2018-10-27, 02:49
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Tyckte du mitt inlägg var negativt??? För att jag påpekade att du inte svarat på mina frågor och ställde dom igen??? Eller var frågorna för jobbiga och negativa??? Och nu är du så putt på mig att du inte är sugen på att posta något mera, efter 4 inlägg!!! Hade jag vetat att du är så överkänslig mot ifrågasättanden, hade jag inte bett dig förtydliga din bekantskap med GA.

Gå inte i spinn nu. Men du påstod : "Han var absolut inte våldsam på något sätt." Den bedömningen gjorde du efter att ha träffat GA bara i "lugna sammanhang" skriver du själv. Inte många som blir våldsamma på en parmiddag eller när man spelar fia med knuff en lördagskväll. Jag är ledsen, min din bedömning att GA "absolut inte var våldsam" har inget värde.

Japp, jag håller också med.

Märkligt att det inte är en hel hop av lojala vänner till denne " underbara, lugna och fina" MGM som kommer till hans försvar här.

IT-experter och allt, då vet de ju var de ska gå in och kommentera.
Citera
2018-10-27, 11:00
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Men skulle hon verkligen ha tagit bussen mitt i natten, högst troligt full, kanske även hög på benzo, eller annat.

Då åker man väl taxi......om inte kassan är extremt skral.

Numera kan man ju "t o m" ringa taxi utomhus, från mobilen....(vilket man inte kunde på "min tid" om man snabbt ville komma ifrån en ex urspårad efterfest).
Det är väldigt svårt att dra några slutsatser alls, känner jag. Något säger mig dock att hon hellre la de pengarna på alkohol, kokain eller benzo (enligt vad som rapporterats i tråden) och det verkar ha varit relativt korta och säkra sträckor för henne att gå till och från bussen.

Jag utesluter däremot inte att hon erbjudits skjuts av någon och jag tycker att svarttaxiteorin är intressant tills vi vet fler detaljer.

(Svarttaxiteorin i korthet: en bil glider upp när Tess är på väg hem från MGM, erbjuder henne skjuts. När de är framme kutar hon upp för att hämta en hundring, men inser genast att hon inte har någon, så hon ringer resultatlöst grannen för att få låna en. Springer ner igen för att förklara, bråk uppstår och hon förs bort)
Citera
2018-10-27, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
(Svarttaxiteorin i korthet: en bil glider upp när Tess är på väg hem från MGM, erbjuder henne skjuts. När de är framme kutar hon upp för att hämta en hundring, men inser genast att hon inte har någon, så hon ringer resultatlöst grannen för att få låna en. Springer ner igen för att förklara, bråk uppstår och hon förs bort)

Man kan tänka sig varianter där något helt annat än bråk om betalning leder till hennes död också.

Svarttaxiteorin är rätt kompatibel med fyndplatsen. Det är ett område som man kan tänka sig är välkänt för en sådan GM. (det vimlar väl inte av svarttaxis på Arlanda, utan här tänker jag mer att GM kanske har en bakgrund som taxiförare eller en variant där svarttaxiteorin byts till taxiteorin med ungefär samma förlopp i övrigt)

Vet vi när det missade samtalet till grannen ringdes? Vet att det varit upp för diskussion tidigare, men jag har ingen koll på det.
Citera
2018-10-27, 11:52
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Man kan tänka sig varianter där något helt annat än bråk om betalning leder till hennes död också.

Svarttaxiteorin är rätt kompatibel med fyndplatsen. Det är ett område som man kan tänka sig är välkänt för en sådan GM. (det vimlar väl inte av svarttaxis på Arlanda, utan här tänker jag mer att GM kanske har en bakgrund som taxiförare eller en variant där svarttaxiteorin byts till taxiteorin med ungefär samma förlopp i övrigt)

Vet vi när det missade samtalet till grannen ringdes? Vet att det varit upp för diskussion tidigare, men jag har ingen koll på det.
Absolut, det kan ha bråkats om annat. Det där med hundringen gör bara lättare att få ihop samtalet till grannen. Hade hon hittats hemma hade samtalet varit mer lättförklarat, men nu måste det ju passa in med resten.

Jag är ingen taxiexpert, men tror att alla organiserade åkare har GPS/färdskrivare som föraren inte kan påverka. Om så är fallet borde det vara lätt att se om någon bil befunnit sig i de aktuella områdena. Det är ännu en grej som för mig är självklart att polisen har kollat för längesen, men tyvärr kan man inte lita på det längre.

Om MGM är oskyldig och svarttaxiteorin håller så kan det ju vara fråga om att något akut hände Tess i bilen och föraren fick panik eftersom han kanske (ursäkta mina fördomar om svarttaxi) har varit i klammeri med rättvisan tidigare och tänkte att ingen skulle tro på att hon bara slocknade.

