2018-10-27, 02:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det är extremt förvirrande. Och när termer byts så ofta så hänger ju inte ens alla psykiatriker med.
Så gamla och nya begrepp blandas.
Senast igår läste jag i en aktuell artikel på nätet -Sociopati (Psykopati).

Det som är värre är att det tycks gå trender i diagnoser.
På 50-talet var det schizofreni, 80-talet Alzheimers, 90-talet exploderade multipel personlighetsstörning och alla andra hade endogen depression verkade det som. Och nu har visst alla gamla Vaskulär demens . Jag minns inte ens alla poppis diagnoser. Men det är nog när det görs något nytt framsteg inom forskning och en ny diagnos får stort genomslag. Eller så är det samma gamla sjukdom som får nytt namn.

Min pappa fick diagnos schizofreni på 50-talet. Och psykiatrikern sa till min unga mamma att han aldrig skulle bli utsläppt från mentalsjukhuset. Som tur var fick han en annan läkare och blev utskriven efter ett år. Det enda min Pappa led av, var en väldigt allvarlig depression vad jag förstått.
Men om fick han Schiz-piller mot det, så förstår jag om han tycktes väldigt sjuk.

Jag googlade NPD men fick bara upp NPS. Jag förstår nu vad du menar.
Det är jag som rör till det - NPD är den engelska förkortningen. Narcissistic personality disorder.

Ja, jag vet och det stör mig som satan. Sen har det som sagt varit konceptuell forskning, konsensus om vad det ska kallas blahablaha. Det stora framsteget är mätinstrumentet som nu förfinats för att passa barn bl.a. när de mäter CU-drag som jag nämnde (inte att klassa dem som psykopater, det gör man inte på barn).
Ja, kolla ADHD. En lättnad för många att det finns medicin men frågan är hur många som åker med av bara farten. Det var väl de som aldrig satt still och nervöst vickade på foten förr som hade myror i byxorna och slogs på rasterna, inte vet jag.
Hibernal. I överdos. Universalmedel. Det är bra att de la ner mentalsjukhuset i reformen på 90-talet men det var synd om många äldre som var hospitaliserade. Jag har faktiskt tagit del av äldre journaler och med sorg läst om patienter som betraktades udda för att de sökte ensamhet, satt gärna på en sten vid vattnet, tänkte mycket. Det fanns inte mycket mer till anamnes än omgivningens tyckande. Huh.
Däremot och som Belfrage säger - det finns egenligen ingen "diagnos" som är så väldefinierad som psykopati, det är mycket tydligt vad det ska röra sig om gällande karaktärsdrag i olika dimensioner och det är en snäv ram (många kriterier). Det spelar liksom ingen roll om man döper om dem, de finns där ändå och ställer till oreda.

Jag tror du oftast tänker på APS (utan psykopatiska drag) som kan ha kvar empati eller nåt räddningsbart, forskningen tittar då på tecken som oro, ångest. Detta för att det är kopplat till ett samvete, och samvete relaterar till empati. Råpsykopaten har inget och därför förändras inte personen som vuxen, dragen sitter redan för hårt ihop med genetiskt.
Senast redigerad av develi 2018-10-27 kl. 02:30.
Citera
2018-10-27, 03:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Undrar om man inte kan jämföra vårt nyhetsmissbruk i det här fallet med heroinmissbruk?
Vi är uppenbarligen svårt beroende och nerknarkade, efter månader med 3 till 4 nyhetsflashar om dagen.
Som vi ju "droppmatats" med, av riktigt usel skvallerjournalistik.
Nyheter är intressant men man får läsa med en nypa salt. Kolla den här, hahahaha.
Vilken dålig reklam för kriminalvården. Måtte nu inte Madsen inspireras.
Madsens enorma skara fanns med i artikeln:
Citat:
Tilbage i september kunne B.T. eksempelvis fortælle, at drabsmanden og ubådsbyggeren Peter Madsen havde hele fire kvinder, der besøgte ham i fængslet.
Citat:
Brian Bo Jensen er nemlig kendt som en regulær flugtkonge. Han er flygtet fra danske fængsler mere end 20 gange – ofte på spektakulær vis. Det er blandt andet foregået ved at save tremmer over, lave huller i væggene og gemme sig under en bunke jord.
Siden 1989 er han eksempelvis flygtet fra otte fængsler, en fangetransport, seks arresthuse og to politigårde.
Lige nu afsoner han en dom på syv år for to væbnede røverier under en flugt tilbage i 2012.
Citat:
En dag lagde han sig i containeren med et lagen over sig og en haveslange i munden, så han kunne få luft. Herefter fik han en medindsat til at dække sig med jord.

»Jeg lå dernede i 20 minutter. Så kom trucken ud. Det giver et adrenalinkick, når man kan mærke, at gaffeltrucken tager fat i en, og man er på vej ud gennem porten,« sagde han til DR. Da han kom ud, løftede han lagenet og stak af.
Han söker tyvärr en söt pige men BT hade en ironisk kommentar till hans kontaktannons:
Citat:
»Jeg har hjertet på rette sted. Sidder p.t. i Statsfængslet Østjylland, men kommer til det nye fængsel på Falster inden jul. Kan ikke komme tit på Facebook, da det kræver, min nære ven har tid, på det tidspunkt jeg tilfældigt får telefonen af vagterne, da jeg sidder særligt sikret anbragt og isoleret,« skriver han blandt andet.

