2018-10-27, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Trög?

Om hon anmäler VÅLDTÄKT så måste väl hon för fan ha larmat med röst, sparkar etc i stället för att ligga kvar och sedan röka på balkongen med MGM?

Hade hon skrikit och sedan sprungit ut i trappen och larmat hade saken varit annorlunda.

Men du fattar inte ändå eller?

Edit: Ja, utifrån att hon inte skrikit, sparkat in näsan på slickande MGM eller sprungit ut i trappen och bankar på granndörrar så menar jag just ATT HON VARIT MED PÅ DET HELA.

Så du tror att en liten tjej på 26 år vågar skrika när hon har en 60 årig betydligt tyngre gubbe över sig? Tänk lite.
Citera
2018-10-27, 15:41
Medlem
Citat:
Du har inte funderat på varför BO inte höjde rösten eller på annat sätt påkallade uppmärksamhet när hon antastades?

Du har inte funderat över varför man tar en röka på balkongen med gärningsmannen?

Du har inte funderat på att du är lite väl känslostyrd och faktaresistent?

1: Hn var full och klarade inte av att värja sig mer än fylle försök till ett nej, mnjej, jämmer, nnmmmm.

2: Hon kanske kände ett enormt behov av att röka, att försöka samla sina tankar, sig själv, hon darrade, frös i kroppen, stresspådrag, chock, overklighets känslor osv. Hon kanske gick ut själv för att röka och tänka klart så kanske han nervös som han var gick ut till henne.

3: Du har ej tänkt på att du är faktaresistent och tar hans uttalanden som klar fakta.
Citera
2018-10-27, 15:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Pitbullen-
Så du tror att en liten tjej på 26 år vågar skrika när hon har en 60 årig betydligt tyngre gubbe över sig? Tänk lite.
När gubbens fru ligger i angränsande rum i en sketen trerummare så vågar man nog skrika ja.
Citera
2018-10-27, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Att JB känner sig våldtagen betyder inte att hon blivit våldtagen. Jag tror faktiskt att JB känner sig våldtagen men hon har en historia av att smita från ansvar och det gör hon även här. I detta fall tar hon inte ansvar för att hon gick med på en sexakt. Utan skriker våldtäkt när hon kommer på att det inte var så lämpligt stt dela säng med GS. Pinsamt!

Det är inte logiskt, att som Monika säger, att det är någon slags avundsjuka/konspiration som gjort att BO anmält hennes man. Han gick ju in till henne. Han trängde sig på där HON låg, det har han medgett!!! Han gick in till henne och tvingade på sig! Inte tvärtom!

Det logiska hade i så fall varit att hon hade gått in till honom och förfört honom för att göra något av sin påstodda konspiration och avundsjuka.
Citera
2018-10-27, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
När gubbens fru ligger i angränsande rum i en sketen trerummare så vågar man nog skrika ja.

Det låter som att du tror att frozen fright inte existerar?
Citera
2018-10-27, 16:14
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Jag tror, som många andra också gör i tråden, dvs TROR.

Jag tror helt enkelt att JB ångrade sig och tycker nog själv att det är äckligt att ha haft sex med sin arbetsgivares man som dessutom är lika gammal som sin egen pappa.

Nu är det jävligt lätt att fälla en man för våldtäkt i Sverige men det behöver inte betyda att det verkligen var våldtäkt. Om det stämmer att dom rökte tillsammans och knullade i rummet bredvid Monika så har jag svårt att tro att domarna kommer döma GS till våldtäkt.

Om hon lyckas få domarna att tro att hon var så redlös att hon inte kunde säga ifrån så kanske han skulle kunna bli dömd utifrån det, men att sen vara kapabel att gå ut att röka tillsammans tyder dock inte på det.
Senast redigerad av Kilowattjagaren 2018-10-27 kl. 16:31.
Citera
2018-10-27, 16:26
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuellerTime
Det är inte känslostyrt.
Jag väljer att tro på Brottsoffret i första hand och den anhållne, häktade och restriktionsbelagda GS i andra hand.
Rätt naturligt egentligen att man gör det om man är frisk i skallen
Känslostyrt blir det när du bortser från omständigheterna i lägenheten, med folk vägg i vägg etc...
Citera
2018-10-27, 16:31
Medlem
Citat:
Känslostyrt blir det när du bortser från omständigheterna i lägenheten, med folk vägg i vägg etc...

