2018-10-26, 13:00
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Om det är "Q" som är ansvarig för bombhoten i USA så finns en viss likhet mellan "Q" och den svenska "C" på 80-talet:
Kan du förklara dessa likheter som du ser? Jag ser inga över huvud taget.
Citera
2018-10-26, 13:12
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Förlorar man majoritet i huset + senaten eller har majoritet i hela kongressen är en enorm skillnad på vilka förändringar man kan tröska igenom.
Vilket inte kommer ske. Det är bara fake news media som försöker ge sken av att Demokraterna kommer göra ett bra val. Detta för att få republikanska väljare att inte rösta och för att ge sken av att deras försök till valfusk inte skall väcka misstankar.

Citat:
Visar det sig att Q än militär operation som kommer börja rensa ut Pinochet style blir iallafall jag förvånad.
Militären har valt att genomföra revolutionen lagligt och utan våld. Enast i nödfall kommer dom att övergå till en beväpnad revolution. Finns inget som tyder på att det är nödvändigt.

Citat:
Att det är en sofistikerad valkampanj för att få soffliggarna att rösta tror jag vi kan lägga till conspiracy fact.
Det är din teori, inget mer. Kan du svara på min fråga varför Q väljer att sluta skriva tre veckor före valet? Första valkampanjen i världshistorien som slutar kampanja när valet närmar sig.

Q är ingen valkampanj. Punkt slut.

Citat:
EDIT: tydligen kraftig övervikt R i förtidsröstningen, NBC hade följt sju "swingstates"
Jag vet inte hur många gånger jag skall behöva upprepa mig:
Citat:
Undersökningar avgör inte val; röster gör.
Det finns en anledning till varför undesökningarna sällan stämmer överens med verkligheten; deras uppgift är inte att förutspå utkomsten av valet utan att påverka röstarna. Det är propaganda.
Citera
2018-10-26, 13:15
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Vilket inte kommer ske. Det är bara fake news media som försöker ge sken av att Demokraterna kommer göra ett bra val. Detta för att få republikanska väljare att inte rösta och för att ge sken av att deras försök till valfusk inte skall väcka misstankar.

Militären har valt att genomföra revolutionen lagligt och utan våld. Enast i nödfall kommer dom att övergå till en beväpnad revolution. Finns inget som tyder på att det är nödvändigt.

Det är din teori, inget mer. Kan du svara på min fråga varför Q väljer att sluta skriva tre veckor före valet? Första valkampanjen i världshistorien som slutar kampanja när valet närmar sig.

Q är ingen valkampanj. Punkt slut.

Jag vet inte hur många gånger jag skall behöva upprepa mig:

Det finns en anledning till varför undesökningarna sällan stämmer överens med verkligheten; deras uppgift är inte att förutspå utkomsten av valet utan att påverka röstarna. Det är propaganda.

Det ska bli spännande och se hur du gråter sen om valfusk om republikanerna förlorar antingen huset och/eller senaten.

Du har redan haft fel om Kavanaugh så dina spådomar går inte att lita på
Citera
2018-10-26, 13:39
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Kan du förklara dessa likheter som du ser? Jag ser inga över huvud taget.
Ensam person försöker skapa destabilisering genom att utge sig för att tillhöra en organisation med stor våldskapacitet.

C skulle haft målet att få flera miljarder kronor utbetalade i kontanter från svenska storföretag, vilket förstås är omöjligt, och hotet var olika dödsbringande arrangemang för att lamslå och destabilisera Sverige.

Q säger sig ha politiska mål och ansenlig makt och har uttalat hotelser om våld vilka eventuellt nu har konkretiserats med brevbomber och liknande.

Cs hotelser konkretiserades med bombattrapper och Qs nu med ej apterade rörbomber.
Citera
2018-10-26, 13:51
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Mina observationer indikerar att USA inte alls är så jämt uppdelat.

Jag uppskattade Trumps stöd inför presidentvalet jämfört med Hillarys till ⅔ - ¾ (65-75%) majoritet, vilket jag än idag tror kan stämma. Jag trodde ändå inte att Trump skulle vinna valet.