Den særlige sikring er nok en relativt god idé."
https://www.bt.dk/krimi/dansk-flugtkonge-soeger-kvindeligt-bekendtskab
Citera
2018-10-27, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nyheter är intressant men man får läsa med en nypa salt. Kolla den här, hahahaha.
Vilken dålig reklam för kriminalvården. Måtte nu inte Madsen inspireras.
Madsens enorma skara fanns med i artikeln:

Han söker tyvärr en söt pige men BT hade en ironisk kommentar till hans kontaktannons:

https://www.bt.dk/krimi/dansk-flugtkonge-soeger-kvindeligt-bekendtskab

Det var ju en riktigt söt nyhet. Man kan väl inte anklaga brottslingen Brian Bo Larsen för att vara manipulativ och lögnaktig ? "Med Hjärtat på rätta stället och sitter i säker förvaring och isolering."
Det är säkert hans mamma som tycker att han har hjärtat på rätta stället iallafall.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-10-27 kl. 04:56.
Citera
2018-10-27, 08:51
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Nämen tack Merw, schysst. Tänkte en kort återblick med detta var ju bättre. Återkommer då jag kikat.

Inga problem, säg till om du vill ha något mer!

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Såna kvinnor lider oftast av en störning som kallas hybritsofili. Tyvärr är artikeln väldigt generaliserande.:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Hybristofili

Du har stavat störningens namn (om den ens existerar) fel.

Fast inte i fallet Sofie. Hon kände ju honom IRL en gång i tiden, och har följt honom i media och på hans blogg sedan dess. Det var inte som att hon fick upp ögonen för honom FÖR ATT han begått ett grovt brott. Det sa hon ju även själv i den långa intervjun på Facebook, när hon konfronterades med psykologernas teorier om kvinnor som besöker fångar, att hon inte kände igen sig alls i den beskrivningen, och att det inte var som att hon hade gått och väntat på att det skulle komma en icke-tatuerad fånge, för att det skulle vara någon som passade henne...

Däremot är MIN teori, att hon inte har vågat kontakta honom tidigare, p.g.a. att han blivit så framgångsrik medan hon av någon anledning inte fått arbete som ingenjör eller blivit utkastad från det, samt p.g.a. att hon inte haft mycket skönhet att använda som valuta heller. Hon har känt sig underlägsen honom, och därför bara beundrat honom på avstånd. Men nu när han är hatad av hela världen, så blir hon plötsligt jämbördig, eller till och med mer värd på någon slags skala (hon har ju i alla fall inte mördat någon) - och då tar hon sin chans att komma nära honom, när alla andra sviker. Nu kan hon duga åt honom: "any port in a storm", typ.

Människor är individer; man kan inte dra alla över samma kam.

Citat:
Men hörrududu. Gift eller inte..
Med tanke på att det står att han "gemt" hennes namn i mobilen och istället skrivit "filmpige" - kan det vara därför hon får lyckta dörrar? Att denna relation inte skulle nå dagsljuset inför Sirid?

"B var interesseret i at optage videoer, af det de lavede. Han har gemt hende i sin telefon under navnet "filmpige" da hun var interesseret af at lave film."

Det är ju förbud att ligga med de som jobbar på hangaren enligt deras klausul. De andra två kanske var mer offentliga inför S (eller så har han sagt att han avslutat sexet med dem).
Båda två är ju några som han funderat på att inleda en mer seriös relation med - DK som borde blivit hans hustru, det tog slut med frun pga av svartsjuka så de separerade en tid (oklart pga vem) och han beskriver att han blev mycket förtjust i SS men valde stanna hos frun.

Däremot pladdrar ju PM på i detaljer innan diskussionen om lyckta dörrar beslutas och ger detaljer som visar hennes anknytning till hangaren.
Vid det förhöret med honom har ju S tagit ut skilsmässa och han bryr sig väl inte om att det kan luskas ut vem det är.

Jo, det gäller såklart även sambos idag. Jag ser för många gamla filmer!

Du menar att Sirid skulle kunnat bli farlig för DW? Nä. Jag är rätt säker både på att Sirid ändå kände till vem kvinnan var vid det laget, och att hon (Sirid) inte är farlig för någon. Inte på den nivån i alla fall, att det skulle räcka till för lyckta dörrar - det är ju ett allvarligt ingrepp mot offentlighetsprincipen, det får vittnen inte i onödan. Dessutom var S och M redan skilda vid rättegångens början. Varför skulle hon gå bärsärk DÅ, på en av de gamla älskarinnorna? När hon inte gjort det dittills?

