Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Skrotvärdet och en del övriga saker på ubåten kommer täcka en liten del av skadeståndet, antar jag. Jag skulle heller aldrig vilja köpa eller sätta mig i Nautilus. Ubåten är för alltid förknippad med ond bråd död.
Det är nästan bara järn, har nästan inget skrotvärde alls. Och skrothandlaren ska ju först ha sin betalning från det beloppet.
Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Men hur kan du tro att någon vill "STRAFFA" ubåten? I så fall hade den väl suttit dömd till livstid och förvaring i cellen brevid Madsen nu. TOKFIA!
Det handlar om
moral. Nautilus har ju missbrukats som ett mordverktyg i ett av de mest avskyvärda mordfallen på år och dag. Det är ingen som vill SE den eller ha med den att göra pga av dess historia samt Madsens missbruk av den.
Hur tänker du dig Nautilus framtid då? Som en turistattraktion som ska förevisas för pengar? Typ- Här har vi mordrummet,-Det var här det hände.

Och sedan skulle Natilus tuffa iväg på mordsafari till Köge bukt för hugade turister med kameran i högsta hugg? Tycker du att det hade varit ett värdigt sätt, att hedra mordoffrets minne?
Fast det sätt som Jeppe sa det på till Madsen, i rätten, lät väldigt primitivt: "du ska veta att vi ska skära henne i små, små stycken". Han visste att det skulle såra Madsen mer än något annat, eftersom M har de här känslorna för sina farkoster. Han har ju bland annat sagt, i reklamfilmen för Gammel Dansk, att Nautilus är "som hans barn". Nautilus är ju även "storasyster" till de andra ubåtarna, som han sa i filmen om N:s sjösättning. Och alla de här filmerna har Jeppe naturligtvis sett. Han vrider om kniven där det gör ondast.
Nej, en sådan verksamhet kan nog bara du tänka ut. Jag tänker att den gamla ubåtsföreningen, som Madsen mer eller mindre stal Nautilus ifrån, skulle kunna få tillbaka N. De diskuterade detta - att de ville ha tillbaka henne - redan för länge sedan, när mordfallet var färskare. Tycker att de borde erbjudas henne tillbaka, i alla fall. De kan ta ett demokratiskt beslut på ett styrelsemöte, om de vill ha henne tillbaka. De har ju investerat enormt mycket arbete och även privata pengar i henne.
Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Ok, låter intressant då det ju inte finns knappt nåt från henne. Det tråkiga är att de pussades fortfarande.

Du menar att hon skulle tala för positivt om Madsen i förhöret..? Hur eller hur så har hon ju en unik kunskap om Madsen. Vem av oss ska försöka med Köpenhamnspolisen?
Citat:
Ursprungligen postat av
vallero
Du vet att jag har rätt. Ok, det finns män som "fascineras av brutala mördare" men det är inte grejen.
Dessa män vill inte knulla monstret. Det vill däremot dessa kvinnor.
Det är ett fenomen som kanske bara en kvinna kan förklara. I'm all ears.
Där tror jag tvärtom. Det är just det männen vill - kn*lla de kvinnliga fångarna som en häftig och unik upplevelse att skryta om. På en gång tjusande och skrämmande. På samma sätt som många män som går till prostituerade vill ha en "riktig hora" - alltså en som är lever på gatan, är skitig och ful i munnen o.s.v..
...medan kvinnorna blir kära i mördaren och vill omvandla honom med kraften i sin kärlek. Vill leva med honom i ett hus på landet, där han får bygga sina raketer (whatever) - som fängelsevakten sa. Och ha sex också såklart, men som en naturlig del av förhållandet, som i vilket förhållande som helst.