2018-10-26, 10:37
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Den sista mast som Vatchareeyas mobil kopplade upp sig mot var under samma mast som Kristoffers mobil, dvs området kring hans bostad.
Kristoffer raderade sina sms från Vatchareeya som visade att de skulle träffas. Kristoffer ville tydligen inte att någon skulle se att hon varit hemma hos honom samma kväll som hon försvann.

Det var länge sen jag läste FUP:en så just den detaljen hade jag glömt, hur var det gick det att återskapa dfem?
Citera
2018-10-26, 10:42
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Det var länge sen jag läste FUP:en så just den detaljen hade jag glömt, hur var det gick det att återskapa dfem?
De gick att återskapas. Finns att läsa dessa sms här i tråden om du söker.
Citera
2018-10-26, 16:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
De kunde återskapas och återges i FUP sid 585ff. Inget i innehållet var belastande för Kim.
Citera
2018-10-26, 16:18
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det som är viktigt vid alla mord är att hitta motivet, som oftast leder till gärningsmannen.

Lustigt att i stort sett alla mordutredningar jag har läst jobbar i totalt motsatt riktning. Hitta misstänkt GM först, försök luska ut motivet sen.
Citera
2018-10-26, 17:03
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
De kunde återskapas och återges i FUP sid 585ff. Inget i innehållet var belastande för Kim.

Nu är det inte du som avgör vad som är belastande eller inte. Självklart vill han radera texten i dessa sms när de visar att de stämde träff och om han vet att han var den sista som såg Vatchareeya. Ingen annan har bevisligen sett henne efter kvällen hos honom och det var därför Kristoffer grillades om dessa sms. Om hon hade lämnat honom levande den kvällen skulle smsen finnas kvar och han hade garanterat försökt ringa henne på riktigt utan att låtsas.
Citera
2018-10-26, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Inte alls orimligt, ett par handskar så är det fixat.

Inte speciellt lätt att hantera en tejprulle med handskar på. Tror du ärligt att en nybliven mördare med adrenalin sprutande genom öronen, några kända diagnoser och som precis har styckat en människokropp kan klyva en massa tejp på det sätt som sägs? Med handskar på? Nä, syn säger jag.
Citera
2018-10-26, 21:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
Inte speciellt lätt att hantera en tejprulle med handskar på. Tror du ärligt att en nybliven mördare med adrenalin sprutande genom öronen, några kända diagnoser och som precis har styckat en människokropp kan klyva en massa tejp på det sätt som sägs? Med handskar på? Nä, syn säger jag.
Jag har jobbat med sanering .... jo, det är faktiskt mycket lätt.

Maken har varit asbestsanerare ... gissa hur de skyddade alla delar av kroppen...

Vävtejp (vittejp, silvertejp etc) är mycket lätt att dela -- dessutom.
Citera
2018-10-26, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
Då låter det ju rimligare att KJ's förklaring, att rullen var delad så redan när han hittade den, stämmer.
Citera
2018-10-26, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har jobbat med sanering .... jo, det är faktiskt mycket lätt.

Maken har varit asbestsanerare ... gissa hur de skyddade alla delar av kroppen...

Vävtejp (vittejp, silvertejp etc) är mycket lätt att dela -- dessutom.
Tejprullen på badrumsskåpet är ändå lättare att dela, eftersom den inte har någon väv, men perforeringen, som gör den lätt att riva, ger en vävliknande struktur på ytan.

Rullen i badrummet var enligt KJ delad redan när han hittade den.
Senast redigerad av Prudent 2018-10-26 kl. 23:09.
Citera
2018-10-27, 06:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Det hittas inte mer blod för att han har haft tid att städa. Det finns inget bevis för att någon planterat blod i hans bil. Att det inte hittas mängder av blod är inte ett bevis på att någon planterat blod i hans bil. Vari ligger logiken i det?
Han hade tid att städa, men hade inte gjort det, enligt kriminalteknikerna. Jag har inte sagt att det inte hittades mängder av blod bevisar plantering.
Citat:
Den bevisning som finns tyder inte på någon träff. Det borde ju Kristoffer vara intresserad av att upplysa polisen om.
Kim visste inte vem Vatchareeya messade med.
Citat:
Vad skulle motivet till fruns inblandning vara?
Du kan inte ha missat detta:
Citat:
[AN] JAG skulle inte offra en minut fur en kackerlacka!!!!
Citat:
[J-ES] säger spontant att [YT:s] fru för någon vecka sedan berättat för [J-ES] fru i
samband med Vatchareeyas minnesstunda att [AN] hotat ta ihjäl Vatchareeya.
Om det sker via SMS kan [J-ES] inte svara på men det ska ha skett ca 1 månad innan
Vatchareeya försvinner.
AN hatade sin makes älskarinna. Det är motiv. Förvräng inte detta till att jag påstår att AN var inblandad.
Citat:
Jag skulle säga att det krävs en rejäl störning för att skada kroppen på det sätt som skett i det här fallet, inte bara svartsjuka.
Vid styckmordet i Askersund 2014 räckte det med svartsjuka och behov av möjlighet att transportera kroppen. Ofta räcker det sistnämnda för att styckning ska ske.
Citat:
Det borde även gå att se VB:s telefons positionshistorik och se om hon befunnit sig hemma hos dem.
Nej, det här har vi gått igenom i tråden. Positionsdata uppdateras bara vid trafik. Vatchareeya använde inte mobilen efter kl 19:31, så någon position efter det har vi inte.
Citera
2018-10-27, 07:40
Medlem
Combivals avatar
Man måste tänka på att det gick många dagar innan kriminalteknikerna undersökte lägenheten. De var inte där dagen efter Vatchareeya mördades. På 20 dagar hinner man smutsa ner rejält, både badkar och annat även om det var kliniskt rent efter mordet.
Citera
2018-10-27, 08:42
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Jag skulle säga att det krävs en rejäl störning för att skada kroppen på det sätt som skett i det här fallet, inte bara svartsjuka. Det borde även gå att se VB:s telefons positionshistorik och se om hon befunnit sig hemma hos dem.

Det är vi nog alla överens om. Det alla inte vet är skillnaden på de störningar som avgör att någon får fängelse eller vård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in