2018-10-22, 14:04
Medlem
vichy6s avatar
Om GA fraktat T i sin bil så gjorde han det nog inte samma kväll de druckit okända mängder alkohol. Om han inte var onykter tyder det väl isf att det var planerat?

Om han fraktat hennes kropp vid ett senare tillfälle hade likhundar garanterat märkt ut i bilen. Och isf borde åklagaren fått igenom brott mot griftefriden.

Att misstankarna mot GA skärpts innebär ju att ytterligare bevis hittats. Jag tippar på teknisk bevisning av något slag.

Det är inte bara att han i dagsläget var den som såg henne sist.

Uttalanden har han ju inte gjort eftersom han nu är tyst. Kan ju tycka att det i sig talar för skuld.
Citera
2018-10-22, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag tror att systern menar att ringsignalerna gick fram i 2 dagar, sedan slog ringsignalerna över till telesvar direkt, då batteriet tog slut.

Det är den enda förklaring som jag kan tänka mig. Men spekulation av mig.

Så är det .sedan ska tydligen polisen kunna se när de väl funnit mobilen utröna vart den varit
Citera
2018-10-22, 14:07
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gasbonden
Så är det .sedan ska tydligen polisen kunna se när de väl funnit mobilen utröna vart den varit

Varför sen och inte nu?
Citera
2018-10-22, 14:15
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Det kan polisen göra utan själva mobilen. De behöver bara ett mobilnummer.

De pejlade ju Johanna Möller ett eller två år efter att hennes make "drunknade" i 50 cm vatten......
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2018-10-22 kl. 14:17.
Citera
2018-10-22, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Men under de första dygnen, då telefonen evt. levde, var det ju ingen som sökte. Det var bara systern som försökte ringa och fick svarston.

När polisen kopplades in och kunde försöka pejla, då var den sedan länge urladdad och tyst, eller hur

Innan någon som helst pejling gjordes av mobilen hade en tid från 19aug- tills hon blev anmäld saknad gått.då hade mobilen laddat ur sedan veckor tillbaka.
Citera
2018-10-22, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Ok, ponera att dödsfallet skedde i bilen eller att hon efter döden fraktats i den, då hade hundar markerat. De kan de iofs ha gjort utan att uppgiften kommit ut.

Tillbaka till tfn. Gm borde förstått att tfn pejlades och borde stängt av den. Detta verkar inte ha skett. Varför?

Det betyder också att polisen har pejling på den mellan 18-20:e augusti. Kan den ha tappats på vägen?

Eftersom polisen inte gått ut med förfrågningar om andra platser så handlar det kanske om Jakobsberg eller hennes bostad.

Polisen hade ingen anledning att pejla den 18-20 aug för då var inte T anmäld försvunnen.eller menar du att polisen gjort det i efterhand?
Citera
2018-10-22, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Varför sen och inte nu?

Vad menar du? Hänger inte med?
Citera
2018-10-22, 14:40
Medlem
Citat:
Det kan polisen göra utan själva mobilen. De behöver bara ett mobilnummer.

De pejlade ju Johanna Möller ett eller två år efter att hennes make "drunknade" i 50 cm vatten......

Aha..visste inte att de kunde göra så MEN är det under förutsättning att mobilen är på iaf?
Citera
2018-10-22, 15:09
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Aha..visste inte att de kunde göra så MEN är det under förutsättning att mobilen är på iaf?

Nej, den behöver inte vara på, inte ens simkort behöver vara i tror jag. Bara polisen har ett mobilnummer så kan de spåra vilka master den kopplat upp mot, och de kan spåra och återskapa sms. Och hur länge och med vem man talat i mobilen med. Dock inte vad som sagts.

Men det kan ju vara så illa i detta fall, att både Tess bostad, MGMS bostad och Nancys Bar är samma mast. Det var väl bara 3 km fågelvägen mellan deras bostäder?
Citera
2018-10-22, 15:10
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Vad menar du? Hänger inte med?

Ja, de borde kunna se nu var tfn befann sig. Att de nu senare ev hittar hennes tfn förändrar inte pejlingen
Citera
2018-10-22, 15:19
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Nej, den behöver inte vara på, inte ens simkort behöver vara i tror jag. Bara polisen har ett mobilnummer så kan de spåra vilka master den kopplat upp mot, och de kan spåra och återskapa sms. Och hur länge och med vem man talat i mobilen med. Dock inte vad som sagts.

Men det kan ju vara så illa i detta fall, att både Tess bostad, MGMS bostad och Nancys Bar är samma mast. Det var väl bara 3 km fågelvägen mellan deras bostäder?

Så kan det ju vara, men det låter som ett stort spann mellan masterna.

Att gm inte haft tillgång till mobilen verkar iaf troligt. Isf borde den blivit avstängd även fast det inte verkar vara någon vits med det.

Har T:s väska återfunnits?
Citera
2018-10-22, 16:00
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Har mobilen varit i kontakt med master sparas datan, annars inte. Alltså om batteriet dog 20/8 så sparades inget efter det? Då är frågan var mobilen var innan den kopplade ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in