2018-10-20, 15:22
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Vilket jävla påhitt att bryta matchen i 23e minuten, är det sanktionerat av Bajen, eller SVFF? Känns helt fel, vad är det för fel med sorgband och en hyllning i paus?
Man kan tro att Kungen dött med tanke på uppmärksamheten...
2018-10-20, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Från sm guld till att inte ens spela europa. Bajens förlorar dna gör sig påmint igen.
Bajen kan fortfarande nå 62p
-Kalmar
-Sundsvall
-Häcken
-Östersund

Malmö kan nå 60p
-AIK
-Örebro
-Göteborg
-Elfsborg
2018-10-20, 15:28
Medlem
MputoMbambas avatar
Fan vad överdrivet med hyllningarna till Labinot. Snacka om att ta sig själva på för stort allvar.

Ska vi hylla ALLA som tidigare varit i klubbarna så fort de går bort? Han var inte ens en ikon, det blir bara urvattnat om vi ska hålla på såhär.
2018-10-20, 15:39
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MputoMbamba
Fan vad överdrivet med hyllningarna till Labinot. Snacka om att ta sig själva på för stort allvar.

Ska vi hylla ALLA som tidigare varit i klubbarna så fort de går bort? Han var inte ens en ikon, det blir bara urvattnat om vi ska hålla på såhär.

Nog var han högt ansedd, och han dog mycket ung. Kan köpa att man gjorde såhär just denna gång, men det får såklart inte gå inflation i det. Omständigheterna spelar dessvärre roll, även fast de inte borde göra det.
2018-10-20, 15:52
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Från sm guld till att inte ens spela europa. Bajens förlorar dna gör sig påmint igen.
Om du är glory hunter så är Bajen inget för dig. Men trenden är god de senaste åren, tippar en femteplats till slut. Bättre än på länge.
2018-10-20, 15:58
Bannlyst
Citat:

Bajen stod på 7-1-0 och 21-10 i målskillnad efter 8 omgångar. En hysteriskt bra start på säsongen, ofta i kombination med flyt och märkliga domslut (vem minns inte ÖSK borta?) och det tror jag nog alla som följer AS såg.

Med en lägre effektivitet framåt och ett försvar som aldrig håller nollan så har de nu 8-4-6 och 28-20 i målskillnad på de 18 senaste. Med samma poängsnitt från omgång 1 så hade de legat 7:a eller 8:a.

Jag vet inte men dig, men personligen har aldrig sett Bajen som en seriös guldkandidat.
2018-10-20, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Bajen stod på 7-1-0 och 21-10 i målskillnad efter 8 omgångar. En hysteriskt bra start på säsongen, ofta i kombination med flyt och märkliga domslut (vem minns inte ÖSK borta?) och det tror jag nog alla som följer AS såg.

Med en lägre effektivitet framåt och ett försvar som aldrig håller nollan så har de nu 8-4-6 och 28-20 i målskillnad på de 18 senaste. Med samma poängsnitt från omgång 1 så hade de legat 7:a eller 8:a.

Jag vet inte men dig, men personligen har aldrig sett Bajen som en seriös guldkandidat.
Gör man en tabell av senaste 10 omgångarna (inkl dagens match) ligger Hammarby 7:a - precis före Örebro.
(Häcken(!) toppar före AIK.
Göteborg näst sist före Trelleborg.)
2018-10-20, 16:27
Avslutad
Vilken skön seger idag. Hammarby bjöd upp till dans och hade den där valpen valt att skjuta istället för att passa så kunde det mycket väl slutat oavgjort.

Känns ganska säkert att det kommer komma in en "stabil" mittback i nästa fönster, Nielsens bedömningsnivå är och kommer alltid förbli en gåta för mig.

Hamad är en av de mest osympatiska människorna som existerar i denna liga, fyfan att du var kapten för detta lag och vad skönt att du aldrig kommer representera den vackraste tröjan som existerar. Resten hatten av, både spelare och speciellt supportrar till Hammarby.
2018-10-20, 16:37
Medlem
Lätt en av de bästa matcherna som spelats i Allsvenskan i år. Vilken intensitet.

Hade inte särskilt stora förhoppningar inför matchen, tidigare år var vi aldrig ens nära. Nu gjorde vi det ganska bra men föll ändå. Trist.
2018-10-20, 16:55
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Bajen kan fortfarande nå 62p
-Kalmar
-Sundsvall
-Häcken
-Östersund

Malmö kan nå 60p
-AIK
-Örebro
-Göteborg
-Elfsborg
Nyckelordet här är ju kan. Östersund och sundsvall borta. Häcken hemma. Hur många poäng blir det där? Kalmar hemma borde ju vara tre poäng annars ser jag inga fler trepoängare. Malmö bör vinna alla, med undantag för gnaget borta kanske även om vi får hoppas på guldfrossa för råttorna. Lägg därtill att både östersund och häcken, som bajen ju ska möta jagar där bakom, har inte superkoll på deras schema däremot men blir ett spännande race.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2018-10-20 kl. 16:58.
2018-10-20, 17:01
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Vilken skön seger idag. Hammarby bjöd upp till dans och hade den där valpen valt att skjuta istället för att passa så kunde det mycket väl slutat oavgjort.

Känns ganska säkert att det kommer komma in en "stabil" mittback i nästa fönster, Nielsens bedömningsnivå är och kommer alltid förbli en gåta för mig.

Hamad är en av de mest osympatiska människorna som existerar i denna liga, fyfan att du var kapten för detta lag och vad skönt att du aldrig kommer representera den vackraste tröjan som existerar. Resten hatten av, både spelare och speciellt supportrar till Hammarby.

Gjorde han något idag? Vad har jag missat?
2018-10-20, 17:03
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Lätt en av de bästa matcherna som spelats i Allsvenskan i år. Vilken intensitet.

Hade inte särskilt stora förhoppningar inför matchen, tidigare år var vi aldrig ens nära. Nu gjorde vi det ganska bra men föll ändå. Trist.

Den var väl bara intensiv? Tycker tvärtom bollbehandlingen var dålig från båda lagen. Vi släpper igenom mff till flera farliga skottlägen i första men räddas av att de skjuter så uselt.

Vi skapar nästintill inget bortsett från straffen och Leos läge. Har definitivt sett bättre matcher i år än denna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in