2018-10-21, 19:54
Medlem
Fortunaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
" Åklagarens hypotes är att Tess mördats på "okänd plats i Storstockholmsområdet" och att kroppen sedan flyttats till skogsområdet där den senare hittades.Under häktningsförhandlingen begärdes företagaren även häktad för brott mot griftefriden "på olika platser, bl.a. inom Sigtuna kommun" men tingsrätten valde att endast häkta honom för mord."

Brottsplatsen är alltså fortfarande okänd, varken hos MGM eller hemma hos Tess.

Och brott mot griftefriden på "olika platser".......bl.a inom Sigtuna kommun.

Vad har kroppen utsatts för???

Någon skrev kanske brand, men det tror jag är helt uteslutet på fyndplatsen och/eller utomhus överhuvud taget pga den starka torkan och eldningsförbud. En brand hade uppmärksammats mycket snabbt av allmänheten i området och/eller andra områden. Sedan identifierades hon rätt fort ändå, tycker jag.

Har kroppen flyttats flera gånger?

Jag tror kanske att de skriver så för att de inte hittat exakt plats än och garderar sig?
Då vet vi i 100% säkert att hon inte dog på platsen.

Fan att ingen vet nått om GA. Är bilen beslagtagen tex?

I kändisskvaller tråden ”60-åring misstänkt för våldtäkt” har de fått ut häktespromorian med ett förhör. Går det inte att göra här eller fanns det inget förhör med på denna?
Citera
2018-10-21, 19:54
Medlem
Silverbielkess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
" Åklagarens hypotes är att Tess mördats på "okänd plats i Storstockholmsområdet" och att kroppen sedan flyttats till skogsområdet där den senare hittades.Under häktningsförhandlingen begärdes företagaren även häktad för brott mot griftefriden "på olika platser, bl.a. inom Sigtuna kommun" men tingsrätten valde att endast häkta honom för mord."

Brottsplatsen är alltså fortfarande okänd, varken hos MGM eller hemma hos Tess.

Och brott mot griftefriden på "olika platser".......bl.a inom Sigtuna kommun.

Vad har kroppen utsatts för???

Någon skrev kanske brand, men det tror jag är helt uteslutet på fyndplatsen och/eller utomhus överhuvud taget pga den starka torkan och eldningsförbud. En brand hade uppmärksammats mycket snabbt av allmänheten i området och/eller andra områden. Sedan identifierades hon rätt fort ändå, tycker jag.

Har kroppen flyttats flera gånger?
Tänkbart är att skadorna på kroppen har uppstått efter döden och under transport, ett annat alternativ är att någon frätande vätska har hällts på kroppen, kanske för att störa spårhundar.
Jo jag tror kroppen är flyttad flera gånger, kanske mellanlagrad för att uttrycka mig illa någonstans för att GM blev störd vid första försöket att ta sig till slutstationen.
Citera
2018-10-21, 20:01
Medlem
mormedkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverbielkes
Tänkbart är att skadorna på kroppen har uppstått efter döden och under transport, ett annat alternativ är att någon frätande vätska har hällts på kroppen, kanske för att störa spårhundar.
Jo jag tror kroppen är flyttad flera gånger, kanske mellanlagrad för att uttrycka mig illa någonstans för att GM blev störd vid första försöket att ta sig till slutstationen.

Se det fetade; och/eller kanske för att försvåra identifiering av tatueringar ?
Citera
2018-10-21, 20:01
Medlem
Silverbielkess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Sjukt att du skriver ut detta här. Det var nämligen två hundar som hittade kroppen. Specialspårhundar är tränade på att hitta avlidna. Vanliga hundar kan också hitta avlidna kroppar. Inget konstigt alls.
Jo visst men om vätskan med tiden avtar i kraft så är det ju klart att hundarna hittar kroppen.
GM köpte sig lite det på det sättet, om det nu var så.
Citera
2018-10-21, 20:03
Medlem
Fortunaes avatar
Citat:

Hur mycket tid hade han på sig?
Han åkte ju till Australien någon datum efter 18 aug (minns inte nu efter alla sidor med Spunkankan 2.0s alla ot inlägg som sabbat hela tråden)

Kan han ha haft henne på en plats direkt efter och sen flyttat henne när han kom tillbaka?
Det skulle ju förklara om hon hade ”fraktskador” på kroppen?
Citera
2018-10-21, 20:06
Medlem
Silverbielkess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fortunae
Hur mycket tid hade han på sig?
Han åkte ju till Australien någon datum efter 18 aug (minns inte nu efter alla sidor med Spunkankan 2.0s alla ot inlägg som sabbat hela tråden)

