Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
https://www.facebook.com/ditbt/videos/246859436180835
Låååång intervju med "Sofie" plus att tittarna får ställa frågor! Det här ska bli spännande! Har sett första minuterna, och det verkar faktiskt som att Madsen har erkänt inför Sofie! Men - har hon verkligen hans tillåtelse att berätta det i media, undrar jag då?
EDIT: M
har erkänt för henne! Lyssna -34-33!
EDIT 2: Jag kan inte förstå eller uppfatta vad hon säger från 29:31? Diva kanske kan bättre danska? "Det har jag talat med Peter om, fniss fniss..." Något om vad han skulle säga om hon var för dödsstraff, eller? Det är förresten inte sant att hon inte är sexuellt tilldragen av honom. Jag blev igår beskylld av develi för att inte kunna läsa människor, men det där fnisset och leendet höjda tonläget och kroppsspråket kan jag läsa. Hon är hell over heals in love with him!
EDIT 3: Förstår inte vad hon säger vid -22:20 heller.
Vad är det folk tror pågår, fast det inte gör det?
EDIT 4: Vid -19:40 frågar reportern om Sofie har tänkt på om M kanske vill stycka henne. Sofie svarar, att det har hon frågat M om, men det vill han inte!

Hon säger också att han är ganska liten till växten, så han skulle få ett problem i så fall!
Ja, jag vill också se det. Jag har bara sagt att det är omoraliskt att göra serien. Jag har inte sagt att jag inte vill se den!

Tusen tack. Mycket intressant. Förstod inte allt. Men det jag förstod var mycket vettigt. Det hon säger där och på andra ställen (sammandrag av mig) är, att det är en annan kaliber på de kvinnor som träffar Madsen, än kanske de kvinnor som besökte PL för länge sedan.
Alltså inga unga, sexiga blondiner och mördargroupis. Och så pekar hon på sig själv,- Inte ung, snygg och läcker,- Men jag har en skalle.
Som civilingenjör delar hon och PM samma nördiga intressen. PM kan hantverket och hon själv har de teoretiska kunskaperna. Hon har inte haft kontakt sedan skoltiden med PM. Men hon är ett fan och har följt honom på bloggen. Det var hans förtjänst att hon började jobba som Lokförare pga det hon läste där. Hon fick modet att byta karriär och skita i vad andra tyckte.
Hon säger att ingen människa blir bättre av att isoleras. Då kan vi lika gärna avrätta dem. Men nu har vi inte dödsstraff. Så då får vi behandla dem som människor. Och Madsen har talat om sitt brott med henne.
Jag tror inte att hon är kär i PM. Hon säger att hon inte tycker att han är "hot" (visar med handen att han når henne till skuldran). Han är ju så liten.
Men hon tycker mycket om att tala med PM. Hon tycker att han är intressant och spännande pga sina kunskaper.
"Bergatrollet" ser ut som hans syster. Man kan säga att de har äktenskapstycke. Ja, kanske en sådan hustru Madsen skulle haft. Det räcker ju med att hon sätter sig på honom.
Men Sofie är lyckligt gift med världens bästa man. Obs! inte ordagrant. Utan vad jag uppfattade i sammandrag.
Jag tycker att det är bra att PM träffar både sina manliga vänner (ingen blaska är intresserad av att skriva om dem. Då kan man ju inte insinuera ångande sex,stånk och stön i varje vrå, utan bevis och belägg.) Jag tycker att PM har många vettiga, hederliga och ärliga vänner. Som kan få honom att erkänna. Det kommer nog tror jag. Och det hade nog polisen varit tacksamma för.