Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-12, 20:19
  #325
Medlem
fluff995s avatar
Förutom det som nämnts i föregående 324 inlägg:

Personalen bidrar inte direkt till att upprätthålla någon ordning på gymmet. Okej att stället förvandlas till en djurpark under obemannade tider, men jag har sett personal glatt ignorera kunder som gått runt i strumpläst eller till och med barfota, eller som låtit bli att ta undan vikter efter sig. Jag vet inte riktigt vad de har för arbetsuppgifter eller förhållningsorder från sina chefer, men jag har bokstavligt talat aldrig sett någon ur Fitness 24/7s personal tillrättavisa en kund.

Ett annat problem jag upplevt på flera av kedjans gym är att golven inte är särskilt väl lämpade för styrketräning. Det väsnas fasligt mycket när vikter går i golvet, även på de ytor där träningsmattor lagts ut.
Citera
2018-08-12, 21:02
  #326
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Personalen bidrar inte direkt till att upprätthålla någon ordning på gymmet. Okej att stället förvandlas till en djurpark under obemannade tider, men jag har sett personal glatt ignorera kunder som gått runt i strumpläst eller till och med barfota, eller som låtit bli att ta undan vikter efter sig. Jag vet inte riktigt vad de har för arbetsuppgifter eller förhållningsorder från sina chefer, men jag har bokstavligt talat aldrig sett någon ur Fitness 24/7s personal tillrättavisa en kund.

EXAKT samma sak kan sägas om SATS-gymmet jag tränar på. Personalen verkar konflikträdda alternativt ointresserade och det är först när någon ber dem att agera som de säger till folk som stökar ned eller tränar barfota. Jag misstänker faktiskt att de fått förhållningsorder om att inte vara för "bossiga" men vad de inte inser är att de gör alla skötsamma kunder förbannade och riskerar i förlängningen att vi väljer att träna någon annanstans.
Citera
2018-08-29, 15:40
  #327
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palannun
Nej. Tjejerna får använda hela gymmet, men killar har inte tillgång till tjejdelen.

Tjejdelen finns inte i områden som är svennedomimerade vad jag sett. Annars blir det väl som krogmiljöerna nu för tiden med 30 invandrare som står i en ring runt 1-2 tjejer och står och stirrar på dem med "sexual predator"-blick och ett glas vatten i ena handen.
Citera
2018-08-29, 15:41
  #328
Medlem
Redan tagits upp 1000 gånger säkert men att det finns en del avsedd för tjejer men att de fortsatt ska förpesta ner och ta upp dyrbar tid från oss i vårt gym.

Att dessa tjejer ska ta bilder och filmer till sina instagram och snap stories.
Citera
2018-09-02, 02:07
  #329
Medlem
Skillnaden på kvaliteten mellan gymmen. Det kan variera mycket, t.ex. det jag tränar på just nu är helt okej men inte lika bra som det jag brukade gå till, men har också provat på ett tredje då jag rest med familjen som var sämst hittills. Det bästa gymmet var på den minsta orten.
Citera
2018-09-04, 23:49
  #330
Medlem
Brossys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Förutom det som nämnts i föregående 324 inlägg:

Personalen bidrar inte direkt till att upprätthålla någon ordning på gymmet. Okej att stället förvandlas till en djurpark under obemannade tider, men jag har sett personal glatt ignorera kunder som gått runt i strumpläst eller till och med barfota, eller som låtit bli att ta undan vikter efter sig. Jag vet inte riktigt vad de har för arbetsuppgifter eller förhållningsorder från sina chefer, men jag har bokstavligt talat aldrig sett någon ur Fitness 24/7s personal tillrättavisa en kund.

Ett annat problem jag upplevt på flera av kedjans gym är att golven inte är särskilt väl lämpade för styrketräning. Det väsnas fasligt mycket när vikter går i golvet, även på de ytor där träningsmattor lagts ut.

Visste fan inte att människor kollade snett på en om man körde i strumpor. Är det bättre att jag isf använder ett par sneakers som jag använt utomhus på sommaren? Har inga träningsskor och känns onödigt att lägga 600-1000kr på ett par skor om jag bara ska stå upp i ett fåtal övningar för att sedan sitta/ligga medan jag lyfter.
Citera
2018-09-05, 12:02
  #331
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brossy
Visste fan inte att människor kollade snett på en om man körde i strumpor. Är det bättre att jag isf använder ett par sneakers som jag använt utomhus på sommaren? Har inga träningsskor och känns onödigt att lägga 600-1000kr på ett par skor om jag bara ska stå upp i ett fåtal övningar för att sedan sitta/ligga medan jag lyfter.

Funktionella skor för styrketräning behöver inte alls vara så dyra. Jag köpte mina på Stadium för 149 kr och de är alldeles utmärkta. Platt och tunn sula, vilket är det viktigaste (dock inte optimalt för knäböj). Det är i stort sett samma skor som Converse som ofta brukar rekommenderas men som är mycket dyrare. Så priset är inget skäl för att träna barfota eller i strumplästen, vilket för övrigt brukar vara förbjudet på gymmen av goda skäl.