Men visst kan M ha försökt "gömma" DW för sin fru under deras äktenskap, men varför egentligen då de faktiskt hade öppet förhållande? Kanske var det kidnappningsplanerna som gjorde att han ville hålla sin connection till DW hemlig? Att han och DW planerade att faktiskt tortera och döda Signe på riktigt? Fast å andra sidan har han ju inte visat upp någon som helst försiktighet i planeringen av mordet på Kim...

Deirdre var för övrigt ett undantag i Madsens och Sirids avtal: hon fick vara hans älskarinna och ändå komma och gå i verkstaden. Att M och frun skulle ha haft paus i relationen p.g.a. att frun var svartsjuk har jag inte läst någonstans - har du en källa på det? Hon måste ha varit relativt o-svartsjuk, när hon gick med på öppet förhållande överhuvudtaget. Och enligt Djursing levde hon själv likadant...
Senast redigerad av Merwinna 2018-10-27 kl. 08:53.
Citera
2018-10-27, 09:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det intressanta är att detta just är ett "välkänt fenomen". Denna specifika galenskap, eller vad nu man ska kalla det, är unikt kvinnlig.
Britta Svensson (som är något så ovanligt som en skicklig kvällstidningsjournalist utan ängslig politisk agenda) påpekar detta och ställer den självklara frågan. En fråga som lär bli totalt ignorerad. För den stämmer inte överens med den feministiskt drivna politiskt korrekta beskrivningen av verkligheten.

Visst är det så att det är ett ett kvinnligt fenomen. Det förstår så gott som varje själ och skulle man inte förstå det mest själklara finns det hur mycket som helst dokumenterat om fenomenet hybristophilia från USA där alla fall lagförs då det är ett allvarligt brott.

Philippe Bensimon, en doktorand inom kriminologi har forskat en hel del inom ämnet där han delgett en hel del rapporter från både USA och Europeiska fängelser. Det är skrämmande läsning hur illa de kvinnliga kriminalvårdarna agerar, speciellt i ungdomsfängelserna.

Om vi ser till offren (dom intagna) i ungdomsfängelserna där killar blir utsatta av kvinnliga vakter når vi så höga siffror som över 90% medan kriminella flickorna på anstalter för ungdomar endast blir utnyttjade av under 3% av de manliga fångvakterna Vad man också bör komma ihåg när man läser rapporteringen är skillnaden mellan antalet manliga och kvinnliga fängelsevakter. Nästa hela 70 % av vakterna utgörs av män men ändå bidrar det kvinnliga vakterna med över 90% övergrepp på kriminella småpojkar. Pinsamt kvinnligt odrägligt fenomen.

Överlag på de övriga anstalterna som inte går under namnet ungdomsfängelser når de manliga fångvaktarna inte ens upp till 6 % på de dokumenterade fallen där dom inlett något sexuellt med de kvinnliga interna medan siffran är högre gällande manliga fånvaktare som förgriper sig på manliga fångar, enligt Besimon når vi då upp till så höga siffror som ca 20%.

http://www.laurent-mucchielli.org/public/Un_phenomene_tabou_en_milieu_carceral_Hybristophil ie.pdf

Sen spelar det mindre roll om det är kvinnliga fångvaktare eller kvinnor på det hela taget. Många kvinnor dras till ”bad boys”. Så ja det är definitivt en kvinnlig företeelse hur mycket än vissa önskar i blindo att det inte var så. Du skall söka mycket innan du hittar män från hemmet (likaså manliga kriminalvårdare) som cirkulerar i press och skryter om sina erövring med kvinnliga interna på samma vis som kvinnorna runt Madsen och andra livstidsdömda medialt gör..Det är så gott som omöjligt att hitta några fall men jag lyckades hitta en ”privat kontakt” som kostade en manlig fångvaktare ca 300 000 kr.

http://www.affarslivgotland.se/blaljus/kvinna-utpressade-fangelsevakt-pa-300-000-kronor-hg15321084.aspx
Citera
2018-10-27, 09:53
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Visst är det så att det är ett ett kvinnligt fenomen. Det förstår så gott som varje själ och skulle man inte förstå det mest själklara finns det hur mycket som helst dokumenterat om fenomenet hybristophilia från USA där alla fall lagförs då det är ett allvarligt brott.

Philippe Bensimon, en doktorand inom kriminologi har forskat en hel del inom ämnet där han delgett en hel del rapporter från både USA och Europeiska fängelser. Det är skrämmande läsning hur illa de kvinnliga kriminalvårdarna agerar, speciellt i ungdomsfängelserna.

Om vi ser till offren (dom intagna) i ungdomsfängelserna där killar blir utsatta av kvinnliga vakter når vi så höga siffror som över 90% medan kriminella flickorna på anstalter för ungdomar endast blir utnyttjade av under 3% av de manliga fångvakterna Vad man också bör komma ihåg när man läser rapporteringen är skillnaden mellan antalet manliga och kvinnliga fängelsevakter. Nästa hela 70 % av vakterna utgörs av män men ändå bidrar det kvinnliga vakterna med över 90% övergrepp på kriminella småpojkar. Pinsamt kvinnligt odrägligt fenomen.