Kan han ha haft henne på en plats direkt efter och sen flyttat henne när han kom tillbaka?
Det skulle ju förklara om hon hade ”fraktskador” på kroppen?
Jag är också osäker på tiden, då jag glömt en del fakta efter att inte ha läst tråden på länge.
Någon som vet datum när MGM:s resa lyfte från Arlanda ?
Citera
2018-10-21, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
Om du hade ansträngt dig en smula hade du för längesen vetat att trådar på Flashback har hjälpt polisen i en mängd fall. Jag hade hoppats att det här skulle bli en sådan tråd, men du har verkligen gjort ditt bästa att förstöra tråden och flera som har information att delge, nya tankebanor att bidra med eller på annat sätt hade kunnat bidra har lämnat den. Vilket även jag kommer att göra nu.

Ingen kan klandra dig för det beslutet. Tråden fungerar inte riktigt just nu, för att uttrycka det diplomatiskt. Samtidigt är det synd. Den här typen av tråd har en positiv funktion att fylla. Dina inlägg är typiskt sådana som jag tror kan bidra genom att ge utredningen eller en av trådens läsare ett uppslag som leder framåt.

Jag förstår mycket väl om du lämnar, men ger du tråden lite mer tid tror och hoppas jag att det kommer att lugna sig snart på ett eller annat sätt.
Citera
2018-10-21, 20:09
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fortunae
Jag tror kanske att de skriver så för att de inte hittat exakt plats än och garderar sig?
Då vet vi i 100% säkert att hon inte dog på platsen.

Fan att ingen vet nått om GA. Är bilen beslagtagen tex?

I kändisskvaller tråden ”60-åring misstänkt för våldtäkt” har de fått ut häktespromorian med ett förhör. Går det inte att göra här eller fanns det inget förhör med på denna?

Går det att utesluta att hon kan ha avlidit på fyndplatsen? Man vet ju inte var hon avlidit och tycks inte heller ha bevis för att kroppen flyttats (eftersom det inte blev någon häktning för brott mot griftefriden, trots att åklagaren begärt detta).
Citera
2018-10-21, 20:10
Medlem
Citat:
Jag är också osäker på tiden, då jag glömt en del fakta efter att inte ha läst tråden på länge.
Någon som vet datum när MGM:s resa lyfte från Arlanda ?
Det finns en bild (om alla hade lyssnat in det jag skrev) på GA och SL i Austrailien den 13 september. Men det har inte framkommit när dem åkte dit eller när dem kom hem igen.
Citera
2018-10-21, 20:15
Medlem
Fortunaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Går det att utesluta att hon kan ha avlidit på fyndplatsen? Man vet ju inte var hon avlidit och tycks inte heller ha bevis för att kroppen flyttats (eftersom det inte blev någon häktning för brott mot griftefriden, trots att åklagaren begärt detta).

Fast enligt #Marie-Antionette så ville åklagaren häkta honom för brott mot griftefriden på okända platser (som jag kan tro kan bero på att de inte hittat mordplatsen än och vill gardera sig) , men tingsrätten godtog inte detta och valde att häkta honom för enbart mord.

Som sagt kan jag inte länka för efter allt dravel här så har jag svårt att minnas när detta först togs upp och vilken källa som gäller på det.
Citera
2018-10-21, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resursteam
Jag kommer aldrig ge upp om att ge Tess rättvisa... Ja troll finns alltid o det kommer man inte ifrån.
För Tess skull o för att få en saklig o respektfull tråd här i fortsättningen så är mitt råd att totalignorera inlägg som inte för diskussionen vidare på ett vettigt sätt.
Titta inte ens åt dom.
Ge inte mer syre till dem som vill förstöra.

Troll som inte får luft under vingarna, kraschar till slut.

Ett mycket klokt inlägg.

Du som kände T, har du hört henne prata om GA? Tror du också att det var en relativt ny bekantskap?
Citera
2018-10-21, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Ett mycket klokt inlägg.

Du som kände T, har du hört henne prata om GA? Tror du också att det var en relativt ny bekantskap?

Tack!
Nej o jag måste säga att jag blev lite förvånad över denna man o även hans särbo.
Tess kunde vara väldigt öppen men hon visste oxå att hon fick raka o ärliga svar från mig.
Så var det så att hon misstänkte att jag skulle ha något negativt att säga om deras relation så kunde hon mycket väl låta bli att berätta.
Men det kunde även pendla ganska fort mellan vilka hon pratade om, så jag kan ha missuppfattat något...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in