Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Ja, för det är ett dött ting. Som "tysken" sa på det andra forumet när vi diskuterade det här: "ubåtar är varken onda eller goda. De är saker." Det känns primitivt att destruera ett fordon som något slags "straff". Som i Arabvärlden där de dömer djur till döden och avrättar dem på plågsamma sätt - t.ex. en hund som bitit ett barn eller en ko som stångat någon. Det är ett primitivt tänk som inte hör hemma i europeiska rättssalar. Var förresten flera på det tyska forumet som tyckte likadant som jag - jag kan kopiera hit det om det är viktigt.
Men försök att tänka med dina känslor. Det är inte Nautilus som är ond. Det är dess historia!
Den kommer ju förevigt att förknippas med ett avskyvärt, brutalt lustmord på en ung kvinna.
Nautilus har 0 värde efter det. Det måste väl även du inse? Hur många hus är det inte som står och förfaller pga av en mordhistoria? Det är helt omöjligt att sälja dem, ens för ett väldigt billigt pris.
Folk vill ju inte ens bygga nytt hus på den billiga tomten.
Om man så målade om Natilus i knallgult med flower power grafitti så är den båten förevigt förknippad med ett lustmord. Hade du själv velat flytta in i Nautilus? Haft den som husbåt och sitta och mysa vid bordet och bänkarna på kvällen? Hålen efter spännbanden finns kanske kvar? Jättemysigt att sova där sedan i mordrummet.
Att jämföra ett
dött ting som en Ubåt med
levande varelser var en väldigt knasig idé.
Jag vet att du kan bättre än så här Mervinna.