Överlag på de övriga anstalterna som inte går under namnet ungdomsfängelser når de manliga fångvaktarna inte ens upp till 6 % på de dokumenterade fallen där dom inlett något sexuellt med de kvinnliga interna medan siffran är högre gällande manliga fånvaktare som förgriper sig på manliga fångar, enligt Besimon når vi då upp till så höga siffror som ca 20%.

http://www.laurent-mucchielli.org/public/Un_phenomene_tabou_en_milieu_carceral_Hybristophil ie.pdf

Sen spelar det mindre roll om det är kvinnliga fångvaktare eller kvinnor på det hela taget. Många kvinnor dras till ”bad boys”. Så ja det är definitivt en kvinnlig företeelse hur mycket än vissa önskar i blindo att det inte var så. Du skall söka mycket innan du hittar män från hemmet (likaså manliga kriminalvårdare) som cirkulerar i press och skryter om sina erövring med kvinnliga interna på samma vis som kvinnorna runt Madsen och andra livstidsdömda medialt gör..Det är så gott som omöjligt att hitta några fall men jag lyckades hitta en ”privat kontakt” som kostade en manlig fångvaktare ca 300 000 kr.

http://www.affarslivgotland.se/blaljus/kvinna-utpressade-fangelsevakt-pa-300-000-kronor-hg15321084.aspx

Absolut är det ett kvinnligt fenomen, det är många, många fler kvinnor som håller på så. Och när det gäller motivet att vilja rädda den intagne - "the love of a good woman" - så är det säkert bara kvinnor (undantaget skulle kunna vara någon präst eller pastor som tror att han har en kontakt till Gud att förmedla, men vet inte om det finns något sådant fall i verkligheten).

Samma sak gäller för övrigt förhållanden med sjuka och funktionshindrade. Det är vanligt att kvinnliga personliga assistenter t.ex. blir kära i sina brukare, men det motsatta har nog aldrig hänt. Likaså läste jag någonstans att det var sju gånger vanligare att en kvinna stannar hos sin man som fått en ryggmärgsskada, och blir hans sköterska, än att en man stannar hos sin fru som fått det.

Män har inte det där "rädda"-tänket - de kommer till förhållanden för att få sex och ha roligt och bli servade, typ. Kvinnan ska vara "kåt, glad och tacksam". Hon får inte vara komplicerad, alltför intelligent, ha för stora problem av något slag eller ställa till besvär för honom. För män som söker upp kvinnliga fångar lär det bara handla om kinky sex med en notorisk mörderska. Samt något att skryta om för polarna såklart. Vissa män har t.o.m. en lista med kvinnotyper som de försöker bocka av: de ska ha haft sex med en mycket yngre kvinna, en mycket äldre kvinna, en amputerad kvinna, en kvinna i rullstol, ett par enäggstvillingar o.s.v. o.sv.. En mörderska på plats i fängelset lär smälla högt!
Citera
2018-10-27, 10:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Absolut är det ett kvinnligt fenomen, det är många, många fler kvinnor som håller på så. Och när det gäller motivet att vilja rädda den intagne - "the love of a good woman" - så är det säkert bara kvinnor (undantaget skulle kunna vara någon präst eller pastor som tror att han har en kontakt till Gud att förmedla, men vet inte om det finns något sådant fall i verkligheten).

Samma sak gäller för övrigt förhållanden med sjuka och funktionshindrade. Det är vanligt att kvinnliga personliga assistenter t.ex. blir kära i sina brukare, men det motsatta har nog aldrig hänt. Likaså läste jag någonstans att det var sju gånger vanligare att en kvinna stannar hos sin man som fått en ryggmärgsskada, och blir hans sköterska, än att en man stannar hos sin fru som fått det.

Män har inte det där "rädda"-tänket - de kommer till förhållanden för att få sex och ha roligt och bli servade, typ. Kvinnan ska vara "kåt, glad och tacksam". Hon får inte vara komplicerad, alltför intelligent, ha för stora problem av något slag eller ställa till besvär för honom. För män som söker upp kvinnliga fångar lär det bara handla om kinky sex med en notorisk mörderska. Samt något att skryta om för polarna såklart. Vissa män har t.o.m. en lista med kvinnotyper som de försöker bocka av: de ska ha haft sex med en mycket yngre kvinna, en mycket äldre kvinna, en amputerad kvinna, en kvinna i rullstol, ett par enäggstvillingar o.s.v. o.sv.. En mörderska på plats i fängelset lär smälla högt!

