2018-10-24, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det är mycket vanligt att personer som har Asperger har svårt för lagsporter oavsett kön. Hoppas att han inte ser just det som ett bevis för att han egentligen är tjej.

Hen nämner flera saker i artikeln. Jag hade mina tvivel och trodde det var något ”perverst” hen fått för sig att bli tjej. Men efter att ha läst det här låter troligt att med hög konsumtion av alkohol den hen är slank ut ur hans mun men när reaktionen återigen (från en kvinna?) inte var vad denne längtat efter att få höra, brast det till slut. Att hon inte vill kännas vid brottet förmodligen har mycket att göra med att brottet begicks då hon fortfarande levde som man, men med långvarig terapi kanske hon en dag får den självinsikt hon nu definitivt inte har när all fokus och energi läggs på kön istället för på personen innerst inne, som tydligen var kapabel till att begå ett mord och det brutala, stycka upp en kropp.
Citera
2018-10-24, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Säg vad du vill istället för att spela idiot.

Ursäkta, jag kanske överskattade dig.

VB och MB har skickat ett flertal sms emllan varandra strax innan hon försvann så det är lite svårt och säga att VB inte bokat träff med MB efter besöket hos androgynen.
Citera
2018-10-24, 10:41
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.

VB och MB har skickat ett flertal sms emllan varandra strax innan hon försvann så det är lite svårt och säga att VB inte bokat träff med MB efter besöket hos androgynen.

Skippa attityden om du vill diskutera.

Att de haft kontakt innan behöver inte betyda att de stämt träff. MB:s fru borde ju ha ett och annat att säga om var han befinner sig vid tidpunkten i så fall.

För att det här ens ska vara relevant måste blodfläcken i bilen förklaras, vilket inte skett.
Senast redigerad av letspanic 2018-10-24 kl. 10:52.
Citera
2018-10-24, 11:06
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Det finns en stor osäkerhet kring dessa sms. Om något hände när Vatchareeya försökte ringa 112 så är det inte omöjligt att Kristoffer var den som skickade sms till MB. (Appropå planteringar och försök att skylla på någon annan) Det finns ingen garanti för att det var Vatchareeya som skickade några sms.
Citera
2018-10-24, 11:07
Medlem
Citat:
Att de haft kontakt innan behöver inte betyda att de stämt träff. MB:s fru borde ju ha ett och annat att säga om var han befinner sig vid tidpunkten i så fall.

Det betyder att du inte kan utesluta att de stämt träff.

Inte heller fru Bs eventuella inblandning har väl utretts tillräckligt bra.
Citera
2018-10-24, 13:58
Medlem
letspanics avatar
Citat:

Den bevisning som finns tyder inte på någon träff. Det borde ju Kristoffer vara intresserad av att upplysa polisen om.

Vad skulle motivet till fruns inblandning vara?
Citera
2018-10-24, 16:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Inte riktigt korrekt:

"Som tyder på". Inte riktigt samma sak väl som att det är helt uteslutet med mord i bostaden.
VB kan ju sen "bara" ha strypts till medvetslöshet, fraktats iväg och så har det blodiga våldet
utövats någon annanstans. Samt styckningen.
Om hon ströps till medvetslöshet i bostaden och mördades någon annanstans är inte bostaden mordplats.
Citat:
Det dröjde väl ett bra tag förresten innan man var och sökte i KJ:s bostad.
Var det inte först efter hela 19 dagar efter Vatchareeyas försvinnande som detta skedde?
Har nåt svagt minne av det men kan vara fel.
På den tiden om det nu stämmer hinner man röja undan rätt bra efter sig...
Du kunde ha lyssnat på hela förhöret. Ingenstans var det rengjort som om blod hade städats bort. Det fanns smuts överallt. Ändå undersöktes golven.
Citat:
Och skulle nu huggen och sticken vad det nu än utförts genom för redskap trots allt ha
skett i bostaden så behöver det väl inte nödvändigtvis ha hamnat vida omkring med blodspår.
I en säng till exempel då kan det ju ha stannat där med det mesta av blodet. Inte stänkt
ut på väggar och golv.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oRwwaK/polisens-teori-har-skedde-mordet
Göran mördades i sin säng. Sedan gjordes sovrummet om, golv byttes ut, väggar tapetserades om, taket målades om och möblerna byttes ut. Två år efter mordet gick polisen in och hade inga problem med att hitta blodspår. Blod som är borttorkat till osynlighet syns med Bluestar.
Citat:
Jag "skyller" på en som av två rättsinstanser anses vara överbevisad om sin skuld till
mordet på Vatchareeya Bangsuan och därför dömdes (till ett fängelsestraff med antal år
som jag personligen inte tycker står i någon rimlig proportion till grymheten i begångna
gärningen). Och som av Högsta Domstolen fått avslag på en resningsansökan därefter.
Jag är inte så pinsam, omdömeslös så att jag skulle få för mig att antyda att någon helt annan
person skulle vara skyldig till detta blodiga illdåd istället när vederbörandes skuld anses vara
så pass klarlagd som fallet är.
Jag säger precis som till MrFold: Även om källan är myndigheter finns det anledning att vara källkritisk och tänka själv. (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Andemeningen var att du med emfas hela tiden hävdat att eftersom kriminalteknikerna inte hittat blodspår i lägenheten så kan heller inte mordet begåtts där. Styckning sker med fördel utomhus.
I alla fall inte i lägenheter.
Jag menar fortfarande att varken mordet eller styckningen kan ha skett i bostaden.
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Jag vet inte hur det är med dina badvanor men det vanligaste är att man duschar av sig även efter ett bad.
Mina bad- eller duschvanor hör inte till trådens ämne. Jag har sett folk som inte har duschförhänge och har frågat en gång. "Vi badar" fick jag till svar och frågade inte mer.
Citera
2018-10-24, 22:44
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag menar fortfarande att varken mordet eller styckningen kan ha skett i bostaden.

Du menar mycket du. Men de av oss som är säkra på K:s skuld vill jag mena att en minoritet tror på en styckning i dennes lägenhet. Därför är ditt tjafsande om att kriminaltekniker inte funnit blodspår etc därinne ovidkommande.

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Mina bad- eller duschvanor hör inte till trådens ämne. Jag har sett folk som inte har duschförhänge och har frågat en gång. "Vi badar" fick jag till svar och frågade inte mer.

Jaha. Intresseklubben antecknar. Är det möjligen Norman Bates du frågat? Det är fortfarande legio att duscha efter att ha badat.
Senast redigerad av katw 2018-10-24 kl. 23:40.
Citera
2018-10-25, 02:45
Medlem
QUOTE=Combival|65609186]Det var första gången som skl fått in sårtejp att analysera. En ovanlig tejp att använda sig av vid mord alltså.
Inger Haupt (reporter): Hon jobbar särskilt med skoavtryck. Nu gäller det tejprullen.
Inger Haupt (reporter): -Vi får inmaterialet, tittar, fotograferar och är alltid två som utvärderar resultatet, säger forensikern.
Inger Haupt (reporter): Det var koellegan som packade upp tejpbitarna. De har tittat på tejpen i polariserat ljus. -Vi tittade på tejpbitarna och tejprullen och hur allt såg ut i mikroskåp, säger forensikern.
Inger Haupt (reporter): Tejpbitarna och tejprullen hade överensstämmande utseende och ytstruktur. DE
Inger Haupt (reporter): De var av samma typ. -En del färgskiftningar kan förändras efter fingeravtrycksframkallningen vilket kan försvåra och påverka att det inte blir riktigt samma utseende i polariserat ljus.Men vi tyckte inte det störde så mycket, säger hon.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/las-hela-liverapporteringen-fran-dag-2
Fingeravtrycksundersökning gjordes både på rullen och bitarna av tejp innan de skickades till skl. Det framgår tydligt.[/quote]

En teori med tejprullen är att det var Bangsuan som var på toaletten och lade tejprullen på toalettskåpet,som hom sedan glömde där.
Det var alltså Bangsuans tejprulle och inte KJ:s.
När hon sedan kom hem såg hon att tejprullen var borta men helt enkelt tog en annan tejprulle som hon hade och delade den som hon brukade göra.
När hon besökte KJ hade hon tejprullen i fickan, hon hade också gympabyxor med djupa fickor.
När hon sedan lämnade KJ och blev mördad av gärningsmännen ,tog de rullen med tejp från hennes ficka, som de använde för att tejpa henne.
Det är orsaken att tejpen på Bangsuan överensstämmer med tejpen som fanns på skåpet.
Citera
2018-10-25, 06:58
Medlem
Combivals avatar
Fagro, man ska inte krångla till det i onödan. Kristoffer påstår att tejprullen i hans hem är hans egen. Den har delat sig längsgående precis som tejpdelarna på offret såg ut. Det var som du såg också första gången någonsin skl fått in en sårtejp för analys. Väldigt ovanligt med andra ord. Kristoffer säger i förhör att han hade försökt fixa tejpen, vilket han uppenbart inte lyckats med.
Lösningen på det här fallet står och faller inte med tejprullen. Det är så mycket mer. Även om det skulle gå att bevisa att Vatchareeya lagt sin tejp på hans badrumsskåp kan Kristoffer fortfarande använt sig av den vid mordet.
Citera
2018-10-25, 07:02
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Jag tror inte det minsta på att Vatchareeya försökte stämma träff med någon annan den kvällen. Däremot är hennes frenetiska sms-skrivande ett troligt motiv. Kristoffer ville vara mer än vän med Vatchareeya. Svartsjuka är ett vanligt motiv vid mord.
Citera
2018-10-25, 08:21
Medlem
Citat:
Den bevisning som finns tyder inte på någon träff. Det borde ju Kristoffer vara intresserad av att upplysa polisen om.

Vad skulle motivet till fruns inblandning vara?

Jag måsta i alla fall fråga dig om du verkligen har läst tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in