Valfusk är enklast och effektivast att genomföra i storstadsregioner (mest effekt för minst arbete). Lyckligtvis har USA elektorskollegiet, vilket gör att majoritet av röster (sk "popular vote") inte räcker för att vinna valet. För att vinna valet krävs majoritet av dom 538 kollegier (sk "electoral vote"), därav målet 270 kollegier (Trump vann valet 2016 med 304 kollegier). Demokraternas (Deep State) valfusk var inte tillräckligt för att motverka Trumps väljarstöd, framförallt på landsbyggden.

Hillary fick 55.4% av rösterna i storstadsregioner med mer än 1 miljon innevånare att jämföra med Trumps 70.6% i landsbyggsregioner med mindre än 2500 innevånare.

Hillary fick endast majoritet i just storstadsregioner med mer än 1 miljon innevånare. I kategorin 250k - 1 miljon fick Trump majoritet med 50.0% av rösterna.

Tittar vi på storstäder dominerar Hillary totalt: San Francisco 76.7%, San Jose 72.9%, Washington 68.2%, Los Angeles 66,6% (tillfällighet?), Chicago 63,7%, Miami 62,3%.

Trumps största seger i en storstadsregion var i Birmingham (Alabama) med 58,6%, Oklahoma City 58,5%, Jacksonville (Florida) 56,6%, Cincinnati 56.1%, Nashville 55,8%.

Mest kända siffran från valet är nog District of Columbia (som inte ens tillhör USA) där Hillary fick 92,8% av rösterna.

Fotnot: Det måste dock tas i beaktning att storstadsregioner normalt röstar mer liberalt än landsbyggdsregioner. Det samma gäller i Sverige, där ex Miljöpartiet är populärt i storstäder.

Källor: https://www.npr.org/2016/11/14/501737150/rural-voters-played-a-big-part-in-helping-trump-defeat-clinton?t=1540549021538, https://www.citylab.com/equity/2016/12/mapping-how-americas-metro-areas-voted/508313/, https://www.politico.com/2016-election/results/map/president/district-of-columbia/.

Påståendet om 50/50 var hans förklaring till läget i USA som han uppfattade det när han skulle berätta för mig om sin resa. Han var mest på ostkusten, Martha's Vineyard där han kommer ifrån och lite på västkusten vid LA där hans syster bor. Jag betvivlar inte en sekund på att du har rätt om 65-75%.

Citat:
Jag tror att valet är en done deal och det MÅSTE ha varit ett stort hinder för vilken plan Trump, R, Q, NSA än hade/har (vilka dom nu är). Förlorar man majoritet i huset + senaten eller har majoritet i hela kongressen är en enorm skillnad på vilka förändringar man kan tröska igenom.

Visar det sig att Q än militär operation som kommer börja rensa ut Pinochet style blir iallafall jag förvånad.

Att det är en sofistikerad valkampanj för att få soffliggarna att rösta tror jag vi kan lägga till conspiracy fact.

Får R full majoritet OCH Trump är den vi vill att han skall vara (whitehat) så kan R på laglig väg tömma hela träsket i lugn och ro tills Trumps andra presidentperiod är över.

- han (Trump, R, Q, whatever) har rensat ut rogue R elements i kongressen, har tagit kontroll över legal system, har tagit kontroll över FBI, har möjligen kontroll över CIA, har kontroll över militären (genom Trump), har kontroll på presidenten (är Trump) och har snart full majoritet i kongressen.

EDIT: tydligen kraftig övervikt R i förtidsröstningen, NBC hade följt sju "swingstates"

Hoppas du har rätt.
Citera
2018-10-26, 13:52
Medlem
Denna analys verkar riktigt rimlig om flyktingkaravanen som pågår just nu !
Serialbrain 2

https://www.youtube.com/watch?v=cF2FeKVJTAw
Citera
2018-10-26, 13:53
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ensam person försöker skapa destabilisering genom att utge sig för att tillhöra en organisation med stor våldskapacitet.
Q försöker stabilisera, inte destabilisera.
Q's verksamhet är alldeles för stor för att kunna vara en ensam individ.
Q har aldrig påstått sig tillhöra någon organisation. Däremot är det rätt uppenbart att Q är en militär operation.

Citat:
C skulle haft målet att få flera miljarder kronor utbetalade i kontanter från svenska storföretag, vilket förstås är omöjligt, och hotet var olika dödsbringande arrangemang för att lamslå och destabilisera Sverige.
Q har ingen egen ekonomisk vinning i sin verksamhet, snarare tvärt om.
Q hotar ingen; Q förmedlar information om individer, dess brott och att dom är under utredning.

