2018-10-27, 20:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Du vet att jag har rätt. Ok, det finns män som "fascineras av brutala mördare" men det är inte grejen.
Dessa män vill inte knulla monstret. Det vill däremot dessa kvinnor.
Det är ett fenomen som kanske bara en kvinna kan förklara. I'm all ears.
Vill de inte knulla dem? Hahahaha. Det var ju ädelt.
La en spoiler om inviterna om Anthony och jag gissar att de inte vill byta kakrecept med Jodi som debatteras friskt i USA. De faller som käglor för hennes utseende.
Skulle tippa att sexualsadisten i UK är tändande via hennes serie av lustmord om det är nån tok som gillar sånt.

Run Bambie run är ett annat jippi kring en fd Playboy kanin längre bak i tiden.
Citera
2018-10-27, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Det är inte svårt att få vissa bilder i huvudet via Madsen heller då han har en minst sagt märklig relation till sina plåtmonster. När moral/samvete/empati (eller vad tusan det nu är) försvinner relaterat till människor så finns det nåt kvar i klass med affektionsvärde, kärlek till döda ting?
Visst kan man vara väldigt förtjust i vissa saker minnesmässigt men inte på bekostnad av annat som rör människor och tragedi? Den är ju nåt alldeles vedervärdigt iom mordet. Att han inte tycker så är givet men han är ju även väldigt rörd av historiska ting också, då är det inget fel på inlevelseförmågan, väldigt melodramatiskt och tårdrypande (inte enbart sig själv). Sen är det väldigt fort över förvisso, swosh, så pratar han rationellt om nåt annat.

Han är väldigt känslomässigt berörd med glädjetårar i ögonen när det kommer till hans projekt. Antagligen för att hans drömmar är så för honom själv, ärofyllda. Det här är ju en man som tänkt sig, att gå till den Danska historien.
Det handlar kanske uteslutande om hans stora ego och stolthet? JAG, Raket-Madsen skapade detta med mina egna händer. Snyft!

Att han älskar maskiner till den milda grad, att han känner med dem som att de hade en själ och ett bultande hjärta. Samt ömmar för dem, är konstigt. Samtidigt som han ömmar för små kryp som humlor och räkor. (?)
Det är nog inte många som skulle bekymra sig för ett litet räkbo.

Att han går och plockar bort grymma musfällor samtidigt som han kan studera sin katts "nekrofila" lek med en död sparv som något väldigt fascinerande. Samt berömma katten som håller efter småfåglar?

Det skulle vara intressant att höra en psykolog förklara Madsens motsägelsefulla och nyckfulla natur.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-10-27 kl. 21:43.
Citera
2018-10-27, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Skrotvärdet och en del övriga saker på ubåten kommer täcka en liten del av skadeståndet, antar jag. Jag skulle heller aldrig vilja köpa eller sätta mig i Nautilus. Ubåten är för alltid förknippad med ond bråd död.

Det är ju främst för de anhörigas skull. Men självklart vill ingen dansk se fanstyget i Köpenhamnsområdet eller såld till medelhavsländer (dit väldigt många uttjänade, utdömda danska färjor sålts tidigare.)
Ingen vill äga den, inte ens den knäppa "Tyska ubåtskaptenen" tror jag.
Citera
2018-10-28, 05:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Skrotvärdet och en del övriga saker på ubåten kommer täcka en liten del av skadeståndet, antar jag. Jag skulle heller aldrig vilja köpa eller sätta mig i Nautilus. Ubåten är för alltid förknippad med ond bråd död.

Det är nästan bara järn, har nästan inget skrotvärde alls. Och skrothandlaren ska ju först ha sin betalning från det beloppet.

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men hur kan du tro att någon vill "STRAFFA" ubåten? I så fall hade den väl suttit dömd till livstid och förvaring i cellen brevid Madsen nu. TOKFIA!

Det handlar om moral. Nautilus har ju missbrukats som ett mordverktyg i ett av de mest avskyvärda mordfallen på år och dag. Det är ingen som vill SE den eller ha med den att göra pga av dess historia samt Madsens missbruk av den.

