2013-02-11, 19:17
Medlem
grappens avatar
En polare tog 4.5mg sub igår och 3.5mg imorse. Han känner fortfarande av subben men inte så starkt som han hade velat. Lugnt att ta lite tram?

Tänker mest på om det finns någon större risk för EP-anfall om man har sub i systemet, även om han bara tar 200mg tram? Han sov ganska lite inatt också om nu det kan påverka. Detta är dessutom nåt konstigt utländskt märke tram, finns det någon risk för krock eller är det värsta som kan hända att han inte känner av trammet?

mvh grappen
Citera
2013-02-11, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nkvd2
Oxycontin är skitbra att trappa ut med då det är depåeffekt (jämt fördelat över dagen), men helst ska du para det med bensos och sömnmedel. Men det gäller att du har ett ändligt lager av oxy, inte ett förråd som håller ett år... som jag hade.
10mg på morgonen och 10 på kvällen är perfekt och bensos vid små mängder vid behov. Sen försöka gå ner till 5 och 5. Jag ska göra det igen om några veckor/månad. Men oxy'n ska bara räcka en vecka denna gången.
Sen är jag drogfri.

hoppas att det går bra för dig! trappa ut med oxy ska jag testa, det går ändå inte att få rus på det nu när jag har sub i kroppen eller? går det bra med lyrica istället för benso tro? jag e lite dålig på att hantera benso
Citera
2013-02-11, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vemeduvemejag
hoppas att det går bra för dig! trappa ut med oxy ska jag testa, det går ändå inte att få rus på det nu när jag har sub i kroppen eller?

tack, ja, det går rätt bra just nu
det är sista gången jag försöker nu, andra och sista gången, annars blir det att dingla i taket eller något...

jag gjorde så att jag tog sub sista gången på morgonen och sen på eftermiddagen så började man må lite dåligt redan, sen på kvällen tog jag 10mg oxy, sen nästa morgon och sen kvällen i alla 10 dar minst, trappa sen ner till 5 - 5 + bensos i ytterligare 10 dar. Sen..... får du hoppa från klippan.

Jag ska göra samma igen, utan något gömt lager!
Citera
2013-02-11, 20:03
Medlem
Citat:
tack, ja, det går rätt bra just nu
det är sista gången jag försöker nu, andra och sista gången, annars blir det att dingla i taket eller något...

jag gjorde så att jag tog sub sista gången på morgonen och sen på eftermiddagen så började man må lite dåligt redan, sen på kvällen tog jag 10mg oxy, sen nästa morgon och sen kvällen i alla 10 dar minst, trappa sen ner till 5 - 5 + bensos i ytterligare 10 dar. Sen..... får du hoppa från klippan.

Jag ska göra samma igen, utan något gömt lager!

jag önskar dig all lycka o tack för hjälpen.

jag har inte gått på sub så länge så jag hoppas att det inte kommer bli så farligt
Citera
2013-02-11, 20:16
Bannlyst
Ja, lägg av medan du kan.
Citera
2013-02-11, 21:39
Medlem
Nä buprenorfin var ju inte min grej alls, får fan ingen tung opioideufori alls. Känns snarare mer som på AH-7921 eller tramadol... ens det, är bara seg och sur.

Var visserligen suboxone såg jag nu, men det kan knappast göra en sådan skillnad.
Citera
2013-02-11, 23:00
Medlem
cbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackroffe
Nä buprenorfin var ju inte min grej alls, får fan ingen tung opioideufori alls. Känns snarare mer som på AH-7921 eller tramadol... ens det, är bara seg och sur.

Var visserligen suboxone såg jag nu, men det kan knappast göra en sådan skillnad.

vad jag förstått ska det rusmässigt vara ganska stor skillnad på suboxone och subutex, har dock själv bara testat subutex, och jag gillar det mycket. testade subutex efter jag testat detta och tycker det slår AH rätt hårt.
Citera
2013-02-12, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cbo
vad jag förstått ska det rusmässigt vara ganska stor skillnad på suboxone och subutex, har dock själv bara testat subutex, och jag gillar det mycket. testade subutex efter jag testat detta och tycker det slår AH rätt hårt.
Visst är det mer tryck i sub än AH helt klart, är ganska sänkt av subben nu. Men kört igenom en åtta på ett par dagar och fortfarande har jag inte hittat det hittat magiska välmåendet som finns hos moffe/oxy. Det gnistrar till lite när man noddar ihop ja, men man kommer liksom aldrig in i den magiska underbara dimman.

Kanske blir till att pröva vanlig subutex/ren buprenorfin, men naloxonet i suboxonen går ju oavsätt ur kroppen fort så resten av ruset borde vara normalt i så fall tycker man....
Citera
2013-02-12, 07:15
Medlem
200kgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Mysko, mot huvudvärken rekommenderar jag varmt 2 st Treo, får ofta huvudvärk utav sub nu för tiden utav någon anledning och Treo är det enda som biter på det.
Dom senaste gångerna har jag alltid fått samma slags huvudvärk av subben, ingen aning varför, till och med under peaken kan jag ha grotesk huvudvärk. När jag har mycket effekt av subben brukar inte Treo eller dylikt hjälpa, men ett par timmar efteråt är det guldvärt, brukar ta bort huvudvärken helt och hållet under en tid åtminstone.

Citat:
Jag tycker du ska kolla upp ditt blodtryck, såvida huvudvärken inte var en tillfällighet. Det kan vara så att du har det, det kan man ha fast man är ung av olika skäl. Bl a vissa mediciner, eller tidigare amfetaminmissbruk, stress, sömnbrister etc. Du kan kolla blodtrycket på vissa apotek gratis. Det är en viktig sak, då det skadar hjärta m.m. och leder till massa livsfarliga sjukdomar efter +50.
Oj, tack för ditt svar faktiskt. Det du skrev in passar rätt bra på mig, håller inte på med något missbruk just nu men innan jag tog subben var jag smått avtänd på Metamina/Dexamfetamin och dom senaste månaderna har jag sovit otroligt dåligt, även ätit riktigt kasst. Förmodligen förklarar det saken. Ska hålla mig borta från särskilt sub nu ett tag så jag kan rycka till mig lite och äta upp mig och så.
Citera
2013-02-12, 09:50
Medlem
Kan man boosta subutex med gabapentin?
Citera
2013-02-12, 12:39
Medlem
Varför får jag ingen effekt av suboxone??? Subutex har gett mig skitbra effekt. Men det var flera år sedan jag prövade det. En av mina bästa kvällar faktiskt. Brände en schysst skiva, låg i min fåtölj i ett ner släckt och bara njöt. Minns att jag blev skiträdd när en fick skivorna i mitt rum att ramla ner. Jävligt konstig låt men minns tyvärr inte bandet. Typ Sunn O eller nåt.
Citera
2013-02-12, 12:42
Medlem
psykosxprts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Archgoat
Varför får jag ingen effekt av suboxone??? Subutex har gett mig skitbra effekt. Men det var flera år sedan jag prövade det. En av mina bästa kvällar faktiskt. Brände en schysst skiva, låg i min fåtölj i ett ner släckt och bara njöt. Minns att jag blev skiträdd när en fick skivorna i mitt rum att ramla ner. Jävligt konstig låt men minns tyvärr inte bandet. Typ Sunn O eller nåt.

Det är för att det är naloxone i skiten som är en opioid-antagonist. Dvs en del substans som blockerar det goda från subutex som i sig själv agerar något som en antagonist redan innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in