Citat:
Q säger sig ha politiska mål och ansenlig makt och har uttalat hotelser om våld vilka eventuellt nu har konkretiserats med brevbomber och liknande.
Q säger sig vilja fria USA från korruption, bl a politisk korruption. Dom politiska målen är sekundära (ett nödvändigt ont). Vet inte varför det är ett argument då du inte har argumenterat för att C hade politiska mål.
Q har inte uttalat hotelser om våld. Tvärt om; Q har varnat för risken för våld (främst från Deep State).

Citat:
Cs hotelser konkretiserades med bombattrapper och Qs nu med ej apterade rörbomber.
Finns inget som tyder på att Q har något med bomberna att göra.
Citera
2018-10-26, 14:00
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Påståendet om 50/50 var hans förklaring till läget i USA som han uppfattade det när han skulle berätta för mig om sin resa. Han var mest på ostkusten, Martha's Vineyard där han kommer ifrån och lite på västkusten vid LA där hans syster bor. Jag betvivlar inte en sekund på att du har rätt om 65-75%.
Jag förstod det. Ditt inlägg gav mig inspiration till att skriva om valfusk och Trumps egentliga stöd, samt att fake news media via sin propaganda försöker få oss att tro att Demokraternas stöd är mycket större än vad det egentligen är.

Citat:
Ursprungligen postat av Lovematrix
Denna analys verkar riktigt rimlig om flyktingkaravanen som pågår just nu !
Serialbrain 2

https://www.youtube.com/watch?v=cF2FeKVJTAw
Min rekommendation är att inta Serialbrans2's information med stor skepcism. Min åsikt är att h*n sprider desinformation.
Citera
2018-10-26, 14:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag förstod det. Ditt inlägg gav mig inspiration till att skriva om valfusk och Trumps egentliga stöd, samt att fake news media via sin propaganda försöker få oss att tro att Demokraternas stöd är mycket större än vad det egentligen är.

Min rekommendation är att inta Serialbrans2's information med stor skepcism. Min åsikt är att h*n sprider desinformation.

Hur har du kommit fram till att dina gissningar representerar "Trumps egentliga stöd"?
Citera
2018-10-26, 14:25
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
Med tanke på att Q-rörelsen verkar dra till sig arga, ensamma män som vill skylla sina egna tillkortakommanden och halvt misslyckade liv på en globalistisk, satanisk kult som våldtar barn och dricker deras blod, så känns det ju som mest sannolikt att en av dessa Q-följare har ballat ur och skickat bomber till diverse människor som Trump och Q har hetsat mot.
Skrämmande att se hur övertygade folk är att detta är en ”false flag”.

Sen undrar jag hur du resonerar, vad skulle annars strömma till en revolution likt det Q står för? Kvinnor? Barn? Upptagna män?

När i historien har någon av nämnda stått bakom en revolution? Amazon kvinnorna är en myt förresten, men det kanske du visste?
Citera
2018-10-26, 17:38
Medlem
Är John Podesta bakom galler redan?
https://mobile.twitter.com/GreenThumbRI/status/1055714788444127232

Hans senaste tweet är från 2 October,
https://mobile.twitter.com/johnpodesta
Citera
2018-10-26, 19:36
Medlem
Citat:
Är John Podesta bakom galler redan?
https://mobile.twitter.com/GreenThumbRI/status/1055714788444127232

Hans senaste tweet är från 2 October,
https://mobile.twitter.com/johnpodesta

Podesta, han verkar ta breaks från twitter ibland.
Längsta jag kollat upp, var 8veckor - 1månad.

Citat:
Mest kända siffran från valet är nog District of Columbia (som inte ens tillhör USA) där Hillary fick 92,8% av rösterna.
DC inte tillhör USA?
Information om detta, tack.

http://time.com/4296175/washington-dc-statehood-history/
Citat:
In other words, the founders worried that if the capital were to be a state, the members of the government would be unduly beholden to it. Madison envisioned that voting members of a D.C. state would be able to ‘insult’ or ‘interrupt’ the proceedings of government to get their way, simply by virtue of physical proximity to the halls of power.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in