2018-09-06, 16:05
Medlem
Anstaltslivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Snälla läs innan du kommenterar, dumt att skapa onödig förvirring. För övrigt är det inte två pojkar utan en pojke och en dotter, om det i din värld har någon betydelse så håll dig till de fakta vi vet.

Jag hade fel ang barnens kön ber om ursäkt men poängen är att det kan inte vara ett hedersmord för 2 så små barn är inblandade samt mamman. Precis som jag & nantale m,m skrivit tidigare här i tråden. .
Senast redigerad av Anstaltslivet 2018-09-06 kl. 16:08.
Citera
2018-09-06, 16:12
Medlem
Anstaltslivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Förstår du inte första meningen? Jag tror INTE att det rör sig om hedersmord i den bemärkelsen att det finns ett yttre tryck från släktingar att upprätta sin förlorade heder. Däremot verkar vissa män även mörda barnen när de vill ”straffa kvinnan” för något som kränker deras egon. Dessa män verkar se sin familj som ägodelar som de har rätt att mörda. För mig är denne man en usel människa och extra patetisk att han inte klarade att begå självmord.

Var hittar du din information, Länka några exempel där det hänt under ”hedersmord” nu tack
Citera
2018-09-06, 16:14
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag förstår att det spekuleras i att pappan blev förstörd över att mamman skulle få ensam vårdnad i en skilsmässa. Betänk att om så vore fallet och han älskar sina barn så mycket hade han enbart dödad sin fru. Hon var den som ville ta barnen som då skulle utlöst denna upplevelse av svek och vrede. Den ilska skulle varit fokuserad mot henne.
Att barnen följde med henne i döden tyder snarare på att han var arg på allihop och ville inte ha dem i sitt liv längre. Det var säkerligen därför han och frun angav i sin skilsmässoansökan att de vill att frun ska ha ensam vårdnad.

Sedan kommer stora tjocka släkten efter 2 dagar och säger till mannen att de måste rädda äktenskapet och lämnar kvinnan samt barnen där den natten (enligt uppgifter som framkommit i tråden). Mannen, som hade fått nog av familjen och trott att de skulle skiljas och hon ta hand om barnen, blir återigen "fast och kvävd" av dem. Han får panik över att släkten tvingar dem att hålla ihop (vissa kulturer gör tyvärr så, de vägrar acceptera skilsmässa) och väljer att ta saken i egna händer, för gott.
Min teori.

Visst kan det vara så. Det kan vara lite av varje.
Dock är ju inte riktigt morden på barnen indikation på att han inte ville ha dem, då det snabbt torde stå klart för en blivande ”hustrumördare” att han därmed sumpar alla chanser att hans barn ska tycka ngt vidare om honom i framtiden. Att döda barnen är nog bara indikativt på att han anser dem förlorade som sina — först och sist. Han hade ju själv tänkt följa efter också, vilket är logiskt men kanske svårare än han hade hoppats.

Vad spårvagnsföraren hellre hade ägnat sig åt än familjelivet får man kanske också fråga sig.

Jag skulle tro de kom ”på kant med varandra” och han blev utkastad. Och det ena ledde till det andra. Separationer blir inte sällan otrevliga... vilket brukar leda till att mamman får ensam vårdnad. Och pappan upplever sig berövad sina barn för all framtid. Upplevelsen av slutgiltighet är säkert av betydelse.

Men varianter är förstås möjliga.

Men man ska vara på ordentligt dåligt humör för att göra nåt sånt där. Det räcker inte med ilsken i största allmänhet.

Ville han bort från familjelivet lite sådär så skulle jag ju kolla in någon chartersajt med resor till Goa eller Thailand eller främlingslegionens kontor i Marseille. Eller ta jobb som hjortronplockare bakom Enare. Eller höra om det fanns platser kvar för resan till Mars. Att mörda alla och ringa polisen känns som det kommer lite längre ner på listan. Men det är jag.
Senast redigerad av Lonnrot 2018-09-06 kl. 16:19.
Citera
2018-09-06, 16:17
Medlem
Han kansske var kär i en annan kvinna och visste att de inte kunde leva tillsammans om släkten tvingade kvar honom i äktenskapet.

Nu kan han definitivt inte leva med någon förutom kompisarna på fängelset.
Citera
2018-09-06, 16:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ping123
Precis som jag misstänkte, det står på Aftonbladet att han hade lämnat in skiljmässa ansökan några dagar innan dådet.

Kvällen innan dådet var fruns familj/släktingar över dem och pratade med make och fru.
Många av er på flashback som inte har mycket erfarenhet av denna typen av skillsmässa kan tro att hennes släkt var bara där för att tala dem till rätta.

Jag tror anledningen till att han begick dådet är för att. Fruns släkt hotadr honom att han inte kan skiljas bara så där. Eller om du nu vill lämna henne så får du aldrig mer träffa dina barn hon ska ha ensam vårdnad och du ska betala underhåll. Dessutom blir det även andra kosntnader från skiljsmässan osv.

Han kände att han blev hotad samtidigt att han inte kanske skulle se sina barn igen. Frun och hennes familj skulle få barnen att hata pappan som var så ond osv. Samtidigt vill han inte betala så mycket pengar då gör han detta efter att hennes släktigar gått hem och familjen har lagt sig.
Var står det att HAN lämnat in en skilsmässoansökan?
Citera
2018-09-06, 16:39
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Han skulle tagit slut på sig själv, om jag nu ska tycka något.
Låtit frun och barnen vara i livet.
Så sorgligt.
Citera
2018-09-06, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ying-CreUyang
Han skulle tagit slut på sig själv, om jag nu ska tycka något.
Låtit frun och barnen vara i livet.
Så sorgligt.
Människor som av en eller annan orsak hamnar i kris, bör få rask och professionell hjälp för att inte i desperation ta livet av sig själv -eller av andra.