Hur tänker du dig Nautilus framtid då? Som en turistattraktion som ska förevisas för pengar? Typ- Här har vi mordrummet,-Det var här det hände. Och sedan skulle Natilus tuffa iväg på mordsafari till Köge bukt för hugade turister med kameran i högsta hugg? Tycker du att det hade varit ett värdigt sätt, att hedra mordoffrets minne?

Fast det sätt som Jeppe sa det på till Madsen, i rätten, lät väldigt primitivt: "du ska veta att vi ska skära henne i små, små stycken". Han visste att det skulle såra Madsen mer än något annat, eftersom M har de här känslorna för sina farkoster. Han har ju bland annat sagt, i reklamfilmen för Gammel Dansk, att Nautilus är "som hans barn". Nautilus är ju även "storasyster" till de andra ubåtarna, som han sa i filmen om N:s sjösättning. Och alla de här filmerna har Jeppe naturligtvis sett. Han vrider om kniven där det gör ondast.

Nej, en sådan verksamhet kan nog bara du tänka ut. Jag tänker att den gamla ubåtsföreningen, som Madsen mer eller mindre stal Nautilus ifrån, skulle kunna få tillbaka N. De diskuterade detta - att de ville ha tillbaka henne - redan för länge sedan, när mordfallet var färskare. Tycker att de borde erbjudas henne tillbaka, i alla fall. De kan ta ett demokratiskt beslut på ett styrelsemöte, om de vill ha henne tillbaka. De har ju investerat enormt mycket arbete och även privata pengar i henne.

Citat:
Ok, låter intressant då det ju inte finns knappt nåt från henne. Det tråkiga är att de pussades fortfarande.

Du menar att hon skulle tala för positivt om Madsen i förhöret..? Hur eller hur så har hon ju en unik kunskap om Madsen. Vem av oss ska försöka med Köpenhamnspolisen?

Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Du vet att jag har rätt. Ok, det finns män som "fascineras av brutala mördare" men det är inte grejen.
Dessa män vill inte knulla monstret. Det vill däremot dessa kvinnor.
Det är ett fenomen som kanske bara en kvinna kan förklara. I'm all ears.

Där tror jag tvärtom. Det är just det männen vill - kn*lla de kvinnliga fångarna som en häftig och unik upplevelse att skryta om. På en gång tjusande och skrämmande. På samma sätt som många män som går till prostituerade vill ha en "riktig hora" - alltså en som är lever på gatan, är skitig och ful i munnen o.s.v..

...medan kvinnorna blir kära i mördaren och vill omvandla honom med kraften i sin kärlek. Vill leva med honom i ett hus på landet, där han får bygga sina raketer (whatever) - som fängelsevakten sa. Och ha sex också såklart, men som en naturlig del av förhållandet, som i vilket förhållande som helst.
Citera
2018-10-28, 06:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Han är väldigt känslomässigt berörd med glädjetårar i ögonen när det kommer till hans projekt. Antagligen för att hans drömmar är så för honom själv, ärofyllda. Det här är ju en man som tänkt sig, att gå till den Danska historien.
Det handlar kanske uteslutande om hans stora ego och stolthet? JAG, Raket-Madsen skapade detta med mina egna händer. Snyft!

Att han älskar maskiner till den milda grad, att han känner med dem som att de hade en själ och ett bultande hjärta. Samt ömmar för dem, är konstigt. Samtidigt som han ömmar för små kryp som humlor och räkor. (?)
Det är nog inte många som skulle bekymra sig för ett litet räkbo.

Att han går och plockar bort grymma musfällor samtidigt som han kan studera sin katts "nekrofila" lek med en död sparv som något väldigt fascinerande. Samt berömma katten som håller efter småfåglar?

Det skulle vara intressant att höra en psykolog förklara Madsens motsägelsefulla och nyckfulla natur.
Morrn, morrn.
Jamen det har du nog rätt i. Det anspelar på nåt heroiskt, storsvulet och frågan är väl om det inte är det grandiosa som kickar in ihop med narcissismen/egofixeringen. Det visionära storhetsvansinnet.
Där jag ser en stor död plåthög som förvisso borde generera en stolthet - så är det more than meet the eye för Madsen. Typ se mig, jag är bäst. Störst ubåt. Längst ut i rymden i ett hemmabygge. En förlängning av honom själv kanske, han beter sig som om han gått i symbios med dem rent av.