För att få kontroll på dessa kvinnor som särar på benen åt kriminella så skall man ta efter USA, straffa de kvinnor som utnyttjar sin ställning bakom murarna. Fast det hjälper väl inte alla gånger att man dömns till fängelse för utnyttjande av manliga fängelsefångar. Tevon White är väl ett tydligt exempel på att kvinnorna gör vad som helst för en rolig stund med en kriminell och en Mercedes Benz.

https://rollingout.com/2015/07/14/meet-4-female-prison-guards-impregnated-black-guerrilla-family-inmate-tavon-white/

Som Philippe Bensimon beskriver i rapporten jag bifogade så är det inte bara de kvinnliga plitarna som blir "kära" utan även de kvinnliga psykologerna, sjuksköterskorna, socinomerna, frivårdsinspektörerna som agerar oetiskt och inleder sexuella relationer bakom murarna via sitt arbete. Precis som du säger, dom vill rädda den stackars fången och mycket sällan blir ju dessa fångar räddade. Tvärtom återfallsrisken för unga killar som döms till fängelse är gigantiskt stor och det är just där som de kvinnliga fångvaktarna fiskar ligg som mest, hela 91% av de dokmumenterade kvinnliga övergreppen på manliga fångar finns att hitta på ungdomsanstalter.

Det här med sex med interna är kvinnans lekplats, ytterst få män finns att finna och skulle Madsen nu avtjäna sitt straff i USA så hade han redan efter några månader fått in sin första plit bakom lås och bom.

Denna "sofie" som vill vara anonym, tillåt mig asgarva. Hon är upp över öronen förälskad i både uppmärksamheten och Madsen. Hon försöker dra "jag är gift-kortet" men det spelar ingen roll, många gifta kvinnor med familj och barn åker till fängelserna för en rolig och spännande stund. Det mest sorgliga med "Sofie" är att hon lägger över ansvaret på sin man(om han ens finns, hon saknar i alla fall ring på fingret på de bilder jag sett). "När och om min man sätter stopp då slutar jag direkt med dessa möten". Hur dum får man vara mot sitt egen kön som kvinna??

Sofie är inte bara styrd av mötena med Madsen utan även hennes man dirigerar henne, endast mannen kan sätta stopp för Madsen mötena säger Sofie samtidigt som hon basunerar ut att hon är stark, självständig och högutbildad. Oj.oj oj vilket spån!
Citera
2018-10-27, 13:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Fel.
Citat:
Absolut är det ett kvinnligt fenomen, det är många, många fler kvinnor som håller på så. Och när det gäller motivet att vilja rädda den intagne - "the love of a good woman" - så är det säkert bara kvinnor (undantaget skulle kunna vara någon präst eller pastor som tror att han har en kontakt till Gud att förmedla, men vet inte om det finns något sådant fall i verkligheten)."

"Män har inte det där "rädda"-tänket - de kommer till förhållanden för att få sex och ha roligt och bli servade, typ. Kvinnan ska vara "kåt, glad och tacksam".
Fel.

Det är inte ett unikt kvinnligt fenomen som drabbar kvinnor, det finns knappt empiriska studier - ett mycket dåligt utforskat område. Det finns däremot intervjuer, böcker och hypoteser.
Det krävs mer forskning med hänsyn till ratio gällande könsfördelning då kvinnlig population är betydligt lägre i fängelser samt insikt att männen är manipulativa och behöver studeras likaväl.
Det är en parafili som ofta förväxlas där alla dras över en kam.

Hybristophilia - icke könsrelaterat angående Madsens besökare och kräver sexuell upphetsning,

Citat:
3 Experts Explain Why Some People Are Attracted to Serial Killers

Louis B. Schlesinger, PhD, a professor of forensic psychology:
"How common is it?
No one knows for sure, but certainly not that common.
“There is no empirical research,” says Louis B. Schlesinger, PhD, a professor of forensic psychology at John Jay College. “There are case reports of these individuals, there’s discussion of them, but really no empirical research from a scientific perspective.” Those case reports usually involve instances of women being attracted to male criminals and not the other way around. “The population of female inmates is so much smaller than [the population of] male inmates,” says Dr. Schlesinger, “and women are not committing sexual murders and these extraordinary sorts of things.”

"Dr. Schlesinger also notes that some people believe it has to do with the fact that an incarcerated boyfriend is preferable in the sense that he can’t cheat on you — “the woman will know where her boyfriend is at all times” — but both he and Dr. Ramsland emphasize that it’s hard to say in the absence of research."

"To be clear, though, it’s only hybristophilia if the non-criminal party is actually aroused by the idea of the criminal committing a murder or similar — just writing a letter to a prisoner or keeping in contact with someone you already know doesn’t count."

Katherine Ramsland, PhD, a professor of forensic psychology:
“People want to be close to the notoriety of it,” explains Dr. Ramsland. “They also get a sense that they’re special to the person, so that if the person escaped he or she wouldn’t harm…so there’s a bit of narcissism in it as well. But primarily the idea is that they want to get close to a violent person so that they can either participate in a fantasy life that involves them or actually become partners with them.”

"If you’re not sexually aroused by the sight of a crime being committed, then you probably don’t have hybristophilia. “The difference between somebody who’s just watching every one of these shows that comes out and somebody’s who completely addicted to it is obsession,” says Dr. Ramsland."

"When it rises to the point where it’s sexually arousing, and especially if it’s the only thing in your life that’s sexually arousing, now you have a paraphilia…a paraphilia is really about not just, ‘This is one of the many things a person does sexually.’ This is their primary arousal stimulus.”

