Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-29, 09:12
  #733
Medlem
sashafierceyonces avatar
Video från deras begravning

https://www.facebook.com/34035047949...2554952630575/
Citera
2018-09-30, 10:34
  #734
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Tack för svar. Jag har studerat kartor över området (kartor är dock inte min starka sida) och tycker mig se att detta oförståeliga och obeskrivligt sorgliga hänt i närheten av där jag varit i barndomen. Hur kunde detta ske? Ofattbart...

Är inte alls bekant med området
Håller helt med dig att det är
så obeskrivligt och sorgsligt att man saknar
ord.
Citera
2018-10-08, 18:35
  #735
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Oerhört tragiskt fall detta. På 70-talet hade mina föräldrar bekanta som jag förstått bodde i en lägenhet på Smyckegatan. Vi reste dit vid födelsedagar bl.a. vill jag minnas. Jag har för mig att området var lite ”risigt” då men kan förstås minnas fel. När jag senast var i kontakt med en av personerna (som bodde där som liten) sa hen att några våningsplan på lägenhetshusen tagits bort och att husen restaurerats. Denna renovering ska ha skett för flertalet år sedan nu. Bodde den morddrabbade familjen på Smyckegatan?

Ja, Smyckedagatan hände det på. Jag tycker lägenheterna är i helt okej skick med varierade hyresgäster! 3våningar+bottenplan.
__________________
Senast redigerad av Onlyherefordis 2018-10-08 kl. 18:35. Anledning: Skrivit fel
Citera
2018-10-12, 13:55
  #736
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyherefordis
Ja, Smyckedagatan hände det på. Jag tycker lägenheterna är i helt okej skick med varierade hyresgäster! 3våningar+bottenplan.

Även jag gillar området Björkhöjdsgatan-Smyckegatan, annars så hade jag inte bott kvar här. Det byggdes 1966-1968, helrenoverades 1989-1995 och fick då samlingsnamnet Smyckeparken. Området, husen och lägenheterna fick ett helt nytt utseende efter renoveringen.

Passerade Smyckegatan 28 igår, torsdag. Avspärrningsbanden runt uteplatsen, gosedjuren och hälsningarna är kvar.
Citera
2018-10-14, 13:08
  #737
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyherefordis
Ja, Smyckedagatan hände det på. Jag tycker lägenheterna är i helt okej skick med varierade hyresgäster! 3våningar+bottenplan.

Tack för att du tagit dig tid till att svara och förklara!
Citera
2018-10-14, 13:29
  #738
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godanli
Även jag gillar området Björkhöjdsgatan-Smyckegatan, annars så hade jag inte bott kvar här. Det byggdes 1966-1968, helrenoverades 1989-1995 och fick då samlingsnamnet Smyckeparken. Området, husen och lägenheterna fick ett helt nytt utseende efter renoveringen.

Passerade Smyckegatan 28 igår, torsdag. Avspärrningsbanden runt uteplatsen, gosedjuren och hälsningarna är kvar.

Tack för denna information. Då stämmer det jag fått berättat för mig att omfattande renoveringar gjorts i området, vad jag förstår?

Avspärrningsband, gosedjur och hälsningar finns ännu kvar vid bostaden?

Detta fall berör mig djupt, trots att jag inte bor eller känner någon i området idag. Som barn var jag dock på lyckliga tillställningar på Smyckegatan. Nu är en mor och två barn mördade där. Livet är... outgrundligt.
Citera
2018-10-14, 13:35
  #739
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taalika
Är inte alls bekant med området
Håller helt med dig att det är
så obeskrivligt och sorgsligt att man saknar
ord.

Ja, orden fattas mig också när jag ska försöka att genuint beskriva hur vetskapen om och tankarna kring händelsen upplevs. Hur ska de nära anhöriga klara av att uthärda vardagen?
Citera
2018-10-23, 03:06
  #740
Medlem
0.999...s avatar
Ville man inte förlänga tiden för psykundersökning fram tills den 22 oktober? Rimligtvis borde det så dyka upp något i veckan.
Citera
2018-10-24, 10:18
  #741
Medlem
Stupido86s avatar
Någon som kan komma förbi betalväggen och citera mer?
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...aId=1.10142314

Citat:
Pappan dödade sin familj – är psykiskt sjuk.

Pappan i 40-årsåldern sitter häktad misstänkt för att ha mördat sin fru och sina två små barn.
I samband med att han häktades beslutades det att han skulle genomgå en rättspsykiatrisk undersökning. Nu har svaret på den kommit.
Citera
2018-10-24, 12:13
  #742
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Någon som kan komma förbi betalväggen och citera mer?
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...aId=1.10142314


Från artikeln i GP, varsågod:

Tidigt en söndagsmorgon i början av september ringde en man till polisen och sa att han dödat sin familj.

När polisen kom till bostaden i Tynnered hittade de en död kvinna och två döda barn.

Även mannen fanns kvar i bostaden och han kunde gripas misstänkt för att ha dödat sin fru och två små barn.

Mannen sitter nu häktad på sannolika skäl misstänkt för de tre morden.

– Han medger och vidgår att han bragt sin fru och sina barn om livet, sa advokat Johan Niklasson under häktningsförhandlingen. Han ersatte tillfälligt Tapio Kannianinen som egentligen är pappans advokat.

Pappan har dock valt att inte ta ställning till rubriceringen.

"Mår uppenbart inte bra"
Enligt uppgifter i häktningsframställan förvarades den misstänkte pappan inom rättspsykiatrin. Kammaråklagare Helena Treiberg Claeson berättade då att hon begärt att tingsrätten ska inhämta en rättspsykiatrisk undersökning, något de senare också beslutade om.

