2018-10-24, 17:15
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadwood
Väldigt intelligent? Han skriver sämre än en 8-åring. Finns inget på hans fb som vittnar om intelligens. Snarare wt.

Svenska är ju inte modersmålet, eller?
Citera
2018-10-24, 17:32
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokazt
Jag kände GA för några år sedan, då han levde ett stilla familjeliv. Han var lugn, trygg, snäll och precis som vilken svensson som helst, dock väldigt intelligent. Han var absolut inte våldsam på något sätt. Jag har dock tappat kontakten med GA de senaste åren. Jag tror inte ett dugg på att han är inblandad i ett mord.

Jag vet att en lugn, trygg, snäll vanlig Svensson inte är någon motsättning till våld vid ett eller något tillfälle. Din beskrivning är förstås viktig eftersom motsatsen kanske hade vägt lite negativt. Men den person du beskriver är ingen omöjlighet till att reagera (kanske rimligt) på en annan omöjlig persons orimliga beteende. Vi kan inte veta hur dom vi känner reagerar när de t ex blir provocerade eftersom vi i princip aldrig ser det.
Citera
2018-10-24, 17:36
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Jag kände GA för några år sedan, då han levde ett stilla familjeliv. Han var lugn, trygg, snäll och precis som vilken svensson som helst, dock väldigt intelligent. Han var absolut inte våldsam på något sätt. Jag har dock tappat kontakten med GA de senaste åren. Jag tror inte ett dugg på att han är inblandad i ett mord.

Så här kommer mina alternativa teorier, ordnade enligt min sannolikhetsbedömning:

1 GA är oskyldig. TK lämnade GA's lägenhet som han uppger och sedan finns det en uppsjö av teorier om vad som kan ha hänt, inkl telefoner som är påslagna i två dygn. Det som talar för att han är oskyldig, är att hans inlägg på FB är fullständigt normala samt hans lugna personlighet. Han är ingen iskall person, utan helt normal.

2 GA kan möjligen skydda någon närstående som är skyldig, eftersom han inte vill prata om händelsen. Så vem kan han skydda då?
Kan det vara så att någon kom på TK när hon lämnade GA och det uppstod bråk/svartsjuka?
Vad talar då för detta scenario?
-Vare sig GA eller närstående nämnde eller delade TK's försvinnande någon gång på FB. Lite konstigt?
-GA vill inte prata om detaljer med polisen, vilket skulle kunna tyda på att han skyddar någon.
-GA reste till Australien relativt kort tid efter försvinnandet med person X. Dock så verkade allt normalt under vistelsen, samt att han kom ju faktiskt tillbaka till Sverige, så detta talar väl emot att han är skyldig.

Så jag tror absolut inte att GA är skyldig. Möjligtvis indirekt skyldig, genom att hjälpa någon annan att dölja brott.
Jag hoppas för alla parter, att detta får en lösning inom kort.

Så "normal" och lugn och fin kan han ändå inte vara, inte i min värld. Han har ju ändå en rattfylledom på sig. Det är ju ett tecken på att man dricker alldeles för mycket. Eller tog han även den istället för någon annan??

Om han nu skulle "skydda" någon annan, undrar om han då kan tänka sig en ca 12år i fängelse själv.

Vem i hans krets är värt ett sådant skydd?? Något av hans barn? Ex-frun? De bor väl rätt nära?
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2018-10-24 kl. 17:38.
Citera
2018-10-24, 18:03
Medlem
Fast rattfylla behöver ju inte innebära att man dricker ofta och mkt.. Räcker ju med en blöt natt och han valde att ta bilen tidigt på morgonen??!!
Kan Mgm va inblandad i ev drogaffärer? Har för mig att nån sa att han inte hade det så fett? Försåg han TK med just droger? Är det därför han är tyst? Skyddar han nån annan som kan ha gjort det pga drogaffärer?? Och han blivit tvingad att ta hand om kroppen? mkt spekulationer.. men men
Citera
2018-10-24, 18:09
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrgump75
Kan Mgm va inblandad i ev drogaffärer? Har för mig att nån sa att han inte hade det så fett?
Han har rest mer än genomsnittet, han har en ganska dyr bil, han har en kåk för 3-4 miljoner, han har ett eget företag OCH en anställning, så jag skulle spontant inte påstå att han har det dåligt ställt. Men visst, allt kan vara köpt på krita och han kan spela upp varenda krona han lyft i lön, vem vet?
Citera
2018-10-24, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
Han har rest mer än genomsnittet, han har en ganska dyr bil, han har en kåk för 3-4 miljoner, han har ett eget företag OCH en anställning, så jag skulle spontant inte påstå att han har det dåligt ställt. Men visst, allt kan vara köpt på krita och han kan spela upp varenda krona han lyft i lön, vem vet?

