2018-10-24, 08:09
Medlem
NW175s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
vilket år var TK född? Var hon uppvuxen i Kallhåll eller ditflyttad senare? Gick i samma skola som en TK i Kallhäll på tidigt 90 tal men kan faktiskt inte avgöra på bilder om det är hon.

Vingåker.
Citera
2018-10-24, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Du förstod alltså när hon inte var sanningsenlig och när det hon berättade för dig var helt sant? Hur kan du veta att hon inte överdrev, blandade ihop personer etc för det är så tydligt i tråden att hon ville ha stöd från olika människor och att det kan ha funnits en mängd svartvitt tänk.

Ja, väldigt ofta så förstod jag det. Det var därför jag inte blev helt populär hos henne under vissa perioder.
Citera
2018-10-24, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Du förstod alltså när hon inte var sanningsenlig och när det hon berättade för dig var helt sant? Hur kan du veta att hon inte överdrev, blandade ihop personer etc för det är så tydligt i tråden att hon ville ha stöd från olika människor och att det kan ha funnits en mängd svartvitt tänk.

Precis när hon konsumerade Alkohol.droger.tabletter.en sådan person har en sak i huvudet nästa fix går ALDRIG att lita på
Citera
2018-10-24, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fortunae
Nu är inte tråden överöst med uthängningar till höger och vänster.
Sen tror jag inte alls att det kommer bli det heller även om GA släpps eftersom tråden inte är ny.

Vi famlar förvisso fortfarande en del i blindo men det har redan kommit fram mer nu på ett dygn än vi visste innan.

Ju mer info som kommer fram desto mindre skäl för missuppfattningar och feltolkningar.

Jag tackar både dig och Majorskan för mycket intressant info och hoppas ni och fler med er med insyn hjälper till med det ni kan. Tack 🙏🏻

Jag kände GA för några år sedan, då han levde ett stilla familjeliv. Han var lugn, trygg, snäll och precis som vilken svensson som helst, dock väldigt intelligent. Han var absolut inte våldsam på något sätt. Jag har dock tappat kontakten med GA de senaste åren. Jag tror inte ett dugg på att han är inblandad i ett mord.

Så här kommer mina alternativa teorier, ordnade enligt min sannolikhetsbedömning:

1 GA är oskyldig. TK lämnade GA's lägenhet som han uppger och sedan finns det en uppsjö av teorier om vad som kan ha hänt, inkl telefoner som är påslagna i två dygn. Det som talar för att han är oskyldig, är att hans inlägg på FB är fullständigt normala samt hans lugna personlighet. Han är ingen iskall person, utan helt normal.

2 GA kan möjligen skydda någon närstående som är skyldig, eftersom han inte vill prata om händelsen. Så vem kan han skydda då?
Kan det vara så att någon kom på TK när hon lämnade GA och det uppstod bråk/svartsjuka?
Vad talar då för detta scenario?
-Vare sig GA eller närstående nämnde eller delade TK's försvinnande någon gång på FB. Lite konstigt?
-GA vill inte prata om detaljer med polisen, vilket skulle kunna tyda på att han skyddar någon.
-GA reste till Australien relativt kort tid efter försvinnandet med person X. Dock så verkade allt normalt under vistelsen, samt att han kom ju faktiskt tillbaka till Sverige, så detta talar väl emot att han är skyldig.

Så jag tror absolut inte att GA är skyldig. Möjligtvis indirekt skyldig, genom att hjälpa någon annan att dölja brott.
Jag hoppas för alla parter, att detta får en lösning inom kort.
Citera
2018-10-24, 15:57
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokazt
Jag kände GA för några år sedan, då han levde ett stilla familjeliv. Han var lugn, trygg, snäll och precis som vilken svensson som helst, dock väldigt intelligent. Han var absolut inte våldsam på något sätt. Jag har dock tappat kontakten med GA de senaste åren. Jag tror inte ett dugg på att han är inblandad i ett mord.

Så här kommer mina alternativa teorier, ordnade enligt min sannolikhetsbedömning:

1 GA är oskyldig. TK lämnade GA's lägenhet som han uppger och sedan finns det en uppsjö av teorier om vad som kan ha hänt, inkl telefoner som är påslagna i två dygn. Det som talar för att han är oskyldig, är att hans inlägg på FB är fullständigt normala samt hans lugna personlighet. Han är ingen iskall person, utan helt normal.

