2018-10-22, 07:41
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hans proxy på fb ger sig tillkänna.

Sett till bilden och ålder lär det vara hon som hade den rosa t-shirten med texten "Nothing lasts forever" i landsretten.
Video finns även i den lååånga artikeln där hon beskriver att de diskuterar MORAL.. att han har "moraliske skrupler" över det han gjort. Han är inte kall.

Omg..

Ja, du är MINST sagt "tossen"... med noll koll på vad psykopati innebär:

https://www.bt.dk/krimi/sofie-besoeger-peter-madsen-i-faengslet-han-er-godt-selskab

Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
I Sverige har ni ett mycket bra ord: intelligensbefriad.
Den här kvinnan lever i frihet, ja hon är värkligen fri.

https://www.youtube.com/watch?v=Peob98-JS6A

Citat:
Som civilingenjör är hon väl knappast intelligensbefriad - men herre jävlar så blind, blåst, naiv, godtrogen samt uppenbart fullständigt okunnig om vad hans megastörning innebär.

Det är helt vansinnigt att tro att det finns en normal person i Madsen och blunda för att han spelar rollspel.
Hon tar nog priset i alla korkade diskussioner jag läst i förhållande till psykopati, ögonen höll på att ramla ur skallen ju längre in i texten jag kom, hahahaha.

Äntligen lite bot för abstinensen! Och samtidigt fick vi bekräftat att Madsens brevvänsannons på Facebook var genuin - inte för att det rådde mycket tvekan om det.

Alltså, jag tycker inte att hon verkar varken tossig, lågbegåvad eller blåögd. Om man läser intervjun förutsättningslöst, utan att ha ingångsvärdet att "hon är galen/dum/naiv" utan läser vad hon faktiskt SÄGER, så ser man ju att hon har tänkt igenom alla aspekterna noga, och har svar på alla invändningarna. Det enda som är riktigt dumt är det här:

"Hun ønsker heller ikke, at B.T. nævner hendes rigtige navn, fordi hun er bange for, at hun vil kunne findes via Google i fremtiden."

När hon låter dem publicera tydliga foton på hennes ansikte i tidningen, så borde hon själv fatta att det inte dröjer många timmar, förrän någon som känner igen henne har skrivit ut hennes riktiga namn på något debattforum eller någon Facebooksida där Peter Madsen diskuteras. Jag har inte sökt efter det, men helt säkert står namnet redan att finna genom Google i detta nu...
Senast redigerad av Merwinna 2018-10-22 kl. 07:44.
Citera
2018-10-22, 07:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Äntligen lite bot för abstinensen! Och samtidigt fick vi bekräftat att Madsens brevvänsannons på Facebook var genuin - inte för att det rådde mycket tvekan om det.

Alltså, jag tycker inte att hon verkar varken tossig, lågbegåvad eller blåögd. Om man läser intervjun förutsättningslöst, utan att ha ingångsvärdet att "hon är galen/dum/naiv" utan läser vad hon faktiskt SÄGER, så ser man ju att hon har tänkt igenom alla aspekterna noga, och har svar på alla invändningarna.
HAHAHAHAHA - Jag satt och väntade på din beundran. Äntligen en själsfrände!
hon är EXAKT lika blåögd, grundlurad och förtjust i Madsen som dig.
Citera
2018-10-22, 08:01
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Meningen efter - som du ratade - handlade just om skillnaden:

Är du fullständigt stendum ärligt talat?
Vi diskuterar Madsen som inte bara haft sex. Han HAR MÖRDAT och TORTERAT och STYCKAT versus de kvinnor han har sex med.

Jo, men oavsett i vilket fint syfte föräldrarna framträder i media, så... får fallet mer uppmärksamhet i media. Vilket de inte ville att fallet skulle få, för då mådde de så dåligt att de måste ha pengar från danska skattebetalarna som ersättning för sitt lidande... eller hur det nu var.

Ja, men jag svarade ju på det här som du skrev:

Citat:
Kvinnorna kanske är rent av värre än Madsen? Han "levde ut" och de är slampiga.

Citat:
HAHAHAHAHA - Jag satt och väntade på din beundran. Äntligen en själsfrände!
hon är EXAKT lika blåögd, grundlurad och förtjust i Madsen som dig.

Men nu får du göra som jag sa: läsa artikeln noggrant och förutsättningslöst. Hon säger ju bland annat att hon INTE är sexuellt attraherad av honom. Och hon erkänner själv att hon är "egoistisk och girig" och tar den sidan av honom som hon vill ha. De goda samtalen med någon som är intelligent och allmänbildad, och som hon har en förtid med. Du skulle inte göra det och antagligen inte jag heller, men man ska vara försiktig med att bara döma ut människor som man faktiskt inte känner.

Tänk på att det är vanligt att personal i fängelserna, som t.ex. kriminalvårdare, präster, lärare, sjuksköterskor, bygger upp nära relationer (och då menar jag inte bara sexuella relationer, utan snarare allt annat utom det) med intagna. Trots att de vet vad de har gjort. Det här är inte svart-eller-vitt. Jag är inte alls säker på, att det är de som aldrig i livet skulle kunna tänka sig besöka en livstidsfånge eller brevväxla med honom, som är de fina och goda människorna alltid. Fast de tror det själva.

Jag råkar t.o.m. veta, att i dansk kriminalvård (kanske svensk också?) finns det en förmedling, dit långtidsfångar som inte har någon på utsidan som hälsar på dem eller skriver till dem, kan vända sig - och där volontärer ställer upp. Jag tror liksom inte att de volontärerna är dumma, blåögda, blåsta eller likgiltiga för offren allihop. De kan vara klokare och mer empatiska än du och jag - se något som inte vi ser.
Senast redigerad av Merwinna 2018-10-22 kl. 08:05.
Citera
2018-10-22, 08:03
Medlem
Citat:
Hans proxy på fb ger sig tillkänna.

Sett till bilden och ålder lär det vara hon som hade den rosa t-shirten med texten "Nothing lasts forever" i landsretten.
Video finns även i den lååånga artikeln där hon beskriver att de diskuterar MORAL.. att han har "moraliske skrupler" över det han gjort. Han är inte kall.

Omg..

Ja, du är MINST sagt "tossen"... med noll koll på vad psykopati innebär:

https://www.bt.dk/krimi/sofie-besoeger-peter-madsen-i-faengslet-han-er-godt-selskab

Ja jösses!
Utbildad civilingenjör men arbetar som lokförare: fortæller Sofie, der er uddannet civilingeniør og i dag arbejder som lokomotivfører https://www.bt.dk/krimi/sofie-besoeger-peter-madsen-i-faengslet-han-er-godt-selskab

Lägger in en psykologisk förklaring som står i artikeln:

Psykolog: Derfor besøger kvinder livtidsfanger
Ifølge psykolog Sanne Neergaard besøger kvinder livstidsdømte fanger, fordi de gerne vil føle sig særlige. »Pludselig bliver de her kvinder til noget, og der sker det psykolgisk, at de er fascineret g føler sig nødvendige for manden. De glemmer måske virkeligheden og tænker, at de er i stand til at hjælpe ham,« fortæller hun og fortsætter:
Og så skal der noget drama til, før de igen kan mærke noget.«
»Mennesker, der har haft svære oplevelser gennem livet, kan holde op med at mærke og føle.
Citera
2018-10-22, 08:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Jo, men oavsett i vilket fint syfte föräldrarna framträder i media, så... får fallet mer uppmärksamhet i media. Vilket de inte ville att fallet skulle få, för då mådde de så dåligt att de måste ha pengar från danska skattebetalarna som ersättning för sitt lidande... eller hur det nu var.
Herre gud..
Det är en markant skillnad att Kim presenteras i media för den person hon var och likväl duktig journalist.
DET är vad föräldrarna värnar om till skilllnad från att exploateras som ett styckat lik som Madsen förlustat sig på.
Citat:
Men nu får du göra som jag sa: läsa artikeln noggrant och förutsättningslöst. Hon säger ju bland annat att hon INTE är sexuellt attraherad av honom. Och hon erkänner själv att hon är "egoistisk och girig" och tar den sidan av honom som hon vill ha. De goda samtalen med någon som är intelligent och allmänbildad, och som hon har en förtid med. Du skulle inte göra det och antagligen inte jag heller, men man ska vara försiktig med att bara döma ut människor som man faktiskt inte känner.
Hon är likt dig sugen på att umgås med Madsen, lyssna på hans raketsnack och tindra med ögonen och ta del av denna fantastiska person. Vet inte hur många ggr du framfört denna beundran i tråden.
Problemet är att hon inbillar sig att haninte är ett monster, att han är en god person och diskuterar moral med fanstyget.
Hon är med andra ord helt kocko som ignorerar hans grava psykopati där det finns noll empati, ingen moral och hans enda mål i tillvaron är att utnyttja folk.
Citat:
Tänk på att det är vanligt att personal i fängelserna, som t.ex. kriminalvårdare, präster, lärare, sjuksköterskor, bygger upp nära relationer (och då menar jag inte bara sexuella relationer, utan snarare allt annat utom det) med intagna. Trots att de vet vad de har gjort. Det här är inte svart-eller-vitt. Jag är inte alls säker på, att det är de som aldrig i livet skulle kunna tänka sig besöka en livstidsfånge eller brevväxla med honom, som är de fina och goda människorna alltid. Fast de tror det själva.
Japp och de är precis lika pantade om de vet att det rör sig om en psykopat och blundar för hans störning.

Madsen är en sexualsadistisk styckmördare.
Citera
2018-10-22, 08:14
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja jösses!
Utbildad civilingenjör men arbetar som lokförare: fortæller Sofie, der er uddannet civilingeniør og i dag arbejder som lokomotivfører https://www.bt.dk/krimi/sofie-besoeger-peter-madsen-i-faengslet-han-er-godt-selskab

Ifølge psykolog Sanne Neergaard besøger kvinder livstidsdømte fanger, fordi de gerne vil føle sig særlige. »Pludselig bliver de her kvinder til noget, og der sker det psykolgisk, at de er fascineret g føler sig nødvendige for manden. De glemmer måske virkeligheden og tænker, at de er i stand til at hjælpe ham,« fortæller hun og fortsætter:
»Mennesker, der har haft svære oplevelser gennem livet, kan holde op med at mærke og føle.

Du vet väl inte varför hon arbetar som lokförare? Det kan finnas många orsaker till att hon inte arbetar som ingenjör fastän hon är utbildad som det, det är t.ex. svårt att få ett nytt arbete inom branschen om man blir övertalig och uppsagd under en lågkonjunktur, och sedan går åren och kunskaperna blir gamla, och arbetsgivarna vill hellre ha någon nyutbildad eller någon som inte har någon lucka i CV:et. Kvinnor anses för övrigt "äldre" tidigare än män ("kärringbegreppet").

Samma gäller nyexade under en lågkonjunktur. Åren går, de går arbetslösa eller arbetar med något okvalificerat eller läser meningslösa enstaka kurser på universitetet, och när konjunkturen vänder tar arbetsgivarna de som är nyexade då. För en kvinna kan det även handla om att hon varit hemma med barnen längre än den officiella föräldraledigheten, eller fött "för många" barn. Då anses hon inte vara lojal mot sin arbetsgivare.

Du läser också artikeln med förutfattade meningar, och sedan tycker du dig få bekräftelse för dem medan du läser. Det är enkel psykologi!

Och JA så kan det säkert vara, som experten säger, i en del fall - men måste inte vara det i samtliga fall. Människor är olika, och tur är väl det. En dag är det du som sitter på en institution någonstans och längtar efter besök...
Citera
2018-10-22, 08:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja jösses!

Ja det ska gudarna veta att de glömmer... dvs verkligheten.
Detta är exakt samma fenomen som jag skrivit om gång efter annan - den FARLIGA separationen när det handlar om en psykopat vilket bäddar för att bli grundlurad.

Madsen delas i två delar - en god och en ond. Han är överhuvudtaget inte god, det är ett rollspel.
Mördaren och det fasansfulla brottet delas i två delar.
Antingen baserat på fullständig okunskap om psykopati och/eller totalt förblindade av förälskelse eller sjuk fascination. Sen finns tycka-synd-om-faktorn...

Redan innan ett möte är vissa personer manipulerade av psykopatens väsen.
Citat:
Och hon erkänner själv att hon är "egoistisk och girig" och tar den sidan av honom som hon vill ha.
Senast redigerad av develi 2018-10-22 kl. 09:11.
Citera
2018-10-22, 13:24
Medlem
Sumies avatar
Citat:
Ja det ska gudarna veta att de glömmer... dvs verkligheten.
Detta är exakt samma fenomen som jag skrivit om gång efter annan - den FARLIGA separationen när det handlar om en psykopat vilket bäddar för att bli grundlurad.

Madsen delas i två delar - en god och en ond. Han är överhuvudtaget inte god, det är ett rollspel.
Mördaren och det fasansfulla brottet delas i två delar.
Antingen baserat på fullständig okunskap om psykopati och/eller totalt förblindade av förälskelse eller sjuk fascination. Sen finns tycka-synd-om-faktorn...

Jag tappar hakan när jag lyssnar på vad hon kläcker ur sig på slutet:
"Han har lidt moraliske skrupler over det han har gjort - han er ikke kold":
Herregud, hur naiv får man vara?
Citera
2018-10-22, 13:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Som civilingenjör är hon väl knappast intelligensbefriad - men herre jävlar så blind, blåst, naiv, godtrogen samt uppenbart fullständigt okunnig om vad hans megastörning innebär.

Det är helt vansinnigt att tro att det finns en normal person i Madsen och blunda för att han spelar rollspel.
Hon tar nog priset i alla korkade diskussioner jag läst i förhållande till psykopati, ögonen höll på att ramla ur skallen ju längre in i texten jag kom, hahahaha.

Det kan finnas andra än du som är kunniga. Du vet liksom inte allting bättre; jag börjar tröttna på den attityden nu. Jag tycker att kvinnan verkar vara klarsynt, inte alls blind eller blåst. Hon väljer att följa sitt hjärta, men hon kastar inte all försiktighet över bord för det. Och hennes man har vetorätt - den dag han säger nej så slutar hon besöka Madsen. Hade hon varit förtjust, blåst, helt förblindad o.s.v. så hade hon väl smugit dit bakom sin mans rygg. Och inte låtit det stanna vid samtal...

Citat:
Norge skriver i februari om en väninna som han känt i 19 år. Dock konstnär?
Det stämmer ju föga på denna och ej heller C (känt PM sen -98 och studietiden) som är fotvårdsterapeut. Är det ytterligare en bekantskap från kollegiet?

Det bör ha varit Pipaluk. Pipaluk, "Sofie", Camilla, Fängelsevakten... men det fattas minst en, för minst fyra har besökt honom i fängelset, och Fängelsevakten har inte fått göra det än.

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
En sak jag funderat över som du kanske kan förklara för mig.
Tidigare använde vi i Skandinavien Sociopat begreppet. Det har försvunnit över tid. Och numer kallas alla rätt och slätt för Psykopater. Men om jag förstått det rätt så används Sociopat begreppet fortfarande i USA.
Dvs att Psykopati är en medfödd sjukdom medans Sociopati är förvärvat pga miljö, uppväxt osv.
Sociopater har lite samvete och empati till skillnad från Psykopaten. Så varför används inte begreppet mer?

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tack för info. Det står mycket olika på nätet om Psykopat/Sociopat.

Ja,vi har Åklagarens ord på det ju. "Alltså Psykopat" punkt.
Jag tror inte att PM har lurat sina anhöriga och vänner sedan lång tid i årtionden, 365 dagar om året i 46 år. Självklart var han inte öppen med sitt sexualsadistiska intresse. På så vis är de "lurade".