Eller köpt för drogpengar..?
Citera
2018-10-24, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deadwood
Väldigt intelligent? Han skriver sämre än en 8-åring. Finns inget på hans fb som vittnar om intelligens. Snarare wt.

Svenska är inte hans modersmål.
Språkkunskaper och intelligens är två helt olika saker.
Citera
2018-10-24, 18:19
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Fast det finns ju absolut ingenting som tyder på det?
Citera
2018-10-24, 18:23
Medlem
Citat:

Han är helt enkelt bara en mycket duktig IT konsult, så det är riktiga, ärliga pengar.
Inget konstigt alls.

Trådar på Flashback är farliga, där någon spekulerar vilt utan någon som helst aning, och som sedan längre fram tolkas som fakta.
Citera
2018-10-24, 18:28
Medlem
NW175s avatar
Citat:

Så här kommer mina alternativa teorier, ordnade enligt min sannolikhetsbedömning:

1 GA är oskyldig. TK lämnade GA's lägenhet som han uppger och sedan finns det en uppsjö av teorier om vad som kan ha hänt, inkl telefoner som är påslagna i två dygn. Det som talar för att han är oskyldig, är att hans inlägg på FB är fullständigt normala samt hans lugna personlighet. Han är ingen iskall person, utan helt normal.

2 GA kan möjligen skydda någon närstående som är skyldig, eftersom han inte vill prata om händelsen. Så vem kan han skydda då?
Kan det vara så att någon kom på TK när hon lämnade GA och det uppstod bråk/svartsjuka?
Vad talar då för detta scenario?
-Vare sig GA eller närstående nämnde eller delade TK's försvinnande någon gång på FB. Lite konstigt?
-GA vill inte prata om detaljer med polisen, vilket skulle kunna tyda på att han skyddar någon.
-GA reste till Australien relativt kort tid efter försvinnandet med person X. Dock så verkade allt normalt under vistelsen, samt att han kom ju faktiskt tillbaka till Sverige, så detta talar väl emot att han är skyldig.

Så jag tror absolut inte att GA är skyldig. Möjligtvis indirekt skyldig, genom att hjälpa någon annan att dölja brott.
Jag hoppas för alla parter, att detta får en lösning inom kort.

Jag har fått samma bild av honom, men ännu längre tillbaka i tiden. Men folk kan ju ändra sig och mörka sidor behöver inte synas.
Citera
2018-10-24, 18:33
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
Häktningsförhandling nummer 3 är väl inte förrän nästa torsdag, eller har jag missat något?

Det stämmer, med reservation för att jag också har missat något.
Citera
2018-10-24, 18:33
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Fast rattfylla behöver ju inte innebära att man dricker ofta och mkt.. Räcker ju med en blöt natt och han valde att ta bilen tidigt på morgonen??!!
Kan Mgm va inblandad i ev drogaffärer? Har för mig att nån sa att han inte hade det så fett? Försåg han TK med just droger? Är det därför han är tyst? Skyddar han nån annan som kan ha gjort det pga drogaffärer?? Och han blivit tvingad att ta hand om kroppen? mkt spekulationer.. men men

En person på nästan 50 år som inte dricker ofta och mycket blir sällan ordentligt stupfull, han har lärt sig sedan ungdomen och vet i regel att det kan vara vanskligt att köra dagen efter om man varit väldigt onykter.

Om han däremot dricker ofta och mycket ökar sannolikheten att han någon gång chansar. De flesta rattfyllor kommer undan straff men den som chansar ofta löper nog större risk att åka fast.

Hur är MGM:s ekonomi? Den som kanske påstod att han inte hade det så fett hade nog bara kommenterat hans företag, men har han inte ett jobb (anställning) också?
Senast redigerad av Dumhetsmuseet 2018-10-24 kl. 18:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in