2018-10-21, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aileen
Det här är ren spekulation och det kanske är långsökt och kanske helt fel men.

Kan det vara så att T och G hade olika politiska åsikter? Kan det vara så att dom varit fulla och börjat tjafsa eller blivit osams om tex politik och sen gick diskussionen överstyr och han råkade slå till henne?

Manipulerade T andra människor för sin egen vinnings skull?

Jag vill inte skuldbelägga T eller nån annan och det jag skrivit är rena spekulationer.

Man kan också ställa sig den frågan: manipulerade MGM=GA andra människor?
Citera
2018-10-21, 13:47
Medlem
bengt-allans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Du måste helt ha missuppfattat vad krimtrådar här på flashback går ut på. Av vilken anledning är du själv här?

+1

Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Jag har inte missuppfattat någonting, anser endast att de som är utbildade bör hålla i krimtrådar och då i sekretess.
Jag vet att offren alltid blir mer utsatta, därför är jag med i tråden. Det finns så mycket okunskap i samhället och jag vet att det inte är många som känner en förövare, men jag känner till många förövare. Känner du någon förövare?

Så du är bevandrad i Viktimoligi?
Hur många poäng?

Delar detta intresse, vad kul.

Se där ja, i vissa inlägg du började med så höll du en låg profil där du skrev som att du inte kände BO eller MGM. Inte ens som ytlig bekant vill jag minnas. Obs! I andra ordalag skall jag tillstå...

Pompelipom,tradelej...

Här försöker krimmare Adlax få fram information om detta alias.
Fy fan, rent ut sagt DU skall känna skam & skuld i resten av din existens och jag hoppas att du existerar i oändlighet.

Citat:
Piggsvinet är en människa som varit tillsammans med TK. Jag ställde en fråga till Piggsvinet, jag fick inget svar. Beklagar att er relation tog slut, du skriver själv att det var ditt fel, då undrar jag varför? Och så undrar jag om du varit på förhör hos polisen?

Please, om så för endast tre timmar - gå in i en annan tråd där kvinna tragiskt fallit offer för en mördare. Seså, knalla iväg ett tag och bevaka trådar för att offren alltid blir mer utsatta.

Offren är de som utsatts för dödligt våld.

Som död känner man ingen utsatthet och tacka gudarna för det. Du skulle inte kunna gå ut i naturen utan att vidröra myllan där vi slutligen hamnar och blandas med vem som helst och vår lekamen som i spridda skurar hamnat i en rabatt som ett ex...

Fattar du trögt - jo o javisst - interpersonella relationer är nog inte din starka sida.

På Flashback anpassar man sig till vad som serveras + du kan delta och öva upp din argumentationsteknik.

Ta seden dit du kommer istället för att ta förgivet att du, genom lite salviadoftande hokus pokus, har ngn slags äganderätt gällande ngn del av denna domäns innehåll.

Studera en hel tjock tråd om ett annat mordfall där denne mördare skulle kunna ha gått fri idag. Och ta in den levnadsglada kvinna vars liv han fimpade i ren förödmjukelse. Mördaren skriver bla själv i tråden.

Här är länken: Fallet Marina Johansson

Nu har du väl ändå ngt att göra en stund framöver...

Sedan lyder du denna kloka kvinna:

Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag lovade att ignorera dig, men det går faan i mej INTE!!

Men det måste ju vara så att DU inte vill att mordet på Tess ska lösas, du vill inte att någon ska dömmas för Tess mord.

Kan du ta idag och fundera rejält på vad konsekvensen för mördade Tess kan bli pga DITT beteende här i denna tråd.

Och svara absolut INTE på mitt inlägg här nu, tack!

Jag hoppas att jag var väldigt övertydlig nu!
Senast redigerad av bengt-allan 2018-10-21 kl. 14:15.
Citera
2018-10-21, 13:48
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Piggsvinet är en människa som varit tillsammans med TK. Jag ställde en fråga till Piggsvinet, jag fick inget svar. Beklagar att er relation tog slut, du skriver själv att det var ditt fel, då undrar jag varför? Och så undrar jag om du varit på förhör hos polisen?

Jag lovade att ignorera dig, men det går faan i mej INTE!!

Följ dina EGNA råd för sjutton, LÅT POLISEN SKÖTA DET HÄR!!!! Du ska inte själv börja förhöra folk här, "polisen har ju utbildning" enligt dig! Tänk på den där SEKRETESSEN som du dillade om för något inlägg sedan, samtidigt som DU SJÄLV hängde ut MGM BARN med fullt namn och nästan adress. Den här sekretessen som du åberopar, gäller den bara Tess??

Du är VERKLIGEN TJOCK i hela huvudet, om du är missnöjd med den LAGSTADGADE offentligheten vi har här i Sverige så kan DU börja att arbeta POLITISKT för att ÄNDRA på den!!!!

Jag förstår att MGMs eventuella vänner, grannar, arbetskollegor inte kommenterar här i denna tråd, för de vill väl inte hamna i tjafs MED DIG.

Du kan ju gå där och inbilla dig att polisen ska göra ALLT för att lösa detta mord, men polisen har rätt knappa RESURSER, och om man inte hittar tillräckligt med omständigheter för att ex åtala MGM så kommer mordet på Tess med största säkerhet bli ett COLD CASE, för att samhället (och vissa poliser) inte tycker att det är VÄRT att slösa resuser på en smått förvirrad för-mycket-alkoholdrickande och tablett-ätande kvinna i nära nog medelålder utan barn, med ett rätt OMFATTANDE riskbeteende. Mycket sorgligt, men SANT.

Du hjälper inte Tess ett endaste dugg, du bara förstör och håller folk som kan sitta inne med något viktigt borta från tråden.

När ska du förstå att det finns en hel del människor som av olika anledningar INTE VILL PRATA MED POLIS. Speciellt sådana som själva varit ute hela natten i närområdet omkring där Tess försvann. De tänker på SIN egna sekretess. har inte alltid helt snövitt mjöl i sin påse..... För en knarklangare KAN ha sett ex MGM och Tess i fysiskt bråk OBS SPEKULATION!! men vill inte prata med polis om det. Däremot kan denna fiktiva knarklangare skriva om det här. Men troligen inte, så länge du härjar runt i denna tråd. ELLER någon som körde rattfull, eller någon taxichaufför som körde svart, hade kört för länge utan paus......det kan finnas TUSEN anledningar till att folk inte VILL prata med polis, MEN "pratar" i en sådan här tråd på Flashback.

Men det måste ju vara så att DU inte vill att mordet på Tess ska lösas, du vill inte att någon ska dömmas för Tess mord.

Kan du ta idag och fundera rejält på vad konsekvensen för mördade Tess kan bli pga DITT beteende här i denna tråd.

Och svara absolut INTE på mitt inlägg här nu, tack!

Jag hoppas att jag var väldigt övertydlig nu!
Citera
2018-10-21, 13:51
Medlem
bengt-allans avatar
Citat:

I all välmening - vad ska DU med denna information till?
I vilket syfte?

Vänligen/
Ballan-Adlax
Citera
2018-10-21, 14:14
Medlem
Hade GA körkortet kvar eller körde han bil ändå eller fick andra köra omkring på honom eller åkte han taxi? Då tänker jag högt: Var det så att TK skulle köra GA till Arlanda på söndagen för att GA skulle på resa och inte ville ha sin bil stå på långtidsparkeringen?
Citera
2018-10-21, 14:16
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aileen
Det här är ren spekulation och det kanske är långsökt och kanske helt fel men.

Kan det vara så att T och G hade olika politiska åsikter? Kan det vara så att dom varit fulla och börjat tjafsa eller blivit osams om tex politik och sen gick diskussionen överstyr och han råkade slå till henne?

Manipulerade T andra människor för sin egen vinnings skull?

Jag vill inte skuldbelägga T eller nån annan och det jag skrivit är rena spekulationer.

Så vitt vi vet av föregående inlägg i tråden så var T, MGM och MGMs särbo, bekanta/vänner sedan tidigare. Så mycket bekanta så att de ibland tydligen umgicks utanför krogen/stamstället.

Enligt tidigare och tidiga inlägg i tråden så hamnade i alla fall T ofta i bråk, på fyllan i alla fall. En har beskrivit hur hen plötsligt blev utkastad av T från efterfesten i Ts hem pga att användaren/gästen inte delade Tess åsikt om några sångtexter som Tess spelade. Hen fick inte ens på sig skorna i tumultet.
MGM har en tidigare dom på sig för rattfylla (tror den var från år 2015). Och då har man alkoholproblem enligt min skala i alla fall, samt att MGM fortsatt att dricka enligt hans egna foton på fejsboken.....

T brukade tydligen förvänta sig att herrsällskapet skulle betala för drickat, det har väl både vänner och "ovänner" beskrivit tidigare i tråden.

Men eftersom MGM och tess var bekanta innan, och mest ifrån krogmiljö, så borde ju MGM känna till detta, så det borde ju inte kommit som någon oväntad överraskning för honom i alla fall

Jag tror också på ett bråk av något slag, som urartat fullständigt.
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2018-10-21 kl. 14:54.
Citera
2018-10-21, 14:34
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Hade GA körkortet kvar eller körde han bil ändå eller fick andra köra omkring på honom eller åkte han taxi? Då tänker jag högt: Var det så att TK skulle köra GA till Arlanda på söndagen för att GA skulle på resa och inte ville ha sin bil stå på långtidsparkeringen?

1. Låt polisen sköta sådana saker, de har ju [i]utbildning[i] för det, enligt dig själv.

2. Ta reda på det helt själv, du lär nog inte få någon hjälp härifrån då du själv uttryckt ditt stora förakt för både användare, tråden om Tess, samt Flashback i det stora hela.

3. Läs in dig på ämnet via bl.a. tidningsartiklar:

" Åklagarens hypotes är att Tess mördats på "okänd plats i Storstockholmsområdet" och att kroppen sedan flyttats till skogsområdet där den senare hittades. Under häktningsförhandlingen begärdes företagaren även häktad för brott mot griftefriden "på olika platser, bl.a. inom Sigtuna kommun"

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/tess-sista-tid-med-sin-misstankte-mordare/

4. De som antingen känner MGM, eller känner till MGM, undviker säkerligen att svara i denna tråd då de riskerar att utsättas för olika former av labilt hat och andra påhopp ifrån dig.

Shit vad svårt det är att ignorera
Citera
2018-10-21, 14:55
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

Har du verkligen adekvat utbildning för att få ställa den frågan? Skämt å sido. Det är en mycket vettig fråga. Var finns folket med intressant information rörande AG? Öppna era hjärtan!
Citera
2018-10-21, 15:00
Medlem
Citat:

Ja, det är en intressant aspekt ifall T eller G manipulerade människor.

Varför jag skrev som jag gjorde i mitt förra inlägg var för att jag funderade på ett fbinlägg som Tess hade skrivit. Men jag spekulerar bara fritt, våra spekulationer kan ju trots allt leda till att vi kommer på något viktigt.
Citera
2018-10-21, 19:21
Medlem
Ni som kände Tess, brukade hon följa med MGM hem eller var det här första gången? Om hon nu var kompis med hans flickvän så tycker jag det är lite märkligt att hon följer med väninnans karl hem. Eller var det MGM o Tess som var vänner från början, o det var genom honom som hon lärde känna kvinnan? Någon skrev i tråden att det kanske blivit bråk om politik och att han då slagit henne. Är MGM så intresserad av politik att han måste slåss om nån inte tycker som honom? De av er som känner Tess och som skriver här, ni borde ju hört talas om MGM av Tess, vad tänker ni kring deras relation och det faktum att hon varit hemma hos honom den sista dagen vi vet att hon var vid liv?
Citera
2018-10-21, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dee0715
Ni som kände Tess, brukade hon följa med MGM hem eller var det här första gången? Om hon nu var kompis med hans flickvän så tycker jag det är lite märkligt att hon följer med väninnans karl hem. Eller var det MGM o Tess som var vänner från början, o det var genom honom som hon lärde känna kvinnan? Någon skrev i tråden att det kanske blivit bråk om politik och att han då slagit henne. Är MGM så intresserad av politik att han måste slåss om nån inte tycker som honom? De av er som känner Tess och som skriver här, ni borde ju hört talas om MGM av Tess, vad tänker ni kring deras relation och det faktum att hon varit hemma hos honom den sista dagen vi vet att hon var vid liv?
Hej Dee, de här vännerna GA ocg SL ansåg jag som härliga människor, blev chockad när jag fick reda på att det var GA som sitter häktad, jag känner inte GA eller SL, verkar som dem blev vänner under sommaren (2018).
Citera
2018-10-21, 19:44
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
" Åklagarens hypotes är att Tess mördats på "okänd plats i Storstockholmsområdet" och att kroppen sedan flyttats till skogsområdet där den senare hittades.Under häktningsförhandlingen begärdes företagaren även häktad för brott mot griftefriden "på olika platser, bl.a. inom Sigtuna kommun" men tingsrätten valde att endast häkta honom för mord."

Brottsplatsen är alltså fortfarande okänd, varken hos MGM eller hemma hos Tess.

Och brott mot griftefriden på "olika platser".......bl.a inom Sigtuna kommun.

Vad har kroppen utsatts för???

Någon skrev kanske brand, men det tror jag är helt uteslutet på fyndplatsen och/eller utomhus överhuvud taget pga den starka torkan och eldningsförbud. En brand hade uppmärksammats mycket snabbt av allmänheten i området och/eller andra områden. Sedan identifierades hon rätt fort ändå, tycker jag.

Har kroppen flyttats flera gånger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in