2018-12-03, 05:00
Medlem
Mordet på Bangsuan kan anses att det var ett mord som var mycket lätt att lösa, därför det var ett beställt mord med betalda gärningsmän.
I det här fallet måste beställaren och finansiären ringas först in som inte borde varit något problem, sedan gäller det att krama ur beställaren vilka gärningsmännen är.
Jag skulle tro att gärningsmännen hade gett honom de villkoren att om han avslöjar dem kommer han att bli en "jordgubbe", därför att ringa in gärningsmännen skulle sannolikt blivit problematiskt.
Men det är beställaren och finansieringen som skapade mordet på Bangsuan, därför borde det varit mycket viktigt att få dit den personen i första hand.
Jag ser det också som ett rasistiskt mord om det varit en svensk kvinna tror jag inte något beställningsmord skett, men nu var det en ung kvinna med utländsk ursprung.

Det jag anser spaningsutredningen gjort är att de utsåg KJ att få skulden för ett mord som han helt omöjligt kan ha utfört, och skyddade därmed den rasistiska beställaren, finansiären och gärningsmännen av det vidriga mordet som begicks mot den unga oskyldiga Bangsuan.
Spaningsutredningen hade absolut ingen utredning om vem som kunde ha beställt mordet och finansierat det, naturligtvis blir KJ omedelbart avförd från något sådant.

Att utse KJ som gärningsmannen för mordet på Bangsuan måste vara den största rättsskandalen i Sverige under modern tid.
KJ blev utnyttjad därför han har vissa funktionshinder, som att han kan inte städa efter sig, som är bevisat med bilder av polisen från hans bostad och bil, och han har kommunal städhjälp och måste bli beordrad att sköta den personliga hygienen också.
Att en sådan person skall kunna genomföra ett mord där det finns inga bevis mot honom, måste inses att han blev utnyttjad till att bli en "scape goat" för mordet på Bangsuan med 10 års fängelse som följd.
Senast redigerad av Fagro 2018-12-03 kl. 05:05.
Citera
2018-12-03, 22:59
Medlem
Det finns flera saker som gör att jag än idag verkligen är osäker om KJ är mördaren.

Framförallt för att det finns en annan person som har motiv, möjlighet, våldsam bakgrund samt har hotat VB - och denna person blir knappt utredd. Går till och med så långt att polisman ljuger i rätten om vilket span de har haft på honom. Han har dessutom kontakt med VB på em/tidig kväll.

Blir nästan löjligt när åklagaren i rätten lägger fram det personen säger i rätten om hot/kontakten med VB och nästan hjälper denne att bortförklara det. Jag menar VB uttrycker i sms "menar du verkligen att du vill döda mig" eller liknande och detta bortförklaras med att "hon kunde uttrycka sig så". Hade VB skrivit så till KJ, vilket hon inte har gjort, hade det varit ytterst graverande.

Verkligen uselt att rättsväsendet har sådan inställning till en alternativ GM. Det påverkar åtminstone min tro på ett rättvist rättssamhälle.
Citera
2018-12-04, 01:28
Medlem
Spaningsledningen utgick ifrån att det fanns endast två misstänkta och det var MB och KJ, något annat alternativ ansåg de fanns inte.
MB hade alibi när Bangsuan var försvunnen därför blev KJ kvar som den misstänkte, som utsågs till den som var skyldig till Bangsuans försvinnande.
Att det fanns en möjlighet att det var ett beställt mord fick inte nämnas, därför det skulle medfört att det fanns andra gärningsmän än KJ.
Omedelbart efter att Bangsuan var försvunnen fanns det starka indicier att det var personer med utländsk bakgrund som var orsaken till hennes försvinnande.
Det finns ingen tvekan utan mordet på Bangsuan var ett beställt mord med lejda gärningsmän som gjordes mot betalning och gärningsmännen hade sannolikt utländsk bakgrund.
Jag har den personliga uppfattningen att ingen i Boden skulle ställt upp på att mörda en oskyldig ung tjej mot betalning, och de skulle garanterat ha åkt dit mycket snabbt.
När det gäller personer med utländsk bakgrund blev de skyddade av auktoriteten, därför de fick inte svärtas ned med ett vidirgit mord mot betalning på en oskyldig ung tjej.
Om något sådant hade kommit fram reaktionen skulle blivit sannolikt mycket negativ från ortsbefolkningen och även annorstädes och det måste stoppas till varje pris.
Senast redigerad av Fagro 2018-12-04 kl. 01:42.
Citera
2018-12-04, 02:56
Medlem
Några bevis mot KJ fanns naturligtvis inte och i slutet av juli blev det desperat att kunna åtala KJ.
Men den 23 juli kom spaningsledningen med at KJ:s bil skulle undersökas med spårhund och sannolikt räknade med att det fanns material att kunna åtala KJ.
En hundförare med hunden Uno som är en likspårhund sattes in för söket och Uno markerade på högra sidan av bagageutrymmet.
Nu fanns det blodspår i bagageutrymmet men det är inte likblod så länge det inte blivit testat, att det är sådant blod.
Någon test har aldrig gjorts om blodet i bagageutrymmet, därför är det blod från Bangsuan när hon levde och kommer inte från några kroppsdelar som påståtts.
Om blodet varit likblod hade hunden Uno helt säkert markerat blodspåren på listen, som även var synlig, men visade inget intresse för blodspåren.
Därför är hunden Unos markering i bagageutrymmet inget bevis och kan inte användas som bevis att KJ transporterat likdelar i sin bil, man vet inte varifrån lukten kommit och på vilket sätt den kommit till bagageutrymmet, att det var planterat kan inte uteslutas.
Om blodspåren hade varit likblod hade det varit annorlunda då hade det funnits lik i bagageutrymmet och hunden Unos markering hade accepterats.
En hunds markering är aldrig något bevis men kan leda till bevis, men i det här fallet var Unos markering inget bevis och får inte användas som bevis mot KJ, som det gjordes.