Det där med omsorg om djuren tror jag inte på, de är rekvisita, så jag hoppar över räkorna.
Läste nyligen följande och vill rent kräkas över den mentala kylan. Det lät lika mekaniskt som när Madsen pratade om styckningen.
Det handlar om CU-barnen (känslokalla/empatibrist) jag nämnde.
Ö-satt parti av mig:
Citera
2018-10-28, 06:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Du menar att hon skulle tala för positivt om Madsen i förhöret..? Hur eller hur så har hon ju en unik kunskap om Madsen. Vem av oss ska försöka med Köpenhamnspolisen?
Ja, förhöret är ju tidigt och han svamlar väl om sina olyckor då. Jag vet inte ens hur man bär sig åt så det där lämnar jag över med varm hand.
Citat:
Där tror jag tvärtom. Det är just det männen vill - kn*lla de kvinnliga fångarna som en häftig och unik upplevelse att skryta om. På en gång tjusande och skrämmande. På samma sätt som många män som går till prostituerade vill ha en "riktig hora" - alltså en som är lever på gatan, är skitig och ful i munnen o.s.v..

...medan kvinnorna blir kära i mördaren och vill omvandla honom med kraften i sin kärlek. Vill leva med honom i ett hus på landet, där han får bygga sina raketer (whatever) - som fängelsevakten sa. Och ha sex också såklart, men som en naturlig del av förhållandet, som i vilket förhållande som helst.
Det är en enda röra när man kollar strömmen till vissa mediakända mördare; blixtförälskade, vill gifta sig. Vill ligga, tanter som sänder bibelord och män som beter sig som Sugar-Daddy.

Att de vill ligga finns det med all övertydlighet info om kring en av de jag nämnde. Det var en enorm mediacirkus och männens intentioner gick det dock inte att ta miste på, en sån hottie biscotti!

Att hon med överlagt mord stuckit ner sitt ex i duschen med 30 knivhugg, skjutit honom och skurit halsen av honom nästintill dekapitation var det mindre noga med. Hon fotade honom minuter innan samt efteråt.
Hon är heeelt tossig när hon tagits in i första förhör. Misstanke mord har förmedlats samt häktning, förhörsledaren går ut. Då förbannar hon sig själv i tredje person att hon inte har makeup (antar det är inför mugshot), gräver i papperskorgen, skrattar, sjunger och avrundar med... att stå på huvudet. Hahahahaha.
https://www.youtube.com/watch?v=bidSacNv8g0
När hon annars intervjuas är hon det raraste lilla väsen man kan se, så jag kan förstå att det förvrider skallen på folk. Jag tror inte jag sett nåt så manipulativt nån gång.

Skenet kan bedra. Angel of no Mercy..
https://i.pinimg.com/236x/79/cf/8e/79cf8e53bc85a9774eb6d17117a73d12--travis-alexander-jodi-arias.jpg
Grym röst. Jag har dock sett de råa BP-bilderna med halsen avskuren nästintill öra till öra, det är faktiskt äckligt förvirrande att se/höra henne:
https://www.youtube.com/watch?v=c1wa4SMK7UA
Senast redigerad av develi 2018-10-28 kl. 07:26.
Citera
2018-10-28, 08:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tror inte att jag skulle ha några problem med det, bara den var ordentligt rengjord. Jag har bott i en lägenhet där en kvinna dött (om än av naturliga orsaker); jag tänkte på det de första kvällarna när jag hade släckt ljuset - sedan glömde jag bort det. Och jag såg henne aldrig vid fotändan av sängen! De allra flesta hus där någon har mördats rivs inte eller står och förfaller. Inte heller slaktar man kryssningsfartyg, där mycket tråkigt händer (många vill "go out in style"). Eller hotell... du vet aldrig vad som har hänt i den sängen du sover i, när du sover på hotell!

Att hus och tomter inte går att sälja av sådana anledningar, händer bara i amerikanska skräckfilmer. De flesta människor tänker pragmatiskt sedan de lämnat tonåren.

Ja, det är ÄNNU mer irrationellt att straffa ett dött ting än att straffa ett djur, som ändå har något slags vilja och kontroll över sina handlingar...
Man straffar liksom inte döda ting. Det handlar inte om att den rent praktiskt kan rengöras.

