2018-10-23, 18:48
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Nu när det äntligen (och troligen väldigt tillfälligt) är lite lugn i tråden igen, ploppar ny information upp. Tack för det SadEyes och Majorskan.

Den nya informationen öppnar ju en del andra skrymslen och vrår där en potentiell GM kan finnas. I den situation Tess befann sig i mot slutet är det stor risk att man drar på sig skulder och både vänner och ovänner man inte vill ha. Man hamnar lätt i sällskap där ett människoliv inte är värt något om det ställs mot pengar eller tjafs.

Jag säger inte att det gör den häktade skyldig eller oskyldig, utan bara att just den här typen av information gör att man lite mer förstår hur livet såg ut och vilka risker som fanns för Tess.
Citera
2018-10-23, 18:53
Medlem
Tänk om det MGM säger är sant? Hon var hos honom men han har inte dödat henne. Hon kanske drog vidare med någon efteråt. Stackars flicka, hon verkar ha haft det jobbigt sin sista tid. Måtte nu bara rätt person ställas inför rätta och dömas.
Citera
2018-10-23, 19:00
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fortunae
Hittade denna http://www.vagbrytarenstockholm.se/hittasandarna/sverige/index.htm men jag har bara min telefon och när jag klickar på kartorna blir bilden så liten.
Någon annan som har dator som vill pröva?
Jag kikade lite och det finns många master om man koncentrerar sig på områdena kring Nancys, MGMs bostad och Tess bostad. Nu är jag ingen tekniker, så jag vet inte exakt hur och när en mobiltelefon byter från en mast till en annan, men som lekman tycker jag att det borde vara ganska lätt att följa den väg som mobiltelefonen har tagit.
Citera
2018-10-23, 19:03
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luna1608
Tänk om det MGM säger är sant? Hon var hos honom men han har inte dödat henne. Hon kanske drog vidare med någon efteråt.
Jag känner mig lite säkrare efter omhäktningen, där åklagaren fick igenom sannolika skäl. Innan dess var jag rädd att de inte hade mer än att hon hade umgåtts med honom samma kväll, men det måste finnas mer än så nu.
Citera
2018-10-23, 19:21
Medlem
Ja, vad vet man. Han kanske bara hållit tyst för att han inte vill komma i rullorna som knarkare. Hon kanske dog av överdos, och att han dumpade henne för att slippa allt som skett nu.

Jag vet inte vad jag tror längre.
Citera
2018-10-23, 19:33
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
Ja, vad vet man. Han kanske bara hållit tyst för att han inte vill komma i rullorna som knarkare. Hon kanske dog av överdos, och att han dumpade henne för att slippa allt som skett nu.

Jag vet inte vad jag tror längre.
Sett till det vi nu vet, är det ju inte helt osannolikt att något i hennes kropp inte orkade längre. Däremot har jag svårt att se att någon skulle vara så korkad i det läget att den gör sig av med kroppen istället för att vara helt öppen med vad som hänt, men världen är ju som den är och människor är ju som de är, så visst kan MGM vara så urbota stendum.
Citera
2018-10-23, 19:38
Medlem
Hello Majorskan52..., it's Lee here, the person you accused of being the killer of Tess.
For your information, the last time I saw Tess was in Jakobsburg centrum , one or 2 days before me and my 2 children flew out of Bromma airport to England .... We hugged and kissed on the cheek...
Anyone who genuinely knew Tess knows she was a volatile person... In drink she was unpredictable, and one night, 3 or 4 years ago she got drunk during my time with my children, fell asleep in my daughters bed, used foul language when I asked her to leave... And sat on the floor like a child and refused to go home.... I picked her up, put her.on the grass outside and said goodnight.
I never raised a hand against this woman... And now I have the police calling me for an interview... Which I'm happy to give.
My children's friends parents have read this thread.... And I've had many phone calls ... Mostly down to you spreading lies, and thinking it's ok to write personal stuff about people you don't even know..
I don't expect an apology... I doubt if your the kind of person who knows what one is... But realize what you can do to someone's life with your mindless posting..
Citera
2018-10-23, 19:40
Medlem
Fortunaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
Jag kikade lite och det finns många master om man koncentrerar sig på områdena kring Nancys, MGMs bostad och Tess bostad. Nu är jag ingen tekniker, så jag vet inte exakt hur och när en mobiltelefon byter från en mast till en annan, men som lekman tycker jag att det borde vara ganska lätt att följa den väg som mobiltelefonen har tagit.

Perfekt tack 🙏🏻
Läste här nu precis att hon som jag tydde det, börjat skjuta i sig.
Då har man gått rätt långt och det är inte längre bara tal om att hon kanske har varit otrevlig och fått stryk på fyllan.
Skulder till fel människor m.m., man kan bli mördad för ingenting.
Det räcker att någon får för sig att hon har blåst dem även om hon inte gjort det, så kan det vara kört.
(Min sons far var narkoman och han levde på lånad tid de åren han fick leva)
Telefonen kan ge mer svar än bara sista plats, telefonlistor, filmer, kort allt sånt som man inte kan få fram av bara sim-kortet.
Citera
2018-10-23, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee-S
Hello Majorskan52..., it's Lee here, the person you accused of being the killer of Tess.
For your information, the last time I saw Tess was in Jakobsburg centrum , one or 2 days before me and my 2 children flew out of Bromma airport to England .... We hugged and kissed on the cheek...
Anyone who genuinely knew Tess knows she was a volatile person... In drink she was unpredictable, and one night, 3 or 4 years ago she got drunk during my time with my children, fell asleep in my daughters bed, used foul language when I asked her to leave... And sat on the floor like a child and refused to go home.... I picked her up, put her.on the grass outside and said goodnight.
I never raised a hand against this woman... And now I have the police calling me for an interview... Which I'm happy to give.
My children's friends parents have read this thread.... And I've had many phone calls ... Mostly down to you spreading lies, and thinking it's ok to write personal stuff about people you don't even know..
I don't expect an apology... I doubt if your the kind of person who knows what one is... But realize what you can do to someone's life with your mindless posting..

Jag gjorde som alla andra här, och spånade kring de vi visste att hon haft kontakt med, och då hon berättade för mig om när du kastade ut henne den natten hon somnade i ditt barns säng, så vet nog du också att jag vet en hel del om er relation. Så nej, jag tänker inte be om ursäkt. Jag, precis som alla andra, ville få fram information som kunde leda till att hon hittades.

Det du gjorde mot henne under er tid var helt förkastligt, och jag såg blåmärkena på hennes arm t ex efter att hon slets ut i hår och arm av dig.

Det jag delade om dig hade du lagt upp offentligt på Facebook. Det får du fundera på själv varför du gjort.

Jag kommer inte svara dig mer, men jag hoppas att du får stöd i detta och i ditt mående generellt.

Inte heller tänker jag ta åt mig i den typiska spegling som misshandlande män gör. Det var DITT beteende mot henne som gjorde att DU nämndes här i tråden. Inte pga något annat.
Senast redigerad av Majorskan52 2018-10-23 kl. 19:47.
Citera
2018-10-23, 19:54
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee-S

Fruktansvärt på alla sätt. Lider med dig. Kan bara hoppas att de verkligen har rätt GM. Annars riskerar denna tråd att bli en armada av ogenomtänkta uthängningar. Tess hade väldigt många flyktiga bekantskaper av det manliga könet både som bekanta och tillfälliga som hon haft sexuellt umgänge med.

Kanske är det min tur nästa gång trots att vi inte var vänner och egentligen bara träffades på krogen.

Det är det här som är läskigt med FB.
Citera
2018-10-23, 19:55
Medlem
Annonvengers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
Jag gjorde som alla andra här, och spånade kring de vi visste att hon haft kontakt med, och då hon berättade för mig om när du kastade ut henne den natten hon somnade i ditt barns säng, så vet nog du också att jag vet en hel del om er relation. Så nej, jag tänker inte be om ursäkt. Jag, precis som alla andra, ville få fram information som kunde leda till att hon hittades.

Det du gjorde mot henne under er tid var helt förkastligt, och jag såg blåmärkena på hennes arm t ex efter att hon slets ut i hår och arm av dig.

Det jag delade om dig hade du lagt upp offentligt på Facebook. Det får du fundera på själv varför du gjort.

Jag kommer inte svara dig mer, men jag hoppas att du får stöd i detta och i ditt mående generellt.

Inte heller tänker jag ta åt mig i den typiska spegling som misshandlande män gör. Det var DITT beteende mot henne som gjorde att DU nämndes här i tråden. Inte pga något annat.

Han kasta ut henne när hon vägrar att gå hem. Kanske inte skulle druckit så mycket, har inget med försvinnandet att göra.
Citera
2018-10-23, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Fruktansvärt på alla sätt. Lider med dig. Kan bara hoppas att de verkligen har rätt GM. Annars riskerar denna tråd att bli en armada av ogenomtänkta uthängningar. Tess hade väldigt många flyktiga bekantskaper av det manliga könet både som bekanta och tillfälliga som hon haft sexuellt umgänge med.

Kanske är det min tur nästa gång trots att vi inte var vänner och egentligen bara träffades på krogen.

Det är det här som är läskigt med FB.

Håller man sig schysst och reko så hängs man inte ut. Beter man sig som folk så slipper man det. Enkelt och bra att hålla sig efter.

Det är inga oskyldiga små lamm som nämnts här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in