Förhoppningsvis får vi veta mer om några dagar, när MGM antingen omhäktas eller släpps fri.
Citera
2018-10-27, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Jag vet ej mindre än att hon tog kokain. Det kanske eskalerade än mer än vad jag var medveten om på slutet. Då jag träffade henne början av sommaren till dito mitten av sommaren så var det mest alkohol och näsblås...

Enl den öppna konversationen mellan Tess o V**dim*r så hjälpte inte alkoholen längre utan hon behövde annat. Om det sen var heroin lr inte vet jag inte men därifrån var ett ställe som hon fick ifrån... Iaf en gång
Citera
2018-10-27, 17:07
Medlem
Jag funderar mycket på varför det kommer ut så lite information från polis och media.

INGENTING om något . I min värd ovanligt
Vi får se till veckan om Häkting/ anhållan.

Polisen går inte ens ut och upprepar VAD de vill ha hjälp med fallet blir ju " Kallt" på detta sätt.

Alternativet är att de inväntar svar på olika prover Dna mm söker dödsorsaken.

Fick höra ett rykte MEN så länge det inte är bekräftat alls får det vara just ett rykte söker med ljus och lykta att få det bekräftat
Citera
2018-10-27, 18:32
Medlem
NW175s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
Det är väldigt svårt att dra några slutsatser alls, känner jag. Något säger mig dock att hon hellre la de pengarna på alkohol, kokain eller benzo (enligt vad som rapporterats i tråden) och det verkar ha varit relativt korta och säkra sträckor för henne att gå till och från bussen.

Jag utesluter däremot inte att hon erbjudits skjuts av någon och jag tycker att svarttaxiteorin är intressant tills vi vet fler detaljer.

Jag gillar svarttaxiteorin men det måste vara sjukt ovanligt att man kutar upp för att hämta pengar, skulle kännas troligare att de körde till en bankomat.
Citera
2018-10-27, 18:33
Medlem
NW175s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gasbonden
Jag funderar mycket på varför det kommer ut så lite information från polis och media.

Polisen går inte ens ut och upprepar VAD de vill ha hjälp med fallet blir ju " Kallt" på detta sätt.

Fick höra ett rykte MEN så länge det inte är bekräftat alls får det vara just ett rykte söker med ljus och lykta att få det bekräftat

Ja, det är väldigt tyst och dött.
Schysst cliffhanger 😁
Citera
2018-10-27, 18:47
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NW175
Jag gillar svarttaxiteorin men det måste vara sjukt ovanligt att man kutar upp för att hämta pengar, skulle kännas troligare att de körde till en bankomat.
Det är ingen skottsäker teori, men låt säga att hon inte insåg att hon inte hade pengar på sig förrän de stannade vid hennes port. Om hon då säger att hon ska kila upp och hämta, har jag svårt att se varför chauffören skulle vägra och hellre köra en bit till.

Men låt oss inte glömma bort att det sitter en herre häktad, och han är ingen svarttaxichaffis, så i nuläget saknar teorin helt grund.
Citera
2018-10-27, 18:52
Medlem
HerrFlygmyras avatar
E
Citat:
Ursprungligen postat av Gasbonden

Jag tycker också att det är konstigt. Det brukar alltid läcka lite när de gör framsteg, särskilt i tider då rikspolischefen hävdar att allt de ägnar sig åt är bortsprungna katter och hundar, men här kommer ingenting alls. Det betyder antingen att det är en av få större mordutredningar där alla inblandade kniper käft eller att de inte har några säkra framsteg att stoltsera med. Tyvärr känns det senare mer troligt än det förstnämnda.
Citera
2018-10-27, 19:56
Moderator
pudelluss avatar
Vad skulle GA ha kunnat ha för motiv för att mörda Tess, om han är skyldig?

Om han bara berättade att hon fortsatt hem och de inte finner något rimligt motiv, vilka grunder skulle de kunna tänkas ha för att fortsätta hålla honom häktad?

Är det för risken att han kan påverka utredningen och förstöra bevis?
Citera
2018-10-28, 05:33
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Vad skulle GA ha kunnat ha för motiv för att mörda Tess, om han är skyldig?

Om han bara berättade att hon fortsatt hem och de inte finner något rimligt motiv, vilka grunder skulle de kunna tänkas ha för att fortsätta hålla honom häktad?

Är det för risken att han kan påverka utredningen och förstöra bevis?
Om hon försökt utpressa honom så hon kan få missbruket finansierat. Hållhakar. Det är bara han som kan betala skiten om han bara säljer sin jävla dyra bil och slutar resa så förbannat överallt med sin lyckade flickvän.
Senast redigerad av Dumhetsmuseet 2018-10-28 kl. 05:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in