Citat:
Undrar vem som är mest upshit creek utan paddel.. är du bokstavstrogen?Är du liksom Otto helt förvirrad denna hösteftermiddag..? Jag menade inte att "Sofie" skulle smyga in i rättssalen och fängelset förbi poliser och fängelsevakter, jag menade i förhållande till hennes man. Vi befinner oss i Sverige, inte i Emiraten, och jag är rätt säker på att varken domstolen eller Herstedvester ringer till mannen och frågar om de får släppa in henne... *suckar* Hon hade kunnat hålla relationen med Madsen helt hemlig, om hon varit ute i ogjort ärende.
Hon blir offentlig från den sekund hon ger Madsen support och därav har hon inget annat val än att berätta för sin man. Han bevakas nämligen hårt av media.
Citat:
Nej, det är en helt vedertagen term inom rättspsykiatri och forskning och det framkommer klart och tydligt att han är psykopat - vilket är det samma som dyssocial personlighedsstruktur på danska.
Fast "psykopat" stod det faktiskt inte i RPU:n. Så mycket vet till och med jag, att det är en term som främst används i underhållningslitteratur och -filmer. Och att åklagaren har sagt någonting gör det inte till sant. Jag tror liksom Otto mer på sociopat, om man ska döma av alla berättelser från Madsens närstående och medarbetare som beskriver att han hade empati med djur t.ex..
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Jag förstår att det sitter hårt inne att Madsen ska klassas ha svår psykopati i din värld men att uppvisa ren dumhet via faktaresistens är inte en smickrande egenskap.
Citat:
Han kan ha fått utlopp via filmerna - dock visar forskning att det är mer vanligt förekommande med brottslighet innan (ofta kopplat till fetischer) där det sen eskalerat.
Angående den sena debuten, så sa ju GW att han tror att M hade fått visst utlopp genom tortyrfilmerna som han r*nkade till, och SM-klubbarna, för (fortfarande enligt GW) därifrån kommer det inga polisanmälningar. Utan kvinnorna där accepterade hårda tag, och plåstrade om sig i all tysthet. Han behöver inte alls ha gett sig på något ovilligt offer tidigare, och själv tror jag att Kim var det första. Bara en sådan sak som att han klantade sig så mycket, visade ju att han inte var van vid att planera inför eller städa upp efter ett mord, och inte var beredd på reaktionen när adrenalinet går ur kroppen.
Att inte förekomma i brottsregister är inget tecken på att vara oskuldsfull när det kommer till en så störd person som Madsen. Att polisen gjort efterforskning via DNA-register beror på att de misstror denna typ av gärningsman på exakt samma sätt som mig. Frånvaro av DNA vid mordfall är ingen garant att han inte gjort nåt heller och det finns som sagt olika sorts brottslighet kopplat till det sexuella.
Madsen var inte van en så exceptionell brottsplats och oavsett att det var planerat (vilket märks mycket väl) så sker det i all hast vid en sen tidpunkt när Kim plötsligt dyker upp - han har högst troligt fått improvisera mer än han tänkt och har tiden emot sig.
Det är inte Kim han primärt är ute efter, han letar offer innan.
Förutom att han är psykopat; impulsiv, orädd, risktagande, korttänkt i stundens hetta, grandios och överskattar sig själv vill säga.
Så det är knappast ett tecken på ovana rent generellt.
Senast redigerad av develi 2018-10-22 kl. 18:13.
Senast redigerad av develi 2018-10-22 kl. 18:13.
) i ett utbränt hus på tidiga 90-talet i Roskilde och gör väldigt stor affär av den mordbranden. Vi undrar och funderar alla. Och det är väl vad en sådan här tråd är till för?