2018-10-22, 17:58
Medlem
elesdis avatar
Hej. Jag har hört att bubben inte blockar alla opiater/opioder. Hur är det med codein? Kommer det bara pengar sjön om jag tar säg 100mg codein när jag tog ca 2mg bup i morse? Mvh
Citera
2018-10-22, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elesdi
Hej. Jag har hört att bubben inte blockar alla opiater/opioder. Hur är det med codein? Kommer det bara pengar sjön om jag tar säg 100mg codein när jag tog ca 2mg bup i morse? Mvh

Beror på vad det är, vanlig Subutex eller Subuxone? Den sistnämnda är den som innehåller Naloxone för att motverka iv-bruk.
Citera
2018-10-23, 00:00
Medlem
zrtxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zrtx
Då är 24mg inne i systemet och jag känner inte ett jävla piss...

Detta måste betyda att jag är immun mot sub elr något liknande va?

Ingen som har ett bra resonemang elr svar varför jag reagerade så som jag gjorde?
Citera
2018-10-23, 17:55
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suzol
Beror på vad det är, vanlig Subutex eller Subuxone? Den sistnämnda är den som innehåller Naloxone för att motverka iv-bruk.
Har inte med saken att göra, det är buprenorfinet som spelar roll.

Nej 100 mg kommer inte kännas mycket om man har 2 mg buprenorfin i kroppen.
Citera
2018-10-26, 09:21
Medlem
Indos avatar
Hej Mina Vänner!
Jag tänkte höra med er om det är nån här som går På Buprenorfin och fått hemska mardrömmar som biverkning? Jag har haft mardrömmar varje natt i en vecka nu och det är lite småjobbigt faktiskt.. är det nån här som vart med om samma?

Mvh Indo aka SvärMorsMardrömmen
Citera
2018-10-26, 10:34
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Hej Mina Vänner!
Jag tänkte höra med er om det är nån här som går På Buprenorfin och fått hemska mardrömmar som biverkning? Jag har haft mardrömmar varje natt i en vecka nu och det är lite småjobbigt faktiskt.. är det nån här som vart med om samma?

Jag går dagligen på Buprenorfin och jag har mardrömmar också. Riktigt drygt faktiskt.
Citera
2018-10-26, 11:58
Medlem
V-rocks avatar
Citat:
Hej Mina Vänner!

Har fått suboxone från laro i en månad nu och vaknar upp flera gånger per natt av riktigt vidriga mardrömmar. Det värsta är att dom känns så realistiska med, träffar människor i min närhet som dött eller blir uppäten levande och vaknar med ett ryck och dunkande puls.

Innan jag kom in på laro använde jag mig av subutex i 2-3 månader och snortade pillren (lägger min medicin under tungan nu som man ska) och hade inte alls lika mycket mardrömmar.

Alla vet ju att opiater ger en livliga drömmar men att nästan bara få mardrömmar har jag inte upplevt innan
Citera
2018-10-27, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elesdi

Spara kodeinet och använd det om/när du blir utan sub istället. Du måste nog hålla upp iaf 24-48h för att känna av det. Och 100mg kodein är inte så mycket jämfört med 2mg sub. Så går du på 2mg sub per dag, så lär du inte få ut så mycket av 100mg kodein även om du väntar tills subben gått ur.

mvh
EUO
Citera
2018-10-27, 12:06
Medlem
Citat:
Hej Mina Vänner!

Jag får riktigt realistiska drömmar av subutex.
Börjar bli jobbigt men de är bara bita ihop och hoppas det går över snart
Citera
2018-10-27, 16:04
Medlem
-charliesheens avatar
Hur lång tid tar det för nalxonet att försvinna från kroppen efter intag,jag snortar, av subuxone? Vill kunna ta fram efter
Citera
2018-10-27, 16:19
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -charliesheen
Hur lång tid tar det för nalxonet att försvinna från kroppen efter intag,jag snortar, av subuxone? Vill kunna ta fram efter

Har för mig att naloxon bara tas upp IV. Rätta mig gärna om jag har fel. Varför naloxon ens finns i suboxone är för att förhindra IV användning(ska gå ändå). Hur som helst så är halveringstiden på naloxon väldigt kort så jag tror inte det är något du behöver oroa dig över.
Citera
2018-10-27, 16:38
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetlovelydeath
Har för mig att naloxon bara tas upp IV. Rätta mig gärna om jag har fel. Varför naloxon ens finns i suboxone är för att förhindra IV användning(ska gå ändå). Hur som helst så är halveringstiden på naloxon väldigt kort så jag tror inte det är något du behöver oroa dig över.

Okej, så tram 3h senare borde va lugnt? )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in