Citat:
Ursprungligen postat av
letspanic
Det hittas inte mer blod för att han har haft tid att städa. Det finns inget bevis för att någon planterat blod i hans bil. Att det inte hittas mängder av blod är inte ett bevis på att någon planterat blod i hans bil. Vari ligger logiken i det?
Han hade tid att städa, men hade inte gjort det, enligt kriminalteknikerna. Jag har inte sagt att det inte hittades mängder av blod bevisar plantering.
Citat:
Ursprungligen postat av
letspanic
Den bevisning som finns tyder inte på någon träff. Det borde ju Kristoffer vara intresserad av att upplysa polisen om.
Kim visste inte vem Vatchareeya messade med.
Citat:
Ursprungligen postat av
letspanic
Vad skulle motivet till fruns inblandning vara?
Du kan inte ha missat detta:
Citat:
[AN] JAG skulle inte offra en minut fur en kackerlacka!!!!
Citat:
[J-ES] säger spontant att [YT:s] fru för någon vecka sedan berättat för [J-ES] fru i
samband med Vatchareeyas minnesstunda att [AN] hotat ta ihjäl Vatchareeya.
Om det sker via SMS kan [J-ES] inte svara på men det ska ha skett ca 1 månad innan
Vatchareeya försvinner.
AN hatade sin makes älskarinna. Det är motiv. Förvräng inte detta till att jag påstår att AN var inblandad.
Citat:
Ursprungligen postat av
letspanic
Jag skulle säga att det krävs en rejäl störning för att skada kroppen på det sätt som skett i det här fallet, inte bara svartsjuka.
Vid styckmordet i Askersund 2014 räckte det med svartsjuka och behov av möjlighet att transportera kroppen. Ofta räcker det sistnämnda för att styckning ska ske.
Citat:
Ursprungligen postat av
letspanic
Det borde även gå att se VB:s telefons positionshistorik och se om hon befunnit sig hemma hos dem.
Nej, det här har vi gått igenom i tråden. Positionsdata uppdateras bara vid trafik. Vatchareeya använde inte mobilen efter kl 19:31, så någon position efter det har vi inte.