Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Det kan finnas andra än du som är kunniga. Du vet liksom inte allting bättre; jag börjar tröttna på den attityden nu. Jag tycker att kvinnan verkar vara klarsynt, inte alls blind eller blåst. Hon väljer att följa sitt hjärta, men hon kastar inte all försiktighet över bord för det. Och hennes man har vetorätt - den dag han säger nej så slutar hon besöka Madsen. Hade hon varit förtjust, blåst, helt förblindad o.s.v. så hade hon väl smugit dit bakom sin mans rygg. Och inte låtit det stanna vid samtal...
Det finns det garanterat gällande psykopati och det är garanterat inte du via det du skriver om psykopaten Madsen i klass med "Sofie".
Nej. Man "smyger" inte in eller sitter i rätten till den mest uppmärksamme mördaren i Danmark. Därför hade hon inget annat val än att leverera informationen.
Det är inte enbart att hon ger Madsen support - det är ett totalt hjärndött resonemang kring vem han de facto är.
Hon ska vara glad om hon öht har nån man framöver, han framställs som ytterst tveksam till hennes agerande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
...och där citerade du mig, men jag citerade i min tur Sofie. Med detta sagt, så tror jag att vi alla har olika sidor. Eller skulle just bara psykopaterna sakna bättre och sämre sidor?
Självklart finns det grader i helvetet då det gäller negativa karaktärsdrag. Gällande PM så har han SVÅR störning, han är gravt avvikande i sin personlighet så där har du inget att hämta gällande nån bättre sida.
Citat:
Men du kan ju inte säga att du vet att PM är psykopat för att han är seriebrottsling, när det inte finns några belägg för att han ÄR seriebrottsling! Du hittar på bevis för att de ska passa din tes! Om han "bara" skulle ha våldtagit någon kvinna brutalt innan, så borde hon ju ha trätt fram nu! T.o.m. om det varit en kvinna bosatt i ett annat land, för M:s nuna har ju varit i media i hela världen...
Och vidare är det inte Gud Fader som har gett honom hans diagnos. Det är några vanliga människor, om än med vissa utbildningar. De kan ha fel. Tänk även på att de har fått en klar signal från Jeppe om vad han önskade att de skulle komma fram till. SAMT att de kände till vilket brott han var misstänkt för när undersökningen påbörjades. De var alltså "biased" - beredda att se precis allting i ett negativt ljus.
Vad svamlar du om?
PM är psykopat enligt flertal liverapporter, ÅK:s uttalande, övriga psykiatriker samt erfarna personer gällande kriminalfall.
Det är en gedigen utredning inom rättspsykiatri och det är sen högsta rådet som granskat det hela. Mer konkret utredning sker knappast dvs motsvarande RMV samt Rättsliga rådet i Sverige.
Jag förstår dock dina patetiska utspel via din fascination av Madsen.
Med tanke på att han anses som potentiell seriemördare gällande riskanalys, det sjukt sadistiska mord han genomfört inklusive aktuell diagnos och sadistiskt tändningsmönster så tror jag att han gjort nåt innan.
Hans uttalande i brev och till vittne indikerar även att det finns annat mörker kring PM.
Jag tror således inte på en oskuldsfull Madsen på sex- eller fetischfronten även om det är debut i sen ålder - vilket likaväl är ovanligt även om det förekommer gällande mord av denna karaktär. Det brukar dock nystas upp annat innan om det så är via mördarens erkännande eller kartläggande gällande andra brott.
Därför misstror jag honom fullständigt.