2018-10-25, 06:34
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cooldog
Vad tror ni? Ni är ett mittenlag och inget annat. Kommer gå ännu sämre för er nästa år då ni hamnar utanför top 7. Även mittenlag som er kan ha bra säsonger som t ex GIF Sundsvall i år
tror vi har goda chanser över sikt att etablera oss som ett stabilt top5-lag. Viktigt att inte mentalt sväva iväg ty vi är inget topplag (än). Så länge vi ej fuckar upp det (höhöhööh) bör vi ha goda möjligheter att bli det, ekonomi kontra sponsorintäkter korrelerar ju nästan alltid med sportslig framgång. Kan mittenlag som dif vinna cupen och kvala till Europa kan vi också det
2018-10-25, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Så tippade du Allsvenskan inför säsongen. Snäppet bättre än alla experter som på sin höjd tippade oss som 8:a, de flesta någonstans mellan 9-12. Sett till vad vi betalar för spelartruppen ska vi hamna någonstans mellan 3-7 (Se länk nedan).

https://twitter.com/osynligahanden/status/1033238048396468224

Dessutom är det jävligt oklädsamt att kalla folk för förlorare när du själv har gett upp säsongen med 4 matcher kvar.
Jag har insett att det är samma människor som konstant försöker "sugercoat" förluster och motgångar överlag som står och applåderar förluster och sjunger skit i tabellen. Det är förlorarmentalitet.

Kolla truppen vi besitter och det poängfacit vi hade inför VM-uppehållet. Det är inget annat än ett stort misslyckande om vi skulle missa Europa nu, vilket det mesta tyder på.
Ja, jag hade inför säsongen tagit en 4eplats vilket känns som en trolig placering i år men vore absurt att påstå att ambitionen inte höjs iom att vi var serieledare typ halva säsongen.
2018-10-25, 08:09
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Någon som har läst Robert Lauls eminenta blogginlägg "När Blåvitt räddade kontraktet" om IFK Göteborgs vinst mot BP i dagarna?

Jag bjuder på inledningen nedan. Gör er själva en tjänst och läs resten i länken under.

Han verkar ju tycka att det var en briljant match... Visst att han är otroligt partisk men jisses.

Vi tog tre poäng och det var allt som skulle göras och det var en otrolig lättnad. Dock hade alla andra lag i serien förutom bottentrion straffat oss rejält med dom chanser/halvchanser BP fick.
Spelar vi imorgon som vi gjorde i måndags får Giffarna utan tvekan med sig tre poäng hem.
2018-10-25, 08:28
Medlem
cooldogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Någon som har läst Robert Lauls eminenta blogginlägg "När Blåvitt räddade kontraktet" om IFK Göteborgs vinst mot BP i dagarna?

Jag bjuder på inledningen nedan. Gör er själva en tjänst och läs resten i länken under.

Haha bara jag som tror att Laul sitter hemma och myser och säger att det är hans förtjänst att blåvitt vann matchen?

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
tror vi har goda chanser över sikt att etablera oss som ett stabilt top5-lag. Viktigt att inte mentalt sväva iväg ty vi är inget topplag (än). Så länge vi ej fuckar upp det (höhöhööh) bör vi ha goda möjligheter att bli det, ekonomi kontra sponsorintäkter korrelerar ju nästan alltid med sportslig framgång. Kan mittenlag som dif vinna cupen och kvala till Europa kan vi också det

Har hänt konstigare saker än det, men man ska inte börja förvänta sig för mycket.
2018-10-25, 11:07
Medlem
simonvps avatar
https://twitter.com/erikswallin/status/1055184673897414657?s=21

Där ser man! Nu är FD typ galaxens sämsta hemsida och de har säkert ryckt citaten ur sitt sammanhang, men det indikerar ju om inte annat att det inte bara är bajenspelare som är griniga efter poängtapp (Hamad, Tankovic och Djurdjic tänker jag på främst).

Dock ingen chockerande slutsats från mig ska tilläggas
2018-10-25, 11:09
Medlem
P g a målskillnad gäller att AIK i praktiken bara behöver vinna 1 (eller kanske 2) matcher av
de 4 som återstår. Hur svårt kan det vara ?

DN hade någon konstig krönika om att AIK även skulle kunna vinna publikligan men det kan
knappast vara möjligt. Och Fair Play är väl inte direkt AIK. Så man får trösta sig med guldet
i serien som bör kunna delas ut på plats direkt efter sista matchen.

Och så vann visst Djurgården cupen. Mycket Stockholm i år.
2018-10-25, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
Så man får trösta sig med guldet

"Trösta sig"? Det är guldet som spelar roll.

Citat:
som bör kunna delas ut på plats direkt efter sista matchen.

Det gör det varje år?
2018-10-25, 11:52
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
https://twitter.com/erikswallin/status/1055184673897414657?s=21

Där ser man! Nu är FD typ galaxens sämsta hemsida och de har säkert ryckt citaten ur sitt sammanhang, men det indikerar ju om inte annat att det inte bara är bajenspelare som är griniga efter poängtapp (Hamad, Tankovic och Djurdjic tänker jag på främst).

Dock ingen chockerande slutsats från mig ska tilläggas

Affekt efter matchen, men förståeligt att media gör rubriker av det. Tror de flesta av spelarna på den här nivån är likadana på det sättet.
2018-10-25, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
"Trösta sig"? Det är guldet som spelar roll.

Det gör det varje år?
Fast pokal och medaljer finns väl bara på plats om det är säkert att vinnarlaget
spelar där. Och representant för förbundet.
2018-10-25, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
Fast pokal och medaljer finns väl bara på plats om det är säkert att vinnarlaget
spelar där. Och representant för förbundet.

Är ganska säker på att pokalen befinner sig på den arenan där serieledarna spelar. Var alltid så tidigare i alla fall.
2018-10-25, 12:36
Medlem
Ovcharkas avatar
2028, en bloggare gör ett reportage i den tidiga vårsolen. Kennedy sitter på en parkbänk med en plastmugg i handen. En liten skvätt kvar. Hopsjunken med "Serieledare" tryckt på bröstet.

Bloggaren hälsar och inleder...
2018-10-25, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Tvillingarna vinner titlar, vi har vår sämsta derbysäsong på evigheter, vi inleder säsongen med 8-1-0 men missar ändå Europa, Blåvitt åker inte ur, Junior drar korsbandet.

Smutsigaste säsongen sedan 2009 ett faktum.
Senaste 9 omgångarna 4-1-4....
"vart är ni på väg?"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in