KJ kunde åtalas och dömas genom hunden Unos markering i bagageutrymmet, vilket var felaktigt.

KJ skall ha rätt till resning i fallet därför bevis som att blodet var inte likblod har undanhållits genom att ingen test gjordes på blodet i bagageutrymmet.
Att undanhålla sådana här uppgifter är helt olagligt och skall inte få ske, därför åtalet blir felaktigt och därmed domen.

Polisen med hundarna Kompis och Uno har fått mycket starka markeringar att likdelar varit placerade i värnet på isen som var vattenfyllt, som stämmer in med att kroppsdelarna var så välbehållna när de kom till Gula huset och där i närheten.
Eftersom värnet på Mjösjöberget var gömstället och förvaringsplatsen för kroppsdelarna är det helt omöjligt att KJ har transporterat några kroppsdelar med sin bil.
Senast redigerad av Fagro 2018-12-04 kl. 03:03.
Citera
2018-12-04, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roccy
Primärt för att jag inte tror på någon planteringsteori, eller att någon annan har "lånat" KJ:s bil för att transportera kroppsdelar. Kroppsdelarnas färd genom terrängen är så långt ifrån karatetränarens signum man kan komma. De taktiska misstag som KJ begick med placering av kroppsdelar indikerar klantighet karatetränaren aldrig skulle uppvisa. (Han skulle garanterat eftersträva att inte ett enda hårstrå skulle återfinnas.) KJ ville naturligtvis i sin smått rubbade värld att kroppsdelar skulle hittas, det ingick i hans våta dröm.

Men hur såg läget ut innan kroppsdelarna hittades? MB var starkt misstänkt, troligtvis hade det påverkat försäljningen i hans restaurang ganska avsevärt. Och skulle kroppsdelarna inte dykt upp skulle nog både MB och KJ varit starkt misstänkta inom Boden under resten av deras liv.

Säger inte att du har fel, men att kroppsdelar hittades på en bisarrt vis passade ganska bra för MBs sak.
Citera
2018-12-04, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Men hur såg läget ut innan kroppsdelarna hittades? MB var starkt misstänkt, troligtvis hade det påverkat försäljningen i hans restaurang ganska avsevärt. Och skulle kroppsdelarna inte dykt upp skulle nog både MB och KJ varit starkt misstänkta inom Boden under resten av deras liv.
Säger inte att du har fel, men att kroppsdelar hittades på en bisarrt vis passade ganska bra för MBs sak.
De som placerade benen i Gula huset och torson i närheten var gärningsmännen, som borde vara självklart.
Varken KJ eller MB var gärningsmännen för mordet på Bangsuan,utan de som utförde mordet på Bangsuan var lejda mördare mot betalning.
Den som var anstiftaren alltså lejde mördarna fanns i Boden och den personen borde ha ringats in och satts dit, därför han är orsaken att mordet kunde genomföras.
En sådan person var direkt orsaken till mordet och ett 25 årigt fängelsestraff med skadestånd, borde varit lämpligt om han inte angav gärningsmännen, som han sannolikt inte hade vågat göra.