"And how does it differ from following a cult leader?
Again, it’s the issue of sexual arousal. “There are some people who are mesmerizing, charismatic people who use their verbal skills to almost create a trance-like sense in their followers, and that doesn’t necessarily amount to a paraphilia,” says Dr. Ramsland. “It’s not necessarily sexual for those people.”
https://www.cosmopolitan.com/entertainment/tv/a17804534/sexual-attraction-to-serial-killers/
Citat:
Hybristophilia is in the early stages of research, and not a lot is known about the condition. Most agree hybristophilia affects heterosexual women much more than it does men, but there are cases of men identifying as hybristophiles as well. Experts acknowledge the main reason for this may well be the lack of information available to analyze: there are far fewer female serial killers than male."

"Katherine Ramsland, a professor of forensic psychology, is one of the paraphilia's main authorities. Ramsland believes there are several different reasons why an individual would seek out a relationship with someone such as a serial killer.

Ramsland speculates one of the reasons people reach out to notorious criminals is to gain notoriety and attention from the general public, citing the fact that women with hybristophilia tend to be open about their interest, appearing on TV talk shows and obtaining book deals.
Ramsland also posits many women consider their violent incarcerated partners as the perfect boyfriend: after all, you know where your partner is at all times, and there is a level of control you have over the relationship.
Another reason women may be drawn to criminals is the belief they can change the person and influence them in positive ways. Many women who have married serial killers excused their spouses' actions or denied their guilt."

Not Everyone With A Serial Killer Pen Pal Has Hybristophilia
"Not everyone who has an inmate pen pal has hybristophilia: there are killer pen pals who write to incarcerated individuals solely to collect murderabilia. Others are merely interested in true crime and want to gain tangible experience by engaging with criminals. Still, others may study criminal psychology and forensics and find it helpful in their research. "

"Sheila Isenberg authored Women Who Love Men Who Kill, a book exploring hybristophilia. Isenberg discovered that many who are drawn to violent men seem to have previous emotional trauma in some aspect. Isenberg explained that all of the women she interviewed have been abused at some point in their lives, be it by their parents, previous boyfriends, or husbands. She also cited different forms of abuse the women suffered: sexual, emotional, and even psychological."

"Not unlike stanning for some famous rock star, women pursue these murderers in the form of writing provocative letters and attending their criminal trials, hoping to catch a glimpse of the man with whom they're obsessed."

"Modern Media Makes Serial Killers Seem Attractive"
https://www.ranker.com/list/facts-about-hybristophilia/jessika-gilbert
Citat:
"Women with a moral motive to help can also be vulnerable to manipulation by serial killers. Their similar desire to “change” these men and teach them a set of morals puts them at risk for being manipulated, because they put too much time, responsibility, and emotion into the relationship."

"Clearly, all of these theories and these women are much more complex than many of us can understand, and there is much more research to be done into both the minds of serial killers, as well as the minds of those who are vulnerable to their manipulation."
https://www.parcast.com/blog/forbiddenlove
Citat:
"Cavendish believes it to be a highly complex issue and agrees that major factors to consider are dependency and control; “Dependence works both ways - financial for many prisoners, particularly those who don't have family ties, as well as emotional.”

“I’ve known male inmates who have several pen pals, and they live a very comfortable life inside on the regular postal orders or cheques that get sent in. I’ve met straight young prisoners who are keen to find male ‘sugar daddies’ willing to fund their tobacco or drug habits whilst inside.”
https://www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/features/dating-a-prisoner-what-attracts-people-on-the-outside-to-fall-in-love-with-convicted-criminals-10326 587.html
Senast redigerad av develi 2018-10-27 kl. 14:13.
Citera
2018-10-27, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Madsen må ha erkänt inför oförskräckta fru Sofie Anonymous, men en sak lär han hålla på
och inte berätta om för en enda besökare om så det vore hin håle själv som infann hos
honom. Och det handlar givetvis om vart minneskortet tog vägen. Det ska absolut ingen få reda på.
Det ska förbli hans lilla hemlis. Where did he hide it? https://www.tv2.no/v/1225038/
Det kan vi fortsätta att grubbla på.
Nog filmade han i alla fall när han begick det värsta illdåd som begåtts i Skandinavien
på år och dag. Det lär han inte låtit bli med tanke på vad vi känner till om hans intressen
före mordet.

