför). Hur som helst lär man som politiker förlora mer på att använda ett liknande tillmäle än man någonsin kan vinna på det.
Hade Jerlerup varit afrikan eller arab hade HB dömts för HMF. Säger inte det allt om den lagen och om de sk "goda".
Bortsett från det tycker jag det är sorgligt bevittna förfallet i det som borde vara folkets främsta företrädare. HB må ha rätt i sak, men genom att använda pöbelförolämpningar så sänker han sig själv rejält. Bäst tjejgänget, DJ-battle i Almedalen, pajasen Löfven, Måna, Bah Kunke, Fridolin, Lööf, Björklund, Kristersson osv de är alla lika odugliga som ovärdiga.