När kroppsdelarna kom till Gula huset och där bredvid fick KJ automatiskt alibi därför han var under spaning när kroppsdelarna kom till fyndplatsen.
Senast redigerad av Fagro 2018-12-04 kl. 06:22.
Citera
2018-12-04, 07:36
Medlem
Att lösa det här fallet med mordet på Bangsuan kan ses som mycket enkelt, men det fanns ingen ambition att lösa fallet därför det antogs att det var personer med utländskt ursprung som var gärningsmännen och de skulle inte sättas dit.
Det är orsaken att beställaren av mordet kunnat löpa om han skulle ha satts dit som var mycket enkelt, hade gärningsmännen kanske blivit angivna, som inte kunde accepteras.
Den här tiden de som varit verksamma i IS och andra terroristorganisationer, när de kom till Sverige fick de bostad och ordnad jobb, som ger en vink om den policyn som fanns mot terrorister.
Bangsuans mördare var inte intressanta och en "scape goat" utsågs som var KJ som skulle få skulden för mordet och det gjordes på mycket tidigt stadium.
Senast redigerad av Fagro 2018-12-04 kl. 07:39.
Citera
2018-12-05, 08:00
Medlem
Det finns alltid ett motiv vid alla mord, i Bamgsuans fall kunde det vara att hon på FB och till vänner sade att hon väntade barn, som vid obduktionen visade att så inte var fallet.
Men någon person som haft intimt förhållande med henne kanske trodde att han var fadern till det väntande barnet och ville inte ta på sig faderskapet, och därigenom ansåg att det bästa för honom är att hon helt enkelt försvinner.
Det kan vara orsaken att han skaffade fram betalda gärningsmän för att ta bort Bangsuan.
Ett sådant beslut skulle han aldrig tagit om det varit en svensk kvinna, men nu var det en kvinna med utländsk bakgrund och inflyttat till Sverige, därför kan det ses som ett rasistiskt mord, som han medverkade till.
Det kan ses som en stor skam att inte en sådan vidrig person ställdes till svars för sina vedervärdiga handlingar.
Senast redigerad av Fagro 2018-12-05 kl. 08:02.
Citera
2018-12-05, 10:10
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Du tycks beskylla KJ för mordet på Bangsuan fastän det bryter mot alla fysikaliska lagar, du kanske anser att det var personer med utländsk bakgrund som beställaren för mordet anlitade, och ett sätt att skydda dem är att beskylla mordet på KJ.
2013 när mordet skedde låg det i auktoritetens agenda att dölja sådana här brott om personer med utländsk bakgrund var inblandade.
Boden är också en vändplan för asylsökande när de söker uppehållstillstånd, när de fått sådant tillstånd åker de till storstäderna neråt landet och nya grupper skickas upp.

"Tycks beskylla?" Jag har inte någon anledning att tro att Kristoffer blivit felaktigt dömd. Jag är helt nöjd med att de kontrollerade andra personer som man möjligen kunde tro haft motiv. Men när de uteslutits och det bara fanns Kristoffer kvar och även stark bevisning mot honom finns det ingen som helst anledning att måla upp fantasier kring asylsökande eller lejda mördare.

Jag tycker faktiskt att det är ganska onödigt att sitta och fantisera kring andra mördare efter så lång tid. Han har snart sonat sitt brott och ingenting av vikt har framkommit under alla dessa år.
Allvarligt Fagro? Vad tycker du ska hända i det här fallet? Skulle dom inte ha fällt honom trots att alla pusselbitar föll på plats? Skulle dom ha släppt honom med motiveringen att det finns andra människor i Boden, asylsökande mfl? Var drar du gränsen? Det här du snackar om att det kanske finns människor som skyddar andra? Det är bara nonsens. Fria fantasier. Du kan inte påverka någon med dina fantasier. Om det inte funnits några bevis mot Kristoffer så hade naturligtvis utredningen fortsatt i andra riktningar. Det hoppas jag att du förstår.
Citera
2018-12-05, 10:23
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det finns alltid ett motiv vid alla mord, i Bamgsuans fall kunde det vara att hon på FB och till vänner sade att hon väntade barn, som vid obduktionen visade att så inte var fallet.
Men någon person som haft intimt förhållande med henne kanske trodde att han var fadern till det väntande barnet och ville inte ta på sig faderskapet, och därigenom ansåg att det bästa för honom är att hon helt enkelt försvinner.
Det kan vara orsaken att han skaffade fram betalda gärningsmän för att ta bort Bangsuan.
Ett sådant beslut skulle han aldrig tagit om det varit en svensk kvinna, men nu var det en kvinna med utländsk bakgrund och inflyttat till Sverige, därför kan det ses som ett rasistiskt mord, som han medverkade till.
Det kan ses som en stor skam att inte en sådan vidrig person ställdes till svars för sina vedervärdiga handlingar.

Det var faktiskt det som hände. Jag undrar varför du inte accepterar att den vidriga personen som utförde så vidriga handlingar då hette Kristoffer.

Du vet att Kristoffer ville vara mer än vän med Vatchareeya. Det var hon inte intresserad av. Det är ett vanligt motiv att lättkränkta, svartsjuka män tar livet att kvinnan de inte kan få, tyvärr.

Nu är jag inte säker på att Kristoffer ens är förmögen att känna av svartsjuka. När man läser om andra mord där gärningsmannen har Asperger så har ofta motivet varit helt sinnesrubbat. Det går inte att förstå helt enkelt. Tack och lov så har de allra flesta människor spärrar och sunt förnuft hur starka motiv de än syns ha. Ett eventuellt motiv räcker inte för att fälla någon. Det behövs mycket mer än så. Det räcker för att kolla upp personer men det har dom gjort, även i det här fallet.
Citera
2018-12-05, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
"Tycks beskylla?" Jag har inte någon anledning att tro att Kristoffer blivit felaktigt dömd. Jag är helt nöjd med att de kontrollerade andra personer som man möjligen kunde tro haft motiv. Men när de uteslutits och det bara fanns Kristoffer kvar och även stark bevisning mot honom finns det ingen som helst anledning att måla upp fantasier kring asylsökande eller lejda mördare.

Jag tycker faktiskt att det är ganska onödigt att sitta och fantisera kring andra mördare efter så lång tid. Han har snart sonat sitt brott och ingenting av vikt har framkommit under alla dessa år.
Allvarligt Fagro? Vad tycker du ska hända i det här fallet? Skulle dom inte ha fällt honom trots att alla pusselbitar föll på plats? Skulle dom ha släppt honom med motiveringen att det finns andra människor i Boden, asylsökande mfl? Var drar du gränsen? Det här du snackar om att det kanske finns människor som skyddar andra? Det är bara nonsens. Fria fantasier. Du kan inte påverka någon med dina fantasier. Om det inte funnits några bevis mot Kristoffer så hade naturligtvis utredningen fortsatt i andra riktningar. Det hoppas jag att du förstår.

Domen blir efter åtalet, och är åtalet felaktigt blir domen fel.
Det finns inga bevis mot KJ det är sanningen, det påstådda beviset att han transporterat likdelar finns inga bevis för det.
Blodspåren som fanns i bagageutrymmet kom från när Bangsuan levde, om det skall kunna påstås att det var likblod måste en sådan test göras, som inte gjordes i det här fallet.
Hunden Unos markering säger ingenting när det inte kan leda till bevis, man kan påstå att lukten den var planterat, som inte kan uteslutas.
En hunds markering är inget bevis och i det här fallet är det ingen som vet vad hunden Uno markerade och hur den substansen kommit till bagageutrymmet.

Polisen har genom spårhundarna Kompis och Uno som är likspårhundar fastslagit att värnet på Mjösjöberget var gömstället och förvaringsplatsen för kroppsdelarna innan de kom till Gula huset och däromkring.
Polisen gjorde en mycket noggrann undersökning med sina hundar, som gjorde kraftfulla markeringar med skall, att lik hade varit placerat på isen i värnet som varit vattenfyllt.

Eftersom kroppsdelarna fanns förvarade i värnet innan de kom till Gula Huset och där i närheten är det helt omöjligt att KJ hade transporterat kroppsdelar med sin bil.

KJ borde få upprättelse med resning i fallet och ett kraftigt skadestånd.
Citera
2018-12-05, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det var faktiskt det som hände. Jag undrar varför du inte accepterar att den vidriga personen som utförde så vidriga handlingar då hette Kristoffer.

Du vet att Kristoffer ville vara mer än vän med Vatchareeya. Det var hon inte intresserad av. Det är ett vanligt motiv att lättkränkta, svartsjuka män tar livet att kvinnan de inte kan få, tyvärr.

Nu är jag inte säker på att Kristoffer ens är förmögen att känna av svartsjuka. När man läser om andra mord där gärningsmannen har Asperger så har ofta motivet varit helt sinnesrubbat. Det går inte att förstå helt enkelt. Tack och lov så har de allra flesta människor spärrar och sunt förnuft hur starka motiv de än syns ha. Ett eventuellt motiv räcker inte för att fälla någon. Det behövs mycket mer än så. Det räcker för att kolla upp personer men det har dom gjort, även i det här fallet.

Jag anser att KJ är helt oskyldig till Bangsuans försvinnande, utan han har blivit utsett att få skulden för ett mord han aldrig begått.
Aspberger är ingen diagnos som gör att personen begår mord, det finns säkert många varianter av Aspberger men i KJ:s fall kan inses att han kunde inte städa efter sig, utan måste ha hjälp från kommunen med det.
Motivet är mycket viktigt med ett korrekt motiv hamnar utredningen på rätt spår från början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in