Men du tycker att han borde tagit livet av sig?
Och låtit sina barn få växa upp utan pappa?
Bara för att han hamnade i en kris?
En kris som som kunnat hävas, även om det tagit tid.
Citera
2018-09-06, 16:56
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Jag kan inte uttala mig om hans kris eller varför han gjorde som han gjorde. Jag tycker han skulle tagit sitt eget liv.
Man dödar inte sina barn!
Citera
2018-09-06, 17:03
Medlem
FarbrorBerits avatar
Eller så var det helt enkelt en psykopat som valde att strypa frugan och dränka barnen, för att det var hans rätt.
Citera
2018-09-06, 17:05
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Visst kan det vara så. Det kan vara lite av varje.
Dock är ju inte riktigt morden på barnen indikation på att han inte ville ha dem, då det snabbt torde stå klart för en blivande ”hustrumördare” att han därmed sumpar alla chanser att hans barn ska tycka ngt vidare om honom i framtiden. Att döda barnen är nog bara indikativt på att han anser dem förlorade som sina — först och sist. Han hade ju själv tänkt följa efter också, vilket är logiskt men kanske svårare än han hade hoppats.

Vad spårvagnsföraren hellre hade ägnat sig åt än familjelivet får man kanske också fråga sig.

Jag skulle tro de kom ”på kant med varandra” och han blev utkastad. Och det ena ledde till det andra. Separationer blir inte sällan otrevliga... vilket brukar leda till att mamman får ensam vårdnad. Och pappan upplever sig berövad sina barn för all framtid. Upplevelsen av slutgiltighet är säkert av betydelse.

Men varianter är förstås möjliga.

Men man ska vara på ordentligt dåligt humör för att göra nåt sånt där. Det räcker inte med ilsken i största allmänhet.

Ville han bort från familjelivet lite sådär så skulle jag ju kolla in någon chartersajt med resor till Goa eller Thailand eller främlingslegionens kontor i Marseille. Eller ta jobb som hjortronplockare bakom Enare. Eller höra om det fanns platser kvar för resan till Mars. Att mörda alla och ringa polisen känns som det kommer lite längre ner på listan. Men det är jag.

Min teori baserar sig på om uppgifterna stämmer, angående att de skulle skiljas men att släkten var där den dagen och sade till dem att lappa ihop det samt lämnade fru och barn hos mannen igen.

Det verkar ju inte som en man som varit upprörd över att frun ville skiljas, i så fall skulle släkten agerande bara glatt honom, tänker jag? De hjälper honom att utöva kontroll på kvinnan så att säga och de hade försökt igen. Kvinnan torde haft svårt att gå emot sin släkt och skulle nog lyda dem. Min hypotes är därför att han inte var glad över den nya vändning med att skilsmässan inte blir av. Detta baserar jag till stor del på grund av kunskaper om vissa kulturer där släkt (och/eller något i det gifta paret) inte kan acceptera skilsmässa.

Eller hur får du ihop att han ville ha skilsmässa och som det verkar båda parter kryssade i rutan om att frun ska ha ensam vårdnad och inget händer på 2 dagar efter det?

Han dödar dem inte förrän direkt efter släktens besök där kvinna och barnen tydligen återlämnas till hans hem och han "ombeds" hålla ihop sitt äktenskap? Först då ser han rött och börjar döda när släkten åkt hem till sig.
Senast redigerad av Rosamund 2018-09-06 kl. 17:09.
Citera
2018-09-06, 17:15
Medlem
ying-CreUyangs avatar
Tror på diagnos, psykopat
Citera
2018-09-06, 17:39
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Min teori baserar sig på om uppgifterna stämmer, angående att de skulle skiljas men att släkten var där den dagen och sade till dem att lappa ihop det samt lämnade fru och barn hos mannen igen.

Det verkar ju inte som en man som varit upprörd över att frun ville skiljas, i så fall skulle släkten agerande bara glatt honom, tänker jag? De hjälper honom att utöva kontroll på kvinnan så att säga och de hade försökt igen. Kvinnan torde haft svårt att gå emot sin släkt och skulle nog lyda dem. Min hypotes är därför att han inte var glad över den nya vändning med att skilsmässan inte blir av. Detta baserar jag till stor del på grund av kunskaper om vissa kulturer där släkt (och/eller något i det gifta paret) inte kan acceptera skilsmässa.

Eller hur får du ihop att han ville ha skilsmässa och som det verkar båda parter kryssade i rutan om att frun ska ha ensam vårdnad och inget händer på 2 dagar efter det?

Han dödar dem inte förrän direkt efter släktens besök där kvinna och barnen tydligen återlämnas till hans hem och han "ombeds" hålla ihop sitt äktenskap? Först då ser han rött och börjar döda när släkten åkt hem till sig.

Vi vet inget om det där. Mannens anhöriga kan ha varit där för att höra sig för om vårdnaden inte kunde vara gemensam. Men fått nej. Varpå mannen fått lov till en sista natt med barnen.

Jag har svårt att tro att det skulle finnas enstämmiga och tillförlitliga uppgifter i detta läge om vad som timat. Vänta och se.

Det där med att män och deras släktingar från andra planeter gärna eller ogärna lämnar bort sina barn för att uppfostras som främmande varelser tror du nog inte på själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in