Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Diskussionen om vem som har bevisat eller ska bevisa plantering har övergått i tjafs, så jag lämnar den. Jag har kvar min uppfattning.
Nej, det säger hen inte.
Lyssna på tingsrättsförhöret med kriminaltekniker CM. Antingen var golven så smutsiga att de inte kan ha rengjorts efter 4 maj eller så undersöktes de noggrant. Även badkaret var smutsigt och avloppet undersöktes.
Du frågade efter motiv. Hat är ett motiv. Jag upprepar: Förvräng inte detta till att jag påstår att AN var inblandad.
Inget i telefonlistorna eller FUP visar att en sådan registrering "minns" i efterhand, inte ens där vi vet att mobilen förflyttades. Systemet behöver inte ha information om position i tidigare celler och "glömmer" dem. Det är bara positionen vid trafik (samtal, SMS) som "minns" därför att lagen krävde det.
Det var tråkigt, för blodet i bilen är det som är avgörande i utredningen.
I förhör så säger förhörsledaren: " det blod som finns i bilen, så det är ju
inte anbringat på ett sånt sätt att, enligt teknikerna, att det ser ut som att det är någon som har
planterat dit det".
Jag är medveten om att denne kan sagt det i övertalningssyfte, men om man tittar på hur blodet sitter så ser det inte ut att vara plantering. Inte heller säker på att man får ljuga så i förhör i Sverige.
Hur säker är du på det? Är ingen expert på mobilkommunikation, men jag vill minnas från andra fall att det registreras när mobiler kopplar upp sig mot master, oavsett om det sker trafik.