Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Obduktionsrapporten, som var ocensurerad i domen som jag fick ut, talade också ett tydligare språk än det som tidningarna tryckte om saken.
Var det än värre skador än vad som framkommit via rapporteringen i dansk media
(om det nu ens är möjligt så djävulskt som PM gick åt hennes kropp och som vi redan vet om)?
Angående den kommande dramaserien om fallet som diskuterats en del kring här i tråden
så tycker jag nog själv att man borde väntat med detta nåt år eller så. Det är för nära i tiden
upplever jag det som.
Nu får man lite känslan av
smida medan järnet är varmt tyvärr.
Själva upplägget i serien har jag inga direkta invändningar gentemot, men som sagt, man
kunde gott väntat ett bra tag till innan projektet sjösattes.
Precis innan jag loggade in för att för att sätta detta ovan på pränt så noterade jag att "Sofie"
visst ska ha "förärats" ett erkännande av mordet från herr Madsen.
Då var jag ju ändå inte så fel ute tydligen när jag häromdan skrev att han nog bekänt för
henne, berättat alltsammans.
Det måste ju vara något synnerligen speciellt med henne som får honom att släppa på
tigandet kring det förfärliga dådet och anförtro sig åt henne.
Hon når honom förmodligen bättre än någon annan av alla hans damer. Han tycks ha sån
tillit till henne så att han räknar med att hon finns kvar vid hans sida även om han gör detta
oerhörda och erkänner oförbehållsamt sin illgärning inför henne.
Men är han beredd på att hon låter omvärlden få veta om vad han tillstått inför henne?
Hade han räknat med att det skulle stanna hos henne och inte föras vidare?
Glömde förresten häromdan att hälsa dig välkommen tillbaka efter den halvårslånga ledigheten härifrån. Gör det nu istället.