– Då förstår man kanske vad som ligger bakom. Det vet vi ju inte men han mår uppenbart inte bra. Det är något som hänt, har Helena Treiberg Claeson sagt.

Nu har yttrandet från Rättsmedicinalverket kommit. Denna utredning har visat att pappan begått de misstänkta gärningarna under påverkan av en allvarlig psykisk störning och att han lider av en allvarlig psykisk störning.

Rättsmedicinalverket skriver i utlåtandet att mannen "till följd av sitt psykiska tillstånd och personliga förhållanden i övrigt har behov av psykiatrisk vård som är förenad med frihetsberövande och annat tvång". Vidare konstateras det att det finns medicinska förutsättningar att överlämna pappan till rättspsykiatrisk vård.

Sekretess
Slutligen konstateras det i det rättspsykiatriska utlåtandet att det till följd av den psykiska störningen finns risk för återfall i brottslighet av allvarligt slag.

Handlingen är belagd med sekretess så ytterligare information om vad som framkommit under denna undersökning är oklart.
Citera
2018-10-24, 15:49
  #743
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Från artikeln i GP, varsågod:

Tidigt en söndagsmorgon i början av september ringde en man till polisen och sa att han dödat sin familj.

När polisen kom till bostaden i Tynnered hittade de en död kvinna och två döda barn.

Även mannen fanns kvar i bostaden och han kunde gripas misstänkt för att ha dödat sin fru och två små barn.

Mannen sitter nu häktad på sannolika skäl misstänkt för de tre morden.

– Han medger och vidgår att han bragt sin fru och sina barn om livet, sa advokat Johan Niklasson under häktningsförhandlingen. Han ersatte tillfälligt Tapio Kannianinen som egentligen är pappans advokat.

Pappan har dock valt att inte ta ställning till rubriceringen.

"Mår uppenbart inte bra"
Enligt uppgifter i häktningsframställan förvarades den misstänkte pappan inom rättspsykiatrin. Kammaråklagare Helena Treiberg Claeson berättade då att hon begärt att tingsrätten ska inhämta en rättspsykiatrisk undersökning, något de senare också beslutade om.

– Då förstår man kanske vad som ligger bakom. Det vet vi ju inte men han mår uppenbart inte bra. Det är något som hänt, har Helena Treiberg Claeson sagt.

Nu har yttrandet från Rättsmedicinalverket kommit. Denna utredning har visat att pappan begått de misstänkta gärningarna under påverkan av en allvarlig psykisk störning och att han lider av en allvarlig psykisk störning.

Rättsmedicinalverket skriver i utlåtandet att mannen "till följd av sitt psykiska tillstånd och personliga förhållanden i övrigt har behov av psykiatrisk vård som är förenad med frihetsberövande och annat tvång". Vidare konstateras det att det finns medicinska förutsättningar att överlämna pappan till rättspsykiatrisk vård.

Sekretess
Slutligen konstateras det i det rättspsykiatriska utlåtandet att det till följd av den psykiska störningen finns risk för återfall i brottslighet av allvarligt slag.

Handlingen är belagd med sekretess så ytterligare information om vad som framkommit under denna undersökning är oklart.
Psykos?
Citera
2018-10-25, 03:08
  #744
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Från artikeln i GP, varsågod:

Tidigt en söndagsmorgon i början av september ringde en man till polisen och sa att han dödat sin familj.

När polisen kom till bostaden i Tynnered hittade de en död kvinna och två döda barn.

Även mannen fanns kvar i bostaden och han kunde gripas misstänkt för att ha dödat sin fru och två små barn.

Mannen sitter nu häktad på sannolika skäl misstänkt för de tre morden.

– Han medger och vidgår att han bragt sin fru och sina barn om livet, sa advokat Johan Niklasson under häktningsförhandlingen. Han ersatte tillfälligt Tapio Kannianinen som egentligen är pappans advokat.

Pappan har dock valt att inte ta ställning till rubriceringen.

"Mår uppenbart inte bra"
Enligt uppgifter i häktningsframställan förvarades den misstänkte pappan inom rättspsykiatrin. Kammaråklagare Helena Treiberg Claeson berättade då att hon begärt att tingsrätten ska inhämta en rättspsykiatrisk undersökning, något de senare också beslutade om.

– Då förstår man kanske vad som ligger bakom. Det vet vi ju inte men han mår uppenbart inte bra. Det är något som hänt, har Helena Treiberg Claeson sagt.

Nu har yttrandet från Rättsmedicinalverket kommit. Denna utredning har visat att pappan begått de misstänkta gärningarna under påverkan av en allvarlig psykisk störning och att han lider av en allvarlig psykisk störning.

Rättsmedicinalverket skriver i utlåtandet att mannen "till följd av sitt psykiska tillstånd och personliga förhållanden i övrigt har behov av psykiatrisk vård som är förenad med frihetsberövande och annat tvång". Vidare konstateras det att det finns medicinska förutsättningar att överlämna pappan till rättspsykiatrisk vård.

Sekretess
Slutligen konstateras det i det rättspsykiatriska utlåtandet att det till följd av den psykiska störningen finns risk för återfall i brottslighet av allvarligt slag.

Handlingen är belagd med sekretess så ytterligare information om vad som framkommit under denna undersökning är oklart.

Tack för delning av artikeln!

Jag tycker att det som framgår av utlåtandet från Rättsmedicinalverket tyder på att GM är psykotisk eller befinner sig i ett psykosliknande tillstånd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback