Citat:
Ursprungligen postat av
Fortunae
Nu är inte tråden överöst med uthängningar till höger och vänster.
Sen tror jag inte alls att det kommer bli det heller även om GA släpps eftersom tråden inte är ny.
Vi famlar förvisso fortfarande en del i blindo men det har redan kommit fram mer nu på ett dygn än vi visste innan.
Ju mer info som kommer fram desto mindre skäl för missuppfattningar och feltolkningar.
Jag tackar både dig och Majorskan för mycket intressant info och hoppas ni och fler med er med insyn hjälper till med det ni kan. Tack 🙏🏻
Jag kände GA för några år sedan, då han levde ett stilla familjeliv. Han var lugn, trygg, snäll och precis som vilken svensson som helst, dock väldigt intelligent. Han var absolut inte våldsam på något sätt. Jag har dock tappat kontakten med GA de senaste åren. Jag tror inte ett dugg på att han är inblandad i ett mord.
Så här kommer mina alternativa teorier, ordnade enligt min sannolikhetsbedömning:
1 GA är oskyldig. TK lämnade GA's lägenhet som han uppger och sedan finns det en uppsjö av teorier om vad som kan ha hänt, inkl telefoner som är påslagna i två dygn. Det som talar för att han är oskyldig, är att hans inlägg på FB är fullständigt normala samt hans lugna personlighet. Han är ingen iskall person, utan helt normal.
2 GA kan möjligen skydda någon närstående som är skyldig, eftersom han inte vill prata om händelsen. Så vem kan han skydda då?
Kan det vara så att någon kom på TK när hon lämnade GA och det uppstod bråk/svartsjuka?
Vad talar då för detta scenario?
-Vare sig GA eller närstående nämnde eller delade TK's försvinnande någon gång på FB. Lite konstigt?
-GA vill inte prata om detaljer med polisen, vilket skulle kunna tyda på att han skyddar någon.
-GA reste till Australien relativt kort tid efter försvinnandet med person X. Dock så verkade allt normalt under vistelsen, samt att han kom ju faktiskt tillbaka till Sverige, så detta talar väl emot att han är skyldig.
Så jag tror absolut inte att GA är skyldig. Möjligtvis indirekt skyldig, genom att hjälpa någon annan att dölja brott.
Jag hoppas för alla parter, att detta får en lösning inom kort.