Den som däremot straffas är Madsen. Minnesmässigt, i förlängningen. Han har goda associationer till den.

Det är samma sak med ubåten som en grotesk mordplats. Minnesmässigt, i förlängningen. Man har dåliga associationer.

Jag är väldigt säker på att ubåtsföreningen sa tack och hej för gott redan 2015 då han kom med sina underliggande hot om att aldrig ge sig bråka.
Med den kapacitet han besitter kanske de ska vara glada att de lever..
Det är ingen som vill associeras med ubåten pga det han gjort. Det handlar om etik och moral. Respekt för offret. Medkännande.
Senast redigerad av develi 2018-10-28 kl. 08:18.
Citera
2018-10-28, 08:28
Medlem
Nu finns resultatet för år 2017 för RML:

Bruttofortjeneste/Dækningsbidrag -142k
Årets resultat -201k
Egenkapital i alt -146k
Status balance 138k

https://www.proff.dk/firma/raketmadsens-rumlaboratorium-aps/k%C3%B8benhavn-k/forskning-og-udvikling/GV0S34I00FV/

Likvidation vedtaget 25.06.2018

https://datacvr.virk.dk/data/visenhed?enhedstype=virksomhed&id=36048107&soeg=ra ketmadsens%20rumlaboratorium&type=Alle&language=da
Senast redigerad av diva59 2018-10-28 kl. 09:07.
Citera
2018-10-28, 12:54
Medlem
Citat:
Morrn, morrn.
Jamen det har du nog rätt i. Det anspelar på nåt heroiskt, storsvulet och frågan är väl om det inte är det grandiosa som kickar in ihop med narcissismen/egofixeringen. Det visionära storhetsvansinnet.
Där jag ser en stor död plåthög som förvisso borde generera en stolthet - så är det more than meet the eye för Madsen. Typ se mig, jag är bäst. Störst ubåt. Längst ut i rymden i ett hemmabygge. En förlängning av honom själv kanske, han beter sig som om han gått i symbios med dem rent av.

Det där med omsorg om djuren tror jag inte på, de är rekvisita, så jag hoppar över räkorna.
Läste nyligen följande och vill rent kräkas över den mentala kylan. Det lät lika mekaniskt som när Madsen pratade om styckningen.
Det handlar om CU-barnen (känslokalla/empatibrist) jag nämnde.
Ö-satt parti av mig:

En mycket intressant länk, så tack för den.
Såna barn ger mig kalla kårar. "Du får inte skära svansen av katten, det gör väldigt ont på den. Man får helt enkelt inte göra så". Barnet helt oförstående:"Men det gick ju bra, jag ville bara se hur den reagerade."Osv.
Citera
2018-10-28, 13:47
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Man straffar liksom inte döda ting. Det handlar inte om att den rent praktiskt kan rengöras.

Den som däremot straffas är Madsen. Minnesmässigt, i förlängningen. Han har goda associationer till den.

Det är samma sak med ubåten som en grotesk mordplats. Minnesmässigt, i förlängningen. Man har dåliga associationer.

Jag är väldigt säker på att ubåtsföreningen sa tack och hej för gott redan 2015 då han kom med sina underliggande hot om att aldrig ge sig bråka.
Med den kapacitet han besitter kanske de ska vara glada att de lever..
Det är ingen som vill associeras med ubåten pga det han gjort. Det handlar om etik och moral. Respekt för offret. Medkännande.

Jo, jag fattar att Jeppe straffar Madsen, men det är ett primitivt sätt att göra det på. "Destruering av kära ägodelar" finns inte på straffskalan i civiliserade länder, och ska inte finnas. Inte "avlivning av kära husdjur" heller (även om det kan bli nödvändigt om ägaren sitter i häkte eller fängelse långa tider, såklart). Jag anser inte heller att offret eller offrets familj har med det att görra. Det är också ett primitivt tänk, som funkar i klansamhällen - "öga för öga" - men inte i Danmark, väl?