Dags för käcka Sofie igen att få framträda en stund: https://www.youtube.com/watch?v=3G1j2QR4iFI

Många herrans år framåt i tiden:

Utsläppt som skröplig 85-åring, stödd på en rullator, med grå starr och närmast flintskallig, lite
skraj för friheten som möter plötsligt efter alla dessa år bakom lås och bom, är det dock inte
längre så angeläget att leta reda på något gammalt undangömt minneskort från den där
gången på havets botten då han fick verkligen leva ut djävulen inom sig - nej, han kan ju
knappt komma ihåg vart det nu var han placerade det ty han är utöver allt annat åldersrelaterat elände som drabbat honom också ansatt av viss demens, den gamle styckmördaren.
Det mesta, närmast allt har lagt sig förresten när det kommer an till de dödliga drifter som slet
och drog i honom förr. Han skulle antagligen inte orka i sitt klena tillstånd att så mycket som
tampas med ett sönderknarkat gammalt invalidiserat fnask på 100 vårar om han så känt lust till.
Han har för tusan fullt sjå med att stå upprätt som läget är.
Nej, han har gått och blivit en riktigt harmlös, deppig krake som inte ens förmår upplivas
vid minnena av allt spännande och roligt som tilldrog sig i hangaren för över 40 år sedan
med avancerade konstruktioner, härligt umgänge och storslagna visioner.
Drömmen om att få skjutas ut i rymden nån gång, den har dock inte helt lämnat honom.
Vid tanken på det kan det skrynkliga ansiktet plötsligt lysa upp i ett litet längtansfullt leende
och det blir riktigt liv i blicken som annars mest ger uttryck för håglöshet och en oändlig trötthet.
Ut i det vida blå till möte med det okända däruppe, fan vad gott det hade varit,
tänker den gamle busen och i samma ögonblick anländer den färdtjänst som ska föra honom
till äldreboendet i utkanten av Köpenhamn där tre av hans gamla flammor redan befinner sig
sedan länge och nu väntar så kärt på hans ankomst dit. De har aldrig svikit, de har hållit
fast vid honom genom alla dessa långa, långa, kämpiga år. Helsvarta bondkatten Lucifer
finns där också att möta. Duktig där borta på att reducera beståndet med gråsparvar och
talgoxar, har det berättats för honom. Ett djur helt i hans smak med andra ord.
Det väntar tårfyllda kramar och tårta och oändligt med prat om gamla tider men vad som
definitivt inte väntar är något kuttrasju i sänghalmen för gubben har gjort sitt på det området,
det är den bistra sanningen.
En orkeslös, sjuk gammal sexualsadistisk styckmördare som inte ens är i stånd till lite vanligt
oskyldigt vaniljsex utan överhängande risk för död knall och fall - det är så sorgligt, tycker han,
så att han skulle vilja skicka iväg sig själv på rullatorn nerför branta backen här för trolig färd
rätt in i evigheten.

Han får trösta sig med jordgubbstårtan som Deidre ska ha lagt ner mycket möda och besvär
med att få riktigt smarrig och välsmakande.
Bara det bästa är gott nog åt hennes nu äntligen frisläppte gamle älskling.
Och så att han fått friheten åter även om den upplevs som något läskig och inte riktigt
vet vad han ska göra av den annat än att sitta och invänta det slut som inte bör vara
alltför långt borta.

Så var den framtidssagan tack och lov till ända.

Fin liten berättelse :-)
Tänker på filmen där han går från marinan. Titta vid ca 2.48. Ser ut som att han tappar eller droppar något till höger om sig just där. Minneskortet kanske? Men man har väl kollat hans promenad minituöst? Även då han går in i baken på helikoptern och i båten på bryggan, där han stannar nån halv minut.

https://www.tv2.no/v/1225038/
Senast redigerad av zilvereko 2018-10-27 kl. 14:09.
Citera
2018-10-27, 14:12
Medlem
Citat:

OJ! Hur vet du allt det där?
Citera
2018-10-27, 14:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Jo, det gäller såklart även sambos idag. Jag ser för många gamla filmer!

Du menar att Sirid skulle kunnat bli farlig för DW? Nä. Jag är rätt säker både på att Sirid ändå kände till vem kvinnan var vid det laget, och att hon (Sirid) inte är farlig för någon. Inte på den nivån i alla fall, att det skulle räcka till för lyckta dörrar - det är ju ett allvarligt ingrepp mot offentlighetsprincipen, det får vittnen inte i onödan. Dessutom var S och M redan skilda vid rättegångens början. Varför skulle hon gå bärsärk DÅ, på en av de gamla älskarinnorna? När hon inte gjort det dittills?"

"Deirdre var för övrigt ett undantag i Madsens och Sirids avtal: hon fick vara hans älskarinna och ändå komma och gå i verkstaden. Att M och frun skulle ha haft paus i relationen p.g.a. att frun var svartsjuk har jag inte läst någonstans - har du en källa på det? Hon måste ha varit relativt o-svartsjuk, när hon gick med på öppet förhållande överhuvudtaget. Och enligt Djursing levde hon själv likadant...
Nej, jag menar att vara hemlig älskarinna kan vara integritetskränkande om det rör sig om mycket intima detaljer med en gift man. Däremot pratar PM om att båda hans älskarinnor har män som liknas vid varulvar (vad nu det innebär) så man kan utgå från sambo/särbo/gift or what ever som status gällande henne likaväl.
Detta borde ligga betydligt närmare till hands än att värna om just hennes karriär (vilket dock kan påverkas sekundärt givetvis). Såg för övrigt att psykiskt störning är en anledning till lyckta dörrar enligt svenskt regelverk, det visste jag inte.
Med reservation att det är danmark är huvudregeln att huvudförhandlingar skall vara offentliga, det krävs mycket särskilda skäl som sagt till skillnad från en icke vuxen.

