2018-10-26, 19:58
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Hur långt är det att gå från närmaste busshållplatsen till huset där hon bodde?
Ett par hundra meter.
Citera
2018-10-26, 19:59
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ett par hundra meter.
Inte långt alltså. (Hur långt hade Elin Krantz?)
Senast redigerad av Dumhetsmuseet 2018-10-26 kl. 20:17.
Citera
2018-10-26, 20:01
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Att Tess åkte buss ser jag som osannolikt. Berghem är den bortre delen närmast Kallhäll. Det blir liksom lika långt hem som till Jakobsbergs station vilket är dit hon behövt ta dig för att åka en ev. nattbuss hem. Mig veterligen stannar ingen nattrafiken i närheten av GA.
591:an stannade 186 meter från MGMs bostad och gick hela vägen till Kallhäll, så om hon åkte kollektivt den natten så vore andra alternativ sämre. https://sl.se/ficktid/sommar/s591.pdf
Senast redigerad av HerrFlygmyra 2018-10-26 kl. 20:06. Anledning: Siffror i fel ordning
Citera
2018-10-26, 20:02
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag är nog extra fredagströg men förstår inte varför hon inte skulle ha kunnat åkt hem och därifrån haft kontakt med mördaren? Som ju hypotetiskt kan vara nån annan än den häktade.
Om MGM inte är GM så kan hon ha träffat GM precis varsomhelst mellan MGMs bostad och sin egen, så jag fattar inte heller.
Citera
2018-10-26, 20:04
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Hur långt är det att gå från närmaste busshållplatsen till huset där hon bodde?
380 meter enligt SL.se.
Citera
2018-10-26, 20:14
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
591:an stannade 186 meter från MGMs bostad och gick hela vägen till Kallhäll, så om hon åkte kollektivt den natten så vore andra alternativ sämre. https://sl.se/ficktid/sommar/s591.pdf
Då känns det som linjen dragits om. Har ifs inte åkt nattbuss på över tio år. Så jag backar på den. Kom hon på bussen pratar vi om Max hundra meter det behöver hända något på om det handlar om ett överfall.
Citera
2018-10-26, 20:18
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Då känns det som linjen dragits om. Har ifs inte åkt nattbuss på över tio år. Så jag backar på den. Kom hon på bussen pratar vi om Max hundra meter det behöver hända något på om det handlar om ett överfall.
De ändrar ju sträckning, hållplatser och tider hela tiden, så det är inte konstigt att man tappar kollen.

Hur är sträckan från Kallhälls station till hennes port, tycker du? Går man längs en större väg?
Citera
2018-10-26, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Men varför diskutera vilken biljett och så vidare. Hon åkte inte med någon buss eller annat. Då hade hon inte hamnat i skogen bredvid en avsides vägstump. Hon kom inte hem till katterna, alltså åkte hon inte med någon buss eller taxi.

Jag lutar åt att MGM är GM. Då är alla diskussioner om vad som hänt 'efter att hon lämnat MGMs bostad' poänglösa. Detta eftersom hon i så fall aldrig försökt ta sig hem därifrån. SL, biljett m.m. har bara relevans i olika hypotetiska andra fall som, om än osannolika, inte kan uteslutande med den info vi (jag) har nu.

Citat:
Att Tess åkte buss ser jag som osannolikt. Berghem är den bortre delen närmast Kallhäll. Det blir liksom lika långt hem som till Jakobsbergs station vilket är dit hon behövt ta dig för att åka en ev. nattbuss hem. Mig veterligen stannar ingen nattrafiken i närheten av GA.

Tack. Bara en fråga på det som jag fetat. Är det skrivet baserat på att du kände T och att 'hon tog inte buss' eller mer på lokalkännedom m.m?
Citera
2018-10-26, 20:25
Medlem
FedupFlorences avatar
Jag kan inte släppa faktum att polisen redan initialt utredde händelsen som ett försvinnande utan misstanke om brott trots att hon skulle vittna en månad senare. "Polisen ser ingen koppling till misshandeln..."

Vet man vilken arbetsgivare och vilka tjänster de finska bröderna har? (Det här skaver fortfarande.)

https://mitti.se/nyheter/brott/therese-sparlost-forsvunnen/
Citera
2018-10-26, 20:35
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
De ändrar ju sträckning, hållplatser och tider hela tiden, så det är inte konstigt att man tappar kollen.

Hur är sträckan från Kallhälls station till hennes port, tycker du? Går man längs en större väg?
Ja, jag har gått där många ggr men ett par hundra meter längre. Ingen motorväg direkt men den väg man kör från Kallhäll C upp mot E18
Citera
2018-10-26, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Du reggade dig nu i oktober, för att delge oss att du kände GA för några år sedan och att han var "lugn, trygg och snäll" och absolut inte våldsam. Jag ställde då några frågor.

"Tack. Och äntligen har vi fått ett första inlägg från någon dom kände GA. Har du lust att lite närmare beskriva hur du kände honom. Intressant att veta hur nära bekanta ni var, när man ska värdera att han var /är en "lugn, trygg och snäll kille".

Du har inte svarat på dessa frågor. Så jag ställer dom igen.

Hur länge har du känt GA? Hur var ni bekanta /kompisar? På vilka grunder anser du att GA är en "lugn, trygg och snäll kille"? När du påstår att GA " var absolut inte våldsam på något sätt." undrar jag om du varit på krogen med GA när han varit full, kanske hamnat i dispyt med någon? Helt enkelt, förklara varför du tycker att han inte är våldsam.

Synd att du tycker trådarna på Flashback kan vara "farliga!" Om du svarar på frågorna och berättar lite mer, så bidrar du ju till mindre spekulation och därav blir även denna tråd mindre "farlig". Bra va.

Men ta och slappna av lite, va.
Det var flera som efterfrågade om någon kände MGM, så därför skrev jag mitt inlägg.
Exakt hur jag känner MGM är inget jag kommer att gå in på för att jag vill vara anonym.
Självklart så kan inte jag ge en 100% allomfattande och korrekt analys av MGM i alla situationer och det kan ingen annan heller.

Jag har bara delgett mina upplevelser där jag haft kontakt med MGM under flera år. Dock inte på krogen eller i andra skumma miljöer, utan endast i lugna sammanhang. I de miljöerna har MGM varit som vilken svensson som helst.
Om han har dolda sidor, är det inget jag kan uttala mig om (och troligen inte någon annan heller).
Att jag nyligen registrerat min användare beror på att jag tidigare inte haft något att bidra med.
Men nu har jag det, like it or not.
Trist med ditt negativa inlägg och det gör att jag inte känner mig sugen på att skriva något mer överhuvudtaget.
Jag hoppas att fallet löses upp snarast för alla parters skull.
Citera
2018-10-26, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NW175
Håller med i allt, vill bara tillägga att barnen mycket väl kan bo 50/50 eller i någon annan konstellation såklart.

Tack! Bra påpekande. Barnen är gamla nog att bo var de vill, när de vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in