K. Feld skriver i en Nautilus-tråd på Youtube att de har talat om att ta över Nautilus. Och det var när händelsen var färskare, dessutom. Jag kan leta upp det om det är viktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Nu finns resultatet för år 2017 för RML:

Bruttofortjeneste/Dækningsbidrag -142k
Årets resultat -201k
Egenkapital i alt -146k
Status balance 138k

https://www.proff.dk/firma/raketmadsens-rumlaboratorium-aps/k%C3%B8benhavn-k/forskning-og-udvikling/GV0S34I00FV/

Likvidation vedtaget 25.06.2018

https://datacvr.virk.dk/data/visenhed?enhedstype=virksomhed&id=36048107&soeg=ra ketmadsens%20rumlaboratorium&type=Alle&language=da

Ja, det är inte så konstigt att det gick nedåt, när den ende som drog in pengar satt häktad... Dock är väl inte Madsen personligen ansvarig för den skulden, när det var ett AB? Det konstiga med den här informationen var, att M stod kvar som VD ända till den 25 juni i år.
Citera
2018-10-28, 16:06
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Jo, jag fattar att Jeppe straffar Madsen, men det är ett primitivt sätt att göra det på.
Jeppe skiter nog i vad som står i straffskalan, så länge han kommer undan med det. Primitivt kanhända, men Madsen har ju själv betett sig på primitivt mest tänkbara sätt och därmed gjort sig förtjänt av att torteras och brinna i helvetet.
Senast redigerad av Condottieri 2018-10-28 kl. 16:33.
Citera
2018-10-28, 16:32
Medlem
Citat:
Fast det sätt som Jeppe sa det på till Madsen, i rätten, lät väldigt primitivt: "du ska veta att vi ska skära henne i små, små stycken". Han visste att det skulle såra Madsen mer än något annat, eftersom M har de här känslorna för sina farkoster. Han har ju bland annat sagt, i reklamfilmen för Gammel Dansk, att Nautilus är "som hans barn". Nautilus är ju även "storasyster" till de andra ubåtarna, som han sa i filmen om N:s sjösättning. Och alla de här filmerna har Jeppe naturligtvis sett. Han vrider om kniven där det gör ondast.

Nej, en sådan verksamhet kan nog bara du tänka ut. Jag tänker att den gamla ubåtsföreningen, som Madsen mer eller mindre stal Nautilus ifrån, skulle kunna få tillbaka N. De diskuterade detta - att de ville ha tillbaka henne - redan för länge sedan, när mordfallet var färskare. Tycker att de borde erbjudas henne tillbaka, i alla fall. De kan ta ett demokratiskt beslut på ett styrelsemöte, om de vill ha henne tillbaka. De har ju investerat enormt mycket arbete och även privata pengar i henne.

1/ Det var dumt sagt av åklagaren. Förövrigt blir jag väldigt rörd här (Obs! IRONI.) Att Madsen är så känslig då det kommer till ett stendött ting. Och tydligen även du. Men inga känslor alls för en ung levande kvinna som Madsen tar sig rätten att plåga till döds med kniv och såga i småbitar. Självklart är det mest synd om den j-a Ubåten, i det här så oerhört tragiska fallet. (obs! Slut på IRONI.)

2/ Jag kanske minns fel. Men som jag minns det ville inte ubåtsföreningen ha Ubåten tillbaka. (?)
Den där Ubåten är bara intressant som kriminalhistoria numer. Men den är ju väldokumenterad. Att "brottsplatsen" Nautilus skulle fortsättas att användas som inget har hänt, är ju väldigt sjukt och osmakligt. Och majoriteten av människor har sunda värderingar i den frågan, Mervinna.

Och jag tror inte Madsen bryr sig ett smack. Om inte han får äga Nautilus så ska ingen annan heller få äga den.
Det var väl därför Madsen själv "destruerade" Ubåten Freya. Så hans "känslor" över Nautilus är nog väldigt överdrivna av dig. Försök att använda din fantasi och inlevelseförmåga till förmån för de anhöriga istället. Fundera över deras förlust om du kan. Jag tror att du kan. Men du vill inte.

EDIT: Förövrigt hade väl Madsen inga problem med att offra Nautilus själv? När det gällde att rädda sitt eget skinn så tvekade han inte en sekund. Så hans känslor för maskiner är överdrivet. Det handlar om hans grandiosa stora ego. Och inte om tinget i sig själv. Utan om honom själv som "skapare".
Senast redigerad av ottoplommon 2018-10-28 kl. 17:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in