Det är inte speciellt trevligt eller hygieniskt med svettiga fötter direkt mot golvet och dessutom kan det lukta rätt äckligt, särskilt varma sommardagar som vi haft i år. Alla svettas på gymmet, men kan man stänga in svetten/lukten är det att föredra. Det bästa är så klart att ha ett par särskilda gymskor, har du utomhusskor får du se till att rengöra dem först (vilket väl egentligen inte borde behöva påpekas, men eftersom jag dagligen hittar grus och småstenar i gymmet så...)
Citera
2018-09-07, 11:00
  #332
Medlem
shitmagnets avatar
Har råkat köpa kort på mitt lokala 24/7 gym, dels för att de har den bästa placeringen i den lilla stan jag bor i (hur de nu lyckades med det) och dels för att jag ibland behöver träna på rätt obskyra tider och sen så börjar det fina vädret avta så mitt utegymmande är inte så aktuellt längre.... Men vilket misstag.

Jag borde väl ha anat oråd redan när jag klev in första gången; det första jag ser är en apa hängandes i Latsdragmaskinen medan två andra apor försöker dra ned den första till sittdynan. Och vilket liv sen, värre än Lunchdags på ZOO, trots de lilla antalet på 3 personer som tränade där.

Mitt andra besök var en tidig morgon ca kl.05. Hyffsat befolkat av morgontrötta/seriöst fokuserade, lugnt och sansat i den ~60 kvadrat lilla lokalen. Skulle börja träna bröst med hantlar meeeen de gick ju bara upp till 40kg så det fick bli lite modifierande... Vidare till rygg bara för att upptäckte till min fasa att ingen rak stång fanns till Latsdragmaskinen, bara vinklat skit såååå det fick bli smalt grepp. Triceps och axlar gick bättre.

Vid mitt tredje besök (ca ~22.00) skulle jag bara in mitt i kvällspromenaden å dra i lite kablar för LÄTT axelrehab... Upptäcker att inte ett enda viktmagasin till dragapparaterna går under 14 kg, man har också samma sorts viktmagasin på alla, va i helvete och vad i HELVETE:

Maskinerna verkar mer inkastade än betänkligt placerade. Bara EN smith, EN bänkpress, ETT powerrack. viktskivorna räcker inte till om två vill köra skivstång med 200+ samtidigt. Finns bara ett Chinsställe.
Det värsta av allt är dock trängseln, med maskinerna för att det är så trångt emellan. Finns ju fan ingenstans att ens köra Sit ups på, om man skulle vilja.

Nä, man får väl dra på sig ordentliga kläder och forsätta gymma ute (men hur säger man upp sitt bindande påskrivna medlemsskap?)
Citera
2018-09-07, 11:18
  #333
Medlem
shitmagnets avatar
En annan sak jag hatar är att den efterblivna apan bakom disken när jag köpte kortet uppenbarligen inte fixade att registrera min mejladress rätt, trots upprepat förtydligande från min sida (mitt för- och efternamn som ett ord @mailklient.com).
Hur jävla svårt kan det vara.
Citera
2018-09-10, 00:43
  #334
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brossy
Visste fan inte att människor kollade snett på en om man körde i strumpor. Är det bättre att jag isf använder ett par sneakers som jag använt utomhus på sommaren? Har inga träningsskor och känns onödigt att lägga 600-1000kr på ett par skor om jag bara ska stå upp i ett fåtal övningar för att sedan sitta/ligga medan jag lyfter.

Har du missat skyltarna överallt där det står att du ska ha lämpliga skor på dig? Läst medlemsvillkoren i ditt medlemsavtal som innebär att du förbundit dig att följa trivselreglerna på gymmet?

Det är helt självklart att du ska ha träningsskor på dig när du är på ett kommersiellt gym. Detta ska man inte behöva berätta för en vuxen människa - och det är ju också därför det sitter skyltar överallt som informerar om just detta. Jag frågar igen: Har du inte sett dessa? Tror du gymmet sätter upp dem för skojs skull, eller att de av någon anledning inte gäller för dig?

Och självklart är det inte bättre att du använder ett par sneakers du använt utomhus - det får du inte heller göra enligt trivselreglerna. Vad du sedan känner är onödigt eller inte är inte relevant. Du har skrivit på ett kontrakt som säger att du ska ha skor på dig, och då ska du uppfylla det.

Skor kan du för övrigt hitta för en hundralapp.
__________________
Senast redigerad av fluff995 2018-09-10 kl. 00:47.
Citera
2018-09-11, 11:01
  #335
Medlem
shitmagnets avatar
Håhåjaja... Så mitt Friskis "bästa i stan" gym som fram tills nu har hållit stängt i 10 dagar för "upprustning" har tydligen låtit sig inspireras av Fitness 24/7 och gummerat hela gymmet i form av både hantlar och maskiner+handtag. Likaså har det blivit förbannat trångt med allt skit. Är det t.ex nödvändigt med en klätterställning a´ la arméhinderbana mitt i lokalen på ett vanligt motionärsgym!?

Men men, bättre än "garagegymmet" 24/7 ändock som bara har en maskin av relativt få sorter och endast tre "lösa" bänkar framför det lilla hantelstället.
Citera
2018-10-27, 10:16
  #336
Medlem
Fick mitt medlemskap för 100 kr per månad men sa upp det ändå. Det är bara blattar som tränar på 24/7s sunkgym.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback