Citat:
Ursprungligen postat av
Gasbonden
Aha..visste inte att de kunde göra så MEN är det under förutsättning att mobilen är på iaf?
Nej, den behöver inte vara på, inte ens simkort behöver vara i tror jag. Bara polisen har ett mobilnummer så kan de spåra vilka master den kopplat upp mot, och de kan spåra och återskapa sms. Och hur länge och med vem man talat i mobilen med. Dock inte vad som sagts.
Men det kan ju vara så illa i detta fall, att både Tess bostad, MGMS bostad och Nancys Bar är samma mast. Det var väl bara 3 km fågelvägen mellan deras bostäder?