Varken polis eller grävande journalister har funnit ett endaste vittnesmål om att PM gjort någon, något illa någonsin i sitt liv, före detta mord. Det Sophie säger är exakt vad alla arbetskamrater, vänner och anhöriga säger. Därför är det gåtfullt. Att PM har psykopatiska drag bevisar hans brott. Så det är inte det. Jag hoppas på en bok i framtiden, skriven av någon i samarbete med en rättspsykiatriker.

Om PM hade varit narcissist och sociopat så hade det stämt bättre med hans historia tycker jag.
Om man som du är övertygad om att han är en seriemördare trots att inget finns, så stämmer Psykopat bättre.

Här håller jag med dig. Jag var ju inne på det igår, att jag tror att hans gränser har förskjutits bit för bit för bit. På samma sätt som sker för en medlem i ett kriminellt gäng t.ex., eller en soldat i en armé.

Dessa personer (gängmedlemmar, soldater i primitiva länder), är naturligtvis inte födda utan empati allihopa - i så fall skulle det vimla av psykopater. Utan de kan ha normal empati för sina familjemedlemmar, för vänner, för djur, för barn, för kvinnor o.s.v. - men de omprogrammeras i gruppen till att t.ex. tycka att det är OK, eller rentav "inte mer än rätt", att misshandla eller rentav döda en gängmedlem som har hoppat av och tjallat för polisen. För att de lever med den regeln varje dag, och hela tiden får den bekräftad på nytt av de människor som betyder något.

Samma med soldaterna i ett land som Kongo t.ex., som får till sig att det är OK att våldta fiendens kvinnor, rentav så brutalt att de får sådana skador att de avlider. Självklart skulle inte alla dessa soldater ha våldtagit kvinnor brutalt hemma i sin by, om de fått vara kvar där. Egentligen kan man säga att alla soldater genomgår en slags hjärntvätt, eftersom de måste "undo" regeln att man inte ska döda andra människor. Men för en soldat, vid fronten, känns det helt normalt och samvetet säger ingenting.

Ett tredje exempel skulle kunna vara koncentrationslägervakterna och andra som arbetade med detta under WWII. De beskrevs ofta som kärleksfulla familjefäder, men de hade genomgått en hjärntvätt inom sin egen grupp, och då hade deras gränser flyttats så att det hade börjat kännas helt normalt att behandla vissa grupper av människor värre än djur... Av rena sannolikhetsskäl kan de inte heller alla ha varit födda som psykopater.

Dessa tre exempel skulle då motsvara "sociopat"-begreppet. Och ska man koppla det till Madsen, så tror jag inte heller på att han har spelat teater för alla 24/7/365 i 46 år. När han har skrivit kärleksfullt om sin fru på bloggen, och om en misshandlad kvinna och hennes lille son, tagit bort musfällor i hangaren för att han tyckte synd om mössen, varit väldigt upprörd och tiggt pengar av vänner när han inte hade råd med veterinärbesök med Fessor, tyckt synd om räkorna som satt bo i ett hålrum under vattenlinjen på Nautilus, när de måste dö när Nautilus lyftes upp ur vattnet, enligt sin bror gråtit över en överkörd fågel och inte ens kunnat plocka blommor för att han tycker synd om blommorna.

Utan jag tror att han mycket väl kan vara normalempatisk, men att denna mycket speciella fantasi om vissa sexuella övergrepp och typer av tortyr på kvinnor kan ha tagit över i vissa sammanhang. P.g.a. att han umgicks så mycket i miljöer där just dom övergreppen ansågs normala. Han kunde titta på dessa videor av kvinnor som torteras t.o.m. tillsammans med andra kvinnor, som bekräftade att det var normalt - för att man fick en starkare sexuell upplevelse på det sättet. Likaså på S/M-klubbarna: alla var likasinnade och hjälpte till att normalisera de idéerna i M:s skalle. Säkerligen har han även diskuterat sådant med likasinnade på nätet. Bara att det FINNS långa texter om spettning på nätet och animerade tortyrfilmer, bekräftar väl att detta är något vanligt och normalt - för någon som söker på det dag ut och dag in.