Nej, jag menar inte att S skulle vara farlig för den hemliga älskarinnan. Jag utgick från epitet hemlig älskarinna samt noterade att det finns en svartsjuka med i bilden, att den inte är så okomplicerad som PM vill göra gällande att icke pippa hennes vänner eller folk på hangaren.

De har separarerat innan enligt PM, S har beskrivit svartsjuka i grundförhör. Han har då flyttat till en hangarkvinna (DK). Det är inte ens sagt att hon fortsättningsvis är offentlig som älskarinna. PM som patolgisk lögnare kan ha fyllt S med lögner. S verkar inte lita värst mycket på honom heller, trots lugnande sms om att klappa katterna. Hon är ute på natten och reagerar mycket skarpt:
Kims pojkvän beskriver hon letar efter PM och är sur och dementerar tvärt att han ska ha nån kvinnan med på ubåten.
.... och denna kvinna vi pratar om är en ny förbindelse sexuellt sett, inledd bara drygt 1.5 månad innan mordet på Kim med en kvinna på hangaren isf (no go zone).

De två älskarinnorna är däremot offentliga gentemot varandra.
Citat:
Men visst kan M ha försökt "gömma" DW för sin fru under deras äktenskap, men varför egentligen då de faktiskt hade öppet förhållande? Kanske var det kidnappningsplanerna som gjorde att han ville hålla sin connection till DW hemlig? Att han och DW planerade att faktiskt tortera och döda Signe på riktigt? Fast å andra sidan har han ju inte visat upp någon som helst försiktighet i planeringen av mordet på Kim...
There you go.
Med reservation att hans hemliga älskarinna, som dyker upp plötsligt som ny sängpartner mitt i hans mordiska sommar, kan ha varit ovetande.

Helt plötsligt blir PM Sugar-daddy till en som kan göra film och är perverst lagd. Hon behöver pengar till kamerautrustning i sig. Film genererar pengar.
Hon kan tro att det rör sig om låtsassnuff men att det sen utvecklas till mord. Tagning!

Att hon är inne på att spela in film framgår med all tydlighet då de diskuterat manus fram och tillbaka, att film är hennes stora intresse likaså.
PM manipulerar och kan ha sett win-win situation och han tänder på att fantiserar om storslagna ting och bedra folk, han jagar thrills. Det ses som sagt i hans fabler om ballongfärd i zeppelinare där folk ska bygga en sådan. Offentlig hemlighet som han sa - den byggs offentligt men ändamålet är hemligt, han ämnar att sitta en kort volta på Vestre fängelse och ta igen sig.
Det går fortare än att söka tillstånd sa han.
Att bedra två flugor i en smäll måtte vara det optimala.
Senast redigerad av develi 2018-10-27 kl. 14:59.
Citera
2018-10-27, 14:58
Bannlyst
Citat:
Fel.

Fel.

Det är inte ett unikt kvinnligt fenomen som drabbar kvinnor, det finns knappt empiriska studier - ett mycket dåligt utforskat område. Det finns däremot intervjuer, böcker och hypoteser.
Det krävs mer forskning med hänsyn till ratio gällande könsfördelning då kvinnlig population är betydligt lägre i fängelser samt insikt att männen är manipulativa och behöver studeras likaväl.
Det är en parafili som ofta förväxlas där alla dras över en kam.

Hybristophilia - icke könsrelaterat angående Madsens besökare och kräver sexuell upphetsning,

Att argumentera för sin sak med att parafilin hybristophilia inte är könsindelad vinner du inget på. Knappast någon parafili är könsindelad men vissa parafilier är kraftigt överrepresenterad av ett visst kön. Vad gäller hybristophilia är det kvinnorna som mer än överrepresenterade. Precis som vissa parafilier är överrepresenterade av män. Män leder i mycket så som våldtäkter, mord, sexköp osv men det diskvalificerar inte kvinnan, hon kan hon också men i mycket mindre utsträckning. Vad gäller killer groupies så kan du inte svärta ner mannen hur mycket du än vill med feminismen, all studie och forskning pekar nästan med hela handen på kvinnan vad gäller hybristophilia.

Du kan inte heller dra kortet att de flesta mördare är män för skall du dra det tramset så bör du också ha koll på att inte ens var tredje fångvaktare är kvinnor. Studien jag bifogade talar sitt tydliga språk och som sagt var redan det finns massa andra rapporter från USA där det är olagligt att ligga med interna för all sorts personal inom fängelset, bryter du mot den regeln lagförs och döms du.

Är det någon som har fel är det du. Och inte lite heller och ja vetg att den absoluta majoriteten av befolkningen över hela världen känner till detta så om du tänker tokfel så bekommer det mig inte ett enda dugg, du får gärna leva i din egen komponerade feministiska bubbla för min del för vad gäller hybristophilia kan du aldrig smutsa ner männen för det är ett kvinnligt fenomen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in