2 GA kan möjligen skydda någon närstående som är skyldig, eftersom han inte vill prata om händelsen. Så vem kan han skydda då?
Kan det vara så att någon kom på TK när hon lämnade GA och det uppstod bråk/svartsjuka?
-Vare sig GA eller närstående nämnde eller delade TK's försvinnande någon gång på FB. Lite konstigt?
-GA vill inte prata om detaljer med polisen, vilket skulle kunna tyda på att han skyddar någon.
-GA reste till Australien relativt kort tid efter försvinnandet med person X. Dock så verkade allt normalt under vistelsen, samt att han kom ju faktiskt tillbaka till Sverige, så detta talar väl emot att han är skyldig.

Så jag tror absolut inte att GA är skyldig. Möjligtvis indirekt skyldig, genom att hjälpa någon annan att dölja brott.

Vet ingenting i det här fallet men det finns säkert många till synes välordnade människor som hamnar inför rättvisan.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/carolinefallet

Att inte prata, skulle det kunna ha en koppling till rätten att tiga för att det man säger kan vändas emot en? Kanske mer sådan tradition i andra länder än Sverige?
Citera
2018-10-24, 16:04
Medlem
Hur länge blev han häktad denna gång?
Citera
2018-10-24, 16:12
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
GA kan möjligen skydda någon närstående som är skyldig, eftersom han inte vill prata om händelsen. Så vem kan han skydda då?
De enda som enligt all svartsjukelogik skulle kunna ha synpunkter på hennes besök är Tess pojkvän eller MGMs särbo. MGM skulle knappast skydda någon nuvarande eller f.d. pojkvän som skadade eller mördade Tess och MGMs särbo låg sannolikt hemma och sov i samma hus som sina barn, ett par mil därifrån, så jag har svårt att se detta som ett möjligt scenario.

Intressant dock att äntligen få höra lite om MGM och hans personlighet, så tack för den informationen.
Citera
2018-10-24, 16:16
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gasbonden
Häktningsförhandling nummer 3 är väl inte förrän nästa torsdag, eller har jag missat något?
Citera
2018-10-24, 16:25
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:

Tack. Och äntligen har vi fått ett första inlägg från någon dom kände GA. Har du lust att lite närmare beskriva hur du kände honom. Intressant att veta hur nära bekanta ni var, när man ska värdera att han var /är en "lugn, trygg och snäll kille".

Det här med att han kanske skyddar någon närstående, den tanken har har även jag haft. Men ändå, för att ta livet av någon krävs det lite mer än en otrhetsaffär eller taskigt beteende. För normala människor krävs det nog att man själv är hotad för att så ska ske. Självklart kan olyckor hända, men sätter man sig i den sits som GA verkar sitta i nu om det var en olycka! Utifrån Det lilla vi vet om GA, så verkar han just så som du beskriver honom. Han kan inte vara någon dumbom med tanke på alla hans arbetsbefattningar och allmänt uppskattad vad jag förstår.

Sen känner man ingen människa fullt ut, inte äns om man varit gifta länge eller varit vänner i många år. Det finns alltid något vi inte vet om dom som vi "känner". Olika former av sexuell karaktär kan vara av intresse. Finns någon av dom inblandade på sajter just för detta? Mer information behövs för att tråden ska gå framåt.
Citera
2018-10-24, 16:27
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gasbonden

Åtal ska vara väckt senast 1 november.
Citera
2018-10-24, 16:27
Medlem
Citat:

Det kan vara så att han inte är skyldig till själva mordet, det vet vi inte än, men som det gamla ordspråket brukar säga "i de lugnaste vatten". Intelligens är dessutom ett plus om man mördat någon, många psykopater är intelligenta och väldigt beräknande.

Tänker även på mordfallet (som skedde nyligen) i usa där en familjefar som verkade vara helylle dödade sin fru och sina småbarn.
Men det betyder självklart inte att GA är skyldig!

T nämnde i det sista fb-inlägget något om att hon "aldrig avslöjar privata detaljer."
Kan GA vara inblandad i det? Eller handlar det om något helt annat. Jag vet att det handlar i stora hela om något annat men tänkte ändå om GA kan vara inblandad i det på nåt sätt.
Senast redigerad av Aileen 2018-10-24 kl. 16:39. Anledning: korrigering
Citera
2018-10-24, 16:58
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Jag kände GA för några år sedan, då han levde ett stilla familjeliv. Han var lugn, trygg, snäll och precis som vilken svensson som helst, dock väldigt intelligent.

Väldigt intelligent? Han skriver sämre än en 8-åring. Finns inget på hans fb som vittnar om intelligens. Snarare wt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in