Detta skulle då motsvara "sociopati", alltså en förvärvad gränsförskjutning på bara just ett visst område. Eller tänker jag helt tokigt nu, jag är som sagt ingen expert på hjärnskrynkleri!

Citat:
Nej - det stämmer FULLSTÄNDIGT VÄL på psykopati och är inte minsta gåtfullt om man har nån koll på begreppen:

Manipulativ, patologisk lögnare som döljer sitt sanna fula Jag - vilket är det samma som empatistörd, hänsynslös egoist med storhetsvansinne och utan samvete.

Tillägg: serieBROTTSLING. Jag är övertygad om att han begått brott innan, dock fundersam på om det är hans första mord.
Däremot misstänks han av högsta instans ha hög risk att upprepa sin brottslighet (sexualmord) och är en fara för allmänheten.

Tillägg 2: Vad som "stämmer mest" är fullständigt ovidkommande. Han har fått diagnos.

Citat:
Peter Lund Madsen kan ju faktiskt berätta. Boken var så intressant i preview, tack för det otippade tipset. Frihetens pris var ju passande..

Frihedens pris - En kort historie om menneskehjernen heter hans nya bok som kom ut i juni 2018. Min avskrift ur ett parti:

Peter Madsens mentalerklæring passar att ta med i samma veva.

Men du kan ju inte säga att du vet att PM är psykopat för att han är seriebrottsling, när det inte finns några belägg för att han ÄR seriebrottsling! Du hittar på bevis för att de ska passa din tes! Om han "bara" skulle ha våldtagit någon kvinna brutalt innan, så borde hon ju ha trätt fram nu! T.o.m. om det varit en kvinna bosatt i ett annat land, för M:s nuna har ju varit i media i hela världen...

Och vidare är det inte Gud Fader som har gett honom hans diagnos. Det är några vanliga människor, om än med vissa utbildningar. De kan ha fel. Tänk även på att de har fått en klar signal från Jeppe om vad han önskade att de skulle komma fram till. SAMT att de kände till vilket brott han var misstänkt för när undersökningen påbörjades. De var alltså "biased" - beredda att se precis allting i ett negativt ljus.
Senast redigerad av Merwinna 2018-10-22 kl. 13:45.
Citera
2018-10-22, 13:36
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumie
Jag tappar hakan när jag lyssnar på vad hon kläcker ur sig på slutet:
"Han har lidt moraliske skrupler over det han har gjort - han er ikke kold":
Herregud, hur naiv får man vara?

Det intressanta med det yttrandet är ju att Madsen har erkänt sitt brott för "Sofie". Frågan är om det var så bra av henne att gå ut med det i tidningen? Hon kan inte ha tänkt till där. För M:s officiella hållning är ju att han är oskyldigt dömd, men tar straffet för att han inte orkar kämpa mer.
Citera
2018-10-22, 13:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

...och där citerade du mig, men jag citerade i min tur Sofie. Med detta sagt, så tror jag att vi alla har olika sidor. Eller skulle just bara psykopaterna sakna bättre och sämre sidor?
Citera
2018-10-22, 14:27
Medlem
Citat:
Peter Lund Madsen kan ju faktiskt berätta. Boken var så intressant i preview, tack för det otippade tipset. Frihetens pris var ju passande..

Frihedens pris - En kort historie om menneskehjernen heter hans nya bok som kom ut i juni 2018. Min avskrift ur ett parti:

Peter Madsens mentalerklæring passar att ta med i samma veva.

Den som förklarar sin egen psykopati bäst är nog Peter Lundin: "...Jag har två sidor...", "...Svart och vitt..."...I am viscious and delicious..."...mörker och ljus..."

Hans egenkärlek, hans narcissism, är vedervärdig.

Video ca 2 minuter:

https://www.youtube.com/watch?v=62BuHZgA4e4
Senast redigerad av zilvereko 2018-10-22 kl. 14:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in