Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
"Tycks beskylla?" Jag har inte någon anledning att tro att Kristoffer blivit felaktigt dömd. Jag är helt nöjd med att de kontrollerade andra personer som man möjligen kunde tro haft motiv. Men när de uteslutits och det bara fanns Kristoffer kvar och även stark bevisning mot honom finns det ingen som helst anledning att måla upp fantasier kring asylsökande eller lejda mördare.
Jag tycker faktiskt att det är ganska onödigt att sitta och fantisera kring andra mördare efter så lång tid. Han har snart sonat sitt brott och ingenting av vikt har framkommit under alla dessa år.
Allvarligt Fagro? Vad tycker du ska hända i det här fallet? Skulle dom inte ha fällt honom trots att alla pusselbitar föll på plats? Skulle dom ha släppt honom med motiveringen att det finns andra människor i Boden, asylsökande mfl? Var drar du gränsen? Det här du snackar om att det kanske finns människor som skyddar andra? Det är bara nonsens. Fria fantasier. Du kan inte påverka någon med dina fantasier. Om det inte funnits några bevis mot Kristoffer så hade naturligtvis utredningen fortsatt i andra riktningar. Det hoppas jag att du förstår.
Domen blir efter åtalet, och är åtalet felaktigt blir domen fel.
Det finns inga bevis mot KJ det är sanningen, det påstådda beviset att han transporterat likdelar finns inga bevis för det.
Blodspåren som fanns i bagageutrymmet kom från när Bangsuan levde, om det skall kunna påstås att det var likblod måste en sådan test göras, som inte gjordes i det här fallet.
Hunden Unos markering säger ingenting när det inte kan leda till bevis, man kan påstå att lukten den var planterat, som inte kan uteslutas.
En hunds markering är inget bevis och i det här fallet är det ingen som vet vad hunden Uno markerade och hur den substansen kommit till bagageutrymmet.
Polisen har genom spårhundarna Kompis och Uno som är likspårhundar fastslagit att värnet på Mjösjöberget var gömstället och förvaringsplatsen för kroppsdelarna innan de kom till Gula huset och däromkring.
Polisen gjorde en mycket noggrann undersökning med sina hundar, som gjorde kraftfulla markeringar med skall, att lik hade varit placerat på isen i värnet som varit vattenfyllt.
Eftersom kroppsdelarna fanns förvarade i värnet innan de kom till Gula Huset och där i närheten är det helt omöjligt att KJ hade transporterat kroppsdelar med sin bil.
KJ borde få upprättelse med resning i fallet och ett kraftigt skadestånd.