Känslostyrt blir det när man tror 100 % på den som är anhållen och häktad och inte den som är brottsoffer.
Du har bara hört hans version.
I mitt fall så väljer jag att tro på henne tillsvidare före jag tror på honom.
Citera
2018-10-27, 16:33
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Jag har redan skrivit min teori om att det inte är lätt att säga "stopp, nej, det här är inte okey" till någon som man är "artig" med, ens arbetsgivare i det här fallet. Kanske är det så att det var likadant då hon följde med då han föreslog att ta en cigarett på balkongen, eller så tog hon en själv när hon försökte samla sig och då kom han ut.
Det kanske inte heller är lätt att skrika åt personen i situationen då det händer, det finns en risk att förövaren då blir våldsam.
Fortfarande en städad miljö med människor vägg-i-vägg.

Ditt föreslagna frusna tillstånd fungerar om man har en man över sig men fan inte när någon trevar och kelar med tungan i underlivet. Håll dig till verkligheten är du snäll.

Det handlar inte om risk att förövaren blir våldsam när det finns folk vägg i vägg...herregud...du drar på alla möjliga undanflykter du kan komma på.

Faktum kvarstår! En lägenhet med folk vägg i vägg...

Tror du hon låter honom slicka vidare av rädsla för att han skall slå henne!!!???? Jisses...varför fattar du inte att folk fanns inom ett par meter vägg i vägg?
Citera
2018-10-27, 16:34
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Pitbullen-
Över sig!!!???

Med tungan mellan hennes ben.

Du är inte riktigt klok....
Citera
2018-10-27, 16:37
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
1: Hn var full och klarade inte av att värja sig mer än fylle försök till ett nej, mnjej, jämmer, nnmmmm.

2: Hon kanske kände ett enormt behov av att röka, att försöka samla sina tankar, sig själv, hon darrade, frös i kroppen, stresspådrag, chock, overklighets känslor osv. Hon kanske gick ut själv för att röka och tänka klart så kanske han nervös som han var gick ut till henne.

3: Du har ej tänkt på att du är faktaresistent och tar hans uttalanden som klar fakta.
Jag tar in de fakta som är relevanta hehe

Normala människor, blir a MA vägg i vägg...you do the math...

Min fetning:. Fakta eller wishful thinking?
Citera
2018-10-27, 16:38
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Jag tror, som många andra också gör i tråden, dvs TROR.

Jag tror helt enkelt att JB ångrade sig och tycker nog själv att det är äckligt att ha haft sex med sin arbetsgivares man som dessutom är lika gammal som sin egen pappa.

Nu är det jävligt lätt att fälla en man för våldtäkt i Sverige men det behöver inte betyda att det verkligen var våldtäkt. Om det stämmer att dom rökte tillsammans och knullade i rummet bredvid Monika så har jag svårt att tro att domarna kommer döma GS till våldtäkt.

Om hon lyckas få domarna att tro att hon var så redlös att hon inte kunde säga ifrån så kanske han skulle kunna bli dömd utifrån det, men att sen vara kapabel att gå ut att röka tillsammans tyder dock inte på det.
Jag får inte riktigt ihop det att du påstår att "det är jävligt lätt att fälla en man för våldtäkt i Sverige"
Hur menar du?

"Högst 15 procent av alla polisanmälda våldtäkter leder till fällande dom. Istället läggs många utredningar ner. Samtidigt ökar antalet anmälda våldtäkter, bland annat på grund av en breddning av våldtäktsbegreppet och lägre tolerans mot brottet."

https://www.rmv.se/aktuellt/almedalsseminarium-komplext-leda-valdtakter-till-atal-och-fallande-dom/
Senast redigerad av Romper 2018-10-27 kl